Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η συζήτηση τις τελευταίες μέρες (και λογικό) στριφογυρίζει γύρω από τη ζέστη.

 

Σκεφτήκατε ποτέ πώς οι κλιματολογικές συνθήκες, η μόνιμη ζέστη σε κάποιες χώρες ή το μόνιμο κρύο σε άλλες , επηρέασαν τη μουσική που παράγεται ή τη μουσική που ¨καταναλώνεται" σε αυτες;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα! Εφόσον κάτι τέτοιο ισχύει σίγουρα για τη γλώσσα μιας χώρας, δεν βλέπω τον λόγο να μην έχει αντίκτυπο και στη μουσική της. Οι βόρειοι λαοί έχουν περισσότερα σύμφωνα, λιγότερα φωνήεντα, κάνουν οικονομία ενέργειας. Οι λαοί σε θερμότερες χώρες μιλάνε με περισσότερα φωνήεντα, μεγαλύτερη ένταση. Από 'κει και πέρα, ρόλο παίζουν και οι συνήθειες ενός λαού, τα ήθη, τα έθιμα, η ιστορία του. Δύσκολα λοιπόν θα παίζαν reggae οι Νορβηγοί και αντίστοιχα "παγωμένο" black metal οι Τζαμαϊκανοί. Ακόμα κι αν έκαναν τράμπα τις έξεις τους...:P

Ένα μοιρολόι ηπειρώτικο μπορεί να περιγράφει τον θάνατο, το ίδιο όμως κι ένα fado πορτογαλέζικο, το ίδιο ένα blues, το ίδιο κι ένας αμανές μικρασιάτικος. Το γεγονός είναι ίδιο. Το πρίσμα αλλάζει.

  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κλιμα επηρρεαζει την ψυχοσυνθεση ενος ατομου. Σε επιπεδο λαου, επηρρεαζει την κουλτουρα. Η μουσικη ειναι μερος της κουλτουρας. Μια "φωτογραφια" αυτου που περιγραφω ειναι η eurovision.

 

Επισης, αναλογα την εποχη, αρα και τις κλιματολογικες συνθηκες, συχνα αλλαζουν οι μουσικες προτιμησεις ενος ατομου.

Για παραδειγμα, το καλοκαιρι ακουω συχνα ρεγκε και αναλαφρα ροκ, ενω τον χειμωνα ακουω συχνα μεταλ και hard rock.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εφόσον η μουσική αναπτύχθηκε σύμφωνα με κουλτούρες που αναπτύχθηκαν με όρους κοινωνικής και οικονομικής ανάπτυξης και εμπειριών, κλιματολογικων συνθηκών την εκαστοτε πρόσβαση στην τεχνολογία κλπ, το κλίμα έπαιξε και παίζει το ρόλο του. 

 

Τα ίδια τα καιρικά φαινόμενα, έκτακτα και πάγια παίζουν το ρόλο τους και πως αυτά επηρεάζουν τις κοινωνίες στην έκβαση/έκφανσή τους στη μουσική διαμόρφωση. 

 

 Οι ήχοι των φαινομένων και οι ήχοι των καταστροφών που προκαλούν π.χ. ξέρω εγώ......

 

 Και εγώ είχα φτιάξει ένα κομμάτι για την καταιγίδα, τον Δαιδαλο και μέσα στο κομμάτι φαίνονται οι επιρροές μου από το φαινόμενο. Όπως φαντάστηκα,ή από τις εμπειρίες μου για τις επιπτώσεις τέτοιων φαινομένων στον άνθρωπο και το περιβάλλον κλπ. διαμόρφωσα το κομμάτι μου. Άρα δεν μπορούμε να πούμε πως διαμορφώνω την αντίληψη μου και την απόδοση μου για τη μουσική με γνώμονα και το κλίμα και... Καταλαβαίνετε που το πάω, έτσι? Χαχαχα 

 

 Αλλά όλα αυτά που λέει ο op τα επηρεάζει και το κλίμα στο βαθμό του, καθοριζοντας τη μουσική αλλά και τα μέσα της ανάλογα. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμ, ενδιαφέρον. 

Το πολύ κρύο μάλλον κλείνει τους ανθρώπους στα σπίτια τους. Η ζέστη ίσως βοηθά περισσότερο τις μεγάλες παρέες.

Το κρύο θέλει ενέργεια ( βλέπε σκανδιναβικό μέταλ; ). Η ζέστη θέλει πιο χαλαρά πράγματα ( βλέπε reggae και latin / μεσογειακά ακούσματα κλπ ).

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα μπορουσε ο op να διατυπωσει το ερωτημα διαφορετικα...

 

"Ποια μουσικη σας ερχεται στο μυαλο, με βαση τις παρακατω εικονες?"

 

2df707c86cacc0d82021d36c12083862.jpg.09e3c937f467b32d50c5e6c36c8faa05.jpg

 

 

 

tumblr_pcny80WrrS1t7b5qro1_1280.thumb.jpg.8853dc2c5d0adf0ae5da3e010390f779.jpg

 

 

😀

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 minute ago, gkourmoul1 said:

Θα μπορουσε ο op να διατυπωσει το ερωτημα διαφορετικα...

 

"Ποια μουσικη σας ερχεται στο μυαλο, με βαση τις παρακατω εικονες?"

 

2df707c86cacc0d82021d36c12083862.jpg.09e3c937f467b32d50c5e6c36c8faa05.jpg

 

 

 

tumblr_pcny80WrrS1t7b5qro1_1280.thumb.jpg.8853dc2c5d0adf0ae5da3e010390f779.jpg

 

 

😀

you know nothing gkourmoul1! 😛

  • Χαχα 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 ώρα πριν, Jet72 είπε

Το κρύο θέλει ενέργεια ( βλέπε σκανδιναβικό μέταλ; ). Η ζέστη θέλει πιο χαλαρά πράγματα ( βλέπε reggae και latin / μεσογειακά ακούσματα κλπ ).

 

Μαλλον ακριβώς το ανάποδο. Οι βορειοι δεν ανοιγουν το στομα τους λόγω παγωνιάς και μιλάνε σιγανά και μεις δε το κλεινουμε με τιποτα και ψιλοουρλιάζουμε στα τσιπουράδικα και στα πέριξ.

το σκανδιναβικο μεταλ ειναι κατι σαν έκκληση βοήθειας απο βαρεμένους αυτοκτονιακούς, είναι πιο προχωρημένο στάδιο

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aυτά που περιγράφετε ρε παιδιά είναι αντίκτυπος στερεοτύπων/trends που έπονται της σχέσης της προέλευσης της μουσικής σε σχέση με το κλίμα. Δηλ. reggae=καλοκαιρινή, metal=χειμωνιάτικη κ.ο.κ. 

Υπήρξε γένεση/άνθιση/εξέλιξη του ρεμπέτικου στη Σμύρνη, στον Πειραιά και στη Νέα Υόρκη σχεδόν ταυτόχρονα.
Oι Ιρλανδοί και οι Άγγλοι έχουν πανομοιότυπο κλίμα, αλλά η παραδοσιακή τους μουσική διαφέρει ριζικά.
Eλβετία και Πίνδος, ορεινοί όγκοι-απομονωμένες κοινότητες. Yodeling οι μεν, μοιρολόγια και πωγωνίσια οι δε.


Aπό την άλλη, με τι μοιάζουν αυτά;
 


Σε προσωπικό επίπεδο, η ζέστη/κρύο/υγρασία/ξηρασία δεν επηρρεάζει σε τίποτα το παίξιμο/έμπνευση, ή την ακρόαση μουσικής.
 

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
9 minutes ago, Πνοή και Νύξη said:



Υπήρξε γένεση/άνθιση/εξέλιξη του ρεμπέτικου στη Σμύρνη, στον Πειραιά και στη Νέα Υόρκη σχεδόν ταυτόχρονα.

 

Μισό λεπτό, γιατί εδώ γίνεται λογικό σφάλμα. Το ρεμπέτικο στη Σμύρνη, τον Πειραιά και τη Νέα Υόρκη παίχτηκε από Έλληνες μουσικούς αλλά δεν δημιουργήθηκε σχεδόν ταυτόχρονα. Εξελίχθηκε. Ξεκίνησε σε πρώιμη μορφή στη Σμύρνη, συνέχισε στον Πειραιά, όπου μορφοποιήθηκε σε τεράστιο βαθμό από τον Μάρκο Βαμβακάρη και τους λοιπούς ρεμπέτες. Οι δε ηχογραφήσεις που έγιναν στη Νέα Υόρκη, πραγματοποιήθηκαν από ομογενείς σε προηγούμενο χρονικό στάδιο από τις πρώτες αθηναϊκές, και εμφανίζουν αρκετές διαφορές, γιατί από τη μία πλευρά είναι η Μαρίκα Παπαγκίκα με τα μοιρολόγια της Σμύρνης, και από την άλλη ο Γιαννάκης Ιωαννίδης, ο Αντώνης Νταλγκάς κ.α., με συνθέσεις πρώιμου ρεμπέτικου, που δεν έχει και τόσο ξεκάθαρη δομή, όπως απέκτησε αργότερα. Έτσι δεν νομίζω ότι μπορούμε να συγκρίνουμε αυτά τα δημιουργήματα ίδιας κατηγορίας μουσικής, διότι δεν αναπτύχθηκαν εξαρχής σ' ένα μέρος, αλλά από ομάδες ατόμων που μετακινήθηκαν αφού είχαν ήδη βιώσει τον πολιτισμό της χώρας τους.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.