Προς το περιεχόμενο

Πώς να βελτιώσω την φωνή μου; Έκανα πρόοδο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Αν έχεις crack point σημαίνει ότι είτε δεν έχεις κάνει καλό ζέσταμα είτε ότι δεν έχεις δυναμώσει αρκετά τη φωνή σου (και τη στήριξη ουσιαστικά - support) και δεν μπορείς να υποστηρίξεις τη νότα, απαιτείς περισσότερα από αυτά που μπορεί να σου δώσει. Κανονικά πρέπει να έχεις ομαλό πέρασμα - bridge από τη στηθική-chest στην κεφαλική-head χωρίς σπάσιμο, αυτό που λέμε mixed voice.

 

Γενικά τραγουδάς καλά αλλά ένρινα και αυτό για μένα μειώνει κάπως την ερμηνεία. Ιδανικό θα ήταν να βελτιώσεις και να εξασκήσεις τη φωνή σου ως έχει και να μην προσπαθείς να ακουστείς όπως ο κάθε τραγουδιστής, μπορείς να αντιγράψεις τεχνικές αλλά καλύτερα όχι και τον ήχο. Πρόσεξε τις αναπνοές σου γιατί σε ορισμένα σημεία ακούστηκε σαν να είσαι οριακά, λογικό αφού χρησιμοποιείς περισσότερο αέρα απότι χρειάζεσαι, δεν έχεις καλό closure και φεύγεις προς falsetto.

 

Όταν κάνεις ασκήσεις και ειδικά όταν τραγουδάς αν δεν θες να είσαι με πιο αργό χρόνο, που θα στο συνιστούσα, να έχεις τουλάχιστον την κανονική ταχύτητα και σίγουρα όχι πιο γρήγορα όπως στα ηχητικά που ανέβασες.

 

Αυτοί που ακούς ξεκίνησαν όπως και εσύ, δεν ξύπνησαν μια μέρα και τραγουδούσαν ψηλά ξαφνικά, είναι μια διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνια, χρόνια, ναι χρόνια, όχι χρονιά, χρόνια, πληθυντικός. Μετάφερε τα κομμάτια στην τονικότητα στην οποία μπορείς να έχεις την ίδια ποιότητα με του τραγουδιστή, αν αυτός ξεκινάει το mix κοντά στο G4 ενώ εσύ στο D4 σημαίνει πως πρέπει να ρίξεις το κομμάτι περίπου 5 ημιτόνια. Δοκίμασε να το κάνεις αυτό με κάποιο πρόγραμμα, όποιο σε βολέψει, εγώ πχ έτυχε να βρω το Realtek Audio Console και έχει μεταξύ άλλων ένα πολύ ικανοποιητικό πρόγραμμα καραόκε για να ανεβοκατεβάζεις την τονικότητα.

 

Αυτό που τραγουδάει είναι mixed voice και μπόλικο distortion - γρέζι το οποίο δίνει την αίσθηση ότι είναι chest, για να καταλάβεις διαφορά δες το βίντεο παρακάτω. Στο επίπεδο που είσαι δε θα σου πρότεινα τίποτα παραπάνω από το να πειραματιστείς για λίγο μόνο, εφόσον θες και αφού έχεις κάνει καλό ζέσταμα και κατόπιν να κάνεις και cooldown ασκήσεις, να κλείνεις τραγουδώντας καθαρά. Μην το χρησιμοποιείς σαν κύρια τεχνική και ιδιαίτερα χωρίς δάσκαλο που υποθέτω δεν έχεις, καθώς δυναμώνει η φωνή σου θα μπορείς να το χρησιμοποιείς όλο και πιο πολύ. Έχω ένα φίλο που ακόμα και κανονικά να μιλάει νομίζεις ότι μαρσάρει μηχανάκι, εσένα (όπως και τους περισσότερους) εφόσον δεν σου βγαίνει φυσικά θα πρέπει να προσέξεις πολύ μην κάνεις καμιά ζημιά.

 

Εν τω μεταξύ για άλλο λόγο μπήκα απλά είδα το μήνυμά σου στο feed και τι μέπιασε να γράψω σεντόνι...

https://www.youtube.com/watch?v=OQVXYZMv02Y

Επεξεργασμένο από Stoyo
  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 89
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Popular Posts

Να εχεις υποψη σου οτι θελει χρονο και ωριμασει η φωνη μεσα σου. Μην βιαζεσαι για αποτελεσματα. Οταν ημουν στα 20 μου, τραγουδουσα συνεχεια. Αργοτερα εκανα και μαθηματα/ασκησεις. Διαφορά ειδα, αλλα σχ

1) Ναι, όπου η φωνή δεν ακούγεται λεία και φυσική, τότε λέμε ότι παραμορφώνει (distortion = παραμόρφωση)   2) Δε νομίζω ότι είναι θέμα εξάσκησης των μυών. Το falsetto με το head είναι λιιιγο

Το έχεις πιάσει! Έτσι όπως σε ακούω βέβαια, αυτό είναι καθαρό head voice, όχι πολύ δυνατό, αλλά συνεχίζει να είναι head voice. Το falsetto είναι ναι μεν "πάνω" από το crack όπως στο head, αλλά είναι π

Posted Images

Αν και έχω λίγα χρόνια που παράτησα τα περί φωνητικής επιτρέψτε μου να διαφωνήσω σε κάποια πράγματα με ότι θυμάμαι

 

5 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Ερώτημα 2) Λογικά μου βγαίνει falsetto επειδή ακόμα δεν έχω την ικανότητα για το head voice? Δηλαδή

πρέπει να το εξασκήσω περισσότερο για να δυναμώσουν οι μυς μου και να βγαίνει σωστά το head voice?

 

5 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

. Για να φτάσεις τόσο ψηλά με chest πρέπει να δωσεις πόνο, βέβαια κινδυνεύεις να σε ακούσει όλη η πολυκατοικία... Γενικά, όσο ψηλότερα (ειδικά όσο ανεβαίνεις σε chest), τόσο περισσότερη "δύναμη" χρειάζεται.

 

Εκτός αν έχεις κάποια ανατομική ιδιαιτερότητα ή κάποιο πρόβλημα μπορείς να τραγουδήσεις σε ότι mode θέλεις, απλά χρειάζεται να ξέρεις τι κάνεις. Το head από το falsetto διαφέρει στο closure, αν και σαν ορισμό ορισμένοι χρησιμοποιούν μόνο το head voice αντί για το falsetto το οποίο είναι ουσιαστικά head voice στο οποίο οι χορδές αφήνουν να περάσει παραπάνω αέρας. Falsetto = Head voice - (μείων) Closure Όσο πιο πολύ αέρας περνάει τόσο πιο κοντά σε falsetto είσαι, δεν είναι απαραίτητα άσπρο ή μαύρο. Για να καταλάβεις τις διαφορές των modes γενικά, δες αυτό από το 7:35 και μετά

 

 

Για να φτάσεις τόσο ψηλά με chest και να έχεις σωστό αποτέλεμα χρειάζεσαι χρόνια... δεν λέω απλά να χτυπάς τις νότες, το θέμα είναι να έχουν μουσικότητα και εσύ να μπορείς να έχεις διάρκεια. Μπορείς να τραγουδίσεις ψηλά χωρίς να χρειαστεί να δώσεις πόνο είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά απλά είναι πιο δύσκολο, μην ταλαιπωρείσαι με πράγματα που είναι αρκετά εκτός των δυνατοτήτων σου, δεν έχεις κάτι να κερδίσεις. Επίσης η "δύναμη" και ο πόνος που αναφέρεται ο Alex φαντάζομαι και ελπίζω να εννοεί την στήριξη-support και όχι την καταπόνηση των φωνητικών χορδών.

 

4 ώρες πριν, nbampaliaris είπε
5 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

4) Το range δεν ανεβαίνει εύκολα. Μπορεί με πολυετή εξάσκηση να ανέβεις κάποιες νότες αλλά με τον καιρό χάνεται λόγω φυσικής φθοράς. Σημασία έχει η σωστή τεχνική. Επίσης το ότι ο M.Shadows πιάνει την Χ νότα με chest δε σημαίνει ότι όλοι μπορούν να την πιάσουν. Όπως και αυτός δε μπορεί να πιάσει νότες που μπορούν άλλοι - γι αυτό και χρησιμοποιεί distortion για να τις πιάσει). Όλες οι φωνές είναι διαφορετικές.

 

Ερώτημα 1) Άρα με τι τεχνικές μπορείς να "πιάνεις" ψηλές νότες σε chest voice που είναι έξω από το range σου;

Τι τεχνικές πρέπει να μάθω για να πιάνω χαμηλές νότες και τι τεχνικές για ψηλές που είναι

έξω από το range μου;

 

Ερώτημα 2) Να φανταστώ για τις πολύ ψηλές νότες που βγαίνουν εκτός range του head voice η τεχνική που χρησιμοποιείς για να "πιάσεις" μεγαλύτερες είναι το falsetto σωστά;

 

Την έκτασή σου μπορείς να την ανεβάσεις αρκετές νότες αλλά το θέμα είναι πως εστιάζεις σε λάθος στόχο. Αν έχουμε 2 τραγουδιστές που ο ένας τα λέει στην κανονική τόνικότητα αλλά μέτρια και ο άλλος τα λέει 2-3 ημιτόνια κάτω αλλά ωραία, το 99% θα προτιμήσουν τον 2ο και όχι μόνο δε θα το καταλάβουν, θα περάσουν και καλύτερα γιατί θα μπορούν να τραγουδήσουν και οι ίδιοι...

 

2 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

2) Εκτός range του head voice, φεύγεις στο whisper register που πολύ λίγοι μπορούν να το πιάσουν, μιας και είναι μια χαζά δύσκολη τεχνική.

 

Αναφέρεσαι στο whistle voice το οποίο είναι σχεδόν άχρηστο, κάπως δύσκολο να το μάθεις και κατά τη γνώμη μου μπορεί να χρησιμοποιηθεί περιστασιακά ίσως για εφέ ή για να κάνεις flex την έκτασή σου, μακριά!

 

Σαν τελευταίο λόγο θα σου πρότεινα να βρεις έναν καλό δάσκαλο φωνητικής μιας και έχεις βάσεις για να κάνεις κάτι πιο σοβαρό. Όλα αυτά θα στα είχε λύσει ούτε σε μισή ώρα και θα σου έδινε ουσιαστικές ασκήσεις για τη δική σου φωνή αντί να ψάχνεις μόνος σου και το σημαντικότερο να μη γνωρίζεις καν αν τις κάνεις σωστά. Αν είσαι στενός οικονομικά (ποιος δεν είναι) συνεννοήσου με τον καθηγητή, δοκίμασε μισάωρα ή κάνε 1 ώρα κάθε 2 εβδομάδες, πάντως ξεκίνα εφόσον ψάχνεσαι και σε ενδιαφέρει. Επειδή είδα πως είσαι Θεσ/νίκη αν θες μπορώ να σου προτείνω, καλή συνέχεια.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Χαλκιδική μένω. Δυστυχώς επειδή θα κάνω φροντηστήρια μπας και πάρω καμιά φορά το πτυχίο μου, θα μου φεύγουν πολλά λεφτά εκεί επομένως δεν θα μου μένει τίτοτα για να κάνω και φωνητικά με δάσκαλο. Κάποια μέρα όμως όταν θα έχω το πτυχίο μου όχι μόνο θα κάνω φωνητικά, θα κάνω και θεωρία και πιάνο! Θέλω πολύ να μάθω πιάνο.

 

7 ώρες πριν, Stoyo είπε

Κανονικά πρέπει να έχεις ομαλό πέρασμα - bridge από τη στηθική-chest στην κεφαλική-head χωρίς σπάσιμο, αυτό που λέμε mixed voice.

 

Ερώτημα 1) Άρα το mixed voice είναι το ομαλό πέρασμα από chest σε head;

Εγω νόμιζα ότι είναι εντελώς άλλη τεχνική από το head.

 

Αν και στο internet βρήκα ότι το mixed voice είναι όταν τραγουδάς στην περιοχή του bridge ανάμεσα σε chest και head. Αυτό μου δίνει την εντύπωση ότι το mixed voice "τραγουδιέται" εκεί που είναι το σημείο του crack point. Άρα πως γίνεται να τραγουδάς mixed voice σε G4 η οποία είναι πολύ ποιο πάνω από το bridge (crack point) μου;

 

Θέλω να το ξεκαθαρίσουμε κάλα αυτό γιατί με μπερδεύει και μου δίνει την εντύπωση ότι το mixed voice είναι ενελώς διαφορετικό από το head. Εγώ στο youtube όταν βλέπω να τραγουδάνε mixed voice, όπως στο video που μου έδειξες στο λεπτό 8:27 μου φαίνεται ότι είναι head voice.

 

7 ώρες πριν, Stoyo είπε

Γενικά τραγουδάς καλά αλλά ένρινα και αυτό για μένα μειώνει κάπως την ερμηνεία. Ιδανικό θα ήταν να βελτιώσεις και να εξασκήσεις τη φωνή σου ως έχει και να μην προσπαθείς να ακουστείς όπως ο κάθε τραγουδιστής, μπορείς να αντιγράψεις τεχνικές αλλά καλύτερα όχι και τον ήχο.

 

 

Ερώτημα 2) Ένρινα (όπως μου είπαν και τα παιδιά σε παλιότερα ποστ) είπαμε είναι επειδή βγάζω αέρα από τον μύτη, σωστα; Είναι λίγο δύσκολο να σταματήσω να το κάνω, δεν μπορώ να το ελέγξω σωστά για κάποιον λόγο.

 

7 ώρες πριν, Stoyo είπε

Πρόσεξε τις αναπνοές σου γιατί σε ορισμένα σημεία ακούστηκε σαν να είσαι οριακά, λογικό αφού χρησιμοποιείς περισσότερο αέρα απότι χρειάζεσαι, δεν έχεις καλό closure και φεύγεις προς falsetto.

 

Δεν ήξερα τι είναι το vocal closure και το έψαξα στο internet:

 

When your vocal cords don’t resist airflow efficiently, then all the cords will start leaking excessive air. When this happens, the resultant sound becomes dull and airy, lacking vibrancy. You see, when your vocal cords don’t use air efficiently, you will run out of air much faster, and this will make you compensate it by pushing harder and gasping for more.


Ερώτημα 3) Με άλλα λόγια φεύγω σε falsetto επειδή δεν ελέγχω σωστα τον "πόσο" αέρα βγάζω με αποτέλεσμα να φεύγει όλος ο αέρας πολύ γρήγορα και να τραγουδάω σε falsetto, σωστά;

 

Θα προσπαθήσω να εστιάσω πιο πολύ σε 2 πρόγματα τώρα:

1) Να χτίσω την ικανοτητά μου να ελέγχω το closure.

2) Να σταματήσω να βγάζω αέρα από την μύτη, μπας και σταματήσω να τραγουδάω ένρινα.

 

Και βέβαια θα συνεχίσω να τραγουδάω κλίμακες και arpeggios και να κάνω ασκήσεις ενδυνάμωσης chest και head.

 

 

 

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Mixed voice = Chest + Head, αυτό που λέει και η λέξη, είναι μια μίξη με ότι αυτό συνεπάγεται. Δε σημαίνει ότι θα είναι 50/50, μπορεί να είναι 20/80, 70/30 κτλ. ανάλογα πόσο μπορείς ή θέλεις να χρησιμοποιήσεις.

 

7 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Ερώτημα 1) Άρα το mixed voice είναι το ομαλό πέρασμα από chest σε head;

Εγω νόμιζα ότι είναι εντελώς άλλη τεχνική από το head.

Δεν είναι απαραίτητα πέρασμα, μπορεί ένα τραγούδι να ξεκινάει με νότα που είναι σε mixed, το είπα για σου δείξω πως η φωνή είναι μια και θα έπρεπε να έχει συνέχεια, επίσης δε θα έλεγα πως είναι διαφορετική τεχνική, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά απότι τα σκέφτεσαι.

 

7 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Αυτό μου δίνει την εντύπωση ότι το mixed voice "τραγουδιέται" εκεί που είναι το σημείο του crack point. Άρα πως γίνεται να τραγουδάς mixed voice σε G4 η οποία είναι πολύ ποιο πάνω από το bridge (crack point) μου;

Σωστά, αντί για πηγαίνεις κατευθείαν από 100% chest σε 100% head θα είσαι κάπου ενδιάμεσα, σκέψου μια ημιτονοειδή καμπύλη. Ο καθένας έχει διαφορετικό σημείο που ξεκινάει να φεύγει από τη στηθική φωνή, αυτό εξαρτάται από φυσικούς παράγοντες, από την εξάσκηση της φωνής και είναι μεταβλητό μέχρι ένα σημείο.

 

15 ώρες πριν, Stoyo είπε

Αυτοί που ακούς ξεκίνησαν όπως και εσύ, δεν ξύπνησαν μια μέρα και τραγουδούσαν ψηλά ξαφνικά, είναι μια διαδικασία η οποία απαιτεί χρόνια

Τραγουδάς εκεί που μπορείς αυτή τη στιγμή, σιγά-σιγά ανεβάζεις τονικότητα στο σημείο που είσαι άνετος.

 

7 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Θέλω να το ξεκαθαρίσουμε κάλα αυτό γιατί με μπερδεύει και μου δίνει την εντύπωση ότι το mixed voice είναι ενελώς διαφορετικό από το head. Εγώ στο youtube όταν βλέπω να τραγουδάνε mixed voice, όπως στο video που μου έδειξες στο λεπτό 8:27 μου φαίνεται ότι είναι head voice.

Αυτά που σου έγραψα παραπάνω και θα έλεγα πως όχι, δεν είναι head dominant ο ήχος του.

 

7 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Ερώτημα 2) Ένρινα (όπως μου είπαν και τα παιδιά σε παλιότερα ποστ) είπαμε είναι επειδή βγάζω αέρα από τον μύτη, σωστα; Είναι λίγο δύσκολο να σταματήσω να το κάνω, δεν μπορώ να το ελέγξω σωστά για κάποιον λόγο.

Δε θα μπω στη διαδικασία να διαβάσω όλο το θέμα απλά θα σου πω πως μπορείς να τραγουδάς ένρινα και χωρίς να βγάζεις αέρα από τη μύτη, για να μη γράφω ότι νάναι το δοκίμασα κιόλας, σκέψου όταν έχεις βουλωμένη μύτη, δε βγαίνει αέρας αλλά ο ήχος είναι πολύ ένρινος. Το πιο απλό που μπορώ να σου πω είναι πως μπορείς να αποφύγεις να έχεις ένρινο ήχο όταν κλείσεις τη μύτη και καταφέρεις να τραγουδάς χωρίς να πηγαίνει καθόλου αέρας προς τη μύτη. Όσο λιγότερος πάει τόσο λιγότερο ένρινο ήχο έχεις, υπό κανονικές συνθήκες είναι οκ να πηγαίνει λίγος αέρας γιατί ο κύριος ήχος υπερκαλύπτει τον ένρινο, το θέμα είναι να το ελέγχεις εσύ πότε και πόσο θα το χρησιμοποιείς.

 

Αυτός έχει πολύ καλό υλικό: 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ENun4U9HN6A

 

7 ώρες πριν, nbampaliaris είπε

Θα προσπαθήσω να εστιάσω πιο πολύ σε 2 πρόγματα τώρα:

1) Να χτίσω την ικανοτητά μου να ελέγχω το closure.

2) Να σταματήσω να βγάζω αέρα από την μύτη, μπας και σταματήσω να τραγουδάω ένρινα.

 

Και βέβαια θα συνεχίσω να τραγουδάω κλίμακες και arpeggios και να κάνω ασκήσεις ενδυνάμωσης chest και head.

Πολύ ωραία, απλά να ξέρεις πως κάνοντας απλά τις ασκήσεις χωρίς να γνωρίζεις αν τις κάνεις σωστά μπορεί να αποκτήσεις κακές συνήθειες οι οποίες στην καλύτερη περίπτωση θα είναι πολύ χρονοβόρο να τις αποβάλεις, αν δεν σου δημιουργήσουν και κάποιο πρόβλημα. Κάτι επίσης σημαντικό που θα σου πρότεινα να εστιάσεις είναι η ερμηνεία, άρθρωση, δυναμικές, χρώμα κτλ. αυτά είναι που ουσιαστικά δίνουν ζωή στο τραγούδι και γενικά στη μουσική και όχι το αν θα χτυπήσεις σωστά την νότα. Θα προτιμούσα κάποιον που δε πατάει πολύ σωστά τονικά αλλά ερμηνεύει πολύ καλά παρά κάποιον ο οποίος τραγουδάει τέλεια αλλά αποστειρωμένα και μηχανικά.

 

Τέλος ψάξε αυτόν

 

https://www.yourvocalteacher.com/free-vocal-lessons/

https://www.youtube.com/c/danielformica-yourvocalteacher/videos

 

Πέρα από φοβερός τραγουδιστής είναι και πολύ πρόθυμος να βοηθήσει. Παλιά προσέφερε 1 δωρεάν 15' μάθημα (για μένα είχε τραβήξει πάνω από 30') το οποίο απότι είδα πλέον χρεώνει 5$ αστεία τιμή με την ισοτιμία $-€ είναι ένας καφές... Δες τα βίντεό του, πολλές φορές ώστε να τα εμπεδώσεις και σου προτείνω να επικοινωνήσεις οπωσδήποτε * . Απλά προετοιμάσου για το μάθημα, να μη ψάχνεσαι εκείνη την ώρα τι θες να ρωτήσεις, κάνε μια λίστα με ερωτήσεις, ετοίμασε καμιά ασκησούλα/κομμάτι και θα σε βοηθήσει πάρα πολύ, για μένα ότι καλύτερο μπορείς να κάνεις αυτή τη στιγμή.

* Εννοώ να ασχοληθείς με τα βίντεό του αρκετό καιρό ώστε να έχεις μια υποδομή όταν θα κάνετε το μάθημα, να μη ρωτάς υποτυπώδη πράγματα που καλύπτει ήδη στα βίντεο.

Επεξεργασμένο από Stoyo
  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Πραγματικά πολύ καλές συμβουλές! Αυτόν θα τον τσεκάρω σίγουρα που μου έστειλες το link!!!

 

Για να κλείσουμε για τώρα αυτήν την συζήτηση, θα βάλω στα συνημμένα αυτής της απάντησης ένα βίντεο που

τραγουδάω ένα Ιαπωνικό τραγούδι (το έχω ανεβάσει 3 τόνους πιο πάνω απο το κανονικό) στο οποίο σας γράφω 

κάθε χρονικη στιγμή την φωνή που νομίζω ότι τραγουδάω, να μου πείτε αν καταλαβαίνω σωστά, ειδικά για το head voice αν είναι όντως head η falsetto!

 

Κατεβάστε το αρχείο διότι εδώ παίζει μόνο τον ήχο και δεν δείχνει το βίντεο. Αν το ανοίξετε με έναν player όπως VLC η Classic Media Player θα πρέπει να βλέπετε στο κέντρο του βίντεο κείμενο. Επίσης βάλτε 50% ήχο αν έχετε ακουστικά γιατί έχει θόρυβο η ηχογράφηση.

 

Επίσης στα λεπτά 1:05-1:07 αυτό είναι ένρινη φωνή σωστά, και αν δεν κάνω λάθος σε αυτό το σημείο χρησιμοποιώ πάρα πολύ ένρινη φωνή!!!

 

 

little pain.m4a

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ηχογράφηση είναι πολύ καλή, θα έλεγα σε όλο το τραγούδι τραγουδάς ένρινα απλά στο ee είναι πιο εύκολο να το καταλάβεις.

 

Αυτά που θα σου πω είναι στο περίπου και φυσικά μπορεί να κάνω και λάθος

 

Στην αρχή είσαι breathy light mix/falsetto, ελάχιστο closure.

Mέχρι το 19 είσαι chest και chest dominant mix και μετά πας και σε λίγο πιο light mix με μερικά falsetto ανάμεσα.

Στο τέλος στο slide που έκανες ισχύουν αυτά που έγραψες απλά αντί για head voice αυτό που κάνεις είναι falsetto. Breathy head voice = falsetto 

  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Το περίμενα ότι θα με πεις ότι είναι falsetto...

 

Αυτό σημαίνει ότι πραγματικά δεν μπορώ να το ελέγξω. Εγώ head voice προσπαθώ να κάνω στα ψηλά σημεία που τραγουδάω πάνω από το crack point. Πχ εχεί που λέω I'm HERE waiting for you, το ΗΕRE προσπαθώ να το κάνω με head voice αλλά όπως λες βγαίνει falsetto.

 

Πιστεύεις ασκήσεις για breath control θα βοηθήσουν; Έχω δει κάτι ασκήσεις που σε λένε να πάρεις ανάσα σιγά σιγά μέσα σε 8 δευτερόλεπτα και να την εκπνεύσεις πάλι σε 8 δευτερόλεπτα (16 δεύτερα σύνολο) και κάθε βδομάδα να αυξάνεις 1 δετερόλεπτο.

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Μα γιατί να πιάσεις head σε αυτό το σημείο? Αφού στο 0:54 το πιάνεις σε chest! Γενικά όσο πιο κοντά (από πάνω)στο crack, τόσο πιο εύκολα θα σου βγαίνει falsetto, γιατί είναι περίεργο το σημείο. Κάποιες νότες όμως που είναι κοντά, μπορείς να τις πιάσεις με chest αν δώσεις λίγο παραπάνω ένταση.

 

Όσο για το ότι ακούγεσαι ακόμα πολύ ένρινα, δοκίμασε να "ανοίξεις" το λαιμό και τη μύτη σου προσπαθώντας να κατεβάσεις τη γλώσσα. Το μήλο του αδάμ θα πρέπει να μη βρισκεται ψηλά. Θα παρατηρήσεις ότι όταν ανοίγεις το λαιμό σου, το μήλο κατεβαίνει προς τα κάτω.

Επεξεργασμένο από Alex Raptakis
  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
22 λεπτά πριν, Alex Raptakis είπε

Μα γιατί να πιάσεις head σε αυτό το σημείο? Αφού στο 0:54 το πιάνεις σε chest! Γενικά όσο πιο κοντά (από πάνω)στο crack, τόσο πιο εύκολα θα σου βγαίνει falsetto, γιατί είναι περίεργο το σημείο. Κάποιες νότες όμως που είναι κοντά, μπορείς να τις πιάσεις με chest αν δώσεις λίγο παραπάνω ένταση.

 

Ααα, δηλαδή επειδή είναι χαμηλή η νότα, για αυτό δυσκολεύομαι να την πιάσω με  head voice?

 

Ο λόγος που το έκανα είναι επειδή κάποια φωνήεντα με δυσκολεύουν στο να πιάσω την ίδια νότα.

Πχ η νότα στο 0:54 που νομίζω είναι #G2 την πιάνω πολύ εύκολα και ωραία με ooo ή εεε, αλλά με ιιι

μου κλείνει ο λαιμός. Για αυτό την πρώτη φορά στο σημείο που λέω "I'm HEEEEERE waiting for you" αλλάζω

την φωνή μου και προσπαθώ να κάνω head voice λόγο του ΕΕΕΕ (ιιιι). Μάλλον αυτό που χρειάζεται εκεί είναι mixed voice.

 

 

 

Επίσης έχω παρατηρήσει σχετικά με τα φωνήεντα και είμαι σχεδόν 100% σίγουρος για αυτό:

 

Όταν τραγουδάω ψηλές νότες στο chest, μου βγαίνουν πολύ πιο εύκολα τα ααα, οοοο, ουυυ ενώ

το ιιιι με δυσκολεύει αρκετά.

 

Ακριβώς αντίθετα, στο head voice το ιιιι με βοηθάει περισσότερο απ'όλα, τα οοοο και oυυ έτσι κι έτσι

ενώ τα αααα με δυσκολεύουν τέρμα, σε τέτοιο επίπεδο που αν πάω πολύ ψηλά νιώθω τον λαιμό μου

να καίγεται, το πιο επώδυνο πόνο που έχω νιώσει στα φωνιτηκά μου μέχρι στιγμής!!! Εννοείτε ότι δεν 

τα ξανά κάνω, απλώς μου συνέβει 2 φορές και μετά έβαλα μυαλό.

 

Το εεεε μου φαίνεται πάνω κάτω το ίδιο όπου και να το τραγουδήσω.

Επεξεργασμένο από nbampaliaris
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Για μένα καλύτερα που χρησιμοποιείς falsetto στο ee γιατί προσθέτει στυλιστικά στην ερμηνία από το να ήσουνα μονίμως σε mixed/chest αλλά προφανώς αυτό είναι προσωπική άποψη. Απόκει και πέρα...

 

To να αναζητάς λύσεις μέσω γραπτών μηνυμάτων δεν είναι αποδοτικό καθώς κανονικά για να σε βοηθήσω θα έπρεπε να σου ηχογραφίσω αυτό που θέλω να σου εξηγήσω και όχι να στα πληκτρολογώ. Πάλι βέβαια είναι καλύτερα που ανεβάζεις ηχητικά γιατί σε κάποια φόρουμ που παρακολουθούσα παλιά, δεν ανεβάζανε καν ηχητικά (αν θες το πιστεύεις) και λέγανε πχ. δυσκολεύομαι στο G4 να κάνω belt και οι άλλοι προσπαθούσαν να του εξηγήσουν πάλι γραπτώς... και δε μιλάω για τίποτα παρακμιακά φόρουμ.

 

Όσον αφορά το ee που δυσκολεύεσαι να ξέρεις ότι είναι το πιο δύσκολο φωνήεν οπότε μην ανησυχείς ιδιαίτερα, απλά πρέπει να βρεις τη σωστή τεχνική για να το πεις η οποία δεν αλλάζει καθόλου, αλλάζει μόνο ο χώρος που δημιουργείς στο στόμα σου. Τον λάρυγγα γενικά δεν τον πειράζουμε, απλά τροποποιούμε το χώρο στο στόμα μας αναλόγως τον ήχο που ζητάμε.

 

Ψάξε μόνος σου υλικό στο youtube, υπάρχει άπειρο, βρες έναν που σου αρέσει και ακολούθα τις συμβουλές του. Με μια αναζήτηση κυριολεκτικά λίγων δευτερολέπτων βρήκα αυτά που δείχνουν ακριβώς αυτά που ρωτάς.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mUqns1qr_5I

https://www.youtube.com/watch?v=137Z3MSrxgQ

 

Τελευταία μου πρόταση είναι να βρεις έναν δάσκαλο και πρέπει να τονίσω το να βρεις ΕΝΑΝ (όποιον σου ταιριάζει εσένα) και όχι ποτ πουρί το τι λέει ο καθένας, να κάτσεις και να μελετήσεις τα βίντεό του εφόσον το να κάνεις ιδιαίτερο μάθημα δεν είναι εφικτό. Κράτα σημειώσεις, γράψε ότι πιστεύεις σου χρειάζεται περισσότερο, δες το κάθε βίντεο όσες φορές χρειαστεί να για το εμπεδώσεις. Φτιάξε ένα πρόγραμμα να ξες τι θα κάνεις, ζέσταμα, ασκήσεις κτλ.

 

Οπότε:

 

1. Βρες έναν δάσκαλο, αν υπάρχουν θέματα τα οποία δεν καλύπτει στα βίντεό του τότε μόνο ψάξε κάποιον άλλο

2 Κάτσε και ΜΕΛΕΤΑ αυτά που διδάσκει, το να γνωρίζεις κάτι απέχει πολύ από το να το κατανοήσεις και απέχει επίσης από το να το εφαρμόσεις σωστά. Γρήγορα αποτελέσματα δεν υπάρχουν πουθενά.

3. Αν πονάς ή έστω και αν έχεις ενόχληση, κάτι κάνεις λάθος, σταμάτα και δοκίμασε να αλλάξεις κάτι.

4. Μην προσπαθείς να φτάσεις στο 5 χωρίς να έχεις περάσει από το 4, η βιασύνη μόνο προβλήματα θα σου δημιουργήσει τα οποία θα χάσεις χρόνο αργότερα για να τα λύσεις (αν καταφέρεις).

5. Μείνε εντός των ορίων σου, αφού σου πρότεινα πιο πάνω 

Στις 18/6/2021 στις 12:35 ΠΜ, Stoyo είπε

Μετάφερε τα κομμάτια στην τονικότητα στην οποία μπορείς να έχεις την ίδια ποιότητα με του τραγουδιστή

εσύ επέλεξες να ανεβάσεις το κομμάτι 3 τόνους και να πεις ότι δυσκολεύεσαι...

* Για να το εκφράσω σωστότερα, μείνε στην περιοχή που είσαι άνετα, αν ο τραγουδιστής έχει μεγάλη έκταση στην οποία δεν μπορείς αντίστοιχα να έχεις ίδια ποιότητα πχ. να κάνεις belt σε μεγάλο έυρος, τότε κάνε αυτό που μπορείς χωρίς να ζορίζεσαι δηλαδή πάνε σε head voice.

 

Αυτά από εμένα, καλή συνέχεια και καλή επιτυχία με τη σχολή σου.

Επεξεργασμένο από Stoyo
  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.