Προς το περιεχόμενο

Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)


Προτεινόμενες αναρτήσεις

7 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:

Εγώ τα λέω αλλά δεν με πιστεύουν. Θέλουν κουρδισμένα μαόνια και συμφωνίες βόρειων και νότιων κσύλων:classic_biggrin:

o Jack White πάντως με την κουρδισμένη πλαστική του κιθάρα μια χαρά τα πήγε...Αλλά άλλη ιστορία κι αυτή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, Πνοή και Νύξη said:

 

Έχει να κάνει με μια παρανόηση, στα πλαίσια υπεραπλούστευσης για καλύτερη συνεννόηση. Το tension, η δύναμη δηλ. που ασκείται από το κλειδί μέχρι το saddle είναι συγκεκριμένη, εφ' όσον διατηρούμε συγκεκριμένο pitch, όπως σωστά αναφέρεις. Αυτό που αλλάζει είναι ο εφελκυσμός(?* βοηθήστε με οι φυσικοί), δηλ. η αίσθηση της ελαστικότητας που μπορεί να έχει μια χορδή, αναλόγως το μήκος της πέραν των σταθερών σημείων (nut/saddle). Αυτό έχει αντίκτυπο στην ελαστικότητα κατα τη χρήση δηλ. bends και vibrato, και έχει να κάνει με το ότι το μήκος της χορδής πίσω από το nut, συνεισφέρει σε αυτή την αίσθηση ελαστικότητας όταν ασκείται δύναμη. Στην πράξη, μια Ε καντίνι που δένει στα 3 εκ. πίσω από το nut, έχει πιο stiff αίσθηση από μια Ε καντίνι που δένει στα 15 εκ γιατί αυτά τα 15 εκ έχουν ένα βαθμό ελαστικότητας που επικοινωνεί με το ωφέλιμο μήκος χορδής-στην ταστιέρα.
 

 

Συμφωνώ στα περι αίσθησης της ελαστικότητας. Εχω την διαίσθηση οτι τελικά δεν αλλάζει κάτι. Τι εννοώ, για να κάνεις bend ενός τόνου πάνω, πρέπει να πετύχεις την σωστή τάση. Μπορει στην στρατ να φαίνεται οτι γίνεται πιο εύκολα το μπεντ, αλλά στην ουσία θα χρειαστεί περισσότερο σήκωμα για να πετύχεις την ίδια τάση (λόγω ελαστικότητας), σε σχέση με την superstrat με το locking nut, στην οποία λόγω έλλειψης ελαστικότητας θα χρειαστεί λιγότερο σήκωμα για την ίδια τάση. Οπότε τελικά νομίζω οτι η προσπάθεια/δύναμη που ασκείται απο τον παίκτη παραμένει σταθερή. Απλα στην πιο "stiff" περίπτωση αυτο επιτυγχάνεται πιο  "γρήγορα". (όπως και με τα fanned frets)

Βεβαια στο παραπάνω παράδειγμα θεωρώ fixed bridge και στις 2 περιπτώσεις, καθότι τα ελατήρια του floyd θα προσέδιδαν κάμποση ελαστικότητα.

Επεξεργασμένο από rgxinap
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 minutes ago, rgxinap said:

 

Συμφωνώ στα περι αίσθησης της ελαστικότητας. Εχω την διαίσθηση οτι τελικά δεν αλλάζει κάτι. Τι εννοώ, για να κάνεις bend ενός τόνου πάνω, πρέπει να πετύχεις την σωστή τάση. Μπορει στην στρατ να φαίνεται οτι γίνεται πιο εύκολα το μπεντ, αλλά στην ουσία θα χρειαστεί περισσότερο σήκωμα για να πετύχεις την ίδια τάση (λόγω ελαστικότητας), σε σχέση με την superstrat με το locking nut, στην οποία λόγω έλλειψης ελαστικότητας θα χρειαστεί λιγότερο σήκωμα για την ίδια τάση. Οπότε τελικά νομίζω οτι η προσπάθεια/δύναμη που ασκείται απο τον παίκτη παραμένει σταθερή. Απλα στην πιο "stiff" περίπτωση αυτο επιτυγχάνεται πιο  "γρήγορα". (όπως και με τα fanned frets)

Βεβαια στο παραπάνω παράδειγμα θεωρώ fixed bridge και στις 2 περιπτώσεις, καθότι τα ελατήρια του floyd θα προσέδιδαν κάμποση ελαστικότητα.

Συμφωνω απολυτα. Το εχω παρατηρησει με στρατ που οταν κάνω μπεντ μετακινείται λίγο και η γεφυρα, οπότε θα πρεπει να κανω λίγο μεγαλύτερο μπεντ απ'ότι σε μια fixed bridge. 

Οι heavy bottom χορδές όντως κάνουν για 00s μουσική με drop tunings μεταλ και heavy πραγματα και όχι για κλασσικό ροκ. Το καταλαβαίνεις απλά ακούγοντας τους δίσκους από Hendrix οτι χρησιμοποιούσε λεπτές μπάσες. Τότε οι ενισχυτές είχαν όσα μπάσα έχουν και τώρα, πριν το 65(ή κάπου τοτε περίπου) ήταν που δεν είχαν και μάλισταν δεν υπηρχαν καν ενισχυτές μπάσου και οι μπασίστας παίζαν με ενισχυτές κιθάρας!

Για μένα οι κιθάρες οφείλουν να έχουν μεσσαία και πρίμα, τα χαμηλά είναι για τα μπάσα και τις μπότες. Αυτός είναι και ο λόγος που προτιμώ φεντερ απο γκιμπσον(αν και οι γκίμπσον έχουν κάποια θέση για lead ομως μονάχα). Αλλά όλα αυτά βέβαια είναι προσωπική άποψη

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 minutes ago, George Litos said:

Για μένα οι κιθάρες οφείλουν να έχουν μεσσαία και πρίμα, τα χαμηλά είναι για τα μπάσα και τις μπότες. Αυτός είναι και ο λόγος που προτιμώ φεντερ απο γκιμπσον

 

Δηλαδή?

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

36 minutes ago, George Litos said:

Οι heavy bottom χορδές όντως κάνουν για 00s μουσική με drop tunings μεταλ και heavy πραγματα και όχι για κλασσικό ροκ. Το καταλαβαίνεις απλά ακούγοντας τους δίσκους από Hendrix οτι χρησιμοποιούσε λεπτές μπάσες. Τότε οι ενισχυτές είχαν όσα μπάσα έχουν και τώρα, πριν το 65(ή κάπου τοτε περίπου) ήταν που δεν είχαν και μάλισταν δεν υπηρχαν καν ενισχυτές μπάσου και οι μπασίστας παίζαν με ενισχυτές κιθάρας!

ίσως να ήταν και θέμα ηχογράφησης, μικροφώνων, κτλ. Τελευταία χαλαρώνω τις άπειρες ώρες που είμαι στο αυτοκίνητο με Uriah Heep, και παρατηρώ διαφορά στην παραγωγή μεταξύ π.χ. magician's birthday -> firefly, και κυρίως στα drums, πόσο άδεια ακούγονται σχεδόν σε όλους τους δίσκους πριν το 75 και πόσο πιο γεμάτα μετά. Αλλο παράδειγμα Judas Priest Rock a Rolla -> Sad Wings of destiny.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 minutes ago, rgxinap said:

ίσως να ήταν και θέμα ηχογράφησης, μικροφώνων, κτλ. Τελευταία χαλαρώνω τις άπειρες ώρες που είμαι στο αυτοκίνητο με Uriah Heep, και παρατηρώ διαφορά στην παραγωγή μεταξύ π.χ. magician's birthday -> firefly, και κυρίως στα drums, πόσο άδεια ακούγονται σχεδόν σε όλους τους δίσκους πριν το 75 και πόσο πιο γεμάτα μετά. Αλλο παράδειγμα Judas Priest Rock a Rolla -> Sad Wings of destiny.

Αυτό ισχύει οντως και είναι και πολύ σημαντικό. Βέβαια πέρα από το θέμα της εξέλιξης της τεχνολογίας είναι και θέμα γούστου από ένα σημείο και μετά. Για παράδειγμα εμένα ως παραγωγές δεν μου αρέσουν οι πολύ σύγχρονες τόσο. Προτιμώ των 80s πχ. (μιλάω καθαρά για παραγωγή όχι την μουσική καθαυτή). Βρήκα το παρακάτω βίντεο και θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσα την σύγκριση μεταξύ διαφορετικών παραγωγών αλλά ίδιων ηχογραφήσεων.

 

43 minutes ago, fusiongtr said:

 

Δηλαδή?

Προτιμώ στρατ απο lp και γενικά προτιμώ μονούς από διπλούς μαγνήτες και "φωτεινές" κιθάρες από "σκούρες"΄. Αυτό βέβαια είναι προσωπική μου άποψη και δεν λέω πως είναι αντικειμενικά η μία καλύτερη από την άλλη.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Οι ενισχυτές ήταν οι ίδιοι, αλλά το μέσο ηχητικό σύστημα σε συναυλίες, το μέσο στερεοφωνικό, τηλεοράσεις, τα ακουστικά που έχουμε σήμερα, ράδιο, αυτοκίνητο κτλ, δεν υπήρχαν πουθενά τα μπάσα που ακούμε σήμερα, οπότε δεν τους ενδιέφερε και στη μίξη/ηχογράφηση/μάστερινγκ τόσο. Βασικά μεσαία ήταν το μόνο που ακουγόταν τότε 🙂 , είναι που είναι μεσαία και η κιθάρα..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Κατά τ' άλλα, κι εγώ βλέπω με καχυποψία αυτόν τον ισχυρισμό, ότι δηλ. 10-38 κουρδισμένη σε Eb, καθώς μου φαίνεται υπερβολή, αν λάβουμε υπ' όψη και τον χειρισμό που βλέπουμε στα vids από τον Hendrix

 

Όταν έχουμε ντοκουμέντα και αποδείξεις δεν χωράει καχυποψία 🙂

 

Αυτές τις χορδές χρησιμοποιούσαν όλοι τότε,αυτές και ο Χεντριξ εξάλλου το λέει και ο τεχνικός του αλλά και η Fender που μόλις.... καβάλησε το opportunity train (είμαι influencer η όχι; 🙂 )

 

https://shop.fender.com/en-US/accessories/strings/jimi-hendrix-voodoo-child-electric-guitar-strings/0730150609.html

 

Μόλις κουρδισα την strat που μου έφτιαξε ο Αργύρης ΕΝΑΝ τόνο κάτω.

 

Τελεια παίζει και δεν ξεκουρδιζει καθόλου.

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ακούστε και την άποψη του θεούλη... 

αρκετά (!) κοντά στην άποψη του Τζίμι

12, 15, 17, 26, 36, 48

και ένα τόνο κάτω.

δηλ αν συγκρίνουμε

10, 13, 15, 26, 32, 38 βλέπουμε την σχέση των DG σε σχέση με τις άλλες. Η D δε....! ίδια

 

 

 

Επεξεργασμένο από dimsonic
  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
2 ώρες πριν, Superfunk είπε

Όταν έχουμε ντοκουμέντα και αποδείξεις δεν χωράει καχυποψία 🙂

Έλα τώρα, τη διάβασα τη συνέντευξη και λέει διάφορα χαζούτσικα.

""First of all, we weren't using a flat-radius fretboard," Mayer says. "We were using the normal one, not the very high radius but definitely curvy. "

 

""You should always remember that, because many, many times people use a set of strings that are completely imbalanced and they just don't sound that good. Most people would say a .010 to .013 is the correct jump. And the .015 is much better for the G than a .017. An .015 squares out at .225 and .017 is 289. So you're going to get 28 percent more output just with a two-pound different in string size."

"When you flip the guitar, the actual cavities in the guitar now appear on the bass strings, right? Because the volume control and all that is facing toward your head. So the actual resonances of the cavity do change."


Eδώ απόσπασμα από συνέντευξη του 2008 του Jeff Beck στο guitarplayer: 
On my early stuff, I was playing the thinnest strings you could get, .008s,” Beck told Fender.com. “And then the Jimi man came along and told me, ‘You can’t play with those rubber bands. Get those off there.’ So my string gauges have been creeping up ever since. Now I’ve got .011, .013, .017, .028, .038, and .049. I’m trying to get heavier on the top end.
 






 

  • Like 1

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου