Προς το περιεχόμενο

To Hifi για monitor


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μέχρι να αγοράσω κάνα σοϊκό σετ μόνιτορς, έχω συνδέσει στον υπολογιστή έναν 7κάναλο yamaha rxv450 eνισχυτή και δυο wharfedale diamond 8.3

 

31Q09MXH7NL._AC_.jpg

 

 

41GM7N0GJWL._SX355_.jpg

 

Έχουν σίγουρα καλύτερη απόδοση από τα ακουστικά, ειδικά στα μεσαία και ψηλά. Και να μην ήταν καλύτερα, πάλι θα τα χρησιμοποιούσα διότι έχουν πονέσει τα αυτιά μου τόσες ώρες με τα ακουστικά.

 

Ξέρω ότι, θεωρητικά, δεν είναι ιδανικά και ότι είναι ηχεία για να τα ακούω από απόσταση κλπ. Μπορώ να τα "εμπιστευτώ" για σωστή μίξη?

 

 

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Flat ηχείο δεν υπάρχει και όλα είναι ηχεία που αναπαράγουν ήχο είτε οι εταιρείες τα ονομάζουν HiFi είτε studio monitors. 

 

Τα ηχεία της φωτογραφίας είναι τα Wharfedale Diamond 8.2 από την εισαγωγική σειρά της εταιρείας 15-20 χρόνια πριν.  Η προσωπική μου άποψη (από την εμπειρία μου με το 8.1) είναι ότι ήταν ένα καλύτερο ηχείο από ότι τα φθηνά υλικά του έδειχναν χωρίς όμως να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Από τη στιγμή που αυτά έχεις, αυτά θα χρησιμοποιήσεις. Κάνε τη μίξη σου, άκουσε τη και σε ακουστικά, σε αυτοκίνητο και σε όποια άλλα ηχεία βρεις αργότερα.

 

Επεξεργασμένο από KostasP
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια απλη απάντηση θα ήταν "οχι".

 

Αλλά μια πιο αναλυτική πρέπει να λάβει υπόψιν της και άλλες παραμέτρους:

1. Ακουστική χώρου, αν δεν έχεις ένα δωμάτιο με καλή ακουστική τότε και τα καλύτερα μονιτορ να βάλεις δεν θα ακουστουν καλά.

2. Τι χρήση θα κάνεις, αν είναι να γράφεις μουσική για σένα, να μιξάρεις και να ανεβάζεις σε youtube κλπ πιστεύω ότι μπορείς να κάνεις δουλεια, πάντα όμως συγκριτικά με τα ακουστικά και άλλες συσκευές αναπαραγωγής όπως έγραψε πιο πάνω ο KostasP. Αν είσαι επαγγελματιάς 'η/και θες να ασχοληθεις με το άθλημα της παραγωγής/ηχογραφησης/μιξης τότε θα χρειαστείς και δωμάτιο με καλή ακουστική και καλά μονιτορ.

3. Αν σου περισσεύουν χρήματα και γουστάρεις να βλέπεις και νέο gear στο χώρο σου πάρε κάποια με τιμή 400-500 το ζευγάρι.

  • Like 1

All the money of the world can't buy me

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν εχω τρελες απαιτησεις. Δεν μου αρεσει ο

ηχος τους, αλλα μου αρκει να ακουω ολες τις συχνοτητες, με καπως φλατ τροπο. Θελω να γραφω ενα κομματι και μολις το ακουσω απο ενα σετ καλυτερα ηχεια να μην λεω "τελικα πολυ μπασο εβαλα", ή "δεν ακουω ενα οργανο" κλπ. Να πεφτω κοντα στα αποτελεσμα που πρεπει.

 

1 hour ago, KostasP said:

 

Τα ηχεία της φωτογραφίας είναι τα Wharfedale Diamond 8.2 από την εισαγωγική σειρά της εταιρείας 15-20 χρόνια πριν.  Η προσωπική μου άποψη (από την εμπειρία μου με το 8.1) είναι ότι ήταν ένα καλύτερο ηχείο από ότι τα φθηνά υλικά του έδειχναν χωρίς όμως να είναι κάτι το ιδιαίτερο.

 

Εχω και το 8.1, αλλα δεν εχει καθολου μπασο. Εχω και το 8.4 (τα ειχα σε home cinema τα παλαια εργενικα χρονια) αλλα δεν εχω που να το βαλω.

Το 8.2 ειναι η μεση λυση.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
3 hours ago, gkourmoul1 said:

Μπορώ να τα "εμπιστευτώ" για σωστή μίξη?

 

 

Εφόσον ξερεις πως συμπεριφέρονται/ αποκρίνονται. , ναι μπορεις.

 

Το ιδανικό βεβαια, που το ξέρεις,  ειναι να εχουμε παραπάνω τους ενός ζεύγους ηχεία να συγκρινουμε.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γιώργο, ένα καλό ζευγάρι μόνιτορ θα είναι σίγουρα καλύτερα

  • Like 1

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Μπορώ να τα "εμπιστευτώ" για σωστή μίξη?

είναι σίγουρα καλύτερα να ακούς από τα Wharf από ότι από ακουστικά αλλά εγώ δεν θα ανέβαζα τίποτα σοβαρό που θα έγραφα σε soundcloud, youtube πχ διότι υπάρχει ο κίνδυνος για μεγάλες διορθώσεις στη μίξη όταν ξαναακούσεις τα τρακς σε nerfield monitor.

 

https://www.thomann.de/gr/yamaha_hs_8.htm

https://www.thomann.de/gr/presonus_eris_e8_xt.htm

https://www.thomann.de/gr/behringer_b2031a_truth_aktivmonitor.htm

  • Like 1

33 1/3333cos301/2sqrt564,0909{fx-dty/sqrtz}

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
11 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

καπως φλατ τροπο

 

να μια ακόμα "παρεξηγημένη" έννοια στον έρμο audio κόσμο... το απόλυτο "φλατ" (ως συχνοτική απόκριση μηδενικής απόκλισης από 20hz έως 20khz) είναι ένας εκ φύσης ουτοπικός στόχος... ειδικά σε μηχανικές συσκευές αναπαραγωγής όπως τα ηχεία (ούτε καν τα αυτιά μας δεν έχουν φλατ  απόκριση που είναι και ο τελικός αποδέκτης)...

 

αυτό βέβαια στο consumer hi fi είναι πλήρως αποδεκτό ως κατάσταση, προς χάριν της προαπαιτούμενης "ευφωνίας" που θα οδηγήσει στη επιθυμητή τέρψη του ακροατή πελάτη... από την πλευρά τους λοιπόν οι κατασκευαστές, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, προσπαθούν να "χαϊδέψουν" με τις σχεδιάσεις τους τα αυτιά μας "ξεγελώντας" τις αδυναμίες τους ως προς την φλατ αντίληψη... έτσι τονίζουν επιτηδευμένα συχνοτικές περιοχές του ακουστικού φάσματος (κυρίως στα άκρα που τα αυτιά μας παρουσιάζουν μικρότερη ευαισθησία) και υποβιβάζουν ανάλογα άλλες... αποτέλεσμα είναι ο λεγόμενος (με απλά λόγια) "χρωματισμός"  του ήχου των προϊόντων τους, που είναι και η έννοια που κυρίως μας ενδιαφέρει κι εμάς που κινούμαστε στην άλλη πλευρά του φεγγαριού...

 

οι κατασκευαστές κινούνται κατά βούληση χωρίς κάποιον απαράβατο κανόνα, προσπαθώντας πέραν όσων ανέφερα να φτιάξουν συσκευές παράλληλα "επιεικείς" και προς εμάς... συσκευές αναπαραγωγής δηλαδή που θα "συγχωρούν" τις (πάμπολες) κακές ηχογραφήσεις που κυκλοφορούν καθιστώντας τες πιο ευάκουστες από ότι πραγματικά είναι...

 

11 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Δεν μου αρεσει ο ηχος τους

 

εδώ ερχόμαστε στα ηχεία που σχεδιάζονται, κατασκευάζονται και χαρακτηρίζονται ως μόνιτορ αναφοράς... γι αυτά η ανωτέρω ρήση σου δηλώνει το κυριότερο λάθος που γίνεται κατά την επιλογή τους... ΠΟΤΕ δεν πρέπει ένα μόνιτορ ηχείο που θα χρησιμοποιήσεις για την παραγωγή της μουσικής σου, να σου "αρέσει" το ίδιο... αυτό επιβάλλεται να κρατάει την (κατά το δυνατόν για τα χρήματα που έχεις ξοδέψει για να το αποκτήσεις) απαραίτητη ουδετερότητα που θα το καταστήσει "διάφανο" ώστε ηχογραφώντας και κατόπι μιξάροντας να βλέπεις μέσα από αυτό την πραγματική μορφή του ήχου της μουσικής σου (χωρίς να σου κάνει το βιολί βιόλα)...

 

για να μη σου(-ας) τα ζαλίζω περαιτέρω, στην περίπτωση των σπιτικών "στουντιο" επιδιώκουμε ιδανικά να έχουμε δυο ηχεία με τους λιγότερους χρωματισμούς... είτε εγγενείς των ιδίων, είτε επίκτητους (προσθετικά στους αναπόφευκτους πρώτους)  λόγω της αλληλεπίδρασής τους με τον εκάστοτε χώρο μας... είναι λοιπόν πιθανότατο (ανάλογα με το τι θα αναπαράγεις σε αυτά) να σου ακούγονται και τελείως "χάλια"... δυστυχώς δεν υπάρχουν σταθερές όπως πχ να επιλέξεις ή να κρίνεις κάποια μόνο μέσω των spec τους, που πολλές φορές από μόνα τους αποπροσανατολίζουν έντεχνα... αν ψάξεις στο noiz έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές και νομίζω αρκετά επισταμένα στο θέμα...

 

πάντως ένα καλό κριτήριο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένδειξη καλής μόνιτορ συμπεριφοράς (ξεπερνώντας τις ραδιοαρβυλίστικες χαζομαρούλες "πάρτο αυτό είναι φλιατ αδερφέ"), είναι μια το δυνατόν μικρότερη απόκλιση των +-2db στο φάσμα που μπορούν να αποδώσουν πριν ξεκινήσει το φυσιολογικό roll off στα άκρα (το οποίο καθορίζεται ειδικά χαμηλά από το μέγεθος και της ποιότητας κατασκευής της καμπίνας και των part που το αποτελούν, καθώς φυσικά και της σχεδίασης του)...

 

11 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Θελω να γραφω ενα κομματι και μολις το ακουσω απο ενα σετ καλυτερα ηχεια να μην λεω "τελικα πολυ μπασο εβαλα", ή "δεν ακουω ενα οργανο" κλπ. Να πεφτω κοντα στα αποτελεσμα που πρεπει.

 

τώρα θα μου πεις και συ και δικαίως... οκ ρε φίλος καλή και η θεωρεία και τα μπλα μπλα, αλλά αυτό (μπορώ να) έχω τώρα... ένα φθηνό hi fi και δεν μου περισσεύει νεφρό να πουλήσω για να το αντικαταστήσω αυτή τη στιγμή... τα βασικά πράγματα λοιπόν που μπορείς να κάνεις, ώστε τηρουμένων των αναλογιών (που θεωρητικά είναι όλες εις βάρος σου) να έχεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με ότι διαθέτεις, είναι: 

 

πρώτον να στήσεις τα ηχεία σου (πάντα το δυνατόν) "σωστά" στον χώρο σου (δυστυχώς, μια και δεν έχουν σχεδιαστεί με near field λογική, το ισόπλευρο τρίγωνο που θα σχηματίσεις για να αποκτήσεις  ένα ικανοποιητικό sweet spot αξιοποιώντας τις όποιες δυνατότητες τους, δεν είναι ιδιαίτερα μικρό όπως και οι απαραίτητες αποστάσεις τους από τους τοίχους που θα απαιτηθούν)...

 

δεύτερον, να μετατοπίσεις το "ουσιαστικό" reference point από το ηχείο σου, σε κάποια (κάθε φορά ανάλογη του είδους της μουσικής που επεξεργάζεσαι) ποιοτική επαγγελματική ηχογράφηση που θα αναπαράγεις παράλληλα όσο δουλεύεις (έχοντας τη φορτωμένη στο daw σου) για συχνά συγκριτικά ακούσματα Α/Β ... εννοείται (?) ότι ο στόχος δεν θα είναι να τη "προσομοιάσεις", αλλά το να παίρνεις μια ιδέα για την συχνοτική συμπεριφορά του πονήματός σου (πριν το ακούσεις κι αλλού όπως ήδη σου προτάθηκε ορθώς από τους φίλους μας παραπάνω) ώστε να μη επιτρέψεις να περάσουν εύκολα σε αυτό "προοπτικά" οι όποιες ηχητικές αδυναμίες του ηχείου...

 

γιατί δεν λέω...  μπορούμε σίγουρα μέσω της γνωσιακής εμπειρίας και της εκμάθησης των ιδιαιτεροτήτων του εξοπλισμού μας να παράγουμε σχετικά εύκολα κάποια ικανοποιητικά αποτελέσματα για την παρέα, αλλά πολύ δύσκολα θα παραβαίνουμε κατά πολύ τον κανόνα που λέει ότι μιξάρουμε ότι ακούμε...

 

  • Like 2

δεν μιλάω αν δεν ξέρω... η σιωπή (μου) είναι χρυσός (στην τσέπη του άλλου)...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστω Νικο.

 

Να σημειωσω οτι το "δεν μου αρεσει ο ηχος τους" πηγαινε στα  υπαρχοντα wharfedale. 

Τα μονιτορς, οπως λες, ειναι σημειο αναφορας για τον ηχο μου, αρα εργαλεια για μενα. Δεν με νοιαζει να μου αρεσουν σαν ηχος. Τυγχανει, βεβαια, να μου αρεσει παρα πολυ ο ηχος των μονιτορ διοτι, ακριβως, δεν χρωματιζουν. Οπως απολαμβανω και ενα transparent od πεταλι σε σχεση με ενα αλλο με εντονα μεσαια. 

Επεξεργασμένο από gkourmoul1
  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου