Jump to content
gmoukou

Μουσική για ταινία

Recommended Posts

2 ώρες πριν, WrTsXxx είπε

Καλό είναι να διαβάσεις αρκετά το σενάριο

νομίζω επειδή είναι αρχάριος καλό θα ήταν να είχε την ταινία μπροστά του να παίζει-μελετήσει και να χτίσει τη μουσική επάνω στις σκηνές με καθημερινή εργασία 4-6 ωρών πχ

 

αυτό που λες είναι για πιο προχωρημένο στάδιο μουσικών που ήδη έχουν ασχοληθεί με το άθλημα.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια,

Ρίξε μια ματιά στο Arcade της Output. Είναι πολύ καλό για να πάρεις ιδέες, πρόσεξε μη το παρακάνεις.

Καλή επιτυχία.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

πέραν όλων όσων σου προείπαν οι φίλοι μας, το σημαντικότερο για μένα είναι να "παντρευτείς" τον σκηνοθέτη καθ όλη την διάρκεια της συνεργασίας σας... στόχος να μοιραστείς το "όραμά" του και το έργο σου να λειτουργήσει ως "θετική συνιστώσα" στο αποτέλεσμα κι όχι, όπως πολλές φορές συμβαίνει, ως ένα απλά ωραίο μουσικό θέμα ξεκομμένο από τα δρώμενα της ταινίας...

 

γι αυτόν τον λόγο πρέπει να εμπλακείς συναισθηματικά με τον οποιοδήποτε τρόπο στο στόρυ.... αξιοποίησε συχνές κατά το δυνατόν  "συζητήσεις" με τον σκηνοθέτη (πέραν από τα απλά briefing ξεπέτα) κι αν δεν τον βλέπεις πρόθυμο, "κυνήγα" τον... πέραν των τεχνικών στάνταρ που καλό θα ήταν εξαρχής να συμβαδίσεις (όπως σου είπε ο φίλος μας παραπάνω), αναζήτησε  όλους τους τυχόν υπάρχοντες "πιλότους", παρακολούθα επισταμένα το αμοντάριστο υλικό για να μπαίνεις και στο εικαστικό κλίμα που δεν θα σου δώσει το σενάριο και δούλευε παράλληλα... προσωπικά θα σου πρότεινα να παρίστασαι και σε γυρίσματα κατά το δυνατόν, ώστε να ενσωματωθείς στο team και στο όλο κλίμα της παραγωγής...

 

είναι επίσης σημαντικό πριν φτάσετε στο post production να έχεις ήδη συνθέσει το βασικό θέμα (και όσα ανεξάρτητα sub themes από την βασική μελωδία τυχόν χρειαστούν), για να επικεντρώσεις στο τέλος στις διαδραστικές παραλλαγές που θα "τονίζουν" τις όποιες σκηνές θα τις χρειάζονται μια και σε αυτές τις περιπτώσεις το "χειρουργικό καστομάρισμα" θα ναι πολύ απαιτητικό και στους χρόνους και στις δυναμικές... για την απειρία μην πολυανησυχείς μια και θέλω να πιστεύω ότι θα σε βοηθήσουν οι τεχνικοί (φρόντισε καλού κακού να τα έχεις καλά και μαζί τους και μην ντρέπεσαι να τους γίνεσαι φορτικός μια και το καλό αποτέλεσμα δεν το αφορά το τακτ σου)...😉

 

τώρα για τις ώρες που θα απαιτηθούν να αφιερώσεις για ένα καλό αποτέλεσμα (πόσω μάλλον αν είσαι "πρωτάρης"), βρίσκω πολύ αισιόδοξο τον Σταύρο... μάλλον δεν θέλει να σε τρομάξει...😀

 

καλή τύχη αλλά κυρίως έμπνευση και όρεξη...

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το θέμα είναι κατά την γνώμη μου, να δεις την ταινία μαζί με τον σκηνοθέτη, να σου μιλάει σε κάθε σκηνή για το πώς φαντάζεται τα συναισθήματα που θέλει να δώσει.

 

Ηχογραφείς την συνομιλία, και βλέπεις πολλές φορές την ταινία μόνος σου, ακούγοντας ξανά και ξανά, την ηχογραφημένη φωνή να δίνει το εσωτερικό τοπίο κάθε σκηνής.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα κάλυψαν όλα οι προλαλήσαντες!

Εύχομαι να σε εμπνεύσει το σενάριο και το θέμα της ταινίας,να εκφραστείς.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ίσως αυτό σου δώσει κάποιες ιδέες !

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gkourmoul1 @John Tzinieris @Ledge @LK @WrTsXxx @npap @Αετός @fusiongtr σας ευχαριστώ όλους πάρα πολύ για τις ιδέες και την εμψύχωση.
Πραγματικά το εκτιμώ!


@panorios ρε τι φανταστικό το Arcade της Output!
Θαρρώ αναμενόμενο να ξεπετάγονται τέτοια εργαλεία με όλη τη ρετρίλα που παίζει το τελευταίο καιρό.

 

14 hours ago, dimsonic said:

ίσως αυτό σου δώσει κάποιες ιδέες !

 

 

 

Πάρα πολύ ενδιαφέρον!
Ακόμα και απο εγκυκλοπαιδικής σκοπιάς αξίζει να το δεί κανείς!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κάποτε είχα την ευκαιρία να φτιάξω μουσικά θέματα για ένα θεατρικό θρίλερ, ερασιτεχνικού θιάσου με πολύ κέφι. Μάλιστα σε όλη την διάρκεια της παράστασης υπήρχε τεχνική βροχή για να γίνεται περισσότερο βαριά η ατμόσφαιρα....

Ο σκηνοθέτης έδωσε τόσο καλές οδηγίες που τα θέματα ήταν σαν να φτιάχτηκαν μόνα τους. Τότε κατάλαβα ότι ο σκηνοθέτης πρακτικά έχει το αποτέλεσμα συνολικά στο κεφάλι του και προσπαθεί να το περάσει στους συντελεστές. Στο θέμα της μουσικής όμως δεν μπορεί να σου πει ούτε ηχοχρώματα ούτε μελωδίες ούτε αρμονίες, μπορεί όμως να σου πει τι αίσθηση θέλει να βγάλει.

Ωραία εμπειρία. 

 

Μιλώντας πριν λίγα χρόνια με τον Alexandre Desplat, τον ρώτησα: τι είναι πιο εύκολο; Να γράφεις ελεύθερα μουσική ή να επενδύεις μουσικά μία ταινία; Η απάντηση ήταν κάθετη: ΦΥΣΙΚΑ το δεύτερο, γιατί δεν ξεκινάς από το μηδέν.

Όπως διάβασα παραπάνω, πρέπει να προχωρήσεις παράλληλα με τον σκηνοθέτη. Έτσι, η άσκηση ίσως είναι περισσότερο να βρεις τι θέλει ο σκηνοθέτης παρά τι ταιριάζει στην ταινία. Εκτιμώ ότι καταλαβαίνοντας την απαίτηση μετά η έμπνευση θα έρθει μόνη της.

 

Α, και κάτι τελευταίο: να θυμάσαι πάντα τη σημασία του ηχητικού κενού και της σιωπής, ειδικά σε δραματικές ταινίες. 

 

Συγχαρητήρια και καλή επιτυχία. Εύχομαι να ευχαριστηθείς την κάθε στιγμή του επόμενου καλλιτεχνικού σου βήματος!

 

ΥΓ Για τι ύφους ταινία λέμε;

Edited by Jet72
  • Like 3
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/6/2019 at 6:28 PM, gmoukou said:

Χαιρετώ τη κοινότητα. 

 

Πρόσφατα μου εμπιστεύτηκαν τη σύνθεση μουσικής για ταινία μεγάλου μήκους. 

Φυσικα είμαι σούπερ χαρούμενος και σούπερ χεΖμένος γιατί η

μονη εμπειρία που έχω μέχρι στιγμής είναι η σύνθεση (κατά παραγγελία) για ταινία μικρού μήκους και δη animation (κοινως not even close)

 

Ανοιγω λοιπόν αυτό το topic με σκοπό να μαζέψω από πιο έμπειρους συμβουλές γύρω από το θέμα. 

 

 

Σε ζηλεύω!Είναι κατι που το φαντασιώνομαι χρόνια.Εχω μόνο γράψει για παιδικό θέατρο παλιότερα.Καλή επιτυχία και κράτα μας ενήμερους!

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jet72 σε ευχαριστώ για τα συγχαρίκια και τις ευχές!

Πάνω στην αναφορά της θεατρικής σου εμπειρίας έχω να πω οτι μια απο τις πιο ωραίες και απολαυστικές καλλιτεχνικές εμπειρίες που είχα ήταν αυτή που πήρα μέρος σε εναλλακτική θεατρική παράσταση (στο υπόγειο του Bios για όσους γνωρίζουν το χώρο - αυτό τον πέτρινο, ψυχρό, υγρό τάφο).
Η συνεργασία με τη σκηνοθέτη ήταν η πιο άψογη συνεργασία που είχα ποτέ αφενώς γιατί ζητούσε live performance (ηλεκτρική κιθάρα, extended techniques, live sampling κλπ) με πολλά στοιχεία αυτοσχεδιασμού ώστε να είμαι σε πλήρη ταύτηση με το αυτοσχεδιαστικό κομμάτι των ηθοποιών και αφετέρου γιατί μου έδωσε τεράστιο χώρο για να δημιουργήσω και να εκφράσω κάτι πηγαίο (φυσικά υπο το πρίσμα της αισθητικής της).

 

Εδώ έρχεται και το περί καλών οδηγιών που ανέφερες.
Είναι το Α και το Ω να ξέρει τι θέλει και τι θα ζητήσει απο σένα ο άλλος (και τούμπαλιν)

Κοινώς, η επικοινωνία.

 

Στο θέμα του ύφους της ταινίας.

Αυτό που θέλει να κάνει ο σκηνοθέτης είναι λίγο περίεργο γιατί ακροβατεί μεταξύ ασπρόμαυρης κιν/κης ταινίας και ντοκυμαντέρ, με πλήρη απουσία ηθοποιών η οποία αντικαθίσταται απο πραγματικούς ανθρώπους των οποίων οι ιστορίες θα πάρουν εξίσου μέρος.
Ο κεντρικός άξονας/θέμα της ταινίας είναι ένας τόπος του οποίου η ανάλυση, αν θες, θα αποτελέσει το δομικό υλικό του "σεναρίου".

Και παρόλο που δεν είναι αμιγώς δραματική ταινία (θα υπάρχουν αρκετά δραματικά στοιχεία) η ανάγκη για ηχητικά κενά και σιωπές όπως σωστά έθεσες θα είναι πολύ σημαντική.

 

@ggsaxman σε ευχαριστώ πολύ! Εύχομαι και στα δικά σου σύντομα!

(υγ: να μας γράψεις κάποια στιγμή για την εμπειρία σου με το παιδικό θέατρο)

Edited by gmoukou
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Guidelines