Προς το περιεχόμενο

περί ear-training


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παράθεση

Μετα ηρθε το youtube και οι ταμπλατουρες και ο κοσμος εχασε το αυτι του.

Εγραψε ο @Spyros Delta  πριν κανα δυο μερες σε αλλο νημα..κ συμφωνω τοσο πολυ μαζι του.

Ολη αυτη η ευκολια του ιντερνετ..η αποψη μου ειναι οτι εχει κανει  φυσικα καλο...αλλα σε καποιους τομεις κ τρομερο κακο, ειδικα  στο αυτι των νεων μαθητων.

Για εναν επαγγελματικα μουσικο το ιντερνετ ειναι εργαλειο κ μαλιστα σοβαρο...αλλα για εναν αρχαριο...θεωρω οτι κρυβει {και}παγιδες.

 

Δεν θελω να ακουστω γραφικος αλλα πραγματικα θεωρω οτι οι μερες που καθομασταν με την κασετα μπρος πισω.., κρατωντας τους δισκους απο το πλαι να πεσει λιγο η ταχυτητα να καταλαβουμε την φραση...μας εκαναν τρομερο καλό σαν μουσικους.

Οι νεοι μαθητες προτιμανε να ξοδευσουν 10 ωρες να βρουν μια παρτιτουρα ετοιμη , παρα να κατσουν ενα μισαωρο να την βγαλουν με το αυτι.

Και ενω τους εξηγω ποσο σημαντικο ειναι ειδικα στην αρχη να μην "κοβουμε δρομο" , κ εφαρμοζω ακομα κ μαθηματα ear training, υποχρεωτικα transcriptions κλπ , ... οι περισσοτεροι ψαχνουν την ευκολια.

 Αυτο εχει σαν αποτελεσμα στους δικους μου τουλαχιστον μαθητες , να βλεπω πολυ φτωχο ear-training ακομα κ σε καλους παιχτες.

 

Σαν δασκαλος παιδια..το μονο που μπορω να πω σε οσους διαβαζουν σιωπηλα αυτες τις συζητησεις...

 

  • Αφηστε τις ταμπλατουρες - αφηστε τις περιττες αναζητησεις στο google..κ προσπαθηστε να καταλαβετε τι ακουτε. 

Για μενα επισης..

  • Ολα διδασκονται.
  • Αν δεν εχετε διδαχτει ποτε - ζητηστε απο τον δασκαλο να σας κανει μαθηματα ear training - η παρακολουθηστε σε ενα ωδειο το συγκεκριμενο μαθημα.
  • Καντε transcriptions.
  • Ενα καλο ear training  μαζι με transcritions  , θεωρω οτι οδηγει σε ενα καλο sight reading.

Για μενα, καλος μουσικος δεν ειναι μονο αυτος που παιζει καλα...αλλα κ αυτος που ακουει {αλλα εχει κ την ικανοτητα να αποκωδικοποιει  αυτο που ακουει},  την ωρα που παιζει.

 

Οι αποψεις σας?

 

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από vagelism
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Βαγγέλη έχεις δίκιο σε όλα, αλλά που να το βρεις με τις "ταχύτητες" που τρέχει η εποχή μας😉  και τις ευκολίες της.... 

  Όλοι (εντάξει, σχεδόν όλοι) θέλουν πλέον να ξυπνήσουν ένα πρωί και να έχουν φτάσει στον προορισμό τους. Ξεχνάνε την ομορφιά του ταξιδιού με τις εμπειρίες, την χαρά, αλλά και την προσπάθεια, τις δυσκολίες και την ένταση που προσφέρει αυτό!                  

 

 

Μεσημεριάτικα με έπιασε το φιλοσοφικό μου...

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eχοντας και γω προλάβει και τις δυο αυτες εποχες... δηλαδή και την περίοδο του μπρος-πισω σε κασσέτες και δίσκους αλλά και της ευκολίας -μασημενης τροφής που μεταγενέστερα  προσέφερε το ίντερνετ έχω να πω οτι τα pros-cons είναι αναμεικτα με σαφές προβάδισμα της τωρινής εποχής.Για ποιο λογο να μην "κόψω δρόμο" απο τη στιγμη που μου προσφέρει ως κέρδος χρονο;;;Εστω οτι κάθομαι στο πικ απ όπως παλιά για να βγάλω ενα σόλο... Γιατι να κολλησω 10 λεπτα ώστε να ακούσω το αναθεματισμενο lick ενω αν το έχω έτοιμο θα έχω βγάλει όλο το σόλο στον ίδιο χρονο θα εχω βρει κλιμακα και πάμε για αλλά;Το αυτι ακούει και μαθαινει και όταν παίζεις όχι μονο όταν ακούς. Θα συμφωνησω οτι εκπαιδεύεται πιο αργά με τη μασημένη τροφη αλλά εκπαιδεύεται...και απο ενα σημείο και μετα αυτό τελειώνει.... Τερματίζει... Δηλαδή ακούς-καταλαβαίνεις τι ακους-το παίζεις. Με τον ενα η με τον αλλο τροπο αργά  γρήγορα θα φτάσεις εκει. Αλλα όταν καταλαβαίνεις τι ακούς... Να μπορείς και να το παίξεις κιόλας ... 

Όλα αυτά είναι όπλα στη φαρέτρα.... Βγαζεις 100.licks και ακούς το 101 και λες ωχ... Αυτό είναι ίδιο με εκεινο... Ωχ... Αυτό είναι απλα η blues minor... Ωχ... Αυτό είναι εκεινο το ριφ με διαφορετική ουρά και παει λεγοντας... 

Επεξεργασμένο από leon7pap
  • Like 1

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, leon7pap είπε

Eχοντας και γω προλάβει και τις δυο αυτες εποχες... δηλαδή και την περίοδο του μπρος-πισω σε κασσέτες και δίσκους αλλά και της ευκολίας -μασημενης τροφής που μεταγενέστερα  προσέφερε το ίντερνετ έχω να πω οτι τα pros-cons είναι αναμεικτα με σαφές προβάδισμα της τωρινής εποχής.Για ποιο λογο να μην "κόψω δρόμο" απο τη στιγμη που μου προσφέρει ως κέρδος χρονο;;;Εστω οτι κάθομαι στο πικ απ όπως παλιά για να βγάλω ενα σόλο... Γιατι να κολλησω 10 λεπτα ώστε να ακούσω το αναθεματισμενο lick ενω αν το έχω έτοιμο θα έχω βγάλει όλο το σόλο στον ίδιο χρονο θα εχω βρει κλιμακα και πάμε για αλλά;Το αυτι ακούει και μαθαινει και όταν παίζεις όχι μονο όταν ακούς. Θα συμφωνησω οτι εκπαιδεύεται πιο αργά με τη μασημένη τροφη αλλά εκπαιδεύεται...και απο ενα σημείο και μετα αυτό τελειώνει.... Τερματίζει... Δηλαδή ακούς-καταλαβαίνεις τι ακους-το παίζεις. Με τον ενα η με τον αλλο τροπο αργά  γρήγορα θα φτάσεις εκει. Αλλα όταν καταλαβαίνεις τι ακούς... Να μπορείς και να το παίξεις κιόλας ... 

Όλα αυτά είναι όπλα στη φαρέτρα.... Βγαζεις 100.licks και ακούς το 101 και λες ωχ... Αυτό είναι ίδιο με εκεινο... Ωχ... Αυτό είναι απλα η blues minor... Ωχ... Αυτό είναι εκεινο το ριφ με διαφορετική ουρά και παει λεγοντας... 

εχει βαση το επιχειρημα σου..

αλλα τι συμβαινει οταν...δεν θα βρεις το κομματι η το σολο που θελεις ...στο ιντερνετ?

Αυτο το εχεις σκεφτει?

Μηπως ολοι μας πρεπει να προετοιμαζομαστε σαν μουσικοι...για την χειροτερη των περιπτωσεων?

 

πχ..πριν χρονια μου ετυχε να παιξω αυτο

Ουτε παρτιτουρα ουτε τιποτα..

Εννοειται δεν υπαρχει Transcription στον ιντερνετ

Τι θα εκανα...αν δεν δουλευε το αυτακι μου...? Θα σηκωνα τα χερια ψηλα?

 

 

Επεξεργασμένο από vagelism
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Θεωρώ την ισοπέδωση άδικη. Δηλ. επειδή εγώ έμαθα να ακούω με κασέτα ή τεντώνοντας τ' αυτιά μου, δεν σημαίνει ότι και κάποιος άλλος είναι το ίδιο δεκτικός ή αποτελεσματικός σε αυτή τη μέθοδο. Υπάρχουν διαβαθμίσεις στη μουσική αντίληψη του καθενός και εξαρτώνται από την εμπειρία και την κλίση. Κάποιοι άνθρωποι χρειάζεται να προσπαθήσουν περισσότερο στο μηχανικό μέρος της μουσικής (τεχνική, ακρίβεια πχ) ενώ κάποιοι θέλουν περισσότερη δουλειά στο θεωρητικό (αντίληψη, οξυδέρκεια). Το σίγουρο είναι ότι όλοι, χρειάζονται μελέτη. 

Σίγουρα οι δάσκαλοι και οι μουσικοί, έχουν πιο σωστή εικόνα του τι συμβαίνει με τους μαθητές τους

  • Like 2

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

28 λεπτά πριν, vagelism είπε

εχει βαση το επιχειρημα σου..

αλλα τι συμβαινει οταν...δεν θα βρεις το κομματι η το σολο που θελεις ...στο ιντερνετ?

Αυτο το εχεις σκεφτει?

Μηπως ολοι μας πρεπει να ετοιμαζομαστε σαν μουσικοι...για την χειροτερη των περιπτωσεων?

 

πχ..πριν χρονια μου ετυχε να παιξω αυτο

Ουτε παρτιτουρα ουτε τιποτα..

Εννοειται δεν υπαρχει Transcription στον ιντερνετ

Τι θα εκανα...αν δεν δουλευε το αυτακι μου...? Θα σηκωνα τα χερια ψηλα?

 

 

Kαταλαβαινω τι λες και έχει βαση.  Όμως όπως σου είπα όταν εχεις παίξει πολύ (ακόμα και μασημένη τροφη χωρις να εχεις "ζοριζει" το αυτι σου ψάχνοντας note by note)  το αυτι έχει εξασκηθεί και έχει εκπαιδευτει... δεν μένει στο μηδέν αν δεν κανεις ear training. Τώρα αν μιλάμε απο μηδενική βαση οκ όλα δύσκολα είναι... 

Τωρα όσο για το κομματι του Παπακωνσταντίνου... Απ οτι ακουω...  Μονο τις τονικές του μπάσου να ντουμπλαρεις με ακορντα σε πρωτη φαση... Είσαι σε καλό δρόμο... 

Επεξεργασμένο από leon7pap

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το riffstation είχε ένα feature για απομόνωση κιθάρας και επιβράδυνση μέχρι και 1/8 του χρόνου. Με την βοήθεια αυτού έβγαλα το σολο του Yngwie στο we're starts που παίξαμε με τον @gvour. Διαφορετικά πολύ δύσκολο να το έβγαζα. Παλιά υπήρχαν αντιστοιχα κατετοφωνάκια που έπαιζαν στο υποπολλαπλάσιο της κανονικής ταχύτητας αλλά χωρίς τα φίλτρα.

Το οποίο riff station αν δεν απατώμαι, δεν υπάρχει πιά. Οπότε αυτο συνιστά ακόμη ένα κίνδυνο.. Το software που δεν ανανεώνεται, δεν τρέχει στα νέα λειτουργικά, που σταματάει να υπάρχει.

Επεξεργασμένο από rgxinap
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To 1972 ευτυχώς είχα ένα πικαπ που είχε εκτός από 33, 45 και 78 (ξέρω οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν τι είναι) στροφές, είχε και 16.

Αυτό σήμαινε ότι έναν δίσκο μπορούσες να τον ακούσεις στη μισή ταχύτητα.

Ωρες ατελείωτες για ένα σολο.

Για να βγάλεις ένα σόλο 

1. έπρεπε να έχεις το δίσκο (ή αντίγραφο σε κασέτα)

2. έπρεπε να προσπαθείς μόνο με το αυτί να καταλάβεις τι παίζεται

3. λίγο αργότερα σε κατι ξενόγλωσσα βιβλιοπωλεία εύρισκες τα πρώτα NME, MM (και πιό πριν Hit parader ή το γερμανικό pop) όπου σπάνια έπεφτε μέσα μια κλίμακα ή να διαβάζεις συνεντεύξεις πχ του Clapton πως έπαιζε το τάδε και με τί έπαιζε.

4. Κάποια βιβλιοπωλεία έφερναν και βιβλία με κλίμακες κλπ. Ακόμα πιό σπάνια ήταν τα transcriptions ή songbooks όπου σε ένα βιβλίο για κάθε δίσκο υπήρχαν lyrics και ακόρντα. Πιό αντιπροσωπευτικό το The Beatles Complete. Από ΕΚΕΙ βασικά έμαθα όλα τα ακόρντα (και jazz και τα πάντα) διότι στα τραγούδια τους υπάρχουν όλα.

5. Πολύ πιό μετά σχεδόν 7-8 χρόνια ήρθαν τα guitar player όπου πλέον σκάγανε μύτη πιό σοβαρά πράγματα.

6. αλλιώς έπρεπε να ταξιδέψεις εκεί που θα έπαιζε ο τάδε που κάποιος άλλος είπε ότι ξέρει το χ ακόρντο μπας και τον δεις να παίζει και να το ξεσηκώσεις.

 

 

3 minutes ago, rgxinap said:

Το riffstation είχε ένα feature για απομόνωση κιθάρας και επιβράδυνση μέχρι και 1/8 του χρόνου. Με την βοήθεια αυτού έβγαλα το σολο του Yngwie στο we're starts που παίξαμε με τον @gvour. Διαφορετικά πολύ δύσκολο να το έβγαζα. Παλιά υπήρχαν αντιστοιχα κατετοφωνάκια που έπαιζαν στο υποπολλαπλάσιο της κανονικής ταχύτητας αλλά χωρίς τα φίλτρα.

Το οποίο riff station αν δεν απατώμαι, δεν υπάρχει πιά. Οπότε αυτο συνιστά ακόμη ένα κίνδυνο.. Το software που δεν ανανεώνεται, δεν τρέχει στα νέα λειτουργικά, που σταματάει να υπάρχει.

προγράμματα σαν το riffstation πριν 40 χρόνια ούτε στα όνειρά μας.

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Όταν πρωτοξεκίνησα δεν ήξερα από guitar pro, YouTube και ίντερνετς. Άντε να καταλάβεις ότι ο Dimebag κούρδιζε 1/4 step down, ότι ο Van Halen κούρδιζε Drop D, ότι το Χ σχήμα παιζόταν με Hammer On/Pull Off και όχι μόνο πενιές, κλπ. Απογοήτευση σκέτη. 

 

1-2 χρόνια μετά εξοικειώθηκα με την τεχνολογία που έχουμε διαθέσιμη και επιτέλους άρχισα να καταλαβαίνω λίγο τι παίζει. Το πολύ Guitar Pro όμως χαλάει τα χέρια. Το κατάλαβα αργότερα αυτό.

 

Πλέον παίρνω μια αρχική ιδέα από Guitar Pro ή tabs και όλα τα υπόλοιπα (feel, nuances, dynamics, κλπ) τα κάνω με το αυτί ακούγοντας μπρος-πίσω το original και παίζοντας από πάνω. Μετά αν υπάρχει κάποιο backing track στο internet προσπαθώ να φέρω το part όσο πιο κοντά γίνεται. 

 

Όλα χρειάζονται, καλό είναι να παίρνουμε βοήθεια, αλλά τελικά τον "δύσκολο" δρόμο δεν τον γλιτώνεις εντελώς αν θέλεις να έχεις ήχο και χέρια.

  • Like 3

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, leon7pap είπε

 

Τωρα όσο για το κομματι του Παπακωνσταντίνου... Απ οτι ακουω...  Μονο τις τονικές του μπάσου να ντουμπλαρεις με ακορντα σε πρωτη φαση... Είσαι σε καλό δρόμο... 

το time signature το προσεξες?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου