Προς το περιεχόμενο

Σχεδίαση τελικού σε ενισχυτή 18W


Fatbatz

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σας,

Δουλεψαμε πάνω σε εναν custom ενισχυτή 2ΧEL84, με εναν φίλο ηλεκτρονικό. Ηθελα ενα μηχάνημα με την προενισχυση του JCM800, αλλα με τις τελικές που προανέφερα. Μετά απο .... άπειρες δοκιμές ξεκουφαίνοντας τον, τελείωσε (αν τελειώνουν ποτε αυτα τα πράγματα). Οταν πέρασε ο μήνας του μέλιτος, θεωρησα οτι το μηχανημα ηταν πιο bright απο όσο ήθελα. Εχουμε 3 ρυθμιστικά, gain, volume και tone. Για να δούμε τι επιλογές έχουμε για tone stack με ένα κουμπί, μπήκαμε στο λινκ αυτό: http://chasingtone.com/yourguitaramp/guide-to-single-knob-tone-controls/ Μου άρεσε η περίπτωση του Vox 'Cut', μάλιστα σκέφτηκα να το βάζαμe σαν τέταρτο κουμπί να "μαζεύει" λίγο παραπάνω τα πρίμα στα "βρώμικα". Και εκεί προκύπτει η ερωτηση μου. Το 'Cut' ειναι φίλτρο που μπαίνει ανάμεσα στις φάσεις που φεύγουν απο την οδηγήτρια ECC83 προς τις τελικές. Για κάποιο λόγο όμως (που ο φίλος δεν τσεκαρε μαζί μου!) ακολουθήθηκε άλλος τρόπος οδήγησης των τελικών: το σήμα φεύγει απο τη μία πλευρα της οδηγήτριας, οδηγεί την μία EL84 και αυτή οδηγεί την άλλη EL84. Βρήκα μόνον ένα ενισχυτή με δυο EL84 που ακολουθεί αυτη τη σχεδίαση τελικου, τον Peavey Classic 20: https://www.premierguitar.com/articles/23345-ask-amp-man-raising-the-roof-on-a-peavey-classic (σκλοράρετε παρακατω στο σχέδιο και δείτε μόνο το διάγραμμα του τελικού). Συγκρίνετε αυτο με τον τελικό, πχ του κλασσικού Marhall 18W: https://mhuss.com/18watt/schematics/18wattLite.gif (αλλα και όλων των άλλων που είδα). Αναρωτιέμαι ποιά μπορεί να είναι τα υπερ και τα κατα των δύο σχεδιάσεων σε σχέση με τον ήχο, αν κάποιος γνωρίζει. Το μηχάνημα παίζει πολύ καλα και έτσι, οπότε αν η μετροπη δεν πολυαξίζει τον κόπο, να μην βάλουμε κολλητήρι και ... ωτοασπίδες πάλι. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο απαντήσεις σε άλλο εγκυρο φορουμ, προκύπτει οτι δεν υπάρχει ιδιαίτερη διαφορά οσον αφορά τον τελικο ήχο των δυό τοπολογιών (αν και ο διάβολος ειναι στις λεπτομέρειες ...) σε μηχανήματα μικρότερης ισχύος. Η μία τοπολογία λέγεται SPLI (split load phase inverter) ή "cathodyne" με πιό γνωστα παραδείγματα τα μικρά tweed Fender, Princeton, κλπ. Η άλλη τοπολογια λέγεται LPT (long tail pair) και μπορεί να ακολουθηθεί και σε μικρότερα, αλλα σίγουρα σε μεγαλύτερα μηχανήματα (οπου προκύπτουν επίσης ανάγκες τεχνικών feedback και  περιορισμού του cross-over distortion). Το Vox "cut" μπαίνει και σε SPLI, αλλα με πενιχρά αποτελέσματα στο attenuation των υψηλών. Οταν κάποια μέρα θα βρέχει (πολύ όμως ...) ισως κοιτάξουμε πάλι το tone stack, αν και οι αλλαγές εκει επιρρεάζουν έντονα το συνολικό gain και μπλέκεις.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου