Προς το περιεχόμενο

Ακρόαση και σύγκριση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Παίρνοντας αφορμή απο διάφορες συζητήσεις που γίνονται κατά διαστήματα εδώ, θέλω να ρωτήσω την άποψη σας.

Υπάρχει το δεδομένο του όσο καλύτερο εξοπλισμό ακρόασης διαθέτουμε (ηχεία, ενισχυτές, ακουστικά) τόσο πιο σωστά θα μπορέσουμε να αξιολογήσουμε τον ήχο ενός οργάνου, του οποίου ακούμε η βλέπουμε μια δοκιμή. Φυσικά και τα αυτιά παίζουν τον ρόλο τους αλλά αυτό είναι μια άλλη - πονεμένη - ιστορία.

Τι γίνεται όμως αν επιχειρήσουμε να συγκρίνουμε δύο η και περισσότερα όργανα ακούγοντας απο χάλια εξοπλισμό, έχοντας όμως μια αναφορά, μια σταθερά στην κρίση μας;

Δηλαδή, αν ακούσουμε μια Historic R9 και μια Custom shop Stratocaster και σχηματίσουμε μια κάποια εντύπωση για τα όργανα με τον δεδομένο εξοπλισμό, όταν στη συνέχεια ακούσουμε μια Squier η μια Harley Benton LP θα έχουμε την ίδια αντίληψη της απόστασης που χωρίζει τα όργανα; Η πτώση της ποιοτητας του ήχου θα επηρεάσει και τη διαφορά που θα κατανοήσουμε στη μια και στην άλλη περίπτωση; Τα ρωτάω γιατί συχνά πυκνά ακούω συγκριτικά με ηχειάκια της πλάκας, επειδή όμως έχω reference συνήθως αντιλαμβάνομαι σωστά τις διαφορές.

Θεωρούμε βέβαια πως ενισχυτής και μικρόφωνα του τεστ είναι τα ίδια η έστω παραπλήσια.

UPDATE. Το ίδιο θα ρωτούσα ακόμα και για δίσκους. Εφόσον ξέρω πως ακούγεται ένας καλοηχογραφημένος δίσκος, θα καταλάβω με τις μπαχατέλες την διαφορά με τον κακοηχογραφημένο στην ίδια έκταση που θα αντιλαμβανόμουν αν τα άκουγα με ακριβά μηχανήματα; 

 

Επεξεργασμένο από ez
διορθωση
  • Like 5

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

(Για μουσικο εξοπλισμο θα μιλησω. Οι δισκοι δεν εχουν αλληλεπίδραση με τα χερια/παιξιμο μας).

 

Σιγουρα θα ακουσουμε τις διαφορες (οποιος "ακουει" βεβαια, χωρις παρεξηγηση, αλλα ειναι η πικρη αληθεια), αλλα οσο πιο χαλια ειναι το μεσον ακροασης αλλα και η ποιοτητα ηχογραφησης, τοσο λιγοτερες διαφορες θα ακουσουμε.

 

Επισης μπορει να ακουσουμε συχνοτητες και χαρακτηριστικα που δεν μας αρεσουν, και που δεν ειναι πραγματικες.
Οπως και το αντιθετο, να μας διαφυγουν επειδη δεν αναδεικνύονται απο το μεσο ακροασης.

Και ακομα και οταν γνωριζουμε τις αλλαγες που φερνει το συστημα ακορασης μας, σε αυτο που ακουμε, παλι δεν μπορουμε να γνωριζουμε ακριβως το ποσοστο αλλοιωσης κλπ

Κι εγω πχ μιξαρω προχειρα με κατι ακουστικα που γνωριζω καλα και χρησιμοποιω πολυ καιρο, τα οποια δεν ειναι φλατ οπως τα μονιτορ μου, και ξερω πως θα ακουγεται στο περιπου οταν ακουσω τη μιιξη μετα στα μονιτορ, αλλα και παλι δεν το πετυχαινω παντα.
Μερικες φορες μου ξεφευγει αρκετα καποια συχνοτητα. (ιδιως χαμηλη, χαμηλομεσαια)

 

Ακομα ομως κι αν εχουμε το τελειο συστημα ακροασης και την τελεια ποιοτητα ηχογραφησης, δεν υπαρχει η αλληλεπιδραση με το οργανο και χανουμε παρα πολυ στην κριση μας.

Σιγουρα θα σου εχει τυχει, να ακους σε ενα φυσικο χωρο ενα οργανο να το παιζει αλλος και να μη σου αρεσει τοσο και οταν το παιρνεις στα χερια σου να αρχιζεις .... να το συμπαθεις τουλαχιστον.
Ή το αντιιθετο. Κυριως το αντιθετο.

 

 

.

 

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά είναι αδόκιμο να επιλέγουμε ένα όργανο από το YouTube ή από κάποιο συγκριτικό σε κάποιο φόρουμ.

 

Κάνε κάτι απλό:

 

Βάλε την ΚΑΛΎΤΕΡΗ κιθάρα σου σε έναν Gorilla solid state amp και την ΧΕΙΡΌΤΕΡΗ κιθάρα σου σε έναν Fender Twin Reverb.

 

Aν ο "ήχος" της καλύτερης κιθάρας σου εξακολουθεί και σου αρέσει περισσότερο από αυτόν της χειρότερης δεσμεΒομΕ να σου χαρίσω άλλη μια 🙂 

 

Όσον αφορά τις μουσικές παραγωγές, και αφού διευκρινίσω ότι προσωπικά πιστεύω ότι στην εποχή μας οι "κακές" παραγωγές είναι σχεδόν ανύπαρκτες, σίγουρα το να τις ακούμε από ένα άθλιο σύστημα ή ένα.... κινητό δεν αποτελεί και την καλύτερη πρακτική.

 

Ναι υποτίθεται ότι το mastering γίνεται για να ακούγεται "παντού" αξιοπρεπώς το κομμάτι αλλά ,κακά τα ψέματα, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορείς να κάνεις συγκριτικό παραγωγών μέ το ηχειακι του Xiaomi. 

Επεξεργασμένο από Superfunk
  • Like 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator
52 λεπτά πριν, Spyros Delta είπε

Επισης μπορει να ακουσουμε συχνοτητες και χαρακτηριστικα που δεν μας αρεσουν, και που δεν ειναι πραγματικες.
Οπως και το αντιθετο, να μας διαφυγουν επειδη δεν αναδεικνύονται απο το μεσο ακροασης.

 

Εδω είναι όλο το ζουμί και γι αυτό καλό είναι να έχεις ένα πιστό σετ ηχείων και ει δυνατόν ένα πιο καθημερινό και προσβάσιμο, συνήθως μικρότερο και με λιγότερα μπάσα αλλά να είναι σωστό τουλάχιστον στην περιοχή που μπορεί να αναπαράξει.

Αυτή είναι η δική μου τακτική. Δύσκολα εκφέρω γνώμη αν δεν ακούσω κάτι σε αυτά.

Εχω και μια μικρή μπάρα blue tooth αν θελω να ακούσω κάτι γρήγορα απο το κινητό που ξέρω γενικά που χωλαίνει.

Σε γενικές γραμμές εχουν περάσει δεκάδες ακριβά ηχεία απο τα χέρια μου αλλά δεν ήταν όλα τα ίδια και κατέληξα σε ενα μετα απο πολύ αναζήτηση. Κανει στα δικά μου αυτιά και μεταφράζει ωραία ότι έχω μειξάρει επάνω τους και σε άλλα ηχεία πιο χρωματισμένα.

 

Αν θέλουμε να συγκρίνουμε κάτι πρέπει να υπάρχει μια σταθερά γιατι ακόμα και η διάθεση μας παίζει ρόλο.

Ακόμα και στο Youtube. Πχ αν συγκρίνεις πεταλάκια και ακούς το σύστημα του Thorn, του Josh, του Pierce ή του Tubbs, αυτοί χρησιμοποιούν σταθερά τους ίδιους ενισχυτές και μικρόφωνα με σωστές προδιαγραφές ηχογράφησης. Αρα αν τα ακούσεις κι εσυ απο καλό ήχείο θα πάρεις μια ιδέα σε ότι αφορά τη χροιά. Για κιθάρες δεν θα έβαζα το χέρι μου στη φωτιά.

Live and let Live.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στο καλό σύστημα τα πάντα ξεβρακώνονται.

Τα καλά θα ακουστούν καλά και τα άσχημα άσχημα.

Γι αυτό είναι μονόδρομος στη σωστή ακρόαση είτε μουσικής είτε κρίσης και απόφασης για αγορά οργάνου.

Το φτηνό σύστημα μπορεί και να κολακέψει αλλά από την άλλη δεν θα σου δώσει ρεαλιστικό αποτέλεσμα.

Για το λόγο αυτό ό,τι αφορά σε σοβαρή ακρόαση/απόφαση θέλει εξ αρχής ένα σωστό σύστημα. 

με σήμα το μπιφτέκι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο χαλια εξοπλισμο κι εαν εχει καποιος, εαν υπαρχει μια σταθερα, μπορει να αντιληφθει καποιες διαφορες αναμεσα σε δυο ή περισσοτερους διαφορετικους ηχους.

Το θεμα ειναι οτι απο τις 10 διαφορες που υπαρχουν, θα γινουν αντιληπτες οι 2-3.  Με ενα καλο ηχοσυστημα, πιθανον να γινουν αντιληπτες οι 7-8. Στην ηχογραφηση και αναπαραγωγη απο ενα ηχειο, οπως και να 'χει, θεωρω οτι χανονται αρκετες πληροφοριες.

 

Και σε ποιοτητα εγγραφης ισχυει το ιδιο. Εαν ακουσεις ενα mp3 στα 128kbps και το ιδιο σε flac, θα ακουσεις διαφορες μονο σε ενα ηχοσυστημα αξιοπρεπες. Στο ιδιο ηχοσυστημα, εαν συγκρινεις flac με dsd, πιθανον να μην ακουσεις καμια διαφορα, ενω με ενα πολυ καλυτερο ηχοσυστημα θα μπορεσεις να αντιληφθεις καποιες διαφορες.

 

Αρα, οσο μεγαλυτερες οι διαφορες, τοσο λιγοτερο χρειαζεσαι high end συστηματα ηχου για να τις εντοπισεις.

 

Η προσωπικη αποψη ειναι.

 

  • Like 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

*πρώτες, ανώριμες σκέψεις*

 

Δεν πατάω ποτέ play στο κινητό, όταν προκειται για μουσική ή για κατι που να αφορά ηχο. Γι' αυτό και έχω τεραστια "to watch" λιστα. Με ένα ζευγάρι μέτρια household/dj ακουστικά, όλα γινονται πολύ πιο κατανοητά.

 

Όσες φορές έχω προβεί σε αγορά προϊόντος (συνήθως πετάλια) μετά από εκτενείς ακροάσεις demo, ακόμη και λεπτομερώς με ακουστικά, εντός της εβδομάδας το έδιωξα.

 

Από την άλλη:

Όλη αυτή η άνθηση της μουσικής και το τεράστιο μπαμ, έγινε τη δεκαετία του 50 με πολύ υποδεέστερα μέσα αναπαραγωγής από αυτά του σήμερα.

 

  • Like 4

Hλιθιούθιερ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που λέτε. Εγώ μια ερώτηση θέλω να κάνω και συγνώμη αν είναι εκτός θέματος ή αφελής. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά μέσα ακρόασης για ακρόαση μουσικής προς τέρψη και διαφορετικά για συγκριτικά εξοπλισμού π.χ. κιθαρώνε, πεταλακίων κ.λπ. ;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Η ακρόαση μιας παραγωγής από διαφορετικά μέσα αναπαραγωγής δεν είναι κάτι καινούριο. Ανέκαθεν, ή για να είμαι πιο ακριβής από την στιγμή που δημιουργήθηκε η ανάγκη λόγω ραδιοφώνου, τηλεόρασης κλπ τα στούντιο ηχογραφήσεων φρόντιζαν να παρέχουν την δυνατότητα ακρόασης σε υποδεέστερα συστήματα αναπαραγωγής από τα nearfield monitor speakers της εποχής ως τα λεγόμενα grot boxes (ηχεία ή ήχείο ενός δρόμου μικρής διαμέτρου και με sealed καμπίνα). Η λογική πίσω από αυτό ήταν να επιτευχθεί κατά το δυνατόν ένα σωστό audio translate. Τι εννοουμε με τον όρο audio translate? την "σωστή" απόδοση του ηχητικού υλικού σε διαφορετικά συστήματα. και όταν λέμε σωστή απόδοση δεν αναφερόμαστε φυσικά στην συχνοτική και δυναμική απόκριση καθώς αυτά τα στοιχεία όπως είναι απόλυτα λογικό καθορίζονται από τις δυνατότητες και τους φυσικούς περιορισμούς του εκάστοτε μέσου αναπαραγωγής. Αναφερόμαστε στην διατήρηση ή μη των ισσοροπιών μεταξύ των οργάνων και επιμέρους στοιχείων του ηχητικού υλικού, στην αποτύπωση της αίσθησης της ενορχήστρωσης και στην γενικότερη απόδοση των διαφορετικών συστατικών ενός mix, στοιχεία που θα καθορίσουν και την επιτυχία ή όχι του εγχειρήματος ασσχέτως μέσου αναπαραγωγής. Με απλά λόγια και με ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι πολυ λογικό να μην ακούμε το low end μιας μπασογραμμής σε ένα μικροσκοπικό bluetooth ηχείο πρέπει όμως να μπορουμε να διακρίνουμε την μπασογραμμή και τον ρόλο της στο συνολικό arrangment. Αντίστροφα και αντίστοιχα είναι πολύ λογικό η ίδια μπασογραμμή να είναι πολύ πιο "γεμάτη" και με έντονη παρουσία σε ένα μεγάλο 2.1 σύστημα αναπαραγωγής, εντούτοις και πάλι θα πρέπει να διατηρεί την θέση της και τον σκοπό για τον οποίο υπάρχει μέσα στο track και να μην υπερκαλύπτει τα πάντα.

Θα έλεγα λοιπόν πως σήμερα και με την ολοένα και αυξανόμενη ακρόαση μουσικής μέσα από ηχεία με περιορισμένες το λιγότερο δυνατότητες (όχι μόνο συχνοτικά αλλά και ως δυναμικό έυρος και δυνατότητα αποτύπωσης της στερεοφωνικής εικόνας) η ανάγκη ύπαρξης ενός grot box ηχείου ώς στοιχείο αναφοράς είναι σχεδόν επιτακτική.

  • Like 3
  • Ευχαριστώ 2

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

3 ώρες πριν, ekim είπε

Παιδιά πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που λέτε. Εγώ μια ερώτηση θέλω να κάνω και συγνώμη αν είναι εκτός θέματος ή αφελής. Χρησιμοποιείτε διαφορετικά μέσα ακρόασης για ακρόαση μουσικής προς τέρψη και διαφορετικά για συγκριτικά εξοπλισμού π.χ. κιθαρώνε, πεταλακίων κ.λπ. ;

Εγώ όχι.

Πάντα ακούω ηχο σε καλά active monitor.

Όταν είμαι στο τηλεφωνο, όπως είπε και ο @Πνοή και Νύξη δεν πατάω play.

Και οκ δεν είχα πάντα καλά μονιτορ, αλλά άκουγα στο καλύτερο δυνατόν μέσον που διέθετα.

Συνηθως ακουστικά, που με λίγα σχετικά χρήματα (σήμερα), μπορείς να έχεις πολύ καλή ποιότητα.

 

Θυμάμαι παιδάκι ήμουν όταν με ρώτησαν τι δώρο ήθελα για τα Χριστούγεννα και είπα ακουστικά και μου πήραν από τον Κορασίδη ένα ζευγάρι που είχα κοζάρει με 1,5 χιλιάρικο. Τότε ηταν πολλά λεφτά και δεν υπήρχε και ο τομαν να ρίξει τις τιμές σε φυσιολογικά επίπεδα.

Είχα ένα sanyo βαλίτσα στερεοφωνικο.

Με τα ακουστικά ακουγόταν θεικα συγκροτικα με τα ηχεία που ήταν το καπάκι της βαλίτσας.

 

.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου