Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Το βάζω εδώ και αν χρειάζεται το μεταφέρει κάποιος.

 

Στον καιρό της καραντίνας αποφάσισα να ασχοληθώ "σοβαρά" με την κιθάρα... Κατέβασα λοιπόν τα αρχαία βιβλία του Mickey Baker και προχώρησα με ρυθμό χελώνας.

Οι λόγοι πολλοί.

Κυρίως ο πιό βασικός ότι έχω μάθει αρκετά πράγματα όπως με έχει βολέψει εδώ και πολλά χρόνια, και μάλιστα αρκετά με άλλα ονόματα ή άλλες θέσεις ή έστω τείνω να χρησιμοποιώ συγκεκριμένες θέσεις και όχι τις πιό βολικές ή "σωστές" στην ανάπτυξη των ακόρντων. Χώρια που από μικρός κάνω κατά κανόνα αντιμετάθεση των δακτύλων 2 & 3.

 

Τεσπα, ο συγκεκριμένος διαλέγει ένα πακέτο βασικά ακόρντα και ένα παλούκι που το θέλει σώνει και καλά είναι ένα που ονομάζει D13b5b9.  Το οποίο είναι αυτό

 

53420d1527511497-tips-fretting-d13b5b9-d

με την ρε εννοείται μπουκωμένη. 

Τώρα το ενδιαφέρον είναι ότι στο ακόρντο αυτό δεν υπάρχει root, και συνεπώς είναι αρκετά δύσκολο να το μεταφέρεις ανάλογα με τα γούστα. Από την άλλη μου ακούγεται (είναι βασικά) μια Αb#9, ίσως πιό σοφιστικέ και στρετσαρισμένη και η λογική της μάλλον είναι ότι λύεται πολύ όμορφα σε Gmaj7.  (και που φυσικά αν ονομαστεί Ab#9 την κουμαντάρεις μια χαρά και δεν έχεις να την συσχετίσεις με μια ..."άσχετη ρίζα"

Φυσικά η επόμενη προτεινόμενη από τον συγγραφέα είναι μια ακόμα χειρότερη σε τέντωμα Gmaj7 που περιλαμβάνει το 4 δάχτυλο εκεί που ήταν και το υπόλοιπο πακέτο να ανέβει πιό πάνω ένα τάστο.

 

Μια ματιά στο δίκτυο βρίσκει τον μισό πλανήτη να κατεβάζει #@%[email protected]! για το ακόρντο και να προσπαθεί να λύσει τον γρίφο.

Εσείς τι θα λέγατε?

 

Επεξεργασμένο από dimsonic
  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
44 minutes ago, dimsonic said:

1. Μια ματιά στο δίκτυο βρίσκει τον μισό πλανήτη να κατεβάζει #@%[email protected]! για το ακόρντο και να προσπαθεί να λύσει τον γρίφο.

 

2. Εσείς τι θα λέγατε?

 

 

1. Γιατί τόση φασαρία? Για ποιον γρίφο μιλάς?

 

2. Πάνω σε τι?

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συγκινούμαι, από την συγκεκριμένη σελίδα έμαθα τα πρώτα "jazz" ακόρντα μου. Μάλιστα το συγκεκριμένο το είχα χρησιμοποιήσει και σε ένα κομμάτι μου. 

 

 Στην Jazz αρμονία, τα ακόρντα 7ης(Dom7) που απέχουν τρίτονο, είναι το ίδιο ακόρντο, λίγο πολύ. Για παράδειγμα, το D7 και το Ab7 χρησιμοποιούνται το ένα στη θέση του άλλου, αν για παράδειγμα έχεις D7-GMaj7, μπορεί να γίνει Ab7-Gmaj7 κλπ. Επιπλέον, όπως ήδη είπες, voicings του ενός είναι ταυτόχρονα και voicings του άλλου.

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 minute ago, pipityri said:

Συγκινούμαι, από την συγκεκριμένη σελίδα έμαθα τα πρώτα "jazz" ακόρντα μου.

 

Ρε τι μου θυμίζει, ρε ποιον μου θυμίζει  ....

  • Χαχα 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 minutes ago, pipityri said:

Συγκινούμαι, από την συγκεκριμένη σελίδα έμαθα τα πρώτα "jazz" ακόρντα μου. Μάλιστα το συγκεκριμένο το είχα χρησιμοποιήσει και σε ένα κομμάτι μου. 

 

 Στην Jazz αρμονία, τα ακόρντα 7ης(Dom7) που απέχουν τρίτονο, είναι το ίδιο ακόρντο, λίγο πολύ. Για παράδειγμα, το D7 και το Ab7 χρησιμοποιούνται το ένα στη θέση του άλλου, αν για παράδειγμα έχεις D7-GMaj7, μπορεί να γίνει Ab7-Gmaj7 κλπ. Επιπλέον, όπως ήδη είπες, voicings του ενός είναι ταυτόχρονα και voicings του άλλου.

 

Μάλιστα, αυτό όντως δεν το είχα υπόψη, αν και νομίζω κάπου το πήρε το μάτι μου σε ένα σχόλιο απο αυτά που διάβασα. 

Απλά εξακολουθώ να προβληματίζομαι (και πάει και στον φούζιο ως επεξήγηση) γιατί πχ ενώ όπως είναι στημένο έχει root σε Ab οπότε ...ευθύς συλλογισμός περι της ονομασίας  και όχι να ψάχνεις το root που δεν υπάρχει και φυσικά γιατι να μην χρησιμοποιήσεις δυό πολύ πιό εύκολες θέσεις με 4 χορδές είτε τις ΕΑDG ή τις ADGB

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν το θεωρήσεις ως Ab7#9 είναι απλά αντικατάσταση δεσπόζουσας.

Εμένα μου φαίνεται πολύ παράξενος ο δακτυλισμός, πάντως.

Δεν θα μπορούσε πιο εύκολα να ήταν κάπως έτσι;

Και να συμεριλαμβάνεται η root και να έχει 6 νότες.

Με μπαρέ στο 4 από μπάσα προς πρίμα:

4 - Ab

5 - D

4 - F#

5 - C

4 - Eb

7 - B

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 minutes ago, pipityri said:

Στην Jazz αρμονία, τα ακόρντα 7ης(Dom7) που απέχουν τρίτονο, είναι το ίδιο ακόρντο, λίγο πολύ.

 

Ειδικότερα, αν το dom7, έχει επεκτάσεις b9, και 13, μπορεί να θεωρηθεί ως βασιζόμενο στην diminished κλίμακα, και άρα να παίζει τον ίδιο ρόλο όχι απλά με το ίδιο ακκόρντο με root το τρίτονό του (πχ Ab7/13/b9 - D7/13/b9), αλλά με το ίδιο ακκόρντο με root μετακινούμενο ανά μικρές τρίτες (Ab7/13/b9 - B7/13/b9 - D7/13/b9 - F7/13/b9).

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 λεπτό πριν, dimsonic είπε

 

Μάλιστα, αυτό όντως δεν το είχα υπόψη, αν και νομίζω κάπου το πήρε το μάτι μου σε ένα σχόλιο απο αυτά που διάβασα. 

Απλά εξακολουθώ να προβληματίζομαι (και πάει και στον φούζιο ως επεξήγηση) γιατί πχ ενώ όπως είναι στημένο έχει root σε Ab οπότε ...ευθύς συλλογισμός περι της ονομασίας  και όχι να ψάχνεις το root που δεν υπάρχει και φυσικά γιατι να μην χρησιμοποιήσεις δυό πολύ πιό εύκολες θέσεις με 4 χορδές είτε τις ΕΑDG ή τις ADGB

Νομίζω πως πρόκειται για προσωπική προτίμηση του Baker. Προσωπικά, δεν μου αρέσει το συγκεκριμένο voicing, μου φαίνεται κάπως βαρύ-μάλλον λόγω της 5ης ανάμεσα στο μπάσο και την επόμενη χορδή. Τι είμαστε, κύριε, να παίζουμε 5ες, τίποτα metalades? 🙂 

  • Like 2
  • Χαχα 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 minutes ago, dimsonic said:

 

γιατι να μην χρησιμοποιήσεις δυό πολύ πιό εύκολες θέσεις με 4 χορδές είτε τις ΕΑDG ή τις ADGB

 

Παίξτο μπαρέ στο 4ο τάστο βρε dim, το ίδιο είναι, αφού έτσι κι αλλιώς, το F# το πιάνεις και στην ΣΙ χορδή.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 minutes ago, Flotzen said:

Αν το θεωρήσεις ως Ab7#9 είναι απλά αντικατάσταση δεσπόζουσας.

Εμένα μου φαίνεται πολύ παράξενος ο δακτυλισμός, πάντως.

Δεν θα μπορούσε πιο εύκολα να ήταν κάπως έτσι;

Και να συμεριλαμβάνεται η root και να έχει 6 νότες.

Με μπαρέ στο 4 από μπάσα προς πρίμα:

4 - Ab

5 - D

4 - F#

5 - C

4 - Eb

7 - B

αυτό κι αν ξεσκίζει

 

1 minute ago, fusiongtr said:

 

Παίξτο μπαρέ στο 4ο τάστο βρε dim, το ίδιο είναι, αφού έτσι κι αλλιώς, το F# το πιάνεις και στην ΣΙ χορδή.

 

αυτό είναι άλλο ένα θέμα γιατί φαγώνεται ο συγγραφέας να μην το βάζει μπαρε

 

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.