Jump to content

Recommended Posts

Κλέβω τον τίτλο από ένα κομμάτι του Bird για να μοιραστώ κάτι που έχει πλάκα και ίσως για κάποιους είναι ενδιαφέρον.

Αφορά το πως μπορεί κανείς να ενσωματώσει ένα νέο στοιχείο στο παίξιμο του-line, lick, concept-με τρόπο που βοηθάει-πιστεύω-να περάσει σχετικά γρήγορα από την άβολη φάση του...α, να ένα lick, να τώρα ένα άλλο κι ένα ακόμα...που, φαντάζομαι, όλοι έχουμε περάσει. Πρόκειται, επί της ουσίας, για έναν τρόπο να ενσωματώσουμε νέα στοιχεία στην ήδη υπάρχουσα ροή του παιξίματος μας. Σαν παράδειγμα χρησιμοποιώ τα βήματα που ακολούθησα τις τελευταίες δύο μέρες για να μάθω ένα σχήμα που μου προέκυψε όσο αυτοσχεδίαζα και μου τράβηξε την προσοχή. Αυτή τη φορά ανεβάζω μόνο ηχητικό υλικό, θεωρώ πως είναι αρκετά σαφές. 

Αυτά που θα ακούσετε είναι τα εξής:

-Στην αρχή παίζω το εν λόγω σχήμα δύο φορές-μία αργά και μία double time.

Η βασική ιδέα εδώ είναι να δημιουργούμε τρόπους εισόδου και εξόδου από το νέο στοιχείο. Πράγματα που είναι στοκ για τον καθένα μας, είναι ιδανικά γιατί τα κάνουμε ήδη με κάποια φυσικότητα. Στη συνέχεια λοιπόν,

-παίζω αργά το συνεκτικό στοιχείο που θα με εισάγει στο καινούριο, μία στοκ-για μένα-μελωδική κίνηση πάνω στην σκάλα (Α Dorian)

-και αμέσως μετά παίζω ό,τι έχω μέχρι τώρα

-ύστερα παίζω μια blues φράση που θα χρησιμοποιήσω στην έξοδο από το νέο στοιχείο

-και μετά όλο μαζί

-μία ακόμα στοκ πεντατονική φράση που οδηγεί στο αρχικό συνεκτικό στοιχείο, άρα το αρχικό σχήμα προεκτείνεται κι άλλο προς την αρχ'η του

-και όλο μαζί.( δύο φορές, η πρώτη είναι λίγο sloppy, σόρυ)

Στη συνέχεια, αντικαθιστώ την προηγούμενη πεντατονική φράση με ένα άλλο σχήμα και, σταδιακά, την blues φράση εξόδου και αυτήν με ένα άλλο σχήμα που οδηγεί σε κάτι που δεν το εξηγώ αλλά είναι ένα καλό παράδειγμα για το πως λειτουργεί αυτός ο τρόπος, δηλαδή, το ένα οδηγεί στο άλλο με τρόπο φυσικό και οικείο.

Στο τελικό παράδειγμα, το νέο στοιχείο είναι κάπου στην μέση ενός μεγάλου line, πλήρως ενσωματωμένο, ένα ακόμα building block που αργότερα θα συνδυαστεί, ως κάτι παλιό πια, με νέα στοιχεία.

Warming Up A Riff.wav

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 λεπτά πριν, dimsonic είπε

o Alan σε καρσιλαμά....

Αν αυτό έχεις να πεις, λυπάμαι. Αν μην τι άλλο, σεβάσου τον κόπο μου.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, pipityri said:

Αν αυτό έχεις να πεις, λυπάμαι. Αν μην τι άλλο, σεβάσου τον κόπο μου.

 

συγνώμη, εγώ για καλό το είπα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραία πράματα ως συνήθως Σπύρο.

55 minutes ago, pipityri said:

-παίζω αργά το συνεκτικό στοιχείο που θα με εισάγει στο καινούριο, μία στοκ-για μένα-μελωδική κίνηση πάνω στην σκάλα (Α Dorian)

 

 

 

 

Μόνο εκεί σε προλαβαίνω να παίξω 😄

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα ήθελα να μας πεις αν στο συγκεκριμένο παράδειγμα, όλη η φράση (αλλά και τα fragments της ένα - ένα) είναι διατονικά ως προς κάποιο τονικό κέντρο, εκτός από την  νέα φράση που θέλεις να ενσωματώσεις.

 

Εσύ πώς το σκέφτεσαι? Διατονικά, ή στηρίζεσαι στην δύναμη της φράσης χωρίς να σκέφτεσαι τονικότητα?

 

Το "νέο σχήμα" το εξετάζεις δηλαδή μόνο διατονικά και το ντύνεις μπρος - πίσω με οικείες φράσεις, ή χρησιμοποιείς αυτές τις οικείες φράσεις ακόμα και για να το ενσωματώσεις σε άλλη τονικότητα στην οποία πιθανόν να μην ανήκει?

Edited by fusiongtr
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Θα ήθελα να μας πεις αν στο συγκεκριμένο παράδειγμα, όλη η φράση (αλλά και τα fragments της ένα - ένα) είναι διατονικά ως προς κάποιο τονικό κέντρο, εκτός από την  νέα φράση που θέλεις να ενσωματώσεις.

 

Εσύ πώς το σκέφτεσαι? Διατονικά, ή στηρίζεσαι στην δύναμη της φράσης χωρίς να σκέφτεσαι τονικότητα?

 

Το "νέο σχήμα" το εξετάζεις δηλαδή μόνο διατονικά και το ντύνεις μπρος - πίσω με οικείες φράσεις, ή χρησιμοποιείς αυτές τις οικείες φράσεις ακόμα και για να το ενσωματώσεις σε άλλη τονικότητα στην οποία πιθανόν να μην ανήκει?

Το παράδειγμα είναι σε A Dorian. Θα μπορούσε να είναι σε οτιδήποτε άλλο, αυτό που έχει σημασία είναι η προσέγγιση, η μέθοδος. Στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για κάτι το ιδιαίτερο, είναι αυτό που λίγο πολύ όλοι κάνουμε, συνειδητά ή όχι. Απλά, θεωρώ πως αν κάτι γίνεται συνειδητά και στοχευμένα, θα οδηγήσει πιο γρήγορα σε αποτέλεσμα και πιθανόν να τριγγάρει διεργασίες που δεν θα ξεκινούσαν διαφορετικά. 

 Σκοπός αυτών των αναρτήσεων είναι να μαθαίνουμε όλοι και να γίνεται κουβέντα. Μπορεί εσύ ή κάποιος άλλος να έχει μια διαφορετική τακτική προκειμένου να αφομοιώνει νέα κομμάτια πληροφορίας και φυσικά με ενδιαφέρει να ακούγονται/παρουσιάζονται κι άλλες προσεγγίσεις.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν το είχα σκεφτεί έτσι, βέβαια είμαι και τεμπέλαρος, οπότε γενικά δε μελετάω της προκοπής. Ίσως αυτή η μέθοδος με σπρώξει λιγάκι. 

 

Πολύ ενδιαφέρων τρόπος να ενσωματώσεις νέα licks.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ, Bill. Θα ήθελα να μάθω αν και πως δουλεύει αυτός ο τρόπος για σένα. Το προσάρμοσες κάπως ώστε είναι πιο αποδοτικό? Το συνδύασες με κάτι που ήδη κάνεις και αν ναι, πως? 

Με ενδιαφέρει επίσης feedback, από σένα και από όποιον άλλο, για τον τρόπο παρουσίασης. Προφανώς εδώ έκανα ένα πρόχειρο στήσιμο, αλλά θα ήθελα να ξέρω, για παράδειγμα, αν θα βρίσκατε χρήσιμη την ύπαρξη tabs/notation ή κάποιου βίντεο κλπ.Η όποιο άλλο σχόλιο/παρατήρηση σχετικά με αυτό.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ωραίο το συνολικό λικ Σπύρο. Για ευκολότερη κατανόηση των μερών θα πρότεινα να κρατήσεις τα γρήγορα parts αυστηρά για το τέλος και αφού εξαντλήσεις τα παιξίματα ένα-ένα και συνολικά σε single time.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Guidelines