Προς το περιεχόμενο
gkourmoul1

Μήπως τελικά συμφέρουν τα μπουτίκ πετάλια?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το δύσκολο είναι πάντα να καταλάβεις πόσο αληθινό είναι το αίσθημα ότι ο ήχος σου καλυτέρεψε και ότι αυτό που νιώθεις δεν οφείλεται σε αυθυποβολή.

Ορισμένες φορές σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσουν οι τρίτοι παρατηρητές. Αλλά όχι απαραίτητα. Επειδή το δικό τους αίσθημα του καλού ήχου δεν ταυτίζεται απαραίτητα με το δικό σου.

Όταν όμως νιώθεις ότι έχεις καλύτερο ήχο και σου το λένε και τρίτοι, τότε είσαι σε καλό δρόμο.

 

Θυμάμαι όταν στα νιάτα μου ανακάλυψα το κόλπο του να φουλάρεις το μάστερ του ενισχυτή και να κανονίζεις ένταση από το channel volume, αισθάνθηκα αμέσως το kick και το πώς γέμισε ο ήχος. Η στιγμή όμως όταν μπήκαν οι τρίτοι / φίλοι / άλλοι κιθαρίστες στο στούντιο και "έπαθαν πλάκα" από αυτό που έβγαζε η στρατ στο μάρσαλ, ήταν ανεκτίμητη.

 

Τώρα για τα μπουτίκ πετάλια, θεωρώ ότι σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο το hype και η youtube mentality. Όταν το πετάλι το έχουν ανυψώσει στα ουράνια δεκάδες φορουμίστες και ειδικοί, είναι δύσκολο να φωνάξεις ότι ο "βασιλιάς είναι γυμνός", ιδιαίτερα αν εσύ είσαι ο βασιλιάς.

 

Όχι ότι δεν υπάρχουν πολύ καλά μπουτίκ πετάλια. Αλλά το τεστ του χρόνου είναι η καλύτερη απόδειξη για μένα. 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;

Διότι αν είναι η τιμή χωρίς το 2 και το 3, με τις εκατοντάδες προτάσεις στην αγορά πλέον, είναι δύσκολο να καταλάβεις τι πληρώνεις.

Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μιας συνεπούς κατασκευής;

Κι αν είναι το σύνολο μιας συνεπούς κατασκευής τότε ένας κατασκευαστης όπως η Boss δεν θα έπρεπε να είναι το σημείο αναφοράς στις τιμές;

Μου είναι δύσκολο να καταλάβω τις περισσότερες φορές την κοστολόγηση.

Ο John Landgraff πέθανε το 2015 και απο τότε η σύζυγος του συνεχίζει να κατασκευάζει το drive που είναι στημένο πάνω στο ίδιο JRC4558 opamp του Tubescreamer, με μεγάλο waiting list. Μήπως γι αυτό μυθοποιήθηκαν; Ο ίδιος ο κύριος Klon απο την άλλη αναγράφει σε κάθε νεο του πετάλι πως δεν είναι υπεύθυνος για τις διαστάσεις μύθου που πήραν τα πετάλια του και ως εκ τούτου και οι τιμές τους. 

Ασε δε και τόσους άλλους που φτιάχνουν "καλογυαλισμένα" πεταλάκια λες και θα τα βάλεις στην σιφονιέρα με τα ασημικά αντι να τα πατήσεις...

Νομίζω πως όταν ξεπερνάμε τον σκόπελο "θόρυβος - unwanted noise" σε μια κατασκευή, όπως παρουσιάζονται σε φτηνές κινέζικες υλοποιήσεις, τα υλικά και το σχέδιο αντανακλούν ένα καλό επίπεδο. Το κύκλωμα όμως πόσο διαφορετικό - μοναδικό και μελετημένο είναι; Και πόσο κοστίζει αυτό το A&R αν υπάρχει;

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
28 minutes ago, yameth said:

Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;

Διότι αν είναι η τιμή χωρίς το 2 και το 3, με τις εκατοντάδες προτάσεις στην αγορά πλέον, είναι δύσκολο να καταλάβεις τι πληρώνεις.

Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής;

Κι αν είναι το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής τότε ένας κατασκευαστης όπως η Boss δεν θα έπρεπε να είναι το σημείο αναφοράς στις τιμές;

Μου είναι δύσκολο να καταλάβω τις περισσότερες φορές την κοστολόγηση.

Ο John Landgraff πέθανε το 2015 και απο τότε η σύζυγος του συνεχίζει να τα κατασκευάζει με μεγάλο waiting list τη στιγμή που είναι στημένο πάνω στο ίδιο JRC4558 opamp του Tubescreamer. Μήπως γι αυτό μυθοποιήθηκαν; Ο ίδιος ο κύριος Klon απο την άλλη αναγράφει σε κάθε νεο του πετάλι πως δεν είναι υπεύθυνος για τις διαστάσεις μύθου που πήραν τα πετάλια του και ως εκ τούτου και οι τιμές τους. 

Ασε δε και τόσους άλλους που φτιάχνουν "καλογυαλισμένα" πεταλάκια λες και θα τα βάλεις στην σιφονιέρα με τα ασημικά αντι να τα πατήσεις...

Νομίζω πως όταν ξεπερνάμε τον σκόπελο "θόρυβος - unwanted noise" σε μια κατασκευή, όπως παρουσιάζονται σε φτηνές κινέζικες κατασκευές, τα υλικά και το σχέδιο αντανακλούν ένα καλό επίπεδο. Το κύκλωμα όμως πόσο διαφορετικό - μοναδικό και μελετημένο είναι; Και πόσο κοστίζει αυτό το A&R;

 

Η λεξη μπουτικ, οπως και καθε λεξη που σημαινει premium, πιστευω οτι δεν εχει ακριβως την ιδια σημασια για ολους. Προσωπικα, χρησιμοποιησα τη λεξη αυτη για το pantheon διοτι εχω την αντιληψη οτι η wampler θεωρειται premium εταιρεια, οι τιμες ειναι ανω των 200 ευρω, και οτι προκειται για υψηλου σχεδιασμου προιον.

 

Στην πραξη, μπουτικ δεν γνωριζω τι σημαινει ακριβως. Εχω στο μυαλο μια συγκεκριμενη (και ισως λανθασμενη) εικονα.

Κατα τη γνωμη μου, πρεπει να συντρεχουν καμποσες προυποθεσεις. Η τιμη σιγουρα. Η μοναδικοτητα του κυκλωματος, που κρινεται σε λεπτομερειες πολλες φορες, ναι. Η ποιοτητα των υλικων που χρησιμοποιηθηκαν ναι. Η ποιοτητα σε ολες τις διαδικασιες απο τον σχεδιασμο μεχρι και το after sales service ναι.

 

Βεβαια, ολα τα παραπανω τα βρισκεις και σε μη μπουτικ προιοντα, που απλα ειναι ποιοτικα και ακριβα. Ισως εδω ερχεται η σπανιοτητα, το waiting list, το handmade, οι πολλες φορες παραλογες τιμες για να κανουν τη διαφορα αναμεσα σε μπουτικ και premium.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, yameth είπε

Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

  1. Η τιμή;
  2. Η σπανιότητα; 
  3. To waiting list;

Το κουτί; Την χειροποίητη επένδυση; Τα καλά υλικά; Την μοναδικότητα του κυκλώματος; Την εργατοώρα ενός ατόμου που συναρμολογεί στο χέρι το ίδιο κύκλωμα που τυπώνεται απο άλλους; Το σύνολο μια συνεπούς κατασκευής;

 

 

Δεν ειναι τα αριθμημενα. Ειναι ολα οσα αναφερεις στην επομενη παραγραφο.

Με αποκορυφωμα την τελευταια σου προταση.

Ειναι αλλο πραγμα το hype που καλλιεργειται απο επιτηδειους, "καμμενους" και παραμυθιασμενους και αλλο η προσεγγιση απο κ@βλα. Οπως ειπα παραπανω, θελει χρονο και χρημα.

Ο "μπουτικας" θα τα ξοδεψει, πρωτα για την τρελλα του και μετα για να τα παρει απο μας :classic_smile:.

Ο σωστος "μπουτικας" θα σε κανει κοινωνο της διαδικασιας και θα σε πεισει για την μοναδικοτητα της κατασκευης.

Αναλογα, θα τιμολογησει το προϊον. Ο analogman κανει πεταλια με 200 Ε και πεταλια με 400 Ε. Δεν ειναι το ιδιο, κι αυτος το γνωριζει πρωτος. Σου λεει, φιλε, αν θες αυτο το κυκλωμα με αυτα τα τρανζιστορ τοσο, τα αλλα τοσο, γιατι επειδη και αφου.

Ο David Main σου λεει παρε αμα θες εναν κλωνο treble booster με 100 Ε και κατοπιν σου πλασαρει το Red Rooster με 350 Ε. Γιατι; Πρεπει να το πατησεις για να καταλαβεις και ν αξιολογησεις. Και - παρεκτος αν εισαι πρωτου βαθμου συγγενης του - θα πρεπει να ξηλωθεις για να εχεις εκεινη την καταραμενη αποψη. Δεν εισαι υποχρεωμενος, ουτε η μουσικη σου θα ειναι φτωχοτερη αν δεν τα χρησιμοποιησεις. Αν θελεις ομως να εχεις γνωμη για το αντικειμενο, prepare yoself και ελεγξε τους λογαριασμους σου.

Επεξεργασμένο από ez
  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 hour ago, yameth said:

Ερώτηση: τι ορίζει ένα πετάλι, μπουτίκ;

 

Πολύ καλή ερώτηση, κι εγώ την έχω την απορία.

 

Πχ Τα eventide είναι μπουτίκ?

Τα xotic?

Τα strymon?

Το klon?

Τα jhs?

Τα wampler?

Τα boss? Τι, τα boss δεν είναι? Ναι, αλλά γιατί τότε τα rv-500, dd-500 και md-500 κάνουν από 360 μέχρι 400 €?

 

EDIT: Με κάλυψε σε κάποιες απορίες ο Ηλίας. Αλλά τότε, από τα παραπάνω που αράδιασα, μόνο το klon θεωρείται μπουτίκ.

 

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα digital delay ,reverb που ξεφευγουν σε τιμες κανουν πολλα πραγματα,πολυ καλα κ δε εχουν ανταγωνισμο. Ακριβα μεν αλλα το αξιζουν, αποψη μου.

 

1 οverdrive  με 3 knobs και τιμη 200 ευρω δεν το αξιζει, παλι αποψη μου.

 

Ο Μr wampler ειναι μεγαλη ιστορια...

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
9 hours ago, Superfunk said:

 

Οσον αφορα στα delay,που ειναι και η αδυναμια μου...οσα boutique αναλογικα delay και να εβαλα διπλα στο ΙΒΑΝΕΖ ECHO SHIFTER που εχω μου φανηκαν λιγα τοσο σε ηχο οσο και σε features....   

 

   

 

+1 για το καταπληκτικό echo shifter!!

Εμπειρία με *boutique* πετάλια έχω προσωπικά απειροελάχιστη, προσφάτως όμως η αναζήτηση για ήχους πέραν του αναμενόμενου με οδήγησε στο Transmisser της EQD. Πανάκριβο πετάλι για αυτόν τον 1 ήχο που κάνει, παρόλα αυτά το κάνει τόσο μα τόσο καλά που δεν το μετάνιωσα στιγμή...σκεπτόμενος κιόλας ότι μετά από Χ χρόνο μπορεί και να ξεχάσω πόσα έδωσα - το πετάλι όμως εκει θα παραμένει 😊

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να τολμησω να δωσω εναν ορισμο του 'μπουτικ' για εμας εδω μεσα?Noμιζω οτι στην πραγματικοτητα εμεις εδω,εχουμε αναγαγει το μπουτικ στο 'πεταλι που κοστιζει 100-150ε παραπανω απο το πεταλι που χρειαζομαστε'...αρα νομιζω οτι ενα πεταλι πανω απο τα 230ε αφορα τη συζητηση μας...

Τωρα για το θεμα εδω που συζηταμε...ρε παιδια στα πεταλια συμβαινει ΟΤΙ συμβαινει με τον υπολοιπο εξοπλισμο μας ακριβως...αν νομιζουμε οτι μια custom shop κιθαρα ή καποιος handwired,point to point ,made in new york μας κανει να ακουγομαστε θεοι,ε το ιδιο συμβαινει κ με τα πεταλια...απλα τα πεταλια ειναι λιγο πιο φθηνα οποτε κ 'παιζουμε' περισσοτερο!

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
12 minutes ago, noe13 said:

απλα τα πεταλια ειναι λιγο πιο φθηνα οποτε κ 'παιζουμε' περισσοτερο!

 

και συμβαλλουν συνηθως παραπανω στην διαμορφωση του τελικου ηχου, απ' οτι η κιθαρα και ο ενισχυτης.

Αρα, εαν θελει καποιπς να πειραματιστει με τον ηχο, τα πεταλια ειναινη φτηνοτερη επιλογη, με τα περισσοτερα αποτελεσματα.

(Μη με ακουσει ο superfunk!)

Επεξεργασμένο από gkourmoul1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εγώ πάντα είχα στο μυαλό μου , ότι μπουτίκ είναι το προϊόν που δεν κατασκευάζεται σε διαδικασία μαζικής παραγωγής , αλλά σε λίγα και εξαιρετικά προσεγμένα κομμάτια ανά έτος πχ

 

δεν ξέρω αν μπορώ να το εξηγήσω καλά . Είναι κάτι αντίστοιχο ε τις κιθάρες . Πλέον για μένα οι PRS & Suhr για παράδειγμα, δεν είναι μπουτικ είναι κιθάρες παραγωγής έστω κι αν θεωρούνται/είναι η κορυφή του παγόβουνου ποιοτικά 

  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.