Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Nα βάλω μια ακολουθία ακόρντων που έκατσα και έφτιαξα, ας πούμε σαν ασκησούλα?

Ειναι όλα Μι μινόρε με 3 νότες σταθερές και η μία κατεβαίνει χρωματικά.

Αν τα παίξετε σε 4/4 πχ και κάθε ακόρντο το παίζετε ανά ένα 4ο (δηλ. και τα 4 ακόρντα σε 1 μέτρο) είναι γρήγορες οι αλλαγές, οπότε για αρχή παίζετε ένα ακόρντο ανά μέτρο.

Το βάζω για τους νέους φίλους που ασχολούνται με την κιθάρα, οι advanced συμφορουμίτες δε θα συναντήσουν πρόβλημα φυσικά

em.jpg

  • Like 3
  • Ευχαριστώ 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Εκατό φορές άλλαξα το post μου.

Ας πάει και το παλιάμπελο!

Επεξεργασμένο από fusiongtr

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 hours ago, pipityri said:

Για ένα ακόρντο Dom9, παίζω ένα m7b5 από την 3η του

Η συγκεκριμένη αναστροφή χρησιμοποιείται κατά κόρον και στο blues. Ο υπολογισμός του root είναι εύκολος αν σκεφτεί κανείς ότι σε ένα δακτυλισμό dom9 με το root στη μπάσα μι, βγάζουμε τον μέσο από την τονική και τον μεταφέρουμε στην 9η ενώ ο δείκτης που ήταν στην 9η μεταφέρεται στη μεγάλη 3η στη λα χορδή. Π.χ. για ένα A9:

 

από 5x545x πάμε σε x4545x 

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
29 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

Η συγκεκριμένη αναστροφή χρησιμοποιείται κατά κόρον και στο blues. 

Φυσικά! Συνήθως με τη μορφή που λες, τύπου Stormy Monday ή με την αντίστοιχη στις επόμενες 4 χορδές. Αναστρέφοντας το συγκεκριμένο ακόρντο, προκύπτουν και άλλες θέσεις, πχ. για A9, αναστρέφω το C#m7b5 και εκτός από C#GBE έχω και EBC#G , GC#EB και BEGC#, για να αναφέρω μόνο μία κατηγορία voicings. Το κάθε ένα από αυτά έχει άλλη νότα στην κορυφή και άλλο μπάσο, μας επιτρέπει μια πιο, ας πούμε, ορχηστρική προσέγγιση.

  • Like 3

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα ξεκινήσω με γκρίνιες … 🙃

Το να παίζεις 6 από τις 7 νότες μιας κλίμακας ως συγχορδία είναι μάλλον ακουστικό «μειονέκτημα» (πχ μεγάλη συχνοτική πληροφορία –και συχνά αντικρουόμενη-, έλλειψη χαρακτήρα).

Το να είναι ελλατωμένη η 5η βαθμίδα εντείνει το συναίσθημα της «αστάθειας» (ακουστικά πάντα), και ίσως δημιουργεί και άλλα, τυπικά προβλήματα χαρακτήρα (πχ. μια ματζόρε ύφεση 5ης είναι ματζόρε συγχορδία ; ή μας βόλεψε η ονοματολογία και δεν πήγαμε παρακάτω ; )

Λοιπόν, επειδή έχω λοξάρα με τις κλίμακες θα δοκιμάσω κάτι άλλο (κι ας με συγχωρήσουν οι θιασώτες της Jazz αρμονίας)

Αρχικά ψάχνουμε την κλίμακα (το πλαίσιο δηλαδή που υφίσταται η συγχορδία). Εδώ, με δεδομένο ότι έχουμε τις 6 από τις 7 νότες (D - Eb - F# - G - Ab - B - ? - D) και θεωρώντας ότι η νότα που λείπει είναι η Ντο (θα έπαιζε και η Ντο δίεση αλλά με πιο άσχημα αποτελέσματα), τις βάζουμε στη σειρά.

Αν αρχίσουμε από Ρε  έχουμε ένα σχήμα διαστημάτων :  1 3 1 1 3 1 2  (το οποίο δεν πολυθυμίζει κάτι … )

Αν ξεκινήσουμε όμως από Σολ έχουμε : 1 3 1 2 1 3 1  το οποίο είναι η γνωστή μας Χιτζαζκάρ (Βυζαντινή ή Gipsy ή όπως αλλιώς θέλετε με 2 τετράχορδα χιτζάζ / αρμονικά ? )

Εδώ λοιπόν παρατηρούμε ότι η συγχορδία μας θα μπορούσε να είναι και η πλήρης G13 (χωρίς την 11η ) ή καλύτερα G9add13 … σταθερότατη και ωραιοτάτη, πάντα εφαρμοζόμενη σε Χιτζαζκάρ κλίμακα (αν δεν έχω κάνει κάποιο λάθος –και γίνω για πολλοστή φορά ρόμπα … 🤪)

 

Αυτά !

/Πέτρο😎

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, nEwBiE είπε

Θα ξεκινήσω με γκρίνιες … 🙃

Το να παίζεις 6 από τις 7 νότες μιας κλίμακας ως συγχορδία είναι μάλλον ακουστικό «μειονέκτημα» (πχ μεγάλη συχνοτική πληροφορία –και συχνά αντικρουόμενη-, έλλειψη χαρακτήρα).

Το να είναι ελλατωμένη η 5η βαθμίδα εντείνει το συναίσθημα της «αστάθειας» (ακουστικά πάντα), και ίσως δημιουργεί και άλλα, τυπικά προβλήματα χαρακτήρα (πχ. μια ματζόρε ύφεση 5ης είναι ματζόρε συγχορδία ; ή μας βόλεψε η ονοματολογία και δεν πήγαμε παρακάτω ; )

Λοιπόν, επειδή έχω λοξάρα με τις κλίμακες θα δοκιμάσω κάτι άλλο (κι ας με συγχωρήσουν οι θιασώτες της Jazz αρμονίας)

Αρχικά ψάχνουμε την κλίμακα (το πλαίσιο δηλαδή που υφίσταται η συγχορδία). Εδώ, με δεδομένο ότι έχουμε τις 6 από τις 7 νότες (D - Eb - F# - G - Ab - B - ? - D) και θεωρώντας ότι η νότα που λείπει είναι η Ντο (θα έπαιζε και η Ντο δίεση αλλά με πιο άσχημα αποτελέσματα), τις βάζουμε στη σειρά.

Αν αρχίσουμε από Ρε  έχουμε ένα σχήμα διαστημάτων :  1 3 1 1 3 1 2  (το οποίο δεν πολυθυμίζει κάτι … )

Αν ξεκινήσουμε όμως από Σολ έχουμε : 1 3 1 2 1 3 1  το οποίο είναι η γνωστή μας Χιτζαζκάρ (Βυζαντινή ή Gipsy ή όπως αλλιώς θέλετε με 2 τετράχορδα χιτζάζ / αρμονικά ? )

Εδώ λοιπόν παρατηρούμε ότι η συγχορδία μας θα μπορούσε να είναι και η πλήρης G13 (χωρίς την 11η ) ή καλύτερα G9add13 … σταθερότατη και ωραιοτάτη, πάντα εφαρμοζόμενη σε Χιτζαζκάρ κλίμακα (αν δεν έχω κάνει κάποιο λάθος –και γίνω για πολλοστή φορά ρόμπα … 🤪)

 

Αυτά !

/Πέτρο😎

Ο ενθουσιασμός σου είναι μεταδοτικός 🙂 αλλά, για πω την αλήθεια, δεν καταλαβαίνω τα περισσότερα από αυτά που λες. Πιο συγκεκριμένα,

-Αυτό με την "ματζόρε ύφεση 5ης" που αναρωτιέσαι αν είναι ματζόρε κλπ...

-Αυτό με τις"6 από τις 7 νότες της κλίμακας" κλπ. Ποιας κλίμακας? Γιατί συμπεραίνεις πως έχει μέσα σολ? Γιατί "6 από τις 7" και όχι 6 από τις 8 ή τις 9?

-Η "γνωστή μας Χιτζασκάρ" έχει μέσα, όπως σωστά λες, Eb, το οποίο, όπως γνωρίζουν όλοι οι"θιασώτες της jazz αρμονίας" είναι το b13 της G.Επίσης,βάσει των τύπων που ήδη υπάρχουν, χρησιμοποιούμε το add για προεκτάσεις ενός ακόρντου όταν δεν συμπεριλαμβάνεται η 7η, επιπλέον, ποτέ για την 6/13. Το σύμβολο G9add13 είναι αδόκιμο. Ίσως σου φανεί παράξενο, αλλά το G13 επικοινωνεί-τουλάχιστον για το 99.9% των "θιασωτών της jazz αρμονίας"- αυτό ακριβώς που πρέπει. 

-Τελικώς, δεν έχω καταλάβει ποιο ακριβώς είναι το ζητούμενο. Η ήδη υπάρχουσα θεωρία των κλιμάκων/συγχορδιών καλύπτει ένα πολύ ευρύ φάσμα ακόρντων/συνηχήσεων. Η όποια συνεισφορά μας, θα πρέπει-προκειμένου να είναι πειστική και χρήσιμη- τουλάχιστον να χρησιμοποιεί σωστά την ήδη υπάρχουσα και κοινώς αποδεκτή ορολογία.

-Φυσικά, δεν μπορώ με τίποτα να καταλάβω το τελικό σου συμπέρασμα, ότι δηλαδή το αρχικό ακόρντο για το οποίο γίνεται η όλη κουβέντα, είναι ένα G9 κλπ... 🙂

 

Επεξεργασμένο από pipityri

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
7 ώρες πριν, nEwBiE είπε

μια ματζόρε ύφεση 5ης είναι ματζόρε συγχορδία;

Αφού είναι ματζόρε, δηλαδή έχει 3η μεγάλη τότε είτε έχει b5 είτε όχι, εξακολουθεί να είναι ματζόρε. 

3 ώρες πριν, pipityri είπε

αλλά, για πω την αλήθεια, δεν καταλαβαίνω τα περισσότερα από αυτά που λες

Ομοίως

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ELx3_J8WoAAMtvb.jpg

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γι' αυτό αποκαλούσαν τους καλούς τζαζίστες κάποτε "jazz cats".

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.