Προς το περιεχόμενο
yameth

Γιατί η Πνευματική ιδιοκτησία δεν είναι ξένη στους Έλληνες

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Αυτός θα έπρεπε να είναι ο σωστός τίτλος αφού οι αρχαίοι πρόγονοι μας ήταν ίσως οι πρώτοι που νομοθέτησαν για την πάταξη της εκμετάλλευσης της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Στην σημερινή Ελλάδα όμως απλά μας σπάει τα φρύδια η υπόθεση και ενοχλεί και στο πλιάτσικο. Ακόμα και εδώ σε μια σελίδα μουσικών - δημιουργών, όπου έχουν καταγραφεί τα άπειρα ανείπωτα σε κάποια σχετικά θέματα.

 

Σας μεταφέρω κείμενο που βρήκα και μετέφρασα στην αναζήτηση μου για το πως διατηρήθηκαν στους αιώνες οι αρχαίες τραγωδίες.

Το κείμενο αναφέρεται στο θέατρο 

 

Παράθεση

Οι άρχοντες της Αθήνας διατηρούσαν τα αρχεία των διαγωνισμών στα φεστιβάλ της πόλης, δίνοντας τα ονόματα των χορηγών (οι πολίτες που διορίστηκαν για να καλύψουν μέρος των δαπανών της παραγωγής), οι ποιητές-δάσκαλοι, οι ηθοποιοί, νικητές στους αγώνες. Ο Αριστοτέλης δημοσίευσε αυτά τα αρχεία τον 4ο αιώνα. Εν τω μεταξύ, διατηρήθηκαν ειδικά αντίγραφα των μεγάλων τραγωδιών του Αισχύλου, του Σοφοκλή και του Ευριπίδη.

 

Η ταχεία ανάπτυξη των θεάτρων σε όλο τον ελληνικό κόσμο έκανε την υπηρεσία παροχής έργων, παλιών και νέων, σημαντική. Με την ανάγκη πολλών νέων έργων εμφανίστηκαν οι "προσαρμοστές" και οι παραποιητές, που παραχάραξαν τόσο καλά τα κείμενα των ποιητών, ώστε οι Αθηναίοι αναγκάστηκαν να περάσουν έναν νόμο που απαγόρευε την πραγματοποίηση οποιασδήποτε αλλαγής στην αρχική τους έκδοση.

 

Όταν εγκρίθηκε αυτός ο νόμος, έγιναν εξουσιοδοτημένα αντίγραφα των έργων και όποτε παιζόταν ένα από αυτά, διοριζόταν δημόσιος γραμματέας για να παρακολουθήσει, με επίσημο αντίγραφο στο χέρι και να σημειώσει οποιαδήποτε απόκλιση από το αυθεντικό κείμενο. Ο παραγωγός που επέτρεπε την αλλοίωση των γραμμών τιμωρείτο. 

 

A Short History of the Drama. Martha Fletcher Bellinger. New York: Henry Holt and Company, 1927. pp. 64-5.

 

Τι έχετε να πείτε; Πάμε μπρος ή πίσω;

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην Αρχαία Ελλάδα, ιδίως κατά τον 6ο π.Χ . αιώνα , ο καλλιτέχνης επώνυμα συνδέεται με το έργο, η προσβολή δε του έργου με αντιγραφή ή παραποίηση επέσυρε κοινωνική μομφή.

 

Οι αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι, τόσο ο Πλάτων, αλλά βασικά ο Αριστοτέλης, ανέπτυξαν θεωρίες για την αυτοτέλεια της πνευματικής δημιουργίας, που επί αιώνες παρέμειναν κρατούσες , τουλάχιστον μέχρι τον Kant.

 

H Πνευματική ιδιοκτησία, απασχόλησε και πολλούς άλλους αρχαίους (αρχαίο εβραϊκό δίκαιο- ρωμαϊκό δίκαιο)  ή και πρωτόγονους (Ινδιάνοι-Μπαλινέζοι) πολιτισμούς.

 

 

              Ως προς το ερώτημα, φυσικά πάμε προς τα μπροστά.

 

Ας σκεφτεί κανείς ότι μέχρι το 1993 (πριν τον 2121/1993) οι όποιες παραβιάσεις της πνευματικής ιδιοκτησίας αντιμετωπιζόταν με τις απλές διατάξεις του ΠΚ ως πλαστογραφία (δείτε μια παλιά βιντεοκασέτα και θα καταλάβετε).

 

Πλέον , η νομοθεσία, με τις όποιες τροποποιήσεις, είναι σύγχρονη και αρκετά εναρμονισμένη σε τομείς που μέχρι πρότινος δεν ήταν (διαδίκτυο κ.λ.π.)   

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την ανάπτυξη Λάκη. Εγω που δεν έχω σπουδάσει Νομική δεν το γνώριζα και είμαι σίγουρος πως η πλειοψηφία επίσης.

Η νομοθεσία μπορεί να είναι εναρμονισμένη πλέον απο το '93 αλλά μιλάμε για τον 20ο αιώνα μ.χ. πλέον και μετά απο ξένο μαστίγωμα.

Π.χ. τι να απέγινε το 2019 άραγε η Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας και η εφαρμογή του νόμου;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
21 minutes ago, yameth said:

 

Π.χ. τι να απέγινε το 2019 άραγε η Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας και την εφαρμογή του νόμου;

Οι οργανισμοί συλλογικής διαχείρισης (που είναι μέρος της νομικής έννοιας της πνευματικής ιδιοκτησίας-και (μέρος) της αφορώσας νομοθεσίας) , και κατα τη γνώμη μου πάσχουν.

 

Έχω άποψη γιατι, χωρις να σημαίνει ότι είναι σωστή, αλλά η ανάπτυξή της θα οδηγούσε μοιραία  σε πολιτική κουβέντα.

Εγω θα ξεκινούσα από την σχεδόν πλήρη απομάκρυνση οιοδήποτε κρατικού παρεμβατισμού επ' αυτών.....με μια πολύ ήπια εποπτεία.

  • Ευχαριστώ 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οπως τα λες είναι.

 

Παραμένει όμως μια αφηρημένη έννοια η Πνευματική ιδιοκτησία στον Έλληνα του 21ου αιώνα μ.χ. σε αντίθεση με αυτόν του 6ου π.χ..

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
6 minutes ago, yameth said:

 

 

Παραμένει όμως μια αφηρημένη έννοια η Πνευματική ιδιοκτησία στον Έλληνα του 21ου αιώνα σε αντίθεση με αυτόν του 6ου π.χ..

Πολλές έννοιες είναι αφηρημένες για τον Ελληνα. 😁

Εγω νόμισα η ερώτηση αφορουσε το νομοθετικό σκέλος (για την πνευματική ιδιοκτησία) , όχι το πως το βλέπει ο κόσμος.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.