Προς το περιεχόμενο
npap

TEST: "ψηφιακό" mix με αναλογική "πινελιά"... αξίζει?...

Προτεινόμενες αναρτήσεις

ντάξει... καλά και τα multimedia project, και τα managerιλίκια και οι δημοσιογραφίες και τα artoδιευθυντιλίκια και οι techισαπορτιές και ότι άλλο (πέραν της μουσικής) έχω ασχοληθεί επαγγελματικά τα τελευταία χρόνια ως αμετανόητος πολυτεχνίτης Βέγγος, αλλά ΤΕΛΙΚΑ δεν παύει η ηχοληψία να αποτελεί την επίσημη αγαπημένη στη ζωή μου... :angel: ;D

 

έτσι μια και ο λατρευτός μου κουνιάδος Δημήτρης Μπίκος αποφάσισε να κάνει κάποια you tube βιντεάκια και ζήτησε να τον βοηθήσω λίγο στον ήχο τους, είπαμε παράλληλα να ψάξουμε επ ευκαιρία και τις όποιες τυχόν δυνατότητες μας δίνονται να κάνουμε εν ευθέτω χρόνω μόνοι μας και την παραγωγή της επόμενης (προσωπικής πλέον) δισκογραφικής του δουλειάς (δεδομένου ότι τελευταία οι επαγγελματικές υποχρεώσεις αμφοτέρων δεν μας επιτρέπουν ούτε γι αστείο τρεχάματα για ξενύχτια σε studio)... ε όσο να κάνεις η ευκολία του να ολοκληρώσεις μια οποιαδήποτε παραγωγή που θα ικανοποιεί τα όποια στάνταρ σου, κλέβοντας ώρες από δω και από κει και μάλιστα δουλεύοντας με τις πυτζάμες σου, είναι ανεκτίμητη αν καταστεί τελικά εφικτή...  8) ;D

 

τες πα... στο θέμα μας... 

αρχικά το mix του κομματιού έγινε σε καθαρά ψηφιακό περιβάλλον στο sonar με χρήση ελάχιστων plug ins... το ίδιο και ένα υποτυπώδες mastering που ακολούθησε...

 

επειδή όμως είχα στα χέρια μου έναν από τους πιο αγαπημένους μου προενισχυτές (ανεξαρτήτως κατηγορίας τιμής), σκέφτηκα σε δεύτερο χρόνο να επιχειρήσω μια πρακτική που χρησιμοποιούσα ενίοτε τα πρώτα χρόνια των ψηφιακών παραγωγών, με ενδιαφέροντα αποτελέσματα τότε...

 

έτσι το wav που παρήχθη πέρασε από την έξοδο του dac που είχα για το monitoring και επαναγράφτηκε στο sonar αφού πρώτα πέρασε line από το κάτωθι κουκλί

 

7347755_800.jpg

 

κατόπι το νέο wav πέρασε από ένα ακριβές και επίπονο volume editing κάποιων σκόρπιων κορυφών (για να μείνει ανεπηρέαστη η χροιά και οι δυναμικές) που το κρατούσαν 2,5 db παρακάτω από το αρχικό και πλέον έφτασε στο ίδιο επίπεδο στα peak (-0,2) και περίπου 1db λιγότερο στο rms, καθιστώντας τα δύο δείγματα άνετα και άμεσα συγκρίσιμα...

 

namaste πάλι λοιπόν εδώ Aνδρε(α)ς... σας τα παραθέτω και αναμένω να ακούσω τι παρατηρείτε καθώς και την δική σας γνώμη συμπερασματικά... αξίζει σαν διαδικασία ή όχι... ;)

 

εννοείται ότι καλό είναι να "κατεβάσετε" τα wav και να μην περιοριστείτε στον ακατάλληλο για συγκριτικές ακροάσεις player του Box...


EDIT

 

16 bit wav master

https://app.box.com/s/kdsqa2lelubrst27kzocza17sslndm3d

 

16 bit wav master περασμένο από τον SPL Goldmike Mark 2 (2485)

https://app.box.com/s/2aaesatx96vwc96nrjify6k48apihxex

 

24 bit wav master

https://app.box.com/s/l26m044dbj5ud2zk1igqvq5ncjgr2sth

 

24 bit wav master περασμένο από τον SPL Goldmike Mark 2 (2485)

https://app.box.com/s/veph52ap90w75gzhnwkki07vruyoryhv

 

ευχαριστώ εκ των προτέρων όλους (ειδικά) όσους (ξανα)μπουν στον κόπο... :-* :)

 

 

 

ΥΓ1 το κομμάτι είναι ότι πιο δύσκολο για μίξη στου σπιτ' και μια και οι ώρες ήταν ελάχιστες και τα μέσα περιορισμένα, τα βρήκα σκούρα οπότε συγχωρείστε μου αβλεψίες...  ::)

όμως από την άλλη επειδή ακριβώς είναι "αδόκιμο μουσικά" μια και είναι αυτό που θα λέγαμε "επίδειξης" (οπότε και το μπάσο είναι ουσιαστικά μόνιμα σε solo mood χωρίς ρυθμικές φράσεις που θα εξυπηρετούσαν ένα normal mix ειδικά χαμηλά), αυτή του η ιδιαιτερότητα το καθιστά ιδανικό για συγκρίσεις... ;)

ΥΓ2 δεν υπόσχομαι αυτή τη φορά γιατί η ζωή με εκθέτει ενίοτε, αλλά η πρόθεσή μου είναι σε πρώτη επόμενη ευκαιρία το test θα επαναληφθεί και με ακριβότερους αλλά και φθηνότερους προενισχυτές που θα περάσουν από τα χέρια μου...

 

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To 16 bit wave master περασμένο από τον SPL Goldmike Mark 2 (2485) πικάρει στο +0,1 ενω το 16 bit wave master στο -0,2 στα δικά μου μέτρα. Ισοσταθμίστηκαν ως προς την ένταση.

 

To 16 bit wave master εχει περισσότερη ενέργεια πάνω απο τους 12,000 κύκλους με αποτέλεσμα εντονότερη αίσθηση έντασης (perceived loudness), γύρω στα 2,5 db κατα τας γραφάς. Επίσης σε αυτή την περιοχή είναι συμπιεσμένο συγκριτικά, κατι που ίσως να οφείλεται και στο "επίπονο volume editing" του άλλου.

 

Το αποτέλεσμα πάντως είναι πιο ήπιο και ευχάριστο με το SPL Goldmike Mark 2 (2485), καθαρίζει καλύτερα η μεσαία και μπάσα περιοχή και το προτιμώ. Ισως με φωνή να ήταν εντονότερη η διαφορά.

 

Ωραίο παίξιμο η ομάδα! Πετάει. Συγχαρητήρια για όλη την δουλειά.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα.

Το άκουσα για κανά δεκάλεπτο.

Πάντως, ΜΕΤΑ την επεξεργασία ο ήχος :

λίγο πιο ξερός

πιο ενδιαφέρον συχνοτικά

λίγο καλύτερη στερεοφωνία

κάποιο compression.

 

Μιλάμε για μικροαλλαγές βέβαια,

με πάσα επιφύλαξη...

 

Μου θυμίζει τα περσινά τεστ με τα .wav .mp3 κλπ. :-)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

μέχρι να κατέβουν.... ας πω ότι έχω την εντύπωση ότι περισσότερο θα μου αρέσει το κομμάτι παρά η οποιαδήποτε μείξη...  ;D

 

(αλλά τουλάχιστον με τέτοιο υλικό θα είναι δύσκολο να προσέξεις τις λεπτομέρειες που προσθέτει ο προ...)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το επεξεργασμένο είναι πιο smooth και έχει ένα ωραίο κομπρεσσαρισμα,μου θυμίζει λίγο τον ήχο που έχει το Sonar όταν στο master bus ενεργοποιείς την "κονσόλα" με "ατέλειες".

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

της νύχτας τα καμώματα κλπ... και δεν είναι πρώτη φορά που την πατάω... :'(

 

ελπίζω να με συγχωρήσετε αλλά λίγο η κούραση λίγο η νύστα επειδή τα δείγματα ήταν πολλά (από τον spl πάρθηκαν αρκετά με διάφορα ηχοχρώματα που δίνει), στην μετονομασία για την τακτοποίησή τους έγιναν λάθη και επειδή δεν είμαι καθόλου σίγουρος (και δεν έχω χρόνο να τα ξαναψάξω ένα ένα), ανεβάζω τα αρχικά 24μπιτα με την σίγουρη flat εγγραφή με τον SPL...

 

αν σας περάσει η όρεξη να με δείρετε και κατεβάσετε εκ νέου αυτά θα με υποχρεώσετε...  :angel: ;D

 

ΥΓ. έτσι κι αλλιώς ποιος ακούει πια cd για να τον ενδιαφέρουν τα 16μπιτα... :P ;D

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι το "Jimmy Bikos - Jacos breath-Master 24bit" ακούγεται πιο δυνατά από το "Jimmy Bikos - Jacos breath-Master 24bit - SPL flat" και ίσως δεν είναι λόγω compression αλλά έχει διαφορά η στάθμη...

Πάντως πάλι το "SPL" φαίνεται να έχει πιο ενδιαφέρον ήχο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

ΥΓ. έτσι κι αλλιώς ποιος ακούει cd για να τον ενδιαφέρουν τα 16μπιτα... :P ;D

 

Μόλις συνειδητοποίησα ότι ως γνήσιος ΒΛΑΜΜΈΝΟΣ κάνω ακόμα ΟΛΑ τα export μου στα 16 bit. :):)

 

Τουλάχιστον μου άνοιξες τα μάτια :)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω ότι το "Jimmy Bikos - Jacos breath-Master 24bit" ακούγεται πιο δυνατά από το "Jimmy Bikos - Jacos breath-Master 24bit - SPL flat" και ίσως δεν είναι λόγω compression αλλά έχει διαφορά η στάθμη...

Πάντως πάλι το "SPL" φαίνεται να έχει πιο ενδιαφέρον ήχο.

 

η διαφορά είναι η φυσιολογική που είχα αναφέρει αρχικά (περίπου 1 db στο rms)... δεν γίνεται να την μειώσω περαιτέρω χωρίς να επέμβω με volume στο αρχικό ή με compression στο δεύτερο χωρίς να επηρεάσω ενεργά τα original χαρακτηριστικά τους... ανέβασε ένα κλικ το volume των ηχείων σου αν θες το απόλυτο ταίριασμα... ;)

 

ΥΓ. αυτό που σου φαίνεται σαν συμπίεση έχει να κάνει με την φύση του αναλογικού κυκλώματος και την ακούσια επίδρασή του στην δυναμική περιοχή του δεύτερου δείγματος μέσω της επανεγγραφής...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To 16 bit wave master περασμένο από τον SPL Goldmike Mark 2 (2485) πικάρει στο +0,1 ενω το 16 bit wave master στο -0,2 στα δικά μου μέτρα. Ισοσταθμίστηκαν ως προς την ένταση.

 

To 16 bit wave master εχει περισσότερη ενέργεια πάνω απο τους 12,000 κύκλους με αποτέλεσμα εντονότερη αίσθηση έντασης (perceived loudness), γύρω στα 2,5 db κατα τας γραφάς. Επίσης σε αυτή την περιοχή είναι συμπιεσμένο συγκριτικά, κατι που ίσως να οφείλεται και στο "επίπονο volume editing" του άλλου.

Και με τα νεα δεδομένα ισχύουν τα παραπάνω.  Αυτό με το SPL Goldmike Mark 2 είναι πιο σκοτεινό αφού υπολείπεται κατα 1-2 db στις ψηλές και ίσως ελαφρώς στενότερο σε σημεία του κομματιού.

 

Νομίζω πως είναι καθαρά θέμα γούστου το πιο προτιμάει κανείς. Το πιστό είναι το ψηφιακό.(?} Το χρωματισμένο με το SPL ρίχνει ένα πέπλο που μπορεί να είναι και ευπρόσδεκτο. Εγω δεν ξέρω αν έμπαινα στην διαδικασία για το αποτέλεσμα αυτό.

 

Να προσθέσω πως το ακούω στα Genelec 1030 μέσω κάρτας SPL Creon. Μέσα στο Cubase 9 και το plugin Reference που γι αυτες τις δουλειές είναι ταμαμ.

 

Δεν μας είπες τι  dac είχες για το monitoring.

Bikos_Ref.jpg.ba825e922982c71198d35396b22dba84.jpg

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος στην ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύχρηστη. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.