Προς το περιεχόμενο

Mastering θέματα...


Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 ώρες πριν, MGs είπε

Εφόσον έχασα αρκετά χρόνια να ψάχνω και εγώ τον "χαρακτήρα" που έλειπε ίσως σε βοηθήσει η προσωπική μου εμπειρία και η γνώμη που διαμόρφωσα πάνω σε αυτό.Τα plugins δεν έχουν χαρακτήρα!Έχεις πέσει όπως και εγώ και αρκετός κόσμος σε έναν φαύλο κύκλο που προσπαθεί να αποδώσει κάτι που στη ουσία βρίσκετε σε διαφορετικό κόσμο από αυτόν που ψάχνεις,φτάνοντας αρκετές φόρες στο μέγιστο απόδοσης που μπορείς με τα εργαλεία που έχεις,χωρίς το αποτέλεσμα που περιμένεις και ξεκινάς πάλι από την αρχή.Τα αναλογικά η και ψηφιακά μηχανήματα που κατασκευάζονται για αυτήν την δουλειά στο δίνουν πιο εύκολα και καλύτερα.Σε μια καθολικά ψηφιακή ηχογράφηση σπιτιού η μονή σοβαρή διάφορα που μπορείς να δεις είναι με το stem mastering(summing mixers κ.α).Σε μια ηχογράφηση με ακριβά μικρόφωνα,προενισχυτές περασμένα από κονσόλα που κάνει 300.000 ευρώ τίποτα tape,tubes και στουντιακούς επεξεργαστές, ε αν βάλεις και το ozone στο τέλος κάτι θα κάνει.Στην δική μας περίπτωση τώρα.Όλα ηχογραφημένα ψηφιακά στο σπίτι και plugins για mastering.Εις τον αιώνα τον άπαντα να γυρνάμε κουμπάκια στην οθόνη πάντα κάτι θα λείπει.Το ένα θα φτιάχνεις το άλλο θα χαλάς και το μεγαλύτερο γαμώτο είναι ότι δεν θα φταις εσύ.Μέχρι εκεί πάει.Αν θες"χαρακτήρα"κάπου κάπως με κάποιο τρόπο πρέπει να υπάρχει ένας επεξεργαστής που τον δίνει,τα plugins απλά δεν μπορούν!Απάντηση στα ερωτήματα που θέτεις,όποιος χρησιμοποιεί plugins έχει προβλήματα,η δεν τα ακούει(οπότε δεν έχει),στις υπηρεσίες online mastering εκτός από τον ξενοδόχο απουσιάζει και το ξενοδοχείο ολότελα, οπότε την βγάζεις σε παγκάκι,στο συγκεκριμένο τομέα(mastering) τα μηχανήματα κάνουν αρκετά τον μάστορα και ο κάλος μάστορας έχει καλά μηχανήματα και ξέρει τι να κάνει με αυτά.

 

Μπα....

  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
6 ώρες πριν, dimsonic είπε

υποθέτω οτι δεν διαφωνείς μαζί μου οπότε σχολιάζω τα δυο παραπάνω.

 

1. Ναι. εξαιρετική ιδέα. Αλλά πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία διότι μπορεί το αποτέλεσμα του δεύτερου να μην αρέσει στον πρώτο.

2. Εδώ σίγουρα ναι. Πλέον απαραίτητο σήμερα.

  1. Δεν είναι μια νέα ιδέα. Γίνεται εδω και δεκαετίες και πληρώνεις έξτρα γι αυτό, συνήθως. Δηλαδή μπορείς να παρακολουθείς τη διαδικασία αν το επιθυμείς.
  2. Απαραίτητο ήταν εξ αρχής και γι αυτό προέκυψε η διαδικασία. Για την προετοιμασία μεταφοράς στο μέσο αναπαραγωγής.

Σε ότι αφορά τον mastering engineer, αυτός είναι ο ειδικά εκπαιδευμένος και έμπειρος ηχολήπτης με ευρύτερη γνώση της μουσικής βιομηχανίας και broadcast.

Τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα.

Ο καλός ο μαστορας όμως με τα σωστά εργαλεία θα κάνει την καλή δουλειά. Όπως σε όλα.

 

Κι επειδή οι περισσότεροι εδω μέσα κάνουμε home recording, καλό είναι να έχουμε και λίγη αυτογνωσία. Τα εργαλεία είναι πλέον ευρεως διαθέσιμα. Το ίδιο και η πληροφορία αλλά σε ξένη γλώσσα. Οταν είμαστε αυτοδίδακτοι μας διαφεύγουν πολλές φορές βασικές αρχές. Αυτές που κάνουν τον επαγγελματία. Γι αυτό ας μην είμαστε υπερόπτες.

 

Προσωπικά στις δουλειές που πληρώνομαι, πάντα επιθυμώ να στείλω τη δουλειά στα καλύτερα mastering houses του κόσμου. Κι αυτό για να επιβεβαιωθώ για τις μείξεις μου.

Οταν σου επιστρέφει υλικό απο το Abbey Road Mastering, τον Glenn Meadows απο το Mayfield Mastering ή τον Steve Fallone απο το Sterling Sound με credits Steely Dan, John Mayer κ.α. και οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες, είναι μια επικύρωση για την καλή δουλειά σου.

  • Like 6

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
4 ώρες πριν, Superfunk είπε

 

Μπα....

 

Συνυπογράφω και στα 3 γράμματα και στις 4 τελείες. 

 

Όποιος ξέρει τι κάνει χρειάζεται μερικά καλά digital εργαλεία που είναι ευρέως γνωστά και διαθέσιμα στην αγορά. 

 

Αυτό που "λείπει" συνήθως είναι βασικές γνώσεις, υπομονή και η διάθεση παραδοχής λάθους ή άγνοιας. 

More is more. Yngwie Malmsteen

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Παρεμπιπτόντως ο Glen Meadows σε παρουσίαση του στο Mix του 2011, εξήγησε πως δουλεύει in the box:

 

Παράθεση

Meadows monitors via PMC IB-1 speakers powered by Bryston 7B amps, and he works almost exclusively in the box, using Sadie V. 6 and Weiss converters. “My plug-ins are iZotope Ozone,” he says, “and I’m playing with the new Slate FX-G, using Paul Frindel’s Dynamic spectrum mapper at times. I also have access to the analog gear John has in his room, which is a rainbow assortment of Avalon EQs and Prism compressors, et cetera, so if I need something like that, I can go and grab it.”

 

  • Like 1

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φαντάζομαι τον εαυτό μου να μπαίνει σε ένα στούντιο με επεξεργαστές σε rack,αναλογικές κονσόλες,tape machines και ότι έχει αποδείξει την αξία του μέσα από το πέρασμα του χρόνου και να γυρίσει ο τεχνικός και να μου πει"θα σου ανοίξω τώρα το ozone π.χ εδώ στο pc και θα σου κάνω ένα mastering σκέτη τρελά,μην καίμε και ρεύμα".Θα του βαρούσα το κεφάλι στο pc μέχρι να σταματήσει η γη να γυρίζει.Με λεφτά μονόπολις θα τον πλήρωνα.Λες να υπάρχει κανένας να δεχόταν?Μπα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Για όσους δεν ήταν παρόντες την εποχή που δουλεύαμε όλοι έτσι (αναλογικά) και σαν νεοφώτιστοι επιμένουν ρομαντικά στο παρελθόν, υπάρχει χώρος και προσφορά υπηρεσιών που κοστολογείται ανάλογα.

Δεν χρειάζεται να ανοίγεις κεφάλια.

  • Like 3

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγώ οδηγώ 27 χρόνια τώρα αλλά δεν νομίζω να τρέξω ποτέ στην φόρμουλα 1.Δοκίμασα και μπήκα σε μια πίστα kart και σήμανε συναγερμός.Σημαίες μου κουνούσαν,οι άλλοι οδηγοί με έβριζαν,έκοβα δρόμο από τα χωράφια μέσα ώσπου μια συστοιχία από λάστιχα τερμάτισε έτσι άδοξα τα όνειρα για διεθνή καριέρα που έκανα λίγα λεπτά νωρίτερα.Αρκετοί από τους υπολοίπους οδηγούς είχαν κυριολεκτικά μεγαλώσει μέσα σε αυτές τις πίστες,σε μια χώρα όπου τις διέθετε,είχε επαγγελματίες εκπαιδευτές που τους έδιναν σωστές βάσεις από μικρή ηλικία και όποιος είχε ταλέντο,η βιομηχανία που ήταν παρούσα έκανε τις επιλογές της και επακολουθούσε εξέλιξη.Στην χώρα μας δεν υπήρξε πραγματικά ποτέ μουσική βιομηχανία και όλα τα παραπάνω που ανέφερα.Ο καθένας αυτοδίδακτος είναι και σαν επακόλουθο έχει να βρισκόμαστε συνεχώς σε έναν διαρκεί πειραματισμό.Τα αποτελέσματα είναι σε όλους γνωστά.Είμαι αισιόδοξος για το σήμερα γιατί η πληροφορία πλέον υπάρχει και αρκετοί νέοι άνθρωποι φιλτράρουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα που κάποια στιγμή θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς και σε τεχνικούς τομείς,κάτι που δυστυχώς η περασμένες γενειές δεν κατάφεραν να κάνουν.Δεν υπάρχει καμιά εμμονή με το παρελθόν,απλά όταν γράφουμε ότι ένα plugin είναι ίδιο με τον studio επεξεργαστή που μιμείται,δικαιολογεί και την μεγάλη ανάθεση εργασίας ελλήνων μουσικών σε τεχνικούς του εξωτερικού,όπως και εσείς ο ίδιος αναφέρατε ότι κάνετε.Για έλληνα οδηγό formula 1 θα ξανακάνω μια προσπάθεια αλλά δεν υπόσχομαι τίποτα.

Επεξεργασμένο από MGs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Αν θεωρείς πως όποιος έτυχε να ζει στην Ελλάδα, έχει την ίδια εκπαίδευση, γνώσεις, επάγγελμα και εμπειρία με εσένα, θα πάω πάσο στην κουβέντα. Μας τσάκωσες!


Οταν όμως αμφισβητείς κορυφαίους ειδικούς του χώρου, που έχουν γράψει σημεία αναφοράς στην παγκόσμια δισκογραφία όπως τον κύριο Meadows που θα του έφερνες στο κεφάλι το pc επειδή δεν δουλεύει όπως ένας ημιμαθής rookie θα ήθελε, νομίζω πως θα πρέπει να μην σε απασχολεί τι λέμε εδω αφού τα ξέρεις όλα.

 

Σίγουρα για κάποιον νέο μουσικό που δεν δούλευε σε στούντιο πριν 20-30 χρόνια, το να βρεθεί μεσα σε δεκάδες ρακ και μηχανήματα που δεν ξέρει πως δουλεύουν, εξάπτει την φαντασία και είναι μια ουτοπία για τα δεδομένα του.

Αυτά όμως ήταν τα ΜΟΝΑ εργαλεία των στούντιο τότε. Παντού.

Και αν δεν τα ήξερες, δεν δούλευες. Και αυτοί που τα δούλευαν τότε, επέλεξαν να δουλεύουν σήμερα με άλλα νεότερα, πιο εύχρηστα και πιστά (που η γενιά σου κατέβασε πειρατικά και θεώρησε πως είναι σκουπίδια επειδή δεν τα πλήρωσε για να τα αξιολογήσει όσο τα hardware).

Φυσικά δεν άλλαξαν όλοι. You can't teach an old dog new tricks που λένε και στην Κρήτη.

Και δεν αναφέρομαι σε πρώην ηλεκτρολόγους-νικούς που έγιναν αυτοδίδακτοι "ηχολήπτες", στα πανηγύρια και τα P.A. που μάλλον αυτούς εγνώρισες και έκρινες τον κλάδο ολόκληρο.

 

Αυτά.

  • Like 2

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

8 ώρες πριν, MGs είπε

και καταλήγουν σε συμπεράσματα που κάποια στιγμή θα μας κάνουν ανταγωνιστικούς και σε τεχνικούς τομείς,κάτι που δυστυχώς η περασμένες γενειές δεν κατάφεραν να κάνουν.

 

Πες το ρε παιδάκι μου και τόσα χρόνια πΣαχνω να βρω γιατί η χώρα δεν είναι ανταγωνιστική...

 

Δεν φταίει η συνταξιοδότηση στα 40 ,η πλήρης απουσία κοινωνικής συνείδησης ,το βολεμμα και το δημοσιοϋπαλληλικι....το γεγονός ότι δεν έχουμε αγοράσει όλο τον κατάλογο της Tubetech για να κάνουμε mastering φταίει...

 

Μας ανοιξΕς τα μάτια....

 

🙂

 

ΣΟΒΑΡΑ τώρα:

 

μπορείς να μας εξηγήσεις ΓΙΑΤΙ και ΠΟΥ δεν μπορεί να σε καλύψει σε μια μίξη ή σε ένα μαστερινγκ ένας ψηφιακός κομπρεσορας/limiter και ένα ψηφιακό eq (γιατί ουσιαστικά για αυτά τα δύο μιλάμε);

 

επίσης τι είναι αυτος ο "χαρακτήρας" που αναζητάς στο... mastering ;

 

Στο mastering το μόνο που πρέπει να αναζητάς είναι η ανάδειξη του,ήδη εξαιρετικά καλού μιξ που πρέπει να δώσεις στον μαστερα,μεσω ΠΟΛΥ subtle επεξεργασίας που σίγουρα το ΤΕΛΕΥΤΑΊΟ πράγμα που χρειάζεται είναι η ΠΑΡΑΜΌΡΦΩΣΗ που το 99% των rookies βαφτίζει ως "χαρακτήρα".... προσωπικά θα...έφερνα καπέλλο σε οποιονδήποτε μαστερα το... μαγικό αναλογικό μηχανιΣμα (ή και το αντίστοιχο pc) αν μου επέστρεφε ένα μαστεραρισμενο τρακ αγνώριστο από αυτό που μιξαρα αλλά με "χαρακτήρα"...

 

Μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα στο μυαλό σου...

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αρκετοί κορυφαίοι του χώρου αγαπητέ πληρώνονται για να προωθούν προϊόντα,όπως οι αθλητές οι ηθοποιοί και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών.Ο εκάστοτε ειδικός του χώρου που ασχολούμαστε δεν μπορεί να σου βγάλει ένα ζευγάρι μπότες-τακούνια για να τα αγοράσεις,(εκτός αν είσαι οπαδός των kiss)οπότε τι διαφημίζει?Δεν έχουμε την ίδια εκπαίδευση,γνώση εμπειρία όλοι,αλλά δυστυχώς δεν έχουν την ίδια εμπειρία με έναν άνθρωπο που εργάζεται σε μια πόλη γεμάτη στούντιο,μπάντες,εκδηλώσεις και pub που γεμίζουν από αυτούς και ανταλλάσσουν καθημερινά απόψεις,αμείβονται ανάλογα για αυτό που κάνουν και βλέπουν τις δουλείες τους να γνωρίζουν αποδοχή ανάμεσα στους κύκλους τους πρώτα και μετά στο ευρύτερο κοινό.Πραγματικά δεν καταλαβαίνω πως μου λέτε ότι τα ξέρω όλα ακολουθώντας μια τόσο απλή λογική.Αυτό συμβαίνει εκεί που υπαρχή μουσική δραστηριότητα και εξέλιξη.Αλλά εδώ δεν ακούτε διάφορα π.χ από το pulteq plugin και το κανονικό μηχάνημα,το να μην συμφωνείτε με αυτό που λέω είναι το λιγότερο.Το You can't teach an old dog new tricks το λένε στας Αγγλίας αγαπητέ,η κρήτη είναι λίγο πιο κάτω από τας αθήνας όπως κοιτάς τον χάρτη.Τόσα χρόνια εμπειρίας και μουσικής καταξίωσης και δεν επισκευτήκατε μια φορά το νησί μας?Θα σας μαλώσω! 

Superfunk απαντώ σε αυτά που με ρωτάς.Δοκίμασε να φτάσεις στα όρια ένα plugin κομπρέσορα και έναν αναλογικό,ο ένας εμφανίζει αρμονική παραμόρφωση και ο άλλος ψηφιακές κλανιές.Ο ένας καταστρέφει τους χώρους ο άλλος τους αναδεικνύει.Καθυστέρηση στην επεξεργασία του σήματος,μην έγκυρη ανταπόκριση στο sidechain.Τα plugin όπως eq και κομπρέσορες μπορούν να επεξεργάζονται απλά σήματα,στο κανάλι παράδειγμα,αλλά όταν αντιμετωπίσουν ένα πολύπλοκο σήμα,σε bus η master π.χ αρχίζουν τα προβλήματα με artifacs,distortion(ψηφιακό καθόλου ευχάριστο) και αρκετές φόρες και latency στην επεξεργασία.Για τις υψηλές έχουν οξύ ήχο που τρυπάει γυψοσανίδα,κόβεις μια συχνότητα σου πετάει άλλες χειρότερες δίπλα.Τα plugins μπορούν σου δίνουν ένα καταπληκτικό φάσμα δυναμικών,αρκεί να καταλάβεις το βασικότερο όλων.Όταν τα πειράζεις δεν επεμβαίνεις πραγματικά στο σήμα,αλλά στη ψηφιακή διεργασία του μηχανήματος που έχεις τοποθετήσει.Φαντάσου μια κόλλα άλφα 4 πάνω στο γραφείο σου που θες να τσαλακώσεις.Το plugin τοποθετεί μια διαφάνεια πάνω και τσαλακώνει αυτήν,αφήνοντας την αρχική σου σελίδα από κάτω όπως είναι,ενώ το αναλογικό πιάνει την σελίδα που θες και την διαμορφώνει όπως του ζητήσεις.Μόνο τα αναλογικά επεμβαίνουν απευθείας στο σήμα.Το Emulation δεν το δώσανε γιατί τα φτιάξανε να μοιάζουν με τα κανονικά μηχανήματα,για την διεργασία το έδωσαν.

Ο χαρακτήρας που ψάχνω είναι να μην ακούγετε σαν backing track να έχει χώρους,ξεκάθαρη τοποθέτηση οργάνων,μεγάλο εύρος στερεοφωνίας μέσα στο πανόραμα και ευχάριστη ακρόαση.Όπου δηλαδή τα plugins τα κάνουν μπουρδέλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου