Προς το περιεχόμενο

Πως να αξιοποιήσω στο έπακρο τα μικρόφωνα χώρου


nikodemos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Guru

Πρώτα απ'όλα καλή χρονιά σε όλους, υγεία και ελπίδα για κάτι καλύτερο...

Ανέβασα πρόσφατα στο κανάλι μου στο YouTube ένα video σχετικά με την επεξεργασία μικροφώνων χώρου σε μια ηψχογράφηση τυμπάνων και πως μπορούμε να δημιουργήσουμε ρεαλιστικά την αίσθηση ενός όχι μόνο μεγαλύτερου χώρου αλλά κυρίως και πιο ζωντανού σε ότι αφορά τις πρώτες και τόσο καθοριστικές ανακλάσεις. Στο συγκεκριμένο video γίνεται αναφορά σε μία μόνο προσέγγιση από τις πολλές που θα μπορούσαν να υπάρξουν σε ένα αντίστοιχο σενάριο (υπόσχομαι να επανέλθω με περισσότερες εναλακτικές προτάσεις).

 


Καθοριστικοί παραγοντες όπως πάντα η δυναμική επεξεργασία αλλά και μια πιο εναλακτική προσέγγιση στην χρήση convolution reverb.

Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον...και αν έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά και στα υπόλοιπα video (καντε και ενα subscribe βρε αδερφέ :) )
Τα αντίστοιχα θέματα μπορείτε να τα βρείτε επίσης στο blog μου στο www.mixingnik.com

ps. το βίντεο είναι 10 ετων και 10 κιλών παραπάνω, σόου μέρση

καλή χρονιά και πάλι!

  • Like 4

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιά η άποψη σου για mono room mic στα drums για πιό rock/vintage ήχο και καλύτερο contrast με stereo στοιχεία π.χ wide distorted κιθάρες,γιατί αυτό κάνω ακριβώς τώρα και θα ήθελα μια γνώμη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα...η επιλογή δλδ της τεχνικής ηχογράφησης για ένα ή περισσότερα μικρόφωνα χώρου. Και η πρώτη βασική επιλογή αν μιλάμε για περισσότερα από ένα μικρόφωνα είναι αν θα χρησιμοποιήσω κάποια στερεοφωνική τεχνική.

Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να εξετάσουμε είναι ποιος ακριβώς θα είναι ο σκοπός αυτού ή αυτών των μικροφώνων: να διευρύνυμε την αίσθηση του μεγέθους, να διευρύνουμε την απεικόνιση της ηχητικής πηγής στην στερεοφωνική εικόνα, να ενδυναμώσουμε μια συγκεκριμένη χωρική αίσθηση, όλα τα παραπάνω μαζί? Αν τα πάρουμε με τη σειρά θα δούμε ότι σε αρκετές περιπτώσεις χρειαζόμαστε εκ των πραγμάτων περισσότερα του ενός μικρόφωνα για να μπορέσουμε να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα, γιατί πολύ απλά αν θέλουμε να μιλάμε για στερεοφωνική εικόνα θα πρέπει να εντάξουμε και να αξιοποιήσουμε τον παραγωντα διαφορά φάσης και το πως λειτουργεί στην στερεοφωνική απεικόνηση.

Εν τούτοις δύο μικρόφωνα δεν σημαίνει εκ των πραγμάτων στερεοφωνική ηχογράφηση σε ότι αφορά την τοποθέτηση. Αντίθετα ειδικά στην χρήση μικροφώνων χώρου (κυρίως όταν μιλάμε για σχετικά μικρούς χώρους ηχογράφησης) διαπιστώνει κανεις στην πράξη ότι οι κλασσικές στερεοφωνικές τεχνικές (και ειδικά οι coincident) δεν καταφέρνουν να δημιουργήσουν την αίσθηση του βάθους πεδίου, την αίσθηση ενός χώρου που κυκλώνει το δρώμενο. Για αυτό πολλές φορές, μάλλον τις περισσότερες η χρήση περισσότερων του ενός μικροφώνου τείνει προς αυτό που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε dual mono και ουσιαστικά είναι ένας συνδυασμός ανάμεσα στα ιδιαίτερα συχνοτικά χαρακτηριστικά της ακουστικής επιμέρους σημείων του χώρου (πχ γωνίες, ανοίγματα, πάτωμα κλπ)  και την χρονική διαφορά λόγω απόστασης....δλδ στην αξιοποίηση ουσιαστικα όσων όταν είμασταν μικροί μαθαίναμε πως "πρέπει" να αποφέυγουμε χαχαχα (πρώτες ανακλάσεις, διαφορές φασης).

Σε ότι αφορά το mono room mic, δλδ την χρήση ενός και μόνο μικροφώνου για τον χώρο.... προσωπικά και σχεδόν ασυναίσθητα σχεδόν πάντα χρησιμοποιώ ένα mono room mic μπροστά στο drum kit (αν δεις στο κανάλι μου ένα βίντεο με τιτλο minimal micing tecniques είναι η πρώτη τοποθέτηση ουσιαστικά). Η λογική είναι να έχω ένα element που περιλαμβάνει το σετ ως σύνολο και θα μου δώσει όχι μόνο μια πιο roomy ηχητική επιλογή αλλά ταυτόχρονα θα επαναφέρει το βάρος στο κέντρο (ειδικά σε σετ με ιδίατερα απλωμένα άκρα σε ότι αφορά πιάτα κλπ). Φυσικά πάλι με την κατάλληλη επεξεργασία, ειδικά αν μιλάμε για μικρούς χώρους και με προσοχή σε ότι αφορά την τοποθέτηση ώστε με βάση το ύψος, την γωνία και την απόσταση να δημιουρ΄γησω το επιθυμητό balance ανάμεσα στα στοιχεία του drum kit. Έγραψα "ασυναίσθητα" γιατί ουσιαστικά πλέον αποτέλει αναπόσπαστο κομμάτι κάθε σεταπ ηχογράφησης ασχέτως χώρου κλπ συνεπώς έχω επιλέξει να μην το θεωρω μικρόφωνο χώρου με την κλασσική έννοια αλλά πιο πολύ σαν ένα center, overall, mono drum mix κλπ αντίστοιχο των overheads. Αντίστροφα τα μικρόφωνα χώρου όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ με μια πιο διευρυμένη εννοια είναι σχεδόν πάντα προιόν πειραματισμού σε ότι αφορά την επιλογή και τοποθέτηση.... έχω χρησιμοποιήσει καθε σπιθαμή και εκατοστό χώρων ηχογράφησης που είτε ήταν μικροί είτε είχανιδαίτερη γεωμετρία με εξαιρετικά αποτελέσματα (μαλιστα ορισμένα σεταπ έχουν φτάσει να θεωρουνται κλασσικά και με πολύ χαρά βλέπω να τα υιοθετούν και αρκετοί φίλοι και συνάδελφοι...όπως τα περιβόητα u87 τοποθετημένα σαν στερεο ζευγάρι στην ανοιχτή ουρά του πιάνου στην απέναντι πλευρά του δωματίου- για ηχογράφηση τυμπάνων :) - ή τα ribbon που κοιτάνε στο πάτωμα, το μικροφωνο της φωνής στο διπλανο μπουθ όταν ανοιξε τυχαία η πορτα κλπ κλπ) 

 


Γενικά είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αυτού που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε τεχνικές ηχογράφησης γιατί είναι αφενός ανεξάντλητο αφετέρου είναι από τα στοιχεία που είναι ικανά να μας δώσουν έναν πιο προσωπικό ήχο, μια δική μας ηχητική υπογραφή, πράγμα απίστευτα σημαντικό στον χώρο της μουσικής παραγωγής.  

Επεξεργασμένο από nikodemos
  • Ευχαριστώ 1

check my website
https://www.mixingnik.com

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, nikodemos είπε

Εν τούτοις δύο μικρόφωνα δεν σημαίνει εκ των πραγμάτων στερεοφωνική ηχογράφηση σε ότι αφορά την τοποθέτηση

 

Αυτό μπορεί να γίνει sticky και να είναι υποχρεωτικό να το γράφουν 1000 φορές στον... μαυροπίνακα όσοι ασχολούνται με τη μουσική παραγωγή;

 

:)

 

  • Like 2

www.soundcloud.com/superfunk12

https://superfunk12.wordpress.com/

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου