Προς το περιεχόμενο
Superfunk

Ρε μπας και χρησιμοποιούμε ΛΑΘΟΣ χορδές? (010-038)

Προτεινόμενες αναρτήσεις

relief? αν το action είναι χαμηλό και αν επίσης το relief μικρό, τότε πως ακούγεται στα power chords?

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Relief μηδενικό στην δική μου περίπτωση όπως πάντα άλλωστε (relief=death of tone in my book).

 

Έχω πάντα τέλεια levelled and crowned τάστα οπότε δεν έχω προβλημα,το action μου είναi medium/low και είμαι,όσο μεγαλώνω,όλο και περισσότερο ελαφροχερης (το όργανο αναπνέει και ακούγεται καλύτερα αν δεν το...μπιστας με μίσος)

 

Η αποκάλυψη στο συγκεκριμένο σετ χορδών είναι το ποσό καθαρά ακούγονται οι wound χορδές χωρίς να μπουκωνουν τον ενισχυτή , ειδικά τους low power που χρησιμοποιώ.

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 hours ago, argytar said:

 

Χτες το βράδυ έκανα αυτό το βινδεάκι με τον Super Champ. Δεν ξέρω πόσο βγαίνει προς τα έξω αλλά ο ήχος είναι κλασσικότατος Strat. Τώρα για να είναι και Hendrix θέλει άλλα χέρια απ τα δικά μου. Ίσως και κανένα μαρσάλλι καλό. Γενικά το σετ μου άρεσε και θα παραμείνει σε αυτή τη συγκεκριμένη κιθάρα. Το τρέμολο είναι floating με 5 ελατήρια. Αρκετά μαλακό αν το ρυθμίσεις σωστα.

όμορφο είναι, αλλά σαν ....στρατ ακούγεται.

Δηλ...δεν μπορώ να κρίνω αν δεν ξέρω πως ήταν πχ με 9-42.

Ούτε ξέρω πως είναι η αίσθηση.

(είναι και αριστερόστροφη αυτή)....

 

nice πάντως.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω την αισθηση οτι ακουγεται πολυ κοντα στο 9-42, με ακομα πιο σκαστες τις πανω χορδες.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Kι από μένα το relief σχεδοοοοοοοοον μηδενικό. Δε θελω ποτε 100% rigid - είναι το κόλλημά μου. Μιλάμε βέβαια για qs maple με qs maple cap fingerboard... και να θες με δυσκολία παίρνεις relief... Αντε να ειναι μισο χιλιοστό ή λιγότερο στη μέση της βέργας.

 

πάντως το 7.25¨ ενώ στην αρχή μου φαινόταν πολύ περίεργο τώρα μου φαίνεται πολύ άνετο. Τελικά η συνήθεια είναι μεγάλο πράμα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 λεπτά πριν, argytar είπε

πάντως το 7.25¨ ενώ στην αρχή μου φαινόταν πολύ περίεργο τώρα μου φαίνεται πολύ άνετο. Τελικά η συνήθεια είναι μεγάλο πράμα.

Φυσικά. Εγώ έχω διώξει ότι 9.5άρι rad έχει περάσει από τα χέρια μου.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, Superfunk είπε

Relief μηδενικό στην δική μου περίπτωση όπως πάντα άλλωστε (relief=death of tone in my book).

19961433_1568387913213239_839448513953783316_n.thumb.jpg.21c1b9939b9ec5d8720f436a604c3d10.jpg

 

Το relief στις ηλεκτρικές κιθάρες (και στις ακουστικές τρόπον τινά) είναι ο μεγαλύτερος αστικός μύθος που κατατρέχει το όργανο από τότε που οι αστικοί μύθοι απέκτησαν σημασία. Τεντώστε τα μανίκια σας κι ένας γενναίος νέος κόσμος ήχου, ωραίου action και -σημειώστε- sustain, εκεί που το όργανο το χρειάζεται περισσότερο, δηλ. από 8-9 τάστο και μετά. Επίσης είναι το κλειδί για χαμηλό action χωρίς πνίξιμο bends στις ψηλές περιοχές μέχρι το 21-22 τάστο. Ή σε 7,25" radius ταστιέρες.

Κάθε όργανο διαφέρει (γεωμετρία και μορφολογία), οπότε θέλει λίγο tweak μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή/συμβιβασμός.

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη
  • Like 3
  • Ευχαριστώ 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 hour ago, Πνοή και Νύξη said:

19961433_1568387913213239_839448513953783316_n.thumb.jpg.21c1b9939b9ec5d8720f436a604c3d10.jpg

 

Το relief στις ηλεκτρικές κιθάρες (και στις ακουστικές τρόπον τινά) είναι ο μεγαλύτερος αστικός μύθος που κατατρέχει το όργανο από τότε που οι αστικοί μύθοι απέκτησαν σημασία. Τεντώστε τα μανίκια σας κι ένας γενναίος νέος κόσμος ήχου, ωραίου action και -σημειώστε- sustain, εκεί που το όργανο το χρειάζεται περισσότερο, δηλ. από 8-9 τάστο και μετά. Επίσης είναι το κλειδί για χαμηλό action χωρίς πνίξιμο bends στις ψηλές περιοχές μέχρι το 21-22 τάστο. Ή σε 7,25" radius ταστιέρες.

Κάθε όργανο διαφέρει (γεωμετρία και μορφολογία), οπότε θέλει λίγο tweak μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή/συμβιβασμός.

 

κοίτα μερικοί παίκτες (argytar) το 0.5mm (κατεμε ΤΕΡΑΣΤΙΟ) relief το θεωρούν μηδενικό, άλλοι ίσως το 0.2mm το θεωρούν τεράστιο.

ΠΑΝΤΩΣ, σε κιθάρες με γνησίως μηδενικό relief, δηλ ένα κίχ πάνω απο το αρνητικό, power chords (να μην μιλήσω για Djent) δεν παίζεις. Κάτω δεν κουρδίζεις, και περιορίζεσαι στο να χαϊδεύεις την κιθαρούλα με μπλουζάκια και ροκάκια του 60.

 

όπως λες και εσύ είναι μια χρυση τομή, το εργαλείο για να πετύχει κάποιος ομοιόμορφο action καθως και να δώσει λίγο αέρα στα αριστερά τάστα, εκεί που δηλ το μηδενικό relief πονάει πιο πολύ.

 

Κατα τα άλλα (με εξαίρεση στο οτι η κιθάρα χρειάζεται action και sustain κυρίως στα κεντροδεξιά ΛΟΛ τάστα, νομίζω παντού χρειάζεται), στα υπόλοιπα που αναφέρεις για action, συμφωνώ 100%, (π.χ. μείωση relief -> μείωση action (και) στα τελευταία τάστα)

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αλλάζουμε θέμα βέβαια αλλά σε μια κουβέντα λογικό είναι να παρεκκλίνουμε τριγύρω. Όπως με τα του Χέντριξ, πχ, χάσαμε την ουσία, που είναι όντως το ότι σετ χορδών με 10e, 15G και 38Ε είναι όντως η λογική σειρά αν θέλουμε να έχουμε καλό balance στον ήχο.

Δεν μετριέται δυστυχώς το relief ούτε με τηλεκάρτες ούτε με feeler gauges. Eίναι κάτι πέρα από το "πατάω 1ο και 14ο ή 1ο και 17ο, ή 1ο και τελευταίο και βλέπω τι relief έχω". Υπάρχουν όργανα που έχουν relief από το 0 έως το 3 τάστο και backbow από το 5 έως το 12 και rising tongue από 16 και πέρα. Αυτό το όργανο δεν έχει ένα relief, αλλά έχει μία-δύο ρυθμίσεις/θέσεις ΄όπου θα παίξει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

To αν θα παίξεις powerchords ή θα σκάψεις από το  1ο έως το 9ο τάστο σε όργανο με μηδέν relief (για την ακρίβεια με ίσιο μανίκι) εξαρτάται από το είδος τους σκαψίματος (υπάρχουν πάρα πολλά) και από την ανοχή του καθενός στο "σύρσιμο" ή buzz το οποίο ούτως ή άλλως είναι κανόνας στο ηλεκτρικό όργανο και θα πρέπει να μάθει κανείς να ζει με αυτό, αφού είναι κάτι που ΔΕΝ περνάει στο τελικό αποτέλεσμα δηλ. μέσα από τον ενισχυτή, μετά από την μπάντα και έξω στο PA ή στο ηχοσύστημά μας. Είναι κάτι που πολλές φορές επισημαίνω στους μουσικούς ότι καλύτερα χαμηλότερα οι χορδές και λίγο buzz παρά πολύ ψηλότερα αλλά και πάλι, λίγο λιγότερο buzz. Τους περισσότερους τους ενοχλεί το buzz που ακούνε απ' ευθείας από το όργανο.

Το sustain πριν από το 10ο έρχεται από μόνο του, απλά λόγω μήκους χορδής που δονείται ελεύθερα. Μια ΛΑ στη ΣΟΛ χορδή στο δευτερο τάστο θα ηχήσει περισσότερη ώρα, ακόμη και στη συνθήκη της χαμηλότερης γωνίας πρόσπτωσης της χορδής στο τάστο (αναποφευκτο γεωμετρικά) και με buzz, σε σχέση με μια καθαρή ηχητικά ΛΑ στο 14ο τάστο.

Ειδικά δε, στα είδη όπου ειπισέρχεται distortion και μάλιστα το sustain είναι σχεδόν αχρείαστο ( τι να το κάνεις όταν παίζεις μπουκωτά 32α ).

 

Όταν μειώνεις relief, τις περισσότερες φορές η αίσθηση στα τελευταία τάστα (16-22/24) είναι ότι αυξάνεται το action (με την προϋπόθεση ότι διατηρείς το action στο 12, σταθερό). Γεωμετρικά, αλλάζει η γωνία αν έχεις 1μιση mm πχ στο 12 θα έχεις σίγουρα ψηλότερο του 1μιση στο τελείωμα της ταστιέρας. Άρα η αίσθηση εκεί είναι ότι αυξάνεται το action εκεί.

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη
  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ σωστό οτι ένα μπράτσο μπορεί να έχει κάποιες ειδικές παθογένειες.

Πιστεύω, πριν απο το 10ο, αν ταστάρει (π.χ. λογω 0 relief) το sustain έχει πάει περίπατο τα power riffs έχουν πάει περίπατο . Οσον αφορά το distortion αν δεν έχεις sustain δεν μπορείς να ενισχύσεις ένα ανύπαρκτο σήμα. Δες π.χ. Pantera Cemetary gates τις τελευταίες αρμονικές. Τόνοι distortion, τόνοι sustain, και τόνοι .... τόνων 🙂 αν δεν έχεις sustain τότε αυτό δεν μπορείς να το παίξεις απλά.

Στο τελευταίο περι relief και action, δεν έθεσα κάποια προυπόθεση, είπα απλά οτι συμβαίνει.

 

Τώρα περί buzz, είσαι σίγουρος οτι ΔΕΝ περνάει στον ενισχυτή? Εμένα μου φαίνεται οτι περνάει και μάλιστα πολύ άσχημα. (δεν θα είχαν γραφτεί τόνοι (πάλι αυτη η λέξη) άρθρων πάνω στο buzz αν δεν ενοχλούσε και ηλεκτρικά). Συμφωνώ οτι λίγο buzz και με απαλή πένα δεν περνάει στο ενισχυτή (πάντα) αλλά το παραπάνω περνάει. Εξαρτάται και απο τα settings : μπασα, πρίμα, μεσαία σίγουρα επηρεάζουν το πόσο ενοχλητικά βγαίνει το buzz προς τα έξω.

Επεξεργασμένο από rgxinap

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.