Προς το περιεχόμενο
npap

Stereo ακουστική κιθάρα από mono πηγή...

Προτεινόμενες αναρτήσεις

τον τελευταίο καιρό ως γνωστόν βρίσκομαι σε στάδιο πειραματισμών... μια από τις προκλήσεις για μένα είναι και η δημιουργία ικανοποιητικών (ει δυνατόν ποιοτικότερων) pseudo stereo tracks από μονοφωνικές πηγές...

 

γενικά ο κυριότερος τρόπος να επιχειρήσει κάποιος κάτι τέτοιο, είναι να χρησιμοποιήσει το λεγόμενο Haas effect...  αυτό στηρίζεται στην (σε πρώτο ή δεύτερο χρόνο) τεχνητή χρονική καθυστέρηση μερικών miliseconds ενός από τα δύο κανάλια (αριστερό και δεξί) που φτιάχνονται από κόπιες του αρχικού mono... ουσιαστικά το εφέ, εκμεταλλεύεται την εγγενή ικανότητα μας να διακρίνουμε μέσω αυτής της καθυστέρησης την κατεύθυνση από την οποία φτάνει στα αυτιά μας ο κάθε ήχος, δημιουργώντας μια ψευδαίσθηση στερεοφωνικού αποτελέσματος στον εγκέφαλό μας...

 

από τις δυσκολότερες περιπτώσεις σαν αρχική πηγή, είναι η ακουστική κιθάρα (ειδικά όταν δεν είναι μέρος ενός "πολυφωνικού" μουσικού έργου και βρίσκεται μόνη σε μια υποτιθέμενη σκηνή)... έτσι στην δική μου προσπάθεια πάω ένα βήμα παραπέρα από το haas και χρησιμοποιώ 3 tracks (το αρχικό mono και δύο παράγωγά του) και παίζω συνδυαστικά με τις φάσεις τους, EQ και μια εξομοίωση φυσικού χώρου, με προαπαιτούμενο το να κρατηθεί και η συμβατότητα στην μονοφωνική αναπαραγωγή πράγμα που δυσκολεύει την ευελιξία στις τεχνικές επιλογές, μια και είναι πολύ εύκολο να ξεφύγεις φασικά προσφέροντας γόνιμο έδαφος σε ανεπιθύμητα αισθητικά artifacts...

 

πάντως τα διαφορετικά αποτελέσματα που προκύπτουν κατά την επεξεργασία είναι πολλά και ενδιαφέροντα... επειδή όμως κάποια στιγμή πρέπει και να κοιμηθώ, υποκειμενικά καθαρά προς το παρόν σταματώ στο κάτωθι... έτσι κι αλλιώς αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο να καταλήξω, είναι η μεθοδολογία... ευχαριστώ για την υπομονή σας...🤗

 

αρχικό mono:

 

https://app.box.com/s/lg2d0i366hsx4jq298aaok9mdjyu3x6z

 

pseudo stereo:

 

https://app.box.com/s/9ej5g1srya2arofbegiurorlm167kcsl

 

 

 

ΥΓ. ένα μεγάλο ευχαριστώ στον φίλο μας Γιώργο (gskar) που μου έκανε την τιμή να μου προσφέρει γι αυτό τον σκοπό το αρχικό mono track από το υπέροχο κομμάτι Τhe colours of spring που μοιράστηκε πρόσφατα μαζί μας...

 

 

  • Like 7

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

χηρσιμοποιώ εδώ και κανα χρόνο περίπου αυτό

https://www.waves.com/plugins/reel-adt#butch-vig-billy-bush-reel-adt

 

βασίζεται ακριβώς στην αρχή του adt που χρησιμοποίησαν οι beatles για double tracking.

Εχω φτιάξει κάποια πράγματα.

Ίσως κάποια στιγμή όταν έχω χρόνο ασχοληθώ με το ίδιο κομμάτι για σύγκριση

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Δεν ξερω αν αυτο εχει σκοπο να δημιουργησει χωρο στο κεντρο (για μια φωνη ας πουμε).

Οτι δημιουργειται σημαντικη διαφορα με τη στερεοφωνια ειναι προφανες αλλα κατα την αποψη μου χανεται το focus στη μελωδια, (αν επροκειτο να μεινει ως εχει η ηχογραφηση).

 

Απο την εμπειρια σου θα προτιμουσες για μια τετοιου ειδους ηχογραφηση (μια κιθαρα μονο), να γινει με αλλο τροπο?

π.χ. X-Y stereo, A-B stereo, Mid-Side Stereo, ORTF, Spaced Pair, Blumlein Pair και γιατι?

Επεξεργασμένο από Spyros Delta

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Στις 21/5/2020 στις 12:20 ΜΜ, dimsonic είπε

χηρσιμοποιώ εδώ και κανα χρόνο περίπου αυτό

https://www.waves.com/plugins/reel-adt#butch-vig-billy-bush-reel-adt

 

βασίζεται ακριβώς στην αρχή του adt που χρησιμοποίησαν οι beatles για double tracking.

 

πολύ ωραίο pluginάκι Δημήτρη και το χρησιμοποιώ και γω χρόνια, αλλά για πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα και πολύ μακρυά από αυτό που θέλω να πετύχω... ακόμα και κάποια free Haas style μπορούν να σου δώσουν πολύ μεγαλύτερο εύρος χρήσης και εντυπωσιακότερα αποτελέσματα (πάντα φυσικά) ως προς το ζητούμενο εφέ...

 

15 ώρες πριν, Spyros Delta είπε

Δεν ξερω αν αυτο εχει σκοπο να δημιουργησει χωρο στο κεντρο (για μια φωνη ας πουμε).

Οτι δημιουργειται σημαντικη διαφορα με τη στερεοφωνια ειναι προφανες αλλα κατα την αποψη μου χανεται το focus στη μελωδια, (αν επροκειτο να μεινει ως εχει η ηχογραφηση).

 

σωστή παρατήρηση Σπύρο... φυσικά μπορεί εύκολα να δημιουργήσει "χώρο" ή "όγκο" ή πιο λαϊκά να "απλώσει" μια φωνή... οι χρήσεις έιναι άπειρες ειδικά μέσα σε μια μίξη (που πλέον τα εν δυνάμει παιχνίδια με τη φάση είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά)... με πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα π.χ. σε μια σόλο κιθάρα (δίνοντάς της και μια οποιαδήποτε "κλίση" στη σκηνή αν επιθυμείς) σε ένα τρίο (ή ανάμεσα σε δύο παναρισμένες ρυθμικές) ή σε μια δεύτερη φωνή που θα "αγκαλιάζει" την πρώτη κλπ... 

 

τώρα για το focus που αναφέρεις, εδώ είναι και το πιο ενδιαφέρον της μεθόδου και η ειδοποιός της διαφορά από τα "ετοιματζίδικα" plug ins... επειδή το αρχικό mono δείγμα το κρατάω ως έχει για mid και από τα άλλα δύο το ένα το χρησιμοποιώ ως stereo side (αφού πρώτα του έχω αφαιρέσει εντελώς το mid) και το άλλο ως haas συμπληρωματικό στα δύο πρώτα, η ρύθμιση της έντασης του πρώτου σε σχέση με τα υπόλοιπα στην μεταξύ τους μίξη, μου δίνει πλήρη έλεγχο ως προς το focus (και το παράλληλο stereo εφέ)...

 

στα γρήγορα να ένα παράδειγμα (έχει να κάνει με τo τι θες κάθε φορά δεν υπάρχει περιορισμός)...

 

https://app.box.com/s/otsli5r3bg84zcimjb2aejma4p7f8i4j

 

 

 

15 ώρες πριν, Spyros Delta είπε

Απο την εμπειρια σου θα προτιμουσες για μια τετοιου ειδους ηχογραφηση (μια κιθαρα μονο), να γινει με αλλο τροπο?

π.χ. X-Y stereo, A-B stereo, Mid-Side Stereo, ORTF, Spaced Pair, και γιατι?

 

επειδή εδώ μιλάμε απλά για ένα "εφεδάκι" δεύτερου χρόνου, δεν τίθεται καν θέμα επιλογής... όταν μπορείς να έχεις το ποθούμενο με πρώτου χρόνου ηχογράφηση (με σωστή εφαρμογή οποιασδήποτε ανάλογης τεχνικής), έχεις κατά κανόνα apriori το "ποιοτικότερο" αποτέλεσμα...😉

  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
13 ώρες πριν, npap είπε

τώρα για το focus που αναφέρεις, εδώ είναι και το πιο ενδιαφέρον της μεθόδου και η ειδοποιός της διαφορά από τα "ετοιματζίδικα" plug ins... επειδή το αρχικό mono δείγμα το κρατάω ως έχει για mid και από τα άλλα δύο το ένα το χρησιμοποιώ ως stereo side (αφού πρώτα του έχω αφαιρέσει εντελώς το mid) και το άλλο ως haas συμπληρωματικό στα δύο πρώτα, η ρύθμιση της έντασης του πρώτου σε σχέση με τα υπόλοιπα στην μεταξύ τους μίξη, μου δίνει πλήρη έλεγχο ως προς το focus (και το παράλληλο stereo εφέ)...

 

στα γρήγορα να ένα παράδειγμα (έχει να κάνει με τo τι θες κάθε φορά δεν υπάρχει περιορισμός)...

 

https://app.box.com/s/otsli5r3bg84zcimjb2aejma4p7f8i4j

 

Αυτο μου αρεσει. Εχω και την κιθαρα in my face, εχω και "αντηχηση" απο το χωρο.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.