Προς το περιεχόμενο

Πώς να βελτιώσω την φωνή μου; Έκανα πρόοδο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

15 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

αν και χρησ/ποιω διάφραγμα τέρμα)

 

Δεν δουλεύει καθόλου διάφραγμα. Τα πας πολύ καλά με την τοποθέτηση της φωνής στο κατάλληλο ηχείο, αλλά χρησιμοποιείς τον λαιμό σου για να παράγεις τη φωνή. Όχι το διάφραγμα.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

30 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Δεν δουλεύει καθόλου διάφραγμα. Τα πας πολύ καλά με την τοποθέτηση της φωνής στο κατάλληλο ηχείο, αλλά χρησιμοποιείς τον λαιμό σου για να παράγεις τη φωνή. Όχι το διάφραγμα.

 

Ωραία ας ξανά θυμηθούμε τι είναι το διάφραγμα. Ως διάφραγμα εγώ νομίζω και χρησιμοποιώ το στομάχι μου ακριβώς όπως ένα μπαλόνι το οποίο εάν το πιέσεις προς τα μέσα θα σπρώξει τον αέρα προς το έξω. 

 

Δηλαδή φουσκώνω το στομάχι μου με αέρα και μετά το ξεφουσκώνω σαν να το ρουφάω προς τα μέσα. Προσοχή ότι το στομάχι μου δεν το ρουφάω με τους μυς που έχω αλλά καθώς "σπρώχνω" τον αέρα προς τα έξω το στομάχι μου αυτόματα ρουφιέται προς τα μέσα από μόνο του και μου θυμίζει αυτό με το μπαλόνι που είπα παραπάνω.

Επίσης αυτό είναι που μου δίνει και την δύναμη στην φωνή μου και με κάνει να φωνάζω δυνατά.

 

Μήπως αυτό είναι άλλη τεχνικη από το διάφραγμα; Πάντως ότι τεχνική και να είναι νιώθω ότι την κάνω σωστά. Ο Ken Tamplin λέει ότι αυτήν η τεχνική είναι "The engine that drives your voice"

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θεωρητικά, ωραία το περιγράφεις. 

Εγώ σου λέω αυτό που ακούω. Σε ακούω να ζορίζεσαι και να μπαίνει λαιμός στην όλη διαδικασία.

Μπορεί να κάνω και λάθος...

 

Με αυτόν τον τρόπο, εάν τραγουδήσεις 1 ώρα, σε τι κατάσταση θα είναι η φωνή και ο λαιμός σου? Εάν τραγουδήσεις 3 ώρες (με την προυπόθεση πως θα υπάρχει η φυσική αντοχή)?

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κλιπ που άκουσες παραπάνω ήταν μετά από μια ώρα εξάσκησης σε τραγούδια με σχετικά ψηλές νότες στο chest + 5 λεπτά ζέσταμα στην αρχή.

 

Αν τραγουδήσω 3 ώρες με αυτόν τον τρόπο και με αρκετά ψηλό chest, θα βραχνιάσει η φωνή μου, αν το παρακάνω μπορεί να ακούγομαι και σαν άρρωστος που πρέπει να πιεί τσάι.

 

Γενικά σε αυτές τις ψηλές νότες δεν κάνεις λάθος όντως κλείνει ο λαιμός μου. Το θέμα είναι ότι νιώθω πως το στομάχι μου έχει φτάσει στα όρια του και δεν μπορεί να σπρώξει άλλον αέρα. Για την ακρίβεια, με το που πάρω ανάσα και πάω να πιάσω μια πολύ ψηλή νότα στο chest, ο αέρας μπορεί να μου τελειώσει σε 2 δεύτερα ενώ επαγγελματίες στο ίντερνετ μπορούν να αντέξουν και για 10 δευτερόλεπτα!

 

Στο head voice έχω περισσότερο έλεγχο για το πως βγαίνει ο αέρας (μπορώ και τον κοντράρω δηλαδή) ακόμα και αν η νότα είναι ψηλότερη από την νότα που προσπαθούσα σε chest voice.

 

Και στις χαμηλές νότες στο chest έχω έλεγχο του αέρα αλλά μόλις πάω πολύ ψηλά στο chest domain μου χάνω αυτόν τον έλεγχο. Το ξέρω ότι οι ψηλότερες νότες θέλουν και περισσότερο αέρα, αλλά μια ψηλή νότα στο chest μου που μου τρώει όλο τον αέρα, μπορώ να την τραγουδήσω σε head voice με πολύ λιγότερο αέρα. Βγάζει νόημα αυτό ή κανονικά πρέπει να "σπαταλάω" τον ίδιο αέρα για μια νότα είτε την τραγουδάω σε chest είτε σε head? Αν ναι τότε αυτό κάνω λάθος.

 

Άρα μήπως υπάρχει τρόπος να την τραγουδήσω και στο chest με λιγότερο αέρα αντί να τον σπαταλάω όλο; Αυτό μου φαίνεται αδύνατον αυτήν την στιγμή.

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

Αν τραγουδήσω 3 ώρες με αυτόν τον τρόπο και με αρκετά ψηλό chest, θα βραχνιάσει η φωνή μου, αν το παρακάνω μπορεί να ακούγομαι και σαν άρρωστος που πρέπει να πιεί τσάι.

 

Κάποιος που χρησιμοποιεί το διάφραγμα, μπορεί να το κάνει για 4 ώρες συνεχόμενες και να μην ζοριστεί ο λαιμός καθόλου, ούτε να αλλάξει η φωνή του.

 

6 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

Το θέμα είναι ότι νιώθω πως το στομάχι μου έχει φτάσει στα όρια του και δεν μπορεί να σπρώξει άλλον αέρα.

 

Νομίζω ότι σφίγγεσαι, χωρίς να σπρώχνεις αέρα. Ο λαιμός τραβά το ζόρι σε όλες τις νότες που άκουσα.

 

Πρέπει να παίρνεις πολύ μικρές αναπνοές, ειδικά στις δύσκολες νότες, να σπρώχνεις δυνατά με διάφραγμα, και να εκπνέεις πολύ λίγο αέρα στην έξοδο, κατά τη δημιουργία του ήχου. Δεν "φτύνεις" όλον τον αέρα που έχεις μέσα σου. Σα να βάζεις ένα φίλτρο μπροστά στο στόμα σου και να ελέγχεις τη ροή του αέρα κατά την έξοδο.

Σου είχα περιγράψει 2 ασκήσεις στα πρώτα ποστ, ώστε να ελέγχεις τον αέρα που βγάζεις και να δυναμώνεις το διάφραγμα.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Πρέπει να παίρνεις πολύ μικρές αναπνοές, ειδικά στις δύσκολες νότες

 

Αυτό πάντως ότι πρέπει να παίρνω μικρές αναπνοές μου φαίνεται πολύ κουλό. Δηλαδή πως γίνεται με μικρές αναπνοές να αντέχω περισσότερο σε ψηλές νότες;

 

 

3 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Σου είχα περιγράψει 2 ασκήσεις στα πρώτα ποστ, ώστε να ελέγχεις τον αέρα που βγάζεις και να δυναμώνεις το διάφραγμα.

 

Δεν το έχω δουλέψει καθόλου αυτό, όχι μόνο από τις ασκήσεις που μου έδωσες αλλά γενικά και από αυτά που άκουσα από YouTubers. Άρα λογικά αυτό μου λειπει και έχω μείνει πίσω. Η όπως αλλιώς το λένε το "Closure" της φωνής.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

 

Αυτό πάντως ότι πρέπει να παίρνω μικρές αναπνοές μου φαίνεται πολύ κουλό. Δηλαδή πως γίνεται με μικρές αναπνοές να αντέχω περισσότερο σε ψηλές νότες;

 

 

Με βαθιά αναπνοή δεν μπορείς να βγάλεις ψηλή νότα. Θα σου κοπεί στη μέση η φωνή.

 

3 λεπτά πριν, nbampaliaris είπε

 

Δεν το έχω δουλέψει καθόλου αυτό, όχι μόνο από τις ασκήσεις που μου έδωσες αλλά γενικά και από αυτά που άκουσα από YouTubers. Άρα λογικά αυτό μου λειπει και έχω μείνει πίσω. Η όπως αλλιώς το λένε το "Closure" της φωνής.

 

Το Α και το Ω είναι οι ασκήσεις στο διάφραγμα, όπως και η τοποθέτηση της φωνής.

Εάν δεν καταφέρει να φέρεις "έξω" τη φωνή και να βγαίνει αβίαστα από μέσα σου, μην περιμένεις άλλη πρόοδο.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φίλε νομίζω το έπιασα!!! Εγώ είχα στο μυαλό μου ότι το closure της φωνής το ελέγχεις από το διάφραγμα αλλά νομίζω κάνω λάθος. Είναι δύο διαφορετικά πράγματα!!! Δηλαδή νόμιζα ότι για να βγάζω και λιγότερο αέρα, έπρεπε να να χρησιμοποιώ και λιγότερο διάφραγμα.

 

Αν δεν κάνω λάθος το σωστό είναι ότι στις ψηλές νότες το διάφραγμα πρέπει να να σπρώξει δυνατά τον αέρα, αλλά το "φίλτρο" που λογικά θα είναι κάπου κοντά στο στόμα μου θα πρέπει να παίρνει αυτόν τον δυνατό αέρα που έρχεται από το διάφραγμα και να ελέγει πόσο θα βγαίνει από το στόμα!!!

 

Αν το κατάλαβα πλέον όντως σωστά, τώρα λογικά μένει να κάνω ασκήσεις και να το "νιώσω" δηλαδή να μάθω όντως να το ελέγχω σωστά.

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στα λέω πολύ εμπειρικά και μπακαλίστικα, και θα ήταν λάθος να βγάζεις συμπέρασμα από τις λίγες λέξεις που σου έγραψα. Το "φίλτρο" είναι ορολογία δικιά μου για να κατανοήσεις ότι πρέπει να ελέγχεις τον αέρα που βγάζεις και πρέπει να είναι λίγος και με διάρκεια.

 

Προσπάθησε να κάνεις κάποια ιδιαίτερα με την πρώτη ευκαιρία. Κάποια πράγματα δεν μπορει να τα διδαχθείς χωρίς αλληλεπίδραση από κάποιον ειδικό.

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σκέφτομαι να κάνω. Τώρα κάνω ιδιαίτερα για την σχολή μου, έτσι όπως πάει τώρα μάλλον θα μου περισσέψουν αρκετά χρήματα και μετά τον Φλεβάρη ίσως κάνω κάποια ιδιαίτερα για φωνητική.

 

Μία φορά την εβδομάδα πιστεύεις είναι καλά για το επιπεδό στο οποίο είμαι τώρα;

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου