Προς το περιεχόμενο
gosho

ΔΥΣΤΡΟΠΟ ΜΠΡΑΤΣΟ ?

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλημέρα σας. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω αγοράσει μια Squier Telecaster Thinline (Indonesia) η οποία παρουσιάζει το φαινόμενο να επηρεάζεται το μπράτσο της (maple fretboard) , ειδικά με την αλλαγή του καιρού, και να χρειάζεται αρκετά συχνά ρύθμιση το truss rod. Επίσης παρατηρώ ότι οι χορδές χάνουν πολύ γρήγορα τη σωστή τονικότητα μετά το 12ο fret όσο και αν ρυθμίσω τα saddles. Όλα αυτά τα αναφέρω σε σύγκριση με μια Fender Stratocaster (USA) με rosewood fretboard που έχω και δεν παρατηρώ τα ίδια φαινόμενα. Οι χορδές που χρησιμοποιώ είναι Rotosound 9άρες. Είναι φυσιολογικό ή έχω θέμα με το μπράτσο ή την κιθάρα γενικότερα ?

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάθε κομμάτι ξύλου είναι διαφορετικό.

Το δικό σου μπορεί όντως να επηρεάζεται ευκολότερα.

ΟΛΕΣ οι χορδές μετά από 10-12 ώρες παιξίματος είναι βασικά για πέταμα όσον αφορά και τον ήχο αλλά και το intonation τους.

  • Ευχαριστώ 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, Superfunk είπε

 

ΟΛΕΣ οι χορδές μετά από 10-12 ώρες παιξίματος είναι βασικά για πέταμα όσον αφορά και τον ήχο αλλά και το intonation τους.

Μην τον ακούς. Όλο το ροκ με πεθαμένες χορδές έχει γραφτεί.

  • Like 4
  • Ευχαριστώ 1
  • Χαχα 5

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
3 hours ago, gosho said:

Καλημέρα σας. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω αγοράσει μια Squier Telecaster Thinline (Indonesia) η οποία παρουσιάζει το φαινόμενο να επηρεάζεται το μπράτσο της (maple fretboard) , ειδικά με την αλλαγή του καιρού, και να χρειάζεται αρκετά συχνά ρύθμιση το truss rod. Επίσης παρατηρώ ότι οι χορδές χάνουν πολύ γρήγορα τη σωστή τονικότητα μετά το 12ο fret όσο και αν ρυθμίσω τα saddles. Όλα αυτά τα αναφέρω σε σύγκριση με μια Fender Stratocaster (USA) με rosewood fretboard που έχω και δεν παρατηρώ τα ίδια φαινόμενα. Οι χορδές που χρησιμοποιώ είναι Rotosound 9άρες. Είναι φυσιολογικό ή έχω θέμα με το μπράτσο ή την κιθάρα γενικότερα ?

 

Αυτες τις ημερες με τον καιρό που κάνει, λογικό είναι, χθες έπιασα την Καρβινιάρα μου, και είδα οτι τασταρε άσχημα παντου στα αρχικα τάστα, έντρομος είδα το ρελιφ όπως το διαφημίζουν μερικοι εδω, δηλ στο 0. Χαλάρωσα λιγο τρασ ροντ, 90 μοιρες, ολα καλά. (deja vu που λενε και οι ST).

Οσον αφορά intonation, είσαι φλατ ή σάρπ? Αν το άκσιον αυξάνεται για καποιο λόγο (π.χ. καμπύλωση του μπράτσου) τότε το ιντονεισον τεινει να γίνει σάρπ.

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τελευταιο μηνα εχει απορρυθμιστει τρεις φορες το truss rod στις κιθαρες μου, λογω αποτομων αλλαγων σε υγρασια και θερμοκρασια. Φυσιολογικα πραματα.

  • Like 2

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 ώρες πριν, rgxinap είπε

 

Αυτες τις ημερες με τον καιρό που κάνει, λογικό είναι, χθες έπιασα την Καρβινιάρα μου, και είδα οτι τασταρε άσχημα παντου στα αρχικα τάστα, έντρομος είδα το ρελιφ όπως το διαφημίζουν μερικοι εδω, δηλ στο 0. Χαλάρωσα λιγο τρασ ροντ, 90 μοιρες, ολα καλά. (deja vu που λενε και οι ST).

Οσον αφορά intonation, είσαι φλατ ή σάρπ? Αν το άκσιον αυξάνεται για καποιο λόγο (π.χ. καμπύλωση του μπράτσου) τότε το ιντονεισον τεινει να γίνει σάρπ.

Εγώ πάντως είμαι πάντα στο σφίξιμο 45 - 90 μοίρες. Λες και χαλαρώνει από μόνο του το truss rod και βέβαια χωρίς να αλλάξω gauge στις χορδές και το intonation πάει στο flat !!! Βέβαια για να είμαι ειλικρινής οι χορδές έχουν παίξει πάνω από 10 ώρες σίγουρα, οπότε να χρειάζεται αυτό που λέει ο Superfunk (αλλαγή χορδών).

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μήν παρουσιάζεται το φαινόμενο με το μπράτσο πρέπει το ξύλο του να ειναι κομμένο με καθορισμένο τρόπο quarter sawn 

Και να έχει περάσει από στάδια ξήρανσης ή φυσικής παλαίωσης για κάποια χρόνια

αν δεν έχει γίνει αυτό που οι σοβαροί κατασκευαστές κάνουν θα είσαι με το αλενάκι στο χέρι

είπαμε και οι φθηνές κιθάρες παίζουν αλλά με κάποιες προυποθέσεις

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
57 λεπτά πριν, nasokosm είπε

Για να μήν παρουσιάζεται το φαινόμενο με το μπράτσο πρέπει το ξύλο του να ειναι κομμένο με καθορισμένο τρόπο quarter sawn

 

Όχι πάντα.

Όλες οι Fender και ειδικά οι vintage flat sawn είναι,με εξαιρέσεις κάποια signature + custom shop μοντέλα.

Kαι είναι πολύ σταθερές (ειδικά όσες είναι με ξεχωριστή ταστιέρα rw μια και το lamination πάντα κανει πιο άκαμπτο το μπράτσο).

Ακόμα και οι πρώτες tele που δεν είχαν καν tr αλλά τερατώδη flat sawn μπράτσα ολοισιες παραμένουν.

 

Σίγουρα ένα qs μπράτσο είναι πιο σταθερό αλλά έχει και το κακό ότι αν πάρει κάποια "μνήμη" το tr δεν κάνει τίποτα γιατί είναι τόσο stiff το κΣυλο,έχω ένα τερατώδες Musikraft 1" fat U ,qs ΚΑΙ roundlam (μιλάμε για θωρηκτό) που έχει από τη μάνα του 0,2 mm relief στο 12ο ταστο.

Παρόλο που έχει διπλό tr όσο και να το ισιωνω μετά από πέντε ώρες έχει πάλι relief 🙂

 

One piece maple necks με πολύ figured κΣυλο επίσης δεν είναι και πολύ σταθερά ,είχα μια πανάκριβη CS που μου είχε βγάλει την πίστη,αλλά και παλι θέμα τύχης είναι.

 

Γενικά η συντριπτική πλειοψηφία των maple necks είναι γενικά σταθερή.

 

όσο πιο παχΙο τόσο πιο σταθερό ,αλλά και πάλι παίζει...είχα και μπράτσο Warmoth fatback και μάλιστα straight grain που δεν ήταν σταθερό ενώ έχω δει λεπτά one piece maple early 70s που είναι βράχοι σωστοί...

 

@gosho

 

Είχα και εγώ μια Squire thinline με απίστευτα figured neck,ούτε σε custom shop δεν είχα δει τέτοιο πράμα,και δεν ήταν και πολύ σταθερή,μήπως είναι έτσι και η δικιά σου;

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
1 hour ago, gosho said:

Εγώ πάντως είμαι πάντα στο σφίξιμο 45 - 90 μοίρες. Λες και χαλαρώνει από μόνο του το truss rod και βέβαια χωρίς να αλλάξω gauge στις χορδές και το intonation πάει στο flat !!! Βέβαια για να είμαι ειλικρινής οι χορδές έχουν παίξει πάνω από 10 ώρες σίγουρα, οπότε να χρειάζεται αυτό που λέει ο Superfunk (αλλαγή χορδών).

 

Το intonation πρεπει να το σετάρεις στο ιδεατο σου σεταπ. Απο κει και πέρα αν αυξηθεί το άκσιον θα γίνει σαρπ, αν σε σένα είναι φλατ, τότε φερε όλα τα σαντλς ενα κιχ προς την ταστιέρα.

Οσον αφορα τις χορδές, ασχολίαστο.... σε 10 ώρες ούτε καν προλαβαίνουν να στρώσουν οι χορδές (αυτοι με φλόυντ) κάτι παραπάνω ξέρουν.

  • Ευχαριστώ 1

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
12 λεπτά πριν, Superfunk είπε

όσο πιο παχΙο τόσο πιο σταθερό ,


Εγώ θα επιμείνω σ’ αυτό. Πριν 3,5 περίπου χρόνια άλλαξα το κλασσικό fender modern C neck στην strat μου και έβαλα warmoth boatneck (που δεν είναι και κανένα τέρας). Μετά την τοποθέτηση και το set up από τον τεχνικό πέρασε τόσος καιρός και δεν πείραξα το παραμικρό, άλλαζα χορδές και παρόλο που δεν παίζω πολύ πια και την έχω ψιλοπαρατημένη, δεν υπήρξε φορά που να την πιάσω και να μην είχε την βουτυρένια αίσθηση, όπως την πρώτη μέρα που την πήρα. Πριν κανένα μήνα την έστειλα ξανά για setup επειδή άλλαξα πάχος χορδών αλλά πιο πολύ για γενικό check. Α, και μένω σε νησί κανονικό, όχι σαν την Κρήτη 😜

Κοινοποιήστε αυτήν την ανάρτηση


Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.