Jump to content

Recommended Posts

Γεια χαρά σε όλους!

Την Κυριακή ξεκίνησε μία νέα σειρά με Songwriting Tips (aka Συμβουλές Τραγουδοποιΐας).

Η σειρά θα αποτελείται από μικρά βίντεο, συνήθως του ενός λεπτού

και θα ανεβαίνουν την 2η και 4η Κυριακή κάθε μήνα!

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το εισαγωγικό βίντεο εδώ:

 


Καλή προβολή και ελπίζω να σας αρέσει η σειρά!

Edited by mad_nassos
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρώ απολύτως εσφαλμένο να συμβουλεύεις το κοινό/μαθητές σου να παίρνουν στα σοβαρά μόνο τη γνώμη των ειδικών. Όχι μόνο γιατί το τραγούδι σαν προιόν απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που δεν είναι μουσικοί, αλλά γιατί υποτιμάς τον τρόπο που αυτοί αντιλαμβάνονται αυτό που ακούνε. Ο "απλός" ακροατής συχνά αντιλαμβάνεται πράγματα που διαφεύγουν από "εμάς".  Ίσως να αγνοεί τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες, ενδέχεται να έχει όμως καλύτερη αντίληψη της συνολικής εικόνας ή να βιώνει με τελείως διαφορετικό τρόπο το συναισθηματικό μήνυμα του έργου μας από ότι έχουμε προβλέψει. Προσωπικά, έχω λάβει μερικές από τις πιο εύστοχες παρατηρήσεις για πράγματα που γράφω από ανθρώπους που δεν σκαμπάζουν μία.

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

αν φτιάχνεις Καφέ, είσαι Καφετζής

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 ώρες πριν, pipityri είπε

Θεωρώ απολύτως εσφαλμένο να συμβουλεύεις το κοινό/μαθητές σου να παίρνουν στα σοβαρά μόνο τη γνώμη των ειδικών. Όχι μόνο γιατί το τραγούδι σαν προιόν απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που δεν είναι μουσικοί, αλλά γιατί υποτιμάς τον τρόπο που αυτοί αντιλαμβάνονται αυτό που ακούνε. Ο "απλός" ακροατής συχνά αντιλαμβάνεται πράγματα που διαφεύγουν από "εμάς".  Ίσως να αγνοεί τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες, ενδέχεται να έχει όμως καλύτερη αντίληψη της συνολικής εικόνας ή να βιώνει με τελείως διαφορετικό τρόπο το συναισθηματικό μήνυμα του έργου μας από ότι έχουμε προβλέψει. Προσωπικά, έχω λάβει μερικές από τις πιο εύστοχες παρατηρήσεις για πράγματα που γράφω από ανθρώπους που δεν σκαμπάζουν μία.

συμφωνω απολυτα..

Προσωπικα θεωρω το αυτι και το ενστικτο της γυναικας μου -πιο σημαντικα απο καθε μουσικο οσων αφορα τη κριτικη των παιξιματων μου.  Δυστηχως το πρωτο που χανει καθε μουσικος που φτανει σε ενα επιπεδο ειναι η αμεροληψια του σχετικα με το παιξιμο του..και ο τροπος που περναει στον απλο ακροατη.

Εγω μπορει να εκανα το καλυτερο break ολων των εποχων αλλα αν εκεινης της χαλαει το groove...εκεινη εχει δικιο.

Στην Αμερικη γνωριζω οτι οταν κανουν test screenings σε πιλοτους απο σειρες ή ταινιες για να δουν απηχηση..δεν προβαλουν σε κριτικους..αλλα σε απλο κοσμο. 

Μου πηρε πολλα χρονια να καταλαβω...οτι δεν  χρειαζονται πολλα  η δυσκολα ακορντα για να αγγιξεις καποιον...η δυσκολο ψυχαναγκαστικα παιξιμο.

και το πιο τρανο παραδειγμα ειναι για μενα αυτο...ενα κομματι που εχει ακομα και σημερα airplay..36 εκ views..χωρις ρεφρεν!!

και το φοβερο ειναι οτι στα τυμπανα ειναι ο Vinnie.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ώρα πριν, vagelism είπε

συμφωνω απολυτα..

Προσωπικα θεωρω το αυτι και το ενστικτο της γυναικας μου -πιο σημαντικα απο καθε μουσικο οσων αφορα τη κριτικη των παιξιματων μου.  Δυστηχως το πρωτο που χανει καθε μουσικος που φτανει σε ενα επιπεδο ειναι η αμεροληψια του σχετικα με το παιξιμο του..και ο τροπος που περναει στον απλο ακροατη.

Εγω μπορει να εκανα το καλυτερο break ολων των εποχων αλλα αν εκεινης της χαλαει το groove...εκεινη εχει δικιο.

Στην Αμερικη γνωριζω οτι οταν κανουν test screenings σε πιλοτους απο σειρες ή ταινιες για να δουν απηχηση..δεν προβαλουν σε κριτικους..αλλα σε απλο κοσμο. 

Μου πηρε πολλα χρονια να καταλαβω...οτι δεν  χρειαζονται πολλα  η δυσκολα ακορντα για να αγγιξεις καποιον...η δυσκολο ψυχαναγκαστικα παιξιμο.

και το πιο τρανο παραδειγμα ειναι για μενα αυτο...ενα κομματι που εχει ακομα και σημερα airplay..36 εκ views..χωρις ρεφρεν!!

και το φοβερο ειναι οτι στα τυμπανα ειναι ο Vinnie.

 

 

Δεν θέλω να σχολιάσω κάτι πάνω σε αυτό που λες, σεβαστό.

 

Θέλω απλά να επισημάνω ότι το Fields of Gold έχει ρεφρέν.

Πιο συγκεκριμένα, έχει refrain αλλά όχι chorus.

Πολλά τραγούδια γράφτηκαν με αυτό τον τρόπο, και μάλιστα ήταν το πιο συνηθισμένο μέχρι τη δεκαετία του '50, ενώ άρχισε να σβήνει τη δεκαετία του '60.

Θα βρεις όμως πολλά κομμάτια των Beatles, αλλά και γενικά της Tin Pan Alley, με refrain, αλλά χωρίς chorus.

 

Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 λεπτά πριν, mad_nassos είπε

 

Δεν θέλω να σχολιάσω κάτι πάνω σε αυτό που λες, σεβαστό.

 

Θέλω απλά να επισημάνω ότι το Fields of Gold έχει ρεφρέν.

Πιο συγκεκριμένα, έχει refrain αλλά όχι chorus.

Πολλά τραγούδια γράφτηκαν με αυτό τον τρόπο, και μάλιστα ήταν το πιο συνηθισμένο μέχρι τη δεκαετία του '50, ενώ άρχισε να σβήνει τη δεκαετία του '60.

Θα βρεις όμως πολλά κομμάτια των Beatles, αλλά και γενικά της Tin Pan Alley, με refrain, αλλά χωρίς chorus.

 

Cheers

 

Παράθεση

The Difference Between a CHORUS and a REFRAIN. A chorus usually has different lyric and music content to the verse and bridge. Whereas a refrain is usually a repeated line or phrase incorporated lyrically and musically within the verse itself.

Εγω ακουω ενα συνεχες verse  με ενα μικρο bridge στο 1.48 και ενα  melody σολο στο 2.13.

Δεν καταλαβαινω πως το ερμηνευεις η τι θεωρεις ρεφρεν..

Εξηγησε μου αν θελεις.,,γιατι μπορει να κανω κ λαθος.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 λεπτά πριν, vagelism είπε

Εγω ακουω ενα συνεχες verse  με ενα μικρο bridge στο 1.48 και ενα  melody σολο στο 2.13.

Δεν καταλαβαινω πως το ερμηνευεις η τι θεωρεις ρεφρεν..

Εξηγησε μου αν θελεις.,,γιατι μπορει να κανω κ λαθος.

 

 

Αν κάτσω να το περιγράψω αναλυτικά θα γράψω post-σεντόνι.

 

Αυτό που παραθέτεις όμως το γράφει: Whereas a refrain is usually a repeated line or phrase incorporated lyrically and musically within the verse itself

 

Στο Fields of Gold έχεις ένα επαναλαμβανόμενο verse πράγματι λοιπόν, στο οποίο είναι incorporated ένα repeated line or phrase ("as we walk in fields of gold").

 

Μάλιστα, έχεις variations του refrain στιχουργικά ("among the fields of gold",  "as we lie in fields of gold", κτλ.). 

Παρόλα αυτά στο τέλος ολοκληρώνει το τραγούδι με την μία φράση που μοιάζει αρκετά με την αρχική μορφή του refrain σε παρελθονικό χρόνο ("when we walked in fields of gold"), το οποίο επαναλαμβάνει για να κλείσει το τραγούδι. 😉

Edited by mad_nassos

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 ώρα πριν, mad_nassos είπε

 

Αν κάτσω να το περιγράψω αναλυτικά θα γράψω post-σεντόνι.

 

Αυτό που παραθέτεις όμως το γράφει: Whereas a refrain is usually a repeated line or phrase incorporated lyrically and musically within the verse itself

 

Στο Fields of Gold έχεις ένα επαναλαμβανόμενο verse πράγματι λοιπόν, στο οποίο είναι incorporated ένα repeated line or phrase ("as we walk in fields of gold").

 

Μάλιστα, έχεις variations του refrain στιχουργικά ("among the fields of gold",  "as we lie in fields of gold", κτλ.). 

Παρόλα αυτά στο τέλος ολοκληρώνει το τραγούδι με την μία φράση που μοιάζει αρκετά με την αρχική μορφή του refrain σε παρελθονικό χρόνο ("when we walked in fields of gold"), το οποίο επαναλαμβάνει για να κλείσει το τραγούδι. 😉

Οκ καταλαβα τι εννοεις..

παντως νομιζω θα συμφωνησεις οτι το κομματι {με το τροπο που χρησιμοποιουμε στη καθομιλουμένη την εννοια του ρεφρεν}..το κομματι ρεφρεν δεν εχει.

Μεχρι σημερα που μου το διευκρινησες,  το κομματι το ειχα σαν intro -verse- bridge- solo φορμα.

Tnx!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Guidelines