Προς το περιεχόμενο

Master volume ηχογραφήσεων


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και ενα πολυ ωραιο αρθρο που εξηγει τα πως και τα γιατι

 

https://www.soundonsound.com/techniques/end-loudness-war

 

και ακομα ενα για οσους ενδιαφερονται να ανεβασουν την μουσικη τους στις διαφορες Online platforms (ΟΛΟΥΣ δηλαδη 🙂 )

 

https://www.masteringthemix.com/blogs/learn/76296773-mastering-audio-for-soundcloud-itunes-spotify-and-youtube 

 

Βασικά πλέον το loudness war ανηκει και επισημα στην κατηγορια "περσινα ξινα σταφυλια"

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Για ποιον εξοπλισμό μιλάμε; Ακρόασης ή εγγραφής/επεξεργασίας; Γιατί δεν νομίζω να έχει βελτιωθεί η ποιότητα λόγω τεχνολογίας και στα δύο. Παλιά καλά βιντατζομηχανήματα δουλεύουν παντού.

Σε όλα έχει βελτιωθεί ακόμη και στη 5ετία μπορεί κάποιος να δει βελτιώσεις-διαφορές στον ήχο αλλά στη δεκαετία είναι τεράστιες οι διαφορές στην εγγραφή-production και μίξη, εγώ καταλαβαίνω διαφορές από 2010 εώς τώρα.

 

σαφώς παλιά καλά βινταζομηχανήματα δουλευουν ακόμη αλλά πρέπει να ακολουθουνται και τα industry standards ποιός θα πάει να γράψει σε μπομπίνα το 2019? μή μπερδευεις την οργανοποιία με τη μουσική παραγωγή μια gibson του 77 μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια παραγωγή του 2019 αλλά μια gibson του 2019 με μηχανήματα του 1977 δεν πάει πουθενά....

  • Like 1

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, stavros_d80 είπε

ποιός θα πάει να γράψει σε μπομπίνα το 2019?

 

 

Ασε...υπαρχουν ακόμα πολλοί τέτοιοι...:classic_biggrin:....ανάθεμα αν εστω και ΕΝΑΣ στους 1000 κΣερει ΓΙΑΤΙ θέλει να το κάνει...

  • Χαχα 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Είναι ξεχωριστό θέμα η σύγχρονη τεχνολογία, που είμαι υπέρ της 100%, με το loudness war. Στην κλασσική μουσική, που θα φας ντομάτες στη μούρη αν πας να της τσιτώσεις, ο ήχος είναι αδιανόητα καλός πλέον.

 

 Όμως σε πολλές περιπτώσεις το τσίτωμα καταστρέφει άλμπουμ, αυτό είναι άλλο πρόβλημα για άλλες μουσικές. "Στ'@ρχίδια σου" θα μου πείτε, και δίκιο θα έχετε, αλλά είναι γεγονός.

 

 Δεν είναι τυχαία η αναφορά που έκανε ο τύπος στους Metallica και το Death Magnetic. Δεν είναι ότι είναι σημείο αναφοράς για τις δυναμικές. Όμως μικροδυναμικές και πιθανά(και πλέον επιθυμητά 😖 ) κλιπαρίσματα φυσικά και έχει κάθε μουσική.

 

 Τι έγινε όμως με το Death Magnetic; Πολύ απλά: Συμπτωματικά βρέθηκε κόσμος με τα κομμάτια αυτού του άλμπουμ πριν και μετά την κατακρεούργηση του loudness war mastering που υπέστη. Πως έγινε αυτό; Απλά η εταιρία έστειλε κάποια κομμάτια για να περιληφθούν στο παιχνίδι Guitar Hero 3, και προφανώς για να προλάβει τις προθεσμίες τα έστειλε πριν το mastering. Οι χρήστες λοιπόν παρατήρησαν ότι ενώ στο παιχνίδι τα κομμάτια ακούγονταν φανταστικά, στο άλμπουμ ακούγονταν χάλια.

 

 Ακολουθεί συγκριτικό βίντεο με καλιμπραρισμένες εντάσεις. Παρατηρήστε το χάλι στα ρυθμικά "σκασίματα" της εμπορικής έκδοσης που θυμίζει ντέμο σε τετρακάναλο, σε σχέση με το γαμάτο ήχο του Guitar Hero 3.

 

 

 

 Το υπερβολικό mastering λοιπόν μπορεί να καταστρέψει, και συχνά καταστρέφει ηχητικά κάποια άλμπουμ. Τώρα αν αυτό είναι επιθυμητό, με γεια τους και χαρά τους, έτσι και αλλιώς από το ηχειάκι των κινητών ακούνε τα πιτσιρίκια όπως πολύ σωστά έγραψε ο Yameth στο άλλο θέμα, οπότε καλά κάνουν στο φινάλε. Στα πιτσιρίκια πουλάνε, εκεί απευθύνονται, ας κάνουν ότι θέλουν, εμείς πάμε για άλλα, πιο μπαρόκ και πιο μεγάλα. 🤣

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
42 λεπτά πριν, stavros_d80 είπε

Σε όλα έχει βελτιωθεί ακόμη και στη 5ετία μπορεί κάποιος να δει βελτιώσεις-διαφορές στον ήχο αλλά στη δεκαετία είναι τεράστιες οι διαφορές στην εγγραφή-production και μίξη

Σε τι όμως έχει βελτιωθεί; Kαλύτερα ηχεία; Καλύτερα μικρόφωνα; Καλύτερα preamps και επεξεργαστές; Δεν έχω καταλάβει. Καλύτερα format ήχου; Αποκωδικοποιήσεις;

Αν πας σε οποιαδήποτε ΣΟΒΑΡΗ παραγωγή, εγχωρια και παγκόσμια, neumann, neve, telefunken, universal audio, tubetech κλπ state-of-the art μηχανήματα δεκαετίας 70 και 80 βρίσκεις. Δεν παρακολουθώ τα του ήχου εδώ και 15 χρόνια αλλά δεν ξέρω αν έχει ξεπεραστεί πχ, η εγγραφή σε μπομπίνα, έναντι των pro-tools. 

Eιναι μήπως καλύτερα τα ηχεία που καταναλώνουμε μουσική; Έχουν μεγαλύτερη ευκρίνεια από ηχεία του '80; Τα πικάπ; Το CD player;

Δεν ακούω σύγχρονες παραγωγές που να είναι καλλίτερες (LK-style), πλουσιότερες, ωραιότερες, ευκρινέστερες, αρτιότερες, από άποψη τεχνολογίας ήχου, απ' ό,τι οι "παλιές καλές".

Αυτό στο οποίο έχει βοηθήσει η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι στην από κάτω προς τα πάνω βελτίωση της εμπειρίας παραγωγής και ακρόασης, δηλ. τα εργαλεία που έχει στα χέρια του ο μέσος μουσικός και ο μέσος ακροατής. Στην κορυφή όμως της αλυσίδας, δηλ. το pro studio και τον ενθουσιώδη ακροατή μουσικής δεν νομίζω ότι άλλαξαν πολλά. Μπορεί και να κάνω λάθος.

  • Like 1

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

17 λεπτά πριν, Πνοή και Νύξη είπε

αλλά δεν ξέρω αν έχει ξεπεραστεί πχ, η εγγραφή σε μπομπίνα, έναντι των pro-tools.

 

Τι εννοεις "ξεπεραστει"?

 

Η ψηφιακη εγγραφη δηλ. η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του μπομπινοφωνου απο το DAW η οποιονδηποτε άλλο μεσα καταγραφης ειναι γεγονος εδω και δεκαετιες και ΦΥΣΙΚΑ και δεν συγκρινεται η ηχητικη ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ  της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ  ψηφιακης εγγραφης με αυτην της αναλογικης....αλλωστε ολο η ιστορια της ψηφιακης εγγραφης ξεκινησε απο την ηχογραφηση της ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ μουσικης οπου ετσι και τους πεις οτι θες να γραψεις σε...μπομπινοφωνο βγαζουν τους ζουρλομανδιες απο την ντουλαπα 🙂

 

Το signal chain στο οποιο αναφερεσαι ναι παραμένει το "ιδιο" ειδικα αν αναφερεσαι σε προ-ενισχυτες (αν και μετα την εισαγωγη των πΣηφιακων Modeling pre-amps κανεις δεν ξερει τι επιφυλάσει το μελλον) ....αλλα οι δυνατότητες που σου δινουν το ψηφιακο περιβαλλον,τα Plug ins  & τα daw ειναι πλεον εξωφρενικες.

 

Οι ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ οσον αφορα το ΤΕΧΝΙΚΟ κομματι ειναι ΟΝΤΩΣ καλυτερες σημερα (οπως αλλωστε και οτιδηποτε αλλο απο φωτογραφια μεχρι σινεμα) δεν ειναι δυνατον άλλωστε να μην συμβαινει αυτο λογω του νομου της εξέλιξης και φυσικα οτι και σημερα μπορεις ,για πλακα,να εφαρμοσεις τις "παλιες" τεχνικες για να εχεις και old school ηχο αν το θες.

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Διευκρίνηση στην εξέλιξη της "ποιότητας" διαχρονικά:

Σε ότι αφορά το hardware δεν υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις. Μικρόφωνα, μεγάφωνα, προενισχύσεις, EQ, Compressors, ακολουθούν ακόμα τα σχέδια των 60'ς.

Υπάρχουν όμως software πλέον που καταγράφουν πιστότερα ενω οι hardware εγγραφείς (μπομπίνα) χρησιμοποιούνται απο καθαρά υποκειμενική επιλογή και άποψη. Σε τεχνικές προδιαγραφές υπολείπονται του software που δεν έχει κινητά μέρη.

 

Εχω επίσης γράψει:

Παράθεση

Εξ άλλου το loudness war τελείωσε χάρη στα νέα κανάλια διανομής.

Αν ανεβάσεις "bedroom mastered" κομμάτι σε itunes, Spotify, Youtube, Reverbnation, κ.α. με ένταση στον Θεό, λιώνεται απο τους δικούς τους αλγόριθμους και ακούγεται χάλια και παραμορφωμένα (αντι πιο εντυπωσιακά) σε σχέση με αυτά που τηρούν τις προδιαγραφές.

 

Άλλες σχετικές συζητήσεις:

 

  • Like 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Δεν μιλάω για ευκολία ή κόστος. Μιλάω για πιστότητα εγγραφής και αναπαραγωγής αποκλειστικά. Η πιστότητα/ευκρίνεια/μουσικότητα με την οποία καταγράφει ένα studer ή ένα otari δεν έχει ξεπεραστεί από κανένα DAW από κανέναν επεξεργαστή. Οπότε τεχνολογικά μιλώντας, όχι δεν είναι καλύτερο το μέσο. Μπορεί να έχει εξισωθεί, μπορεί να μην έχει σημασία για τον τελικό ακροατή ή τον μουσικό ή τον παραγωγό, για μένα δεν έχει.

Το ποιος και γιατί δεν χρησιμοποιεί μαγνητικό μέσο πλέον, δεν έχει σημασία. Εκλίπουν οι χειριστές/συντηρητές τους και η απίστευτη ταλαιπώρεια δεν δικαιολογεί την προτίμησή του έναντι ψηφιακών μέσων. Και το ίδιο συμβαίνει και με πολλά plug-in preamps και modules. Βελτιώθηκαν. Αλλά μη λέμε ότι ξεπεράστηκε εκείνη η τεχνολογία.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι στην πλευρά του καταναλωτή μουσικής και του καταναλωτή παραγωγής μουσικής (ερασιτέχνες-ημιεπαγγελματίες-μέσος όρος) η τεχνολογία έχει κάνει άλματα. Από την πλευρά του επαγγελματία-με όλη τη σημασία της λέξης- τα πράγματα έχουν μείνει μερικές δεκαετίες πίσω, γιατί δεν επιδέχονται βελτίωσης άλλωστε. Επαγγελματίας-συμπαθάτε με- δεν είναι ο κάτοχος hi-end studio με δεκάδες vintage pre-amps κλπ. Για εμένα, δεν νοείται να είσαι τεχνικός ήχου και να μη γνωρίζεις πώς (πόσο δύσκολο και χρονοβόρο είναι) συντηρείται ένα μπομπινόφωνο. Ή πώς να λύσεις την κονσόλα σου-να τη διαλύσεις, να την επισκευάσεις ο ίδιος και να την ξαναβάλεις σε λειτουργία. Να γνωρίζεις να διαβάσεις κυκλώματα. Και να ξέρεις τι κάνει ο συγκεκριμένος πυκνωτής ή η αντίσταση στον ήχο του pre-amp σου για να το δουλέψεις ή να το μοντάρεις ανάλογα. Αυτή είναι η τεχνολογία. 

Ηχολήπτες κρεβατοκάμαρας εύκολα είμαστε όλοι. 

Στο επαγγελματικό studio ηχογραφησης/mastering όμως τα πράγματα δεν είναι και τόσο καινούργια και δεν θα είναι για πολλά χρόνια ακόμη. Και καλώς. Kαι η μουσική είναι τέχνη, η οποία βασίζεται στο εξαιρετικόν. Και καλώς.

  • Like 1

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
1 ώρα πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Δεν μιλάω για ευκολία ή κόστος. Μιλάω για πιστότητα εγγραφής και αναπαραγωγής αποκλειστικά. Η πιστότητα/ευκρίνεια/μουσικότητα με την οποία καταγράφει ένα studer ή ένα otari δεν έχει ξεπεραστεί από κανένα DAW από κανέναν επεξεργαστή. Οπότε τεχνολογικά μιλώντας, όχι δεν είναι καλύτερο το μέσο. Μπορεί να έχει εξισωθεί, μπορεί να μην έχει σημασία για τον τελικό ακροατή ή τον μουσικό ή τον παραγωγό, για μένα δεν έχει.

 

Δυσκολεύομαι να καταλάβω. Αν εννοείς "Η πιστότητα/ευκρίνεια/μουσικότητα με την οποία καταγράφει ένα studer ή ένα otari δεν έχει ξεπεραστεί από κανένα DAW," με τι στοιχεία το λες αυτό;

 

Πιστότητα είναι να δίνεις 1,013475 και να καταγράφεις 1,013475 και όχι 1,013333 που ακούγεται όμως "καλύτερο".

Αν λοιπόν έχεις σοβαρό hardware Α to D και D to A η πιστότητα του DAW είναι μη συγκρίσιμη, σε θόρυβο, δυναμική περιοχή και bandwidth απο της μπομπίνας.

  • Ευχαριστώ 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, Πνοή και Νύξη είπε

Δεν παρακολουθώ τα του ήχου εδώ και 15 χρόνια

τα τελευταία 45 εννοείς...😛😎🤣

 

εντάξει δεν βελτιώθηκε τίποτα όλα ακούγονται ίδια όπως το 1976....

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Yannis Methenitis changed the title to Master volume ηχογραφήσεων

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου