Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

θα έλεγα ότι ακόμα είμαι αρκετά πρωτάρης, με κάπου 12 χρόνια αυτοδίδακτη εμπειρία σε ψηφιακή ηχογράφηση και γύρω στα 6 σε daw (cubase).

Εχω φτάσει σε κάποιο ανεκτό για τον εαυτό μου σημείο να φτιάχνω κάτι που μου αρέσει.

Τα τελευταία χρόνια για mastering χρησιμοποιώ έτοιμες λύσεις plugin. Εχω κάποια της waves συγκεκριμένα το AR TG Mastering, chanel strips, κάποια της ΕΖ και ένα multiband maximizer limiter της  waves, εκτός από διάφορα τζαμπέ πχ ozone κλπ.

Γενικά φροντίζω με μεγάλη επιμέλεια θα έλεγα το βασικό μου μιξ, σε σημείο μεγάλης σχολαστικότητας και  συνήθως ζητάω στο mastering να πάρω έναν έξτρα χαρακτήρα, ζωντάνιας, και τονισμού λεπτομερειών που πολλές φορές χάνονται μέσα στο μιξ, αλλά και να φέρω τις τελικές στάθμες στα σύγχρονα δεδομένα πχ lufs κλπ ώστε να μπορεί το κομμάτι να είναι "ανταγωνιστικό" όσον αφορά στην δυναμική του, κάτι που συνήθως δεν με απασχολεί στο βασικό μιξ που μπορεί να έχει και 20 db δυναμική περιοχή...

 

Το θέμα μου είναι ότι όταν χρησιμοποιώ τις plugin λύσεις, που σίγουρα τις έχω ψάξει και έχω διαλέξει τι ταιριάζει στο ύφος μου, πολλές φορές ενώ παίρνω αυτό που θέλω (το περιέγραψα πιό πάνω) υπάρχουν άλλα σημεία στο βασικό μου μιξ που τα έχω ¨κυνηγήσει" πολύ στην όλη διαδικασία και στο τέλος θάβονται και χάνουν τον χαρακτήρα που ήθελα γι αυτά.

 

Το ερώτημα είναι, εσείς 

χρησιμοποιείτε plugin λύσεις χωρίς τέτοια προβλήματα?

Γενικά αν χρησιμοποιείτε, πως τα αποφεύγετε?

Αν όλες αυτές οι λύσεις black box που υπάρχουν και On line κλπ δουλεύουν χωρίς τον ξενοδόχο, πως μπορεί στην τελική κάποιος να ζωντανέψει το μιξ του, να το φέρει στις στάθμες του, να στρώσει λίγο κάποιες συχνότητες χωρίς να χαλάσει 5 άλλα πράγματα?

Ξέρω ότι αυτά που ρωτάω, για κάποιους είναι μια ζωή και πού πας ρε Καραμήτρο και τέτοια, αλλά.... ρωτάω....

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
36 λεπτά πριν, dimsonic είπε

εσείς 

χρησιμοποιείτε plugin λύσεις χωρίς τέτοια προβλήματα?

 

Nαι

 

36 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Γενικά αν χρησιμοποιείτε, πως τα αποφεύγετε?

 

Με τα αΦτια μου 🙂

36 λεπτά πριν, dimsonic είπε

πως μπορεί στην τελική κάποιος να ζωντανέψει το μιξ του, να το φέρει στις στάθμες του, να στρώσει λίγο κάποιες συχνότητες χωρίς να χαλάσει 5 άλλα πράγματα?

 

με τα αΦτια του 🙂

 

έξω από την πλάκα αυτά είναι τα plug ins που προσωπικά χρησιμοποιώ... easy does it είναι η συμβουλή μου και δώσε προσοχή στο mix ,αν είναι καλό το mastering απλά θα το βελτιώσει ένα 5%

 

20200420_121807.jpg

Επεξεργασμένο από Superfunk

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 από τα 5 που βλέπω είναι κοινά...και τα χρησιμοποιώ σχεδόν πάντα.

Και η λογική είναι αυτή που λες. Συνήθως έχω ένα μιξ που με ικανοποιεί 90-95%, αλλά πολλές φορές αυτό που θα έρθει με το master θα φτιάξει 10 πράγματα και θα μου χαλάσει 1 ή 2.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις περισσότερες περιπτώσεις στη ζωή βρίσκω πως η καλύτερη επιλογή όταν χρειάζεσαι κάτι (συχνά και η φθηνότερη μακροπρόθεσμα) είναι να το αναθέτεις σε επαγγελματία.
Δε γνωρίζω βέβαια αν ο σκοπός είναι να έχεις μαστεραρισμένη τη δουλειά σου ή να μάθεις να κάνεις mastering  - αν ισχύει το δεύτερο προφανώς η λύση του επαγγελματία δε σε ενδιαφέρει. Εντούτοις υπάρχουν τόσοι πολλοί επαγγελματίες και χρεώνουν τόσο λογικά που θα μπορούσες να το δεις ακόμα και σαν ένα reality check για το δικό σου επίπεδο.

Ωραίος και ο αλγόριθμος, δοκιμάστηκε, τα συμπεράσματα σου τα έβγαλες,  το να δοκιμαστείς απέναντι στη δουλειά ενος μαστερά με σάρκα και οστά φαντάζει ένα λογικό επόμενο βήμα.

  • Like 7

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

βασικά δεν γνωρίζω το κόστος για μια τέτοια δουλειά, πχ ένα κομμάτι των 10 λεπτών και των 30 tracks πάνω κάτω. 

Ο σκοπός μου είναι καθαρά χομπύστικος και δεν υπάρχει κανένα επαγγελματικό ενδιαφέρον, παρα μόνο το ακαδημαϊκό δηλαδή να δω πως θα ήταν ένα κομμάτι που θα έφτιαχνε κάποιος. Και πάλι βέβαια δεν ξέρω τι χαρακτήρας θα έβγαινε.

Σίγουρα το κάνω για να μάθω και να περάσω την ώρα μου, αλλά θα ήθελα να μπορώ να κάνω κάτι καλύτερο για τα γούστα μου χωρίς να πρέπει να αφιερώσω μια ζωή.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, dimsonic είπε

πχ ένα κομμάτι των 10 λεπτών και των 30 tracks πάνω κάτω

 

O mastering engineer δεν κάνει μίξη.

Στο τελικό stereo mix δουλεύει.

Επεξεργασμένο από Superfunk

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
49 minutes ago, Superfunk said:

 

O mastering engineer δεν κάνει μίξη.

Στο τελικό stereo mix δουλεύει.

Σωστα. Ασχετη πληροφορία

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εφόσον έχασα αρκετά χρόνια να ψάχνω και εγώ τον "χαρακτήρα" που έλειπε ίσως σε βοηθήσει η προσωπική μου εμπειρία και η γνώμη που διαμόρφωσα πάνω σε αυτό.Τα plugins δεν έχουν χαρακτήρα!Έχεις πέσει όπως και εγώ και αρκετός κόσμος σε έναν φαύλο κύκλο που προσπαθεί να αποδώσει κάτι που στη ουσία βρίσκετε σε διαφορετικό κόσμο από αυτόν που ψάχνεις,φτάνοντας αρκετές φόρες στο μέγιστο απόδοσης που μπορείς με τα εργαλεία που έχεις,χωρίς το αποτέλεσμα που περιμένεις και ξεκινάς πάλι από την αρχή.Τα αναλογικά η και ψηφιακά μηχανήματα που κατασκευάζονται για αυτήν την δουλειά στο δίνουν πιο εύκολα και καλύτερα.Σε μια καθολικά ψηφιακή ηχογράφηση σπιτιού η μονή σοβαρή διάφορα που μπορείς να δεις είναι με το stem mastering(summing mixers κ.α).Σε μια ηχογράφηση με ακριβά μικρόφωνα,προενισχυτές περασμένα από κονσόλα που κάνει 300.000 ευρώ τίποτα tape,tubes και στουντιακούς επεξεργαστές, ε αν βάλεις και το ozone στο τέλος κάτι θα κάνει.Στην δική μας περίπτωση τώρα.Όλα ηχογραφημένα ψηφιακά στο σπίτι και plugins για mastering.Εις τον αιώνα τον άπαντα να γυρνάμε κουμπάκια στην οθόνη πάντα κάτι θα λείπει.Το ένα θα φτιάχνεις το άλλο θα χαλάς και το μεγαλύτερο γαμώτο είναι ότι δεν θα φταις εσύ.Μέχρι εκεί πάει.Αν θες"χαρακτήρα"κάπου κάπως με κάποιο τρόπο πρέπει να υπάρχει ένας επεξεργαστής που τον δίνει,τα plugins απλά δεν μπορούν!Απάντηση στα ερωτήματα που θέτεις,όποιος χρησιμοποιεί plugins έχει προβλήματα,η δεν τα ακούει(οπότε δεν έχει),στις υπηρεσίες online mastering εκτός από τον ξενοδόχο απουσιάζει και το ξενοδοχείο ολότελα, οπότε την βγάζεις σε παγκάκι,στο συγκεκριμένο τομέα(mastering) τα μηχανήματα κάνουν αρκετά τον μάστορα και ο κάλος μάστορας έχει καλά μηχανήματα και ξέρει τι να κάνει με αυτά.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διαφωνώ κάθετα ως προς το ότι δεν είναι ποιοτικό αποτέλεσμα αυτό των plugins (βλέπε λογισμικό). Ετσι κι αλλιώς τα μεγαλύτερα mastering houses στον κόσμο δουλεύουν με το

Παράθεση

τζαμπέ πχ ozone κλπ.

 

Τα ειδικά ψηφιακά μηχανήματα διαθέτουν controllers για ευχρηστία και μετατροπείς σήματος για συνδεσιμότητα.

Αυτό δεν τα κάνει καλύτερα αλλά εύχρηστα και αναπόφευκτα ακριβά.

Το λογισμικό που χρησιμοποιούν είναι κοινό με τα plugins. Εξαρτάται βέβαια απο τις υλοποιήσεις της κάθε εταιρίας.

 

Στα plugins, Controllers και μετατροπείς σήματος είναι ότι βαζεις στον υπολογιστή.

Ισως και καλύτερους (απλό ποντίκι για όσους βολεύονται και φυσικά μια καλή κάρτα ήχου) αλλά οι hardware υλοποιήσεις συνήθως σου εγγυώνται ένα καλό επίπεδο.

Οσο για τις αναλογικές με χαρακτήρα, εκεί έχεις να κάνεις με την απόκλιση των υλικών απο το αρχικό τους σχέδιο που προσδίδει αυτό το αποτέλεσμα.

 

Ξέρω πως διαφωνούν πολλοί αλλά αυτή είναι η ορθολογική θέση μου. Δεν θελω να πείσω κανέναν άλλον.

 

Οσο για το mastering να πω πως η ύπαρξη του σήμερα οφείλεται στα εξής:

  1. να ακούσει ένα δεύτερο και έμπειρο αυτί για πιθανές μικροατέλειες.
  2. να ρυθμίσει και να προετοιμάσει το υλικό για την πλατφόρμα που θα εκδοθεί.

Τα μπάσα, πριμα, σουπερουαου ήχος και μεταξωτές κορδέλες τα φτιάχνεις στην μείξη.

Το να λες πως κανεις και mastering στο υλικό σου δεν προσφέρει κάτι παραπάνω απο αυτο που έκανες στην μείξη, πέρα απο την έξτρα χαλιναγώγηση των δυναμικών και σταθμών ανάλογα με το medium που θα δημοσιευτεί / πουληθεί.

 

My two cents. Ως συνήθως για να σκουπίζω την αστερόσκονη απο τα πράγματα.

  • Like 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
22 minutes ago, yameth said:

 

  1. να ακούσει ένα δεύτερο και έμπειρο αυτί για πιθανές μικροατέλειες.
  2. να ρυθμίσει και να προετοιμάσει το υλικό για την πλατφόρμα που θα εκδοθεί.

 

υποθέτω οτι δεν διαφωνείς μαζί μου οπότε σχολιάζω τα δυο παραπάνω.

 

1. Ναι. εξαιρετική ιδέα. Αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία διότι μπορεί το αποτέλεσμα του δεύτερου να μην αρέσει στον πρώτο.

2. Εδώ σίγουρα ναι. Πλέον απαραίτητο σήμερα.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.