Προς το περιεχόμενο

Master volume ηχογραφήσεων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

 Dimsonic, ότι και να γράψεις, ότι και να πεις, η εκτέλεση της καντάτας 105 του σήμερα που παρέθεσα ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΗ ΗΧΗΤΙΚΑ, και η επεξεργασία με plug in που παρέθεσε ο SF ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΗ ΗΧΗΤΙΚΑ. Ότι και να γράψεις, ότι και να πεις, η πραγματική πραγματικότητα και τα εμπειρικά δεδομένα σε διαψεύδουν, και δεν έχει ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ να κάνει με ευκολίες και συμβιβασμούς. Οι κορυφαίοι τεχνικοί που έκαναν αυτά τα έργα το επέλεξαν, ανάμεσα ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ επιλογή γιατί αυτοί μπορούν να έχουν ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ επιλογή ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΗ, επέλεξαν λοιπόν ψηφιακά και το αποτέλεσμα τους δικαιώνει.

 

 Τι να πεις και τι να γράψεις από εκεί και πέρα, τσάμπα τα λες. Και όλα αυτά για τεχνολογία που κατά δήλωσή σου ούτεκαν χρησιμοποιείς, και αν κατάλαβα καλά και διόρθωσέ με ούτε και έχεις χρησιμοποιήσει, και δε μιλάω σαν ακροατής να βάλεις να ακούσεις μια 2-track μπομπίνα, αυτό έχει τόσο σχέση με την πολυκάναλη ηχογράφηση όσο το να οδηγάς πατίνι σε σχέση με διαστημικό λεωφορείο. Εγώ ΔΥΣΤΥΧΩΣ την πρόλαβα αυτή τη φάση, αλλά ευτυχώς ήταν σύντομα παρελθόν, ο SF λέει 3/4 της φάσης του την έφαγε στη μάπα, παρηγόρησέ τον, δώστου τον ώμο σου να κλάψει, και μην τον ζαλίζεις με ρομαντικές ωραιοποιήσεις, αρκετά τράβηξε στη ζωή του  🤣

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

  Όσα έγραψα παραπάνω δεν αποτελούν επιχείρημα υπέρ η κατά του αναλογικού η ψηφιακού ήχου, απλά μια προσπάθεια να επισημάνω τις διαφορές. Αυτές δεν έχουν να κάνουν με το είδος του ήχου (που μπορεί να είναι οτιδήποτε, από ένα φυσικό όργανο μέχρι μιαν έκρηξη, έναν παραμορφωμένο ενισχυτή η εάν ψηφιακό από την παραγωγή του ήχο), αλλά με τον τρόπο που παράγεται και διαμορφώνεται.

 

  Η αναλογική διαμόρφωση ήχου, με μαγνητική και ηλεκτρική επαγωγή όπως αναφέρθηκε, είναι συνεχής, και έχει μορφή κύματος, με τον ίδιο τρόπο που παράγεται ο ήχος στη φύση. Στην ηχογράφηση, οι δυσκολίες υπήρξαν η συχνοτική απόκριση στην πιστότητα, ο θόρυβος, και η διατήρηση αυτής της πιστότητας στο χρόνο.

 

  Ο ψηφιακός ήχος "φωτογραφίζει" και μετατρέπει σε νούμερα τον ήχο, η τον παράγει κατευθείαν ψηφιακά πάλι με νούμερα και όχι με κύμα, και είναι μια διαδικασία τόσο διαφορετική από την αναλογική ώστε μπορούμε να μιλάμε για το επόμενο κεφάλαιο στην επεξεργασία ήχου, κάτι που απέχει τόσο από την αναλογική παραγωγή του όσο η τελευταία από την φυσική.

 

  Οι προκλήσεις του ψηφιακού είναι η πιστότητα αυτής της "φωτογράφησης", αυτό που αντιλαμβανόμαστε είτε ψυχοακουστικά ως "ψεύτικο", είτε βλέπουμε επιστημονικά ως jitter, ψηφιακό θόρυβο κτλ. Αυτός είναι ο λόγος που στην πράξη είναι ακόμα επιθυμητοί αναλογικοί κρίκοι στην αλυσίδα όπου είναι πρακτικό.

 

  Το ηχητικό αποτέλεσμα και των δύο μεθόδων είναι σήμερα εξαιρετικό, και αρκετά υψηλό ώστε να χρησιμοποιείται από επαγγελματίες όλων των κλάδων, αναλόγως προτιμήσεων και κατεύθυνσης του καθενός.

 

  Αυτά χωρίς καμμία επιθυμία αντιπαλότητας προς κανένα, προσωπικά τις συζητήσεις δεν τις αντιλαμβάνομαι συγκρουσιακά, ούτε αποτελεί πρόβλημα για μένα οι συνομιλητές να έχουν διαφορετικές απόψεις για κάτι. Επίσης το θέμα είναι αγαπημένο , παρά λίγο να έκανα σχετική διπλωματική στο πολυτεχνείο προ αμνημονεύτων χρόνων 🙂 . Βέβαια καμία σχέση το ψηφιακό του τότε και του τώρα.. 😉

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 λεπτά πριν, Alter είπε

Βέβαια καμία σχέση το ψηφιακό του τότε και του τώρα..

 

Αυτό προσπαθούμε να πούμε τόση ώρα 🙂

 

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
11 ώρες πριν, vagelism είπε

Nαι η αλήθεια είναι ότι από ένα σημείο κ μετά χάθηκα. Αν μπορείς να μου δείξεις τι να διαβάσω..το θέμα έκλεισε για μένα από το 1ο ποστ του Μάνου.

 

Μα αυτα που σου παρέθεσα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

10 hours ago, manosx said:

 Dimsonic, ότι και να γράψεις, ότι και να πεις, .........

 

 Τι να πεις και τι να γράψεις από εκεί και πέρα, τσάμπα τα λες. Και όλα αυτά για τεχνολογία που κατά δήλωσή σου ούτεκαν χρησιμοποιείς, και αν κατάλαβα καλά και διόρθωσέ με ούτε και έχεις χρησιμοποιήσει, και δε μιλάω σαν ακροατής να βάλεις να ακούσεις μια 2-track μπομπίνα, αυτό έχει τόσο σχέση με την πολυκάναλη ηχογράφηση όσο το να οδηγάς πατίνι σε σχέση με διαστημικό λεωφορείο. Εγώ ΔΥΣΤΥΧΩΣ την πρόλαβα αυτή τη φάση, αλλά ευτυχώς ήταν σύντομα παρελθόν, ο SF λέει 3/4 της φάσης του την έφαγε στη μάπα, παρηγόρησέ τον, δώστου τον ώμο σου να κλάψει, και μην τον ζαλίζεις με ρομαντικές ωραιοποιήσεις, αρκετά τράβηξε στη ζωή του  🤣

πολύ πολύ μα πολύ κακό να συμμετέχεις σε μια συζητηση για να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας....:classic_sad:

 

Η συμμετοχη μου στο νήμα αυτό ξεκίνησε με την κατάθεση της άποψής μου ότι η μαγνητοταινία είχε και έχει το μοναδικό χαρακτηριστικό να μπορείς να γράφεις στα κόκκινα - σε πολλούς (ναι...πολλούς) αρεστό. Και σε μένα.

Και είπα ότι θα ανοίξει ασκούς και δεν θέλω να κάνω συζήτηση παραπέρα.

 

Τι να πω ρε Μάνο και τι τσάμπα να πω.... γμ το κερατό μου

Ναι ούτε ασχολήθηκα ως ηχολήπτης με μαγνητόφωνα ούτε έκανα multitrack editing.

Να σου πω τι είπα?

 

Είπα ότι ακούω όλα τα ψηφιακά και αναλογικά φορμά (πιθανότατα από πριν καν ασχοληθείς μαζί τους) και προσωπικά για την ευχαρίστησή μου επιλέγω αναλογικά. Από τις ηχογραφήσεις προτιμώ του Rudy van Gelder στην blue note, cti κλπ πχ δίσκους σαν αυτόν 

 

 

τίγκα στα κόκκινα και στο φύσημα.  Γούστα είναι αυτά. Τώρα αν εσύ αυτό θέλεις να το πεις κατακριτέα άγνοια και παραίσθηση θα διαφωνήσω.

Για μένα είναι συνειδητή επιλογή. Σου είπα εγώ  ότι ο τρόπος που πίνεις το τσάι σου είναι λάθος? Μάλλον όχι.

 

Το ίδιο θα σου πω για την καντάτα προτιμώ την παλιά εκτέλεση που αν δεν κάνω λάθος πρέπει να την έχω ακριβώς στην ίδια εκτέλεση, όπως προτιμώ πχ και τις πρώτες επανεκδόσεις των 9 συμφωνιών του Karajan το 1963 στην DG

Λυπάμαι αν για σένα αυτό σημαίνει ότι είμαι ανώμαλος.

το "η σημερινή εκτέλεση της 105 είναι αριστουργηματική ηχητικά" είναι μια φράση. Η άμεση ερώτηση είναι για ποιόν? Είναι προφανές ότι για κάποιους είναι για κάποιους όχι....de gustibus... Αλλο το τεχνικά και άλλο το ηχητικά. Στο ηχητικά δηλαδή πως αντιλαμβάνεται ο ακροατής...μπαίνουν και άλλοι παράγοντες μη μετρήσιμοι

 

Τώρα...θα ρωτήσεις ίσως, γιατί σήμερα ασχολούμαι με ηχογραφήσεις και το κάνω με ψηφιακό τρόπο...

Το κάνω διότι φτιάχνω μουσική αποσπασματικά. Κομμάτι κομμάτι και όλα τα όργανα μόνος μου και δεν έχω την δυνατότητα να τα παίζω σωστά και πρέπει να διορθώνω. 

Αν ήταν να γράψω ένα τρακ και τέλος, το πιό πιθανό θα ήταν να το έφτιαχνα σε ένα μαγνητόφωνο.

 

Επεξεργασμένο από dimsonic

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
15 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Είπα ότι ακούω όλα τα ψηφιακά και αναλογικά φορμά (πιθανότατα από πριν καν ασχοληθείς μαζί τους) και προσωπικά για την ευχαρίστησή μου επιλέγω αναλογικά. Από τις ηχογραφήσεις προτιμώ του Rudy van Gelder στην blue note, cti κλπ πχ δίσκους σαν αυτόν 

Μαζί σου all the way. Αυτό δεν τα κάνει πιστά όμως.

Νομίζω πως η κουβέντα θα είχε άλλη εξέλιξη και δεν θα είχαν αναφερθεί τόσα διαφορετικά θέματα τσουβαλιασμένα κάτω απο το τίτλο Master volume αν αυτό ήταν κατανοητό απο την αρχή αλλά επέτρεψε μου ανατρέχοντας τα πίσω ποστ, πως δεν ήταν. Φυσικά δεν αναφέρομαι σε εσένα μόνο. Ολοι διαβάζαμε πεταχτά, έτοιμοι να... απαντήσουμε.

  • Like 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 minutes ago, yameth said:

Μαζί σου all the way. Αυτό δεν τα κάνει πιστά όμως.

 

ποιός είπε ότι τα κάνει πιστά?

 

εγώ σίγουρα όχι. Και γνωρίζοντας την σίγουρη εξέλιξη της συζήτησης είπα να μην πάμε παραπέρα.

 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Το πρόσεξα.

Πολλές φορές η καταγραφή ενος performance είναι ένα σύνολο πραγμάτων.

Τα μικρόφωνα, το στήσιμο, ο χώρος, τα καλά επιλεγμένα μηχανήματα και κυρίως ο παραγωγός - ηχολήπτης όπως στην περίπτωση της Blue Note (Lion και Wolff) που είχε όλο το σχέδιο απο τη φωτογραφία του εξωφύλλου μέχρι τον ήχο και την τεχνική κατάρτισή γι αυτό το αποτέλεσμα. Αν έγραφε σε ψηφιακό μέσον, πάλι το ίδιο αποτέλεσμα θα έβγαινε. Το τρικ δεν ήταν η μπομπίνα.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 minutes ago, dimsonic said:

 

 

 

Ναι ούτε ασχολήθηκα ως ηχολήπτης με μαγνητόφωνα ούτε έκανα multitrack editing.

 

 

 

 

 

 

  Άρα τα συμπεράσματά σου πως τα έβγαλες; Με το να ακούς έτοιμες μουσικές; Και δηλαδή υπερασπίζεσαι τόση ώρα κάτι, επειδή απλά σαν ακροατής προτιμάς τις εκτελέσεις επί αναλογικίλας; Μα ΚΑΙ ΕΓΩ προτιμώ τις εκτελέσεις του Ρίχτερ, τι σημαίνει αυτό;

 

 Θέλεις να σου πω πως έβγαλα εγώ τα συμπεράσματά μου; Άκου: Όταν παιδευόμασταν με το 24κάναλο, υπήρχαν ήδη διαθέσιμα σάμπλερ. Οπότε αν ήθελες να κάνεις κάνα editing περίεργο, δε χρειαζόταν να ξυραφίζεις σαν τρελός επιστήμονας, τα έκανες ΨΗΦΙΑΚΑ 🤣, σάμπλαρες, έκανες τα κόλπα σου, και τσουπ- πίσω στο πολυκάναλο, και χαμπάρι δε μας πέρνανε μόρτη, καμιά επίπτωση που να καταστρέφει "την αναλογικίλα", μπορεί να σου αρέσουν κιόλας τα άλμπουμ για τον 100% αναλογικό ήχο τους 🤣 Τι 100% αναλογικίλα δηλαδή, πήγαιναν τα lexicon πιπα κ*λο, και να σου πω κάτι, με τα eventide μας έφτανε το πουλί σαγόνι, ότι ήχος έμπαινε αυτός έβγαινε, κωλοτούμπες κάναμε με τα τοπ ψηφιακά, αλλά ήθελε από πίσω το τραπεζικό καταπίστευμα του Λάτση.

 

 Και τώρα που έχει φτάσει το επίπεδο να είναι παρόμοιο με αυτά, θα πεις εσύ ότι κανείς σοβαρός ηχολήπτης δεν χρησιμοποιεί τα ψηφιακά; Από που το έβγαλες το συμπέρασμα; Αφού ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΚΡΑ κάναμε για τα ποιοτικά ψηφιακά, πότε έγινε και τα ψηφιακά έγιναν για πέταμα;

 

 Να σου πω πότε έγινε; Όταν βγαίνουν στα ίντερνετ και μιλάνε για ηχογράφηση άνθρωποι που δεν ηχογραφούνε, τότε έγινε. Οπότε αν όντως σε κουράζει τόσο η συζήτηση, it's fine by me, καλή καρδιά, τα λέμε σε άλλο θέμα και sorry και για την κούραση.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 minutes ago, manosx said:

 

 

  Άρα τα συμπεράσματά σου πως τα έβγαλες; Με το να ακούς έτοιμες μουσικές; Και δηλαδή υπερασπίζεσαι τόση ώρα κάτι, επειδή απλά σαν ακροατής προτιμάς τις εκτελέσεις επί αναλογικίλας; Μα ΚΑΙ ΕΓΩ προτιμώ τις εκτελέσεις του Ρίχτερ, τι σημαίνει αυτό;

 

 

σόρρυ

δυό αυτιά έχω και εσύ το ίδιο.

Τι υπερασπίζομαι?

Είπα ότι η ταινία έχει ένα εγγενές χαρακτηριστικό τόσο σημαντικό που το έχουν κάνει και Pluggin (και όχι μόνο αυτό, πολλά χαρακτηριστικά-ατέλειες της έγιναν pluggin όπως pluggins έγιναν και οι κομπρέσσορες. Το μόνο που δεν θα γίνει κατα πως φαίνεται είναι τα μικρόφωνα και οι προενισχυτές τους. Απορώ πως δεν βρέθηκε ακόμα κανας χριστιανός να μας απαλλάξει από αυτές τις αναλογικούρες και να περάσουν κι αυτά επι τέλους στο ψηφιακό domain, με τη μορφή ενός Pluggin των 29.99 ευρώ. :classic_tongue:

 

Είπα: ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ. Και μου αρέσει περισσότερο να βρίσκω σήμερα δίσκους του 60 και του 70...και να τους ακούω. Και ξέρεις κάτι....έχουν και σκρατς....και απέχουν και πολύ από τις μήτρες που βγήκαν, γιατί τα κάνανε μάστερ και τα κούρεψαν για να χωράνε σε 17 λεπτά πλευρά... Αυτό μου αρέσει....so ...sue me!:classic_tongue: (τι sue me, που εσύ ήδη με καταδίκασες πιό πάνω as charged....μόνος σου και εισαγγελέας και δικαστής....)

 

 

όλα τα άλλα είναι δικά σου λόγια.

ούτε είπα ότι παίρνω ξυράφια και κόβω ταινίες, ούτε ότι έστησα μικρόφωνα, ούτε τίποτα. 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Yannis Methenitis changed the title to Master volume ηχογραφήσεων

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου