Προς το περιεχόμενο

Playing Outside:Excursions from the Tonality in Jazz Improvisation


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Για του φίλους που ψάχνονται με τέτοια πράγματα-εσείς οι 3...4....ξέρετε ποιοι είστε 🙂 ....

...Βρήκα αυτήν την καταπληκτική μελέτη-πρόκειται για διδακτορικό-πάνω σε αυτό που γενικά ονομάζεται outside παίξιμο. Είναι σε 3 μέρη. Στο πρώτο εξετάζονται και αναλύονται  20 παραδείγματα-από Bird και Benson μέχρι Sco και Jarrett. Στο δεύτερο,σε βάθος μελέτη του πρώτου μέρους του A Love Supreme, ειδικότερα του σημείου με τη μεταφορά του βασικού μοτίβου σε άλλες τονικότητες-και σύνδεση της σειράς των μεταφορών αυτών με τα Mother και Grandmother Chords από το βιβλίο του Slonimsky-καθώς επίσης και η σχέση του μοτίβου αυτού και των παραγώγων του με το παίξιμο του Dolphy. Στο ίδιο μέρος υπάρχει μια καταπληκτική μελέτη της αρμονίας του Miles στα ηλεκτρικά του 80, αναλύονται κομμάτια από το Man With A Horn, Decoy και You Are Under Arrest.Είναι η πρώτη φορά που βρίσκω κάτι τόσο εκτενές για αυτή την περίοδο, θυμάμαι μόνο μια αναφορά σε μια παλιά συνέντευξη του Roben Ford που μιλούσε για μια τεχνική που του είχε δείξει ο Miles. Η μελέτη αυτή πάει πολύ βαθιά.

 Το τρίτο μέρος ασχολείται αποκλειστικά με τις τεχνικές του Steve Coleman-και είναι ίσως το πιο δύσκολο, καθώς δεν έχει να κάνει τόσο με γνωστές σκάλες ή ακόρντα, αλλά διαστήματα, μορφές συμμετρίας κλπ κλπ.

 Συνολικά, πρόκειται για μια καταπληκτική εργασία-μιλάμε για περίπου 700 σελίδες, με πάρα πολλά μουσικά παραδείγματα. 

https://openaccess.city.ac.uk/id/eprint/8397/?fbclid=IwAR3GI2YGIZFCFsXsd9T67FFMRDN8zEv2bWETQopXXw2hSCl4wO-sUCyk1y0

 

  • Ευχαριστώ 8
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

27 minutes ago, pipityri said:

 Το τρίτο μέρος ασχολείται αποκλειστικά με τις τεχνικές του Steve Coleman-και είναι ίσως το πιο δύσκολο, καθώς δεν έχει να κάνει τόσο με γνωστές σκάλες ή ακόρντα, αλλά διαστήματα, μορφές συμμετρίας κλπ κλπ.

 

 

 

Η έννοια του τονικού κέντρου για τον Coleman, είναι εντελώς διαφορετική, καθώς και η χρήση αυτού.

Κάτι σαν διαστηματικός καθρέφτης ας πούμε.

Και έτσι η αρμονία που προκύπτει είναι τελείως έξω από γνωστές φόρμες.

 

Τεράστιος μουσικός επαναστάτης ο Steve.

 

Προσωπικά τον βάζω δίπλα σε Miles, Coltrane, Dolphy, Sun Ra, George Adams, κλπ..

 

EDIT: Ευχαριστώ πολύ, εννοείται ότι κατέβηκαν ήδη.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@pipityri πραγματικά τη κατάλληλη στιγμή σαν απο μηχανής θεός.

φχαριστούμε!!!

  • Like 1

"Και μες την τέχνη πάλι, ξεκουράζομαι απο τη δούλεψή της" Κ.Κ.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
31 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

 

Η έννοια του τονικού κέντρου για τον Coleman, είναι εντελώς διαφορετική, καθώς και η χρήση αυτού.

Κάτι σαν διαστηματικός καθρέφτης ας πούμε.

Και έτσι η αρμονία που προκύπτει είναι τελείως έξω από γνωστές φόρμες.

 

Τεράστιος μουσικός επαναστάτης ο Steve.

 

Προσωπικά τον βάζω δίπλα σε Miles, Coltrane, Dolphy, Sun Ra, George Adams, κλπ..

Έχει παίξει σ΄έναν από τους all time αγαπημένους μου δίσκους, το Extensions του Holland και το παίξιμο του εκεί είναι σίγουρα ένας από τους λόγους η συγκεκριμένη δουλεία μου αρέσει τόσο πολύ. Δεν ξέρω αν οι θεωρίες του θα μπορούσαν ποτέ να βρούν μεγάλη απήχηση, είναι και απόρροια των φιλοσοφικών του αναζητήσεων και κάπως esoteric, αλλά σίγουρα παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 minutes ago, pipityri said:

Έχει παίξει σ΄έναν από τους all time αγαπημένους μου δίσκους, το Extensions του Holland

 

Με τον Kevin Eubanks να κάνει από τα καλύτερά του παιξίματα.

 

Θυμάμαι ότι μου τον είχες δανείσει να τον γράψω σε κασσέτα, κι εγώ ο ηλίθιος, έγραψα την πρώτη πλευρά και ξέχασα μετά να γράψω την δεύτερη. :classic_wacko:

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

 

Με τον Kevin Eubanks να κάνει από τα καλύτερά του παιξίματα.

 

Θυμάμαι ότι μου τον είχες δανείσει να τον γράψω σε κασσέτα, κι εγώ ο ηλίθιος, έγραψα την πρώτη πλευρά και ξέχασα μετά να γράψω την δεύτερη. :classic_wacko:

Όντως, ο Eubanks σκίζει...φανταστικό παίξιμο.

 

 Κι εγώ, τον είχα αντιγράψει σε κασέτα για τον ακούω στην ταράτσα, αλλά είχα μπερδέψει τις πλευρές. Τώρα, όποτε βάζω το cd στο αμάξι, το αρχίζω από τη μέση, δεν μπορώ αλλιώς. 🙂

 

  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι μας κάνεις τώρα ρε φίλε 🙂

τώρα μετά από ΧΧ χρόνια αδυνατώ να  γυρίσω σε τέτοιες βαθυστόχαστες μελέτες

θα προσπαθήσω να το παρακολουθήσω 😎

  • Like 2

Εξη χορδές και ειναι πολλές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μέσα σε αυτά έχει και το εξής

 

McCoy Tyner,
Modal Jazz, and the
Dominant Chord

 

Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό τον ποταμό συνδεόμενων πεντατονικών που έπαιζε ο Mc Coy  και λέω να ξεκινήσω απο αυτό😎

  • Like 2

Εξη χορδές και ειναι πολλές

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
2 λεπτά πριν, nasokosm είπε

Μέσα σε αυτά έχει και το εξής

 

McCoy Tyner,
Modal Jazz, and the
Dominant Chord

 

Βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον αυτό τον ποταμό συνδεόμενων πεντατονικών που έπαιζε ο Mc Coy  και λέω να ξεκινήσω απο αυτό😎

Έχεις δίκιο, μου ξέφυγε αυτό!

 

4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Ωραία, οι τρεις μαζευτήκαμε.

Που είναι οι άλλοι?

Καθώς όταν είπα..3...4....βασικά εννοούσα εσένα, ήδη είμαστε υπεράνω των προσδοκιών μου. 🙂

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου