Προς το περιεχόμενο
Holystone

Sonarworks. Επιτέλους, σωστή μίξη με ακουστικά;

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα.

Τελευταία, ανακαλυψα το Sonarworks προγραμμα.

https://www.sonarworks.com/reference

 

Ηταν πριν μερικες βδομαδες που διαβαζα στο fb οτι ο κιθαριστας των Stratovarius που κανει και παραγωγες, ειχε ξεμεινει στην Βραζιλια και έπρεπε να συνεχιζει να μιξαρει ή να ακουσει υλικο που του γραψανε και να συνεχισει τα project του. Και αναφερθηκε οτι δουλευε απο το αυτοκινητο του μεσω wifi το στουντιο του σε άλλη ήπειρο, και ακουγε αντιπροσωπευτικα τον ηχο του στουντιο στα αυτια του με το προγραμμα Sonarworks. (εχει και για ρυθμιση ακουστικων, και μονιτορ)

 

Λοιπον, απο περιεργεια και μονο, εψαξα και κατεβασα την trial 21 ημερων εκδοση του προγραμματος απο το site τους. Για την ιστορια, εχω απο το 2006 τα Beyerdynamic DT770 250ohm. Ποτέ, μα ποτέ, δεν καταφερα να τα χρησιμοποιήσω για να ακουσω τον ηχο των ηχογραφήσεων μου σε αυτα για τεστ και να μην τα πεταξω στην άκρη. Πολλά ψηλά, scouped καποια υψηλομεσαια, αλλα αρκετα ευχαριστημενος στα μπασσα του.

Ομως, τα ειχα παντα στην άκρη, που και για ηχογράφηση οργάνων πάλι δεν καταφερνα να εχω ενα ισορροπημενο ήχο.

 

Βαζω το προγραμμα, φορτωνω το προφιλ των ακουστικων και Βουαλα! Σαν τον ανθρωπο που μετα απο 14 χρονια ακουει για πρώτη φορα ήχο! Επιτελους, ακουγα σε ισορροποια ολες τις μπαντες και συχνότητες! (έτσι οπως εχω μαθει να ακουω)

 

99ευρω, και το σκέφτομαι πολύ για την αγορά του. Σκέφτομαι αν φορτώσω και ενα plugin που μου διορθωνει την στερεοφωνια, σαν να ακουω απο μονιτορ. (συμπληρωματικα φυσικα με τα μονιτορ και οχι προς αντικατασταση)

 

Εχετε υποψιν σας; Ποια η γνώμη σας;

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εαν ξεμεινεις σε κανα χωριο η νησι η εισαι διακοπες και εχεις πραγματα που τρεχουν στουντιο, ηχογραφησεις, παραγωγη, μιξη κτλ και δεν εχεις ηχεία φαίνεται χρήσιμο το δοκίμασα και εγω λιγα λεπτα απλα ακούγοντας ντεμο.

 

για το σπιτι παραδοσιακά ηχειάκια δεν υπάρχει λόγος....

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο όσο γνωρίζω το sonarworks δεν είναι για να σου φτιάξει τα ακουστικά έτσι ώστε να τα χρησιμοποιείς αντί για monitor. (κάτι που προφανώς μπορείς να κάνεις ανεξάρτητα αν έχεις προγράμματα ισοστάθμισης ή όχι).

Ο σκοπός του είναι να διορθώσεις (ΟΚ με κάποιον λεπτομερή και αποτελεσματικό τουλάχιστον στα χαρτιά τρόπο) την καμπύλη απόκρισης γνωστών ακουστικών

 

Αν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ακουστικό που έχει εξαιρετική απόκριση συχνότητας (και το έχεις) δεν σου χρειάζεται.

Το θέμα βέβαια όταν κάνεις ακροάση και μίξη με ακουστικά ΔΕΝ είναι πάντα η εξαιρετική απόκριση συχνότητας (που σίγουρα είναι βασικό ζητούμενο) αλλά η δυνατότητα των ακουστικών να σου αναδείξουν τις λεπτομέρειες που βρίσκονται στις κρίσιμες μεσαίες και μεσουψηλές συχνότητες.

Η άποψή μου απο την σχετική μικρή μου εμπειρία ως ερασιτέχνης σπιτικός παραγωγός μουσικής που μετα βίας φτάνει τα 10 χρόνια και πάνω από 40-50 ως κυνηγός της υψηλής πιστότητας είναι ότι μπορείς να κάνεις μίξη σε μεγάλο βαθμό με ακουστικά, αν και όχι μόνο με ακουστικά, καθώς θα πρέπει να συνδυάσεις ακρόαση με τουλάχιστον ένα ζεύγος near field monitors, αλλά και άλλα ηχεία συστημάτων αναπαραγωγής.

Επίσης στο θέμα της αναπαραγωγής με ακουστικά και κατ επέκταση της μίξης με αυτά υπάρχει μεγάλη συζήτηση με την σχεδίασή και απόκρισή τους να έχει γίνει με βάση το λεγόμενο diffuse field και όχι το παραδοσιακό free field που σε πολύ βασική περιγραφή έχει να κάνει με απόκριση που λαμβάνει υπόψη τις αντανακλάσεις όπως συμβαίνει με ένα ηχείο σε ένα χώρο έναντι της παραδοσιακής εκπομπής ήχου από συγκεκριμένη θέση στο χώρο. (στο διαδίκτυο υπάρχει πολλή πληροφορία για όποιον ενδιαφέρεται).

Με βάση τα παραπάνω και όντας φανατικός θιασώτης της AKG έχω σήμερα πέντε μοντέλα από τα πιό βασικά και vintage πλέον μοντέλα της με τα οποία παιδεύομαι στις μίξεις. Από αυτά τα δυο είναι σχεδιασμένα ως diffuse field ακουστικά (Κ1000, Κ240DF), ενώ τα άλλα είναι free field (Κ240sextett, K270studio, K340). Δυστυχώς είναι πλέον vintage και δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα του sonarworks ώστε να μπορέσω να δω τι κάνουν, αν και τα έχω ζήσει τόσα χρόνια ώστε σήμερα να ξέρω σε μεγάλο βαθμό τα πολλά πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του καθενός.

 

Καταλήγοντας το sonarworks θεωρείται πολύ αποτελεσματικό στην περίπτωση που έχεις κάποιο σύγχρονο ακουστικό που θέλεις οπωσδήποτε να το "φέρεις" σε επίπεδη καμπύλη απόκρισης.

Πλην όμως, δεν νομίζω ότι αυτό είναι πάντα το ζητούμενο, ότι λειτουργεί πάντα κατα 100% ή ότι εφαρμόζοντάς το μπορείς να πετάξεις τα μονιτορ.

Πχ, να πω ένα παράδειγμα. Τα AKG K1000 που προανέφερα προηγουμένως και θεωρούνταν για πολλά χρόνια και ακόμα και σήμερα ίσως το κορυφαίο ακουστικό στο χώρο έχει απόκριση τις χαμηλές έως τους 30 κύκλους, ξεκινώντας να κατεβαίνει από τους 90 και να φτάνει στους 30 στα -15db.  Ε...πως να το κάνουμε, αυτό δεν διορθώνεται, ό,τι και να κάνεις με καμμία ισοστάθμιση. Γενικά με την ισοστάθμιση μπορείς να διορθώσεις πολλά, αλλά θαύματα εγγενούς σχεδίασης δεν διορθώνονται.

Και τέλος, προγράμματα ισοστάθμισης έξω υπάρχουν πάρα πολλά. Αυτά που κάνει το συγκεκριμένο είναι ότι υποτίθεται έχουν ασχοληθεί με πολλά μοντέλα της αγοράς και σου προσφέρουν "έτοιμες" λύσεις. Βέβαια όλα αυτά για ανθρώπους που ασχολούνται με το hifi / hiend είναι σημαντικά, αλλά για επαγγελματίες ηχολήπτες....δεν είμαι τόσο σίγουρος.

 

Δεν ξέρω αν βοήθησα ή σας μπέρδεψα....

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν πρόκειται να κάνεις σοβαρή χρήση νομίζω αξίζει τα 100 ευρώ.

Μάλιστα κερδίζεις αρκετά και λόγω της φορητότητας των ακουστικών σε περίπτωση που αλλάζεις Η/Υ και επιτρέπεται η 2η και 3η άδεια.. Άρα, εγώ θα πρόσεχα και τα εξής: μπορεί να στηθεί το λογισμικό SonarWorks και σε 2ο ή 3ο Η/Υ;

Είναι συμβατό με το λειτουργικό σύστημα, το λογισμικό sequencer, VSTi, κάρτα ήχου και ότι άλλο χρειάζεται;

Μπορείς στο μέλλον να χρησιμοποιήσεις ο ίδιος ενδεχομένως άλλο μοντέλο ακουστικών χωρίς νέο κόστος;

Από ακουστικό σε ακουστικό του ίδιου ακριβώς μοντέλου υπάρχουν διακυμάνσεις ή η καμπύλη (η αρχική και η διορθωμένη) είναι ακριβώς ίδιες; Αν υπάρχουν διακυμάνσεις το πράγμα χρειάζεται παραπάνω ψάξιμο..

Επίσης, η επεξεργασία (τα φίλτρα υψηλής τάξης συνήθως) που χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα πόσο latency βάζουν;

Το πιθανότερο είναι να είναι <100ms αλλά θέλει ψάξιμο κι αυτό..

 

Τα παραπάνω προέκυψαν από την εμπειρία της χρήσης του Acourate που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά αλλά σε ηχεία..

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.