Προς το περιεχόμενο
Magnus Ragnvaldsson

Αγορά μεταχειρισμένων for Dummies

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πραγματικά έχω αρχίσει να πιστεύω ότι η αγορά μεταχειρισμένων στην Ελλάδα πάσχει από κατοχικό σύνδρομο.

 

Σαν gear junkie απολαμβάνω ιδιαίτερα ένα πρωινό καφέ σκέτο με τσιγάρο και έρευνα αγοράς (reverb, thomann κλπ). Είμαι σίγουρος ότι πολλοί ταυτίζονται. Μία ξεχωριστή σύνδεση που μοιράζονται οι μουσικοί είναι το πάθος για τον εξοπλισμό και τον ήχο τους. Κατα καιρούς παρακολουθώ και τις αγγελίες στο noiz αλλά σπάνια αγοράζω πράγματα. Δεν είμαι επιλεκτικός ή κάτι τέτοιο, ούτε ψαχνω για timmies. Πάντα μου άρεσε να δοκιμάζω διαφορετικό εξοπλισμό και σίγουρα μπορώ να εκτιμήσω ένα fair deal. Επίσης δεν μου αρέσει να κάνω παζάρια όταν αγοράζω ή πουλάω κάτι σαν να βρίσκομαι στη λαχαναγορά. Ή είμαι οκ με τιμή που βλέπω ή όχι

 

Όμως πολλές από τις αγγελίες νοιώθω ότι προσβάλουν την νοημοσύνη μου. 

 

Δεν θέλω να σταθώ σε ακραίες περιπτώσεις αλλα περισσότερο στην γενικότερη εικόνα. Παρατηρώ λοιπόν ότι σε ένα μεγάλο ποσοστό των αγγελιών  οι τιμές δεν συγκλίνουν με την πραγματική αξία των προιόντων. Με αποτέλεσμα οι περισσότερες να καταλήγουν στον κουβά και να μην υπάρχει κίνηση στην αγορά . Επίσης, όχι μόνο υπάρχουν πολλές αγγελίες με ελλιπή στοιχεία, κακές φωτογραφίες, φουσκωμένα reviews κλπ. αλλά και εκφράσεις του τύπου "σαν καινουργιο", "δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ", "ελάχιστες ώρες μόνο σε studio", "το αγόρασα πριν 10 λεπτά" κλπ έχουν γίνει καραμέλα.

 

Επειδή θέλω να πιστεύω ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται σε άγνοια παραθέτω κάποιες πληροφορίες για την αγορά μεταχειρισμένων.

 

-  Κάθε κομμάτι εξοπλισμού έχει αντικειμενική αξία (καινούργιο) που καθορίζεται συνήθως από leaders της βιομηχανίας (βλέπε thomann, musicstore κλπ). Αυτό σημαίνει ότι αν αγόρασες καινούργια κιθάρα από τον τοπικό dealer και την πλήρωσες 300e παραπάνω (μετά από "παζάρι") απ ότι την έχει το thomann, μάλλον σου πιάσανε τον ****. Μην περιμένεις ότι θα την πουλήσεις με βάση αυτήν την τιμή.

 

- Οτιδήποτε έχει αγοραστεί και ανοιχτεί θεωρείται αυτόματα μεταχειρισμένο και χάνει ένα μεγάλο ποσοστό της αρχικής του αντικειμενικής αξίας. Κάποια iconic προιόντα (gibsons, marshalls, american fenders, mesa boogies κλπ) μπορούν να διατηρήσουν μέχρι και ένα 70-80% της αντικειμενικής τους αξίας ενώ τα υπόλοιπα (behringer,  squier, epiphone, made in china, korea  κλπ) κινούνται στο 50-60% max. Οπότε μην περιμένεις ότι θα πουλήσεις την φτηνή ibanez που σου έκανε δώρο η μαμά σου στο λύκειο στο 80% της αρχικής της τιμής.


- Τα έξοδα συντήρησης ΔΕΝ προστίθενται στην αντικειμενική αξία. Μην περιμένεις ότι ο κάποιος θα πληρώσει extra για τις καινούγιες χορδές, λάμπες, service ή ότι άλλο έχεις ξοδέψει για τον εξοπλισμό όσο αυτός ήταν στην κατοχή σου. 

 

- Οποιεσδήποτε τροποποιήσεις (mods) έχουν γίνει πέρα του εργοστασιακού ρίχνουν την αντικειμενική αξία του εξοπλισμού. Αν πλήρωσες κάποιον "ειδικό" για καινούργιο paintjob στην κιθάρα ή για το καινούργιο extreme gain mod στον ενισχυτή, η αντικειμενική τους αξία έχει πάει περίπατο βράδυ στο δάσος. Δεν θα την ξαναδεις ποτέ.

 

- Τυχόν "αναβαθμίσεις" δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την αντικειμενική αξία του εξοπλισμού. Επειδή έβαλες EMG στην ibanez των 250e που σου έκανε δώρο η μαμά σου στο λύκειο δεν σημαίνει ότι τώρα αξίζει 450e.

 

- Το χειροποίητο δεν σημαίνει καλύτερο ή πιο ακριβό, εκτός αν είσαι διάσημος luthier, κατασκευαστής ή εταιρία. Μην περιμένεις ότι θα πουλήσεις το κομμάτι ξύλου που πελεκάς στο garage τους τελευταίους 6 μήνες περισσότερο από μια κιθάρα που φτιάχτηκε σε εργοστάσιο από γνωστή εταιρία. Το ίδιο και για το booster πεταλάκι που εφτιαξες σε veroboard και μπορεί να φτιάξει και η γιαγια μου.

 

Σημείωση: Τα παραπάνω δεν γράφτηκαν με σκοπό να θήξουν κανέναν και τα ακραία παραδείγματα είναι για χιουμοριστικους λόγους.. but you get the point. Φυσικά και ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του το πως διαχειρίζεται τον εξοπλισμό και τα χρήματά του.  Ήταν λίγο κιθαριστική η προσέγγιση αλλα πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για τύμπανα, πλήκτρα, PA κλπ.

 

Σημείωση 2: Έχω μια Ibanez που μου έκανε δώρο η μαμά μου στο λύκειο

 

  • Like 4

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Thanx για το πόνημα, νομίζω οι περισσότεροι ταυτιζόμαστε, ειδικά στον τομέα "χαζέματος αγγελιών". Και συμφωνώ στα περισσότερα, ωστόσο

1 ώρα πριν, Magnus Ragnvaldsson είπε

- Τα έξοδα συντήρησης ΔΕΝ προστίθενται στην αντικειμενική αξία. Μην περιμένεις ότι ο κάποιος θα πληρώσει extra για τις καινούγιες χορδές, λάμπες, service ή ότι άλλο έχεις ξοδέψει για τον εξοπλισμό όσο αυτός ήταν στην κατοχή σου. 

 

Αν μια κιθάρα έχει βγει μόλις από refret ή μόλις έχεις σετάρει όργανο ή ενισχυτή έχει φυσικά διαφορά και στο πώς θα εκλάβει ο υποψήφιος αγοραστής την τιμή αλλά και πόσο εύκολα θα πωληθεί. Η καλή εκτίμηση της κατάστασης ενός μεταχειρισμένου, είναι δυστυχώς ελλιπής στον μέσο μουσικό αγοραστή-πωλητή. Μια κιθάρα που είναι στα όρια του refret ή ενός neck reset πχ, μπορεί να γίνει πεδίο-ΣΟΒΑΡΗΣ- διαπραγμάτευσης ως προς την τελική τιμή. Εδώ όλοι, πατάμε ένα ebay/reverb, βλέπουμε την τιμή Αμερικής (ή Ιαπωνίας ακόμη χειρότερα) βάζουμε κι ένα καπέλο 30-40 ευρώ ελέω παζαριών/διαπραγμάτευσης και στο τέλος καταλήγουμε να έχουμε υπερκοστολογημένα όργανα. Το ίδιο και με τα mods παρακάτω

 

1 ώρα πριν, Magnus Ragnvaldsson είπε

- Οποιεσδήποτε τροποποιήσεις (mods) έχουν γίνει πέρα του εργοστασιακού ρίχνουν την αντικειμενική αξία του εξοπλισμού. Αν πλήρωσες κάποιον "ειδικό" για καινούργιο paintjob στην κιθάρα ή για το καινούργιο extreme gain mod στον ενισχυτή, η αντικειμενική τους αξία έχει πάει περίπατο βράδυ στο δάσος. Δεν θα την ξαναδεις ποτέ.


Εφ' όσον δεν μιλάμε για vintage όργανο, δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει η αξία ενός οργάνου "σειράς" επειδή έγινε refin. Φυσικά δεν περιμένεις να μετακυληθεί η αξία ενός refin πχ, σε ένα μεταχειρισμένο, αλλά δεν θα μειωθεί η αξία του επειδή έγινε. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για το service κλπ, αν και, εξαρτάται κι από το κόστος του οργάνου. Πχ, μια Squier δεν θα πωληθεί 200 αντί 150 επειδή έγινε service και έχει νέες χορδές. Μια Martin D-28 όμως θα μπορούσε να αποσβέσει μέρος των εργασιών.

 

 

1 ώρα πριν, Magnus Ragnvaldsson είπε

Σημείωση: Τα παραπάνω δεν γράφτηκαν με σκοπό να θήξουν κανέναν και τα ακραία παραδείγματα είναι για χιουμοριστικους λόγους.. but you get the point. Φυσικά και ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του το πως διαχειρίζεται τον εξοπλισμό και τα χρήματά του.  Ήταν λίγο κιθαριστική η προσέγγιση αλλα πάνω κάτω τα ίδια ισχύουν και για τύμπανα, πλήκτρα, PA κλπ.


Δυστυχώς αυτό ισχύει κυρίως στους κιθαρίστες. Σε πνευστά πχ, υπάρχουν ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ευκαιρίες και με καλά όργανα budget (Yamaha, Trevor James, Armstrong κλπ) αλλά και με hi end οργανάρες (Selmer, Powell, Yanagisawa, Yamaha custom) σε τιμές κάτω του 50% αρχικής.



Πάντως ήταν ευκαιρία να θιχτεί το θέμα "κατάσταση οργάνου" που αποτελεί θολό τοπίο ακόμη στη μουσική κοινότητα. Ειδικά στα κιθαριστικά. Βλέπω πολλές φορές όργανα στα πρόθυρα refret, ή που χρήζουν αρκετής φροντίδας πχ. να αγοράζονται χωρίς καμιά προσπάθεια έκπτωσης ή χωρίς την επίγνωση του κόστους πιθανών συμμαζεμάτων. Φαίνεται πως έχουμε όλοι κολλήσει σε ένα de facto 30% κάτω και το να φύγει πιο κάτω από αυτό είναι "ντροπή" ή πλήγμα εγωισμού. Επίσης βλέπουμε τον εξοπλισμό σαν ιδιοκτησία και όχι σαν εργαλείο ή παιχνίδι που όταν δεν μας κάνει τη δουλειά (ή μας την έχει κάνει με το παραπανω) πρέπει να το πουλήσουμε σε τιμή που να αντανακλά την εικόνα πρεστίζ που έχει στα μάτια μας, αντί απλά να το πουλήσουμε εύκολα για να προχωρήσουμε παρακάτω. Ένα συναισθηματικό δέσιμο που όμως τελικά είναι επιφανειακό και αντανακλά το "έφτυσα αίμα για να το πάρω" άρα δεν θα το παραχωρήσω εύκολα. Ξέρω περιπτώσεις που για 50Ε κρατούν απούλητα όργανα δύο και τρία χρόνια.

Δώστε και πάρτε να γυρνάει η μουσική.

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε Magnus, ο επίλογός σου ήταν όλα τα λεφτά!

Θέλω να καταθέσω την άποψη μου -in brief- για τις αγγελίες μουσικού εξοπλισμού εδώ, στο noiz!

Όντως, πολλές εξ' αυτών είναι και στα δικά μου μάτια εκτός τόπου και χρόνου..

Και κάτα πάσα πιθανότητα θα κοσμούν το site για πολύ καιρό ακόμα, θα ανακυκλώνονται κλπ κλπ..

Υπάρχουν όμως και κάποια διαμαντάκια..

Είναι αυτές, που όταν σκάσουν λες από μέσα σου "της δίνω 2-3 μέρες ζωής"..

Προσωπικά, έχω οφεληθεί απίστευτα από τέτοιες αγγελίες και ένιωσα της ανάγκη να το γράψω!

Καλημέρα!

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην, απίθανη, περίπτωση που σας έχει διαφύγει

 

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Ωπ, νημάτων overlap. Sorry.

Θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο άλλο.

 

Επεξεργασμένο από Πνοή και Νύξη

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
47 λεπτά πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Ξέρω περιπτώσεις που για 50Ε κρατούν απούλητα όργανα δύο και τρία χρόνια.

Δώστε και πάρτε να γυρνάει η μουσική.

 

Στο thread που άνοιξα, εν τέλει οι τύποι δε μου πούλησαν το πετάλι που ήθελα για 30 και 40 ευρώ, με αποτέλεσμα να το ψάξω στο εξωτερικό και με τα μεταφορικά μέσα να το βρω 50 ευρώ κάτω. Βγάλε άκρη μετά...

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλωσορίστε τον τον άνθρωπο κι ας του κσέφυγε το θέμα.

Καλημέρα και καλωσόρισες Magnus.

 

Πολυσυζητημένες οι παθογένειες της ελληνικής αγοράς, τόσο στο χώρο του καινούριου όσο και στο χώρο του μεταχειρισμένου.

Δεν είμαι θαμώνας των Αγγελιών, αλλά η εντύπωση που έχω σχηματίσει συμπυκνώνεται στο εξής: οι πολλοί

 

α) δε βιάζονται να πουλήσουν,

β) είναι πρόθυμοι να βγάλουν απ' τη μύγα ξύγκι, ή να το προσπαθήσουν.

 

Με το β δεν εννοώ απαραίτητα ότι η x Squier Affinity είναι υψηλά κοστολογημένη. Πιο πολύ με παραξενεύουν αγγελίες "ψιλικών" όπως π.χ. για no-name tuners, knobs, βιδάκια, αλλενάκια ή οι τελείως σουρεάλ, π.χ. απαρχαιωμένες συσκευές ή λογισμικό.

 

😦

 

Και μετά μπαίνουμε στη μαγαζάρα, και δίνουμε τη μπιστωτική με σεμνό "ορίστε" στη ταμία για να βάλει 48 δόσεις το καινούριο Άηφο. Έλα τώρα που το τσογλανάκι θα μου παζαρέψει εμένανε τη νΓκίμσον ασούμε.

 

Όσοι είστε έξω... ούτε για διακοπές. 😗

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



  • Αναρτήσεις

    • με τις ελαχιστες τεχνικες γνωσεις που εχω μου φαινεται καπως "λογικο"να συμβαινει οταν ειναι δυο πεταλια σε σειρα..τωρα ισως παιζει ρολο κ η ποιοτητα κατασκευης και υλικων..(κ εγω ουτως η αλλως με πεταλια σε σειρα παιζω και το πεταλι του reverb "αρπαζει"οταν αρχιζει το overdrive)..η "λυση" ειναι το effects loop οπου υπαρχει..(ο δικος μου π.χ δεν εχει οποτε συμβιβαζομαι)
    • Δεν νομιζω να υπαρχει τροπος αντιμετωπισης. Αυξανοντας τα db (με booster, od κλπ) πριν απο το reverb (το οποιο ειναι τελευταιο στο chain), αυξανεται και το effect του βαθους.    Ομοιως και σε εναν ενισχυτη, χωρις πεταλια. Αυξανοντας την προενισχυση, πρεπει να χαμηλωνω το reverb. Μου συμβαινει συχνα σε καποιους ενισχυτες μου.
    • Μια απορια που μου εχει δημιουργηθει εδω και πολυ καιρο -και ισως καποιο μελος γνωριζει να βοηθησει- ειναι η εξης. Εστω πως εχουμε στη σειρα 2 πεταλια, ενα παραμορφωσης και ενα βαθους. Σεταρουμε το βαθος σε επιθυμητο βαθμο και λαμβανουμε Χ ηχο. Οταν εμπλεξουμε και το πεταλι παραμορφωσης, παρατηρησα πως καποιες φορες υπαρχει ενισχυση του εφε βαθους (εως ενοχλητικα). Αυτο κατα κανονα μου εχει συμβει με χειροποιητες κατασκευες. Καθε που δοκιμαζω ενα "καλο" εργοστασιακο πεταλι (πχ Analogman), δεν διαπιστωνω μεταβολη, τουλαχιστον οχι ευδιακριτη. Ομως τις περισσοτερες φορες που χρησιμοποιησα καποιον "κλωνο" απο γνωστους/φιλους DIY το προβλημα υπηρχε. Η ερωτηση μου ειναι τι και πως ακριβως επηρεαζεται και φυσικα αν υπαρχουν τροποι "τιθασευσης" του φαινομενου, πχ αλλαγη πυκνωτων κλπ..
    • Έχει πετάξει αυτό το πουλάκι, πλέον μόνο digital τύπου Fractal, ή λαμπάτος με reactive loadbox καρφί σε audio interface. Συνήθισα πια.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.