Προς το περιεχόμενο

Αγορά μικροφώνων


Man LP

Προτεινόμενες αναρτήσεις

43 λεπτά πριν, npap είπε

όπως έχουμε ξαναπεί (και ήδη διαπιστώνεις στον κυκεώνα των επιλογών της αγοράς που αναγκαστικά μπλέκεις😉), στην πράξη της καθημερινότητας η επιλογή των μέσων καταγραφής είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση, καθοριζόμενη τελικά από την αισθητική (σε συνδυασμό με τις όποιες παραστάσεις και εμπειρίες) του καθενός...

 

οπότε οι προτάσεις  χάνουν και λίγο το νόημά τους... πχ εγώ με ένα tlm 102 κι έναν καλό προενισχυτή στο σπίτι, θα ήμουν (σε συνδυασμό με τις δυνατότητες editing που πια μας δίνονται απλόχερα από την τεχνολογία) καλυμμένος σε υψηλό επίπεδο για ότι κι αν έκανα... αλλά τώρα αν είχα κι ένα ΝΤΚ ακόμα καλύτερα... κι ένα καλό πουράκι?... κι ένα καλό δυναμικό?... κι ένα ribbon?...  κι αν στη θέση του 102 είχα ένα mc 740?... ένα tlm 67?... δεν τελειώνει ποτέ ο κατάλογος... και φυσικά εσύ και ο οποιοσδήποτε άλλος σε σχέση με τις παραπάνω μπορεί να έχει εκ διαμέτρου αντίθετες προτιμήσεις... 🙂

 

και εντάξει για έναν επαγγελματία που λόγω δουλειάς έχει έρθει σε προσωπική επαφή με ένα ικανό πλήθος επιλογών τα πράγματα είναι πιο εύκολα (απλά "πιο") ώστε να επιλέξει "σωστά" (για τα δεδομένα και τις ανάγκες του πάντα) συγκρίνοντας... ο μέσος μουσικός όμως?... δύσκολα τα πράγματα και καλή τύχη μάγκες που έλεγε και ο δικός μας...

 

βέβαια θα μου πεις το κλασικό "τι μας λες τώρα ρε θείο"... γενικούρες που ήδη ξέρουμε οι περισσότεροι... επ ευκαιρία λοιπόν να αναφέρω (για όσους δεν το ξέρουν) ότι ευτυχώς κάποιοι "καλοί" άνθρωποι έκατσαν και έφτιαξαν ένα καταπληκτικό εργαλείο (προσφέροντας το δυνατόν καλύτερες συνθήκες ως προς την εγκυρότητα και την αντικειμενικότητα), που μπορεί να βοηθήσει σε ένα μεγάλο βαθμό αποτελεσματικά τους πάντες, όχι μόνο στο να συγκρίνουν τις διαφορές στην ηχητική συμπεριφορά μεγάλου αριθμού επιλογών στην κατηγορία τιμής που μπορούν να κινηθούν, αλλά και στο να σχηματίσουν εμπεριστατωμένη άποψη και για τις ιδιαιτερότητες των διάφορων σχεδιαστικών προσεγγίσεων τεχνικά όπως και για πολλά απλησίαστα "αντικείμενα πόθου" (που κουβαλάνε μπόλικο hype σε βαθμό να αγγίζουν την έννοια των audio μύθων)...

 

επισκεφτείτε τον παρακάτω διαδικτυακό χώρο, γραφτείτε (είναι δωρεάν) και εκμεταλλευτείτε τα πάμπολα επίπεδα σύγκρισης που προσφέρει... εννοείται (ή θα έπρεπε να) ότι δεν είναι πανάκεια (ακόμα συμπληρώνεται με νέα mics και τα είδη μουσικής είναι ενδεικτικά), αλλά για μένα είναι ότι καλύτερο έχει γίνει ποτέ ως τώρα και σε πλήθος επιλογών και εργονομικά αλλά και ως ένα είδος "χάρτη θησαυρού" στην κάθε προσωπική αναζήτηση ενός "ιερού audio δισκοπότηρου" όπως είναι το μικρόφωνο...

 

211318348_Screenshot_2020-12-18AUDIOTESTKITCHEN.thumb.png.a2fe860e7e39b8c598e2abb624f31ef0.png

 

https://app.audiotestkitchen.com/sessions/default/frequency-curves

 

 

 

 

ΥΓ. μην αμελείτε κατά τη  ακρόαση να κοιτάτε και τις συχνοτικές αποκρίσεις των μικροφώνων... θα εκπλαγείτε από το πως αντανακλούν ηχητικά στην εντύπωσή σας για το καθένα (όχι... δεν φτάνουν από μόνες τους ως κύριο κριτήριο για μια επιλογή...σας προλαβαίνω)...

πολύ καλό 

...ω  πανσοφη νυφιτσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 minutes ago, dimsonic said:

εγω κατάλαβα ότι χρειάζομαι ένα 500άρικο σύντομα.

 

Να πεις του Άη Βασίλη να σου φέρει δώρο ένα 500άρικο τότενες.

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Ας ξεκινήσουμε από το πιο βασικό... εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να υπάρχει ένα all around μικρόφωνο, τουλάχιστον όχι με την έννοια που συνήθως παρουσιάζεται αυτό το "all around". Για να το κάνω πιο κατανοητό, για έναν ηχολήπτη σε ένα studio ένα "all around" μικρόφωνο είναι αυτό το οποίο θα καλύψει ικανοποιητικά σχεδόν κάθε περίσταση ΑΛΛΑ συνήθως εξυπηρετώντας μία άμεση ανάγκη για την οποία δεν υπάρχει η αντίστοιχη "ιδανική" επιλογή. 

 

Ποιά είναι όμως τα χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να κα΄νουν ένα μικρόφωνο "all around"?

Αν θεωρήσουμε λοιπόν πως τα βασικά χαρακτηριστικά ενός μικροφώνου είναι η ευαισθησία, η συχνοτική απόκριση και η κατευθηντικότητα, τότε ένα πυκνωτικό μικρόφωνο διπλού διαφράγματος (ώστε να προσφέρει επιλογές σε ότι αφορά την πολικότητα του) είναι η λογική επιλογή: έχει εκτεταμένη συχνοτική απόκριση, υψηλή ευαισθησία αλλά και ικανοποιητική αντοχή στην πίεση και ευελικτο σε ότι αφορά την κατευθηντικότητα. Αν προσθέσουμε και το option μιας σχετικά αχρωμάτιστης συμπεριφοράς (flat freq response, ικανοποιητικό headroom και απουσία καποιου "χρωματισμένου" component πχ μετασχηματιστής εξόδου) τότε το 414 (xls γιατί το xlii είναι σαφέστατα πιο bright ως πιο vocal επιλογή) ή το TLM170 είναι πραγματικά ελβετικοί σουγιάδες...
Αυτό παράλληλα σημαίνει πως αυτά τα μικρόφωνα δεν πρόκειται να "κολακέψουν" ή να "στρογγυλέψουν" καμία πηγή κάτι που τα κάνει απευθείας "μέτριες" ή καλύτερα επιλογές ανάγκης όταν μιλάμε για φωνή και ηλεκτρική κιθάρα αντίστοιχα.


 

  • Like 3

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού συμφωνήσω απόλυτα με τον @nikodemos θα ήθελα να επισημάνω ξανά ότι ειδικά για την ηχογράφηση ηλεκτρικής κιθάρας δεν υπάρχει λόγος over obsession 🙂

Οποιοδήποτε αξιοπρεπες μικρόφωνο θα την κάνει την δουλειά αν τοποθετηθεί σωστά και οι προενισχυτες μας είναι αξιοπρεπεις.

Έτσι κι αλλιώς μιλάμε ουσιαστικά μόνο για ΜΕΣΑΙΑ και για ένα όργανο το οποίο θα επεξεργαστεί δραστικά κατά τη διάρκεια της μίξης.

Οπότε δεν θα "θυσίαζα" ένα καλό μικρόφωνο για ΦΩΝΗ και ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ όργανα για να πάρω ένα που να είναι  "καλύτερο" και στην ηχογράφηση ενισχυτή κιθάρας.

Δια του λόγου το αληθές πήγαινε στο 20.30 και άκου τι λέει και ο θεός, o οποίος δεν έχει ακριβώς και προβλημα.... επιλογής ή απόκτησης μικροφώνων..

 

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 1

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Συμφωνώ με τα περισσότερα που λέτε , πολύ χρήσιμες παρατηρήσεις.

 

Η αρχική μου σκέψη να εμπιστευτώ τα αφτιά μου και να πάρω ένα "καλό" ribbon (m160) και με την δυνατότητα που είχα να το συγκρίνω με ένα "καλό" πυκνωτικό (tlm 102) έβγαλε νομίζω κάποιο νόημα.

 

Προσωπικά το beyer M160 μου αρέσει αρκετά παραπάνω από ότι άλλο έχω στην ηλεκ. κιθάρα  , σε καμία περίπτωση αν ήθελα ένα ¨καλό¨ μικρόφωνο μόνο για ηλ . κιθάρα δεν θα ήταν το tlm (που ετσι κι αλλιώς δεν νομίζω οτι είναι και αυτή η δουλειά του).

Απ ' την άλλη αν ήθελα ένα που να τα κάνει όλα , δεν θα ήταν το Μ160.

 

Το ερώτημα τώρα είναι αν η αγορά ενός μικροφώνου της τάξης των 500 π.χ. ευρώ θα είχε νόημα για εμένα (μιας και τα 550 ευρώ του tlm μου φάνηκαν πολλά ) ή καλύτερα να πάρω κάτι "οικονομικό" και βλέπουμε στο μέλλον.

 

Επίσης με 500 + ευρώ μπορώ να πάρω ένα ζευγάρι (akg c214 / lewitt 440) και να έχω παραπάνω δυνατότητες - επιλογές.

 

Υ.Γ.1 Γνωρίζω ότι στα παραπάνω ερωτήματα  εγώ είμαι αυτός που πρέπει να απαντήσω

Υ.Γ.2 Το ξέρω ότι υπάρχουν και άλλα μικρόφωνα πέρα απο το tlm απλά το αναφέρω α. γιατί είχα την δυνατότητα να το ακούσω απο κοντά β. θεωρώ αυτά τα χρήματα ως ταβάνι για την περίπτωση μου.

 

...ω  πανσοφη νυφιτσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

σίγουρα η επιλογή μικροφώνου/μικροφώνων είναι μια πολύ απαιτητική και προσωπική διεργασία. Δεν θέλω λοιπόν να αναλωθώ αλλά και να αναλώσω τον χρόνο σας σε προτάσεις συγκεκριμένων μοντελων κλπ. αντ'αυτού θα μου επιτρέψετε (καταλαβαίνω ότι αγγίζει την διαφήμιση και ελπίζω να γίνει ανεκτό από την κοινότητα) να παραθέσω ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο μου "Project Studio Setup" , από το σχετικό κεφάλαιο ως ένα γενικό guideline:

 

"But what about project and home based studios? They surely can not afford the incredible mic lockers of big studios but they probably do not need them also..So once again the basic rule and concept is to define your own personal needs. And that’s why it is so important to know all of the above, so you can decide which one fits your needs. Lets check two examples:

A singer songwriter or a radio/tv music producer focused in voice over. In both cases the main goal is being able to record high quality vocals. So what would be ideal is a single microphone able to capture with detail the frequency range and dynamic transients of human voice from whispering all the way to screaming but without being heavily affected by the surrounding environment.. thus a sensitive microphone with fast response and extended frequency range directional enough to focus only on the given source. Does this brings something in mind? Yes, it sounds a lot like a large diaphragm cardioid condenser microphone.

A drummer/percussionist aiming in capturing a full drum kit and various percussions. Definitely in need of more than one microphone, probably of different types in order to combine the direct sound of each element (able to handle high SPL, easy to place etc) with the overall spatial and more airy sound of the ensemble (sensitive with extended frequency response, maybe stereo configuration, fast response to capture the percussive transients etc). So probably a dynamic and condenser mic combo here.

   

   Start by asking yourself some important questions that will help you clarify your quest:

Am I planning to record a physical instrument, voice or sound source? Or to put it simple.. do I need a mic?

If the answer is yes, make a brief list of your most important current possible recording targets. Remember that you can always upgrade your mic locker in the future.

Try to combine the sound of your sound sources with the info given above. Does your source have an extended frequency content? Does it produce high SPL? Is it extremely quiet? Does it involve different elements (parts)? Answering these questions combined with what you already read will lead you to a more productive and safer approach.

Try to combine the expected result with the sound source and your recording space. Do you have a dedicated recording room or you are in “all in one” working space? Is your space treated? Is there excessive ambience in your recording space? Do you suffer from external noise interference?

What percentage of your total music and audio production is the recording process? Plan your budget accordingly.

Get familiar with recording techniques and stereo recording techniques. In the knowledge base you’ll find lots of valuable resources.

Combine your microphone acquiring plan with the rest of your signal chain and room treatment.

 

So I think it’s pretty clear by now that not only there is not such a thing like “a single mic to rule them all” situation here but quite the opposite, choosing a mic is a very complicated, absolutely subjective and highly demanding task. And it gets even more difficult when you consider not only the massive number of available models in all price ranges, but also the non-sense hype, the marketing tricks and the never ending myths when it comes to audio gear..

Your only weapon here is knowledge and experience. And since experience is a basic factor it’s important to get a hands on experience: try out different mics, book a studio just to try its mic locker if it’s possible. If you are a complete newbie in the recording field buy a couple of different cheap mics and get to know how they work. Microphones are of no use if you do not know how to use them..

So, I’ll try to give you an example of my ideal project studio mic locker with a tight budget and excessive reasoning. Of course my choices are subjective and made to fit my specific needs and workflow however the point here is to understand the story behind the choices. And then of course to try and make your own list based on your needs, goals and budget. I will present my chosen list based on generic types but will also provide a list of my personal favourite models on each case plus the closest candidates. Finally I will give you my “desert island” choice for a single microphone and the reasons I choose it to be my companion!"

και στην συνέχεια και μετά την παρουσίαση των σχετικών επιλογών, χρήσεων και αιτιολόγησης τους:

 

"So, these were my personal preferences based on my own needs. In my workflow I try to get the best of both my own set-up but also by the utilisation of big commercial studios.

However, each one of us has different needs and as a result different approaching to the recording procedure in a project based studio. My aim is to provide you with the information needed in order to have a better understanding but also to give you some personal examples on how to plan successfully your gear purchases.

Microphones as all parts of our signal chain are tools. A tool can’t be judged by the hype, trend or personal opinion. What works for me might not work for you and vice versa.

So, once again, do your homework, pay attention to details and always combine your specific quest with all previous and upcoming chapters: Your working space, your audio interface, your external gear etc etc

Especially microphones are heavily depended to the rest of your signal chain, from the acoustic of the room you’ll place it all the way to the mic amp you’ll plug it to. Details like the gain range of your mic amp (either outboard or on board your audio interface) combined with the output level of the mic, its input impedance combined with the output impedance of the given mic, the need or not of phantom power (active designs), the need or not of a pad attenuator etc etc. And of course remember that a mic can only sound as good as the source!"

με λίγα λόγια (...και ελληνικά) αυτή η τόσο προσωπική αναζήτηση δεν μπορεί παρά να βασίζεται σε έναν στιβαρό δεσμό γνώσης και προσωπικής εμπειρίας - επαφής. Σήμερα και τα δύο αυτά στοιχεία είναι πιο προσβάσιμα από ποτέ. 

Στην προσωπική σου αναζήτηση λοιπόν και μετα από όσα πολύ ωραία και σωστά περιέγραψαν οι @npap & @Superfunk να προσθέσω δύο λέξεις κλειδιά:

Ευελιξία - η δυνατότητα ενός μικροφώνου να ανταποκριθεί τεχνικά σε διαφορετικούς ρόλους. Μιλήσαμε για κατευθηντικότητα, ευαισθησία και συχνοτική απόκριση. Υπάρχουν άραγε μικρόφωνα που αυτές οι παράμετροι είναι μεταβλητές? Πως επηρεάζει την συχνοτική απόκριση το κάθε πολικό διαγραμμα? Και πολλές ακόμη αντίστοιχες ερωτήσεις που μπορούν έυκολα να μας οδηγήσουν στην λύση του παζλ

Συνδυαστικότητα - η δυνατότητα να συνδυάζουμε δύο ή περισσότερα μικρόφωνα για να πετύχουμε το επιθυμητό ηχητικό αποτέλεσμα - ας σκεφτούμε ένα σενάριο οπου με δύο ή τρια μικρόφωνα μπορώ να δημιουργήσω το κατάλληλο σεταπ για μια πληθώρα recording εφαρμογών αξιοποιώντας μεμονωμένα ή συνδυαστικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του κάθε μικροφώνου. 

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 hours ago, Superfunk said:

 

Δια του λόγου το αληθές πήγαινε στο 20.30 και άκου τι λέει και ο θεός, o οποίος δεν έχει ακριβώς και προβλημα.... επιλογής ή απόκτησης μικροφώνων..

 

 

 

 

στο 18.25 η καλύτερ αττάκα....

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου