Προς το περιεχόμενο

Ποιός γράφει τη μουσική ενός κομματιού;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

1 ώρα πριν, dimsonic είπε

Λίγο τα μπερδεύουμε.

Το εν λογω δεν ειναι ριφφ.

Ειναι μουσικο θεμα ή μουσικο μερος.

Ειναι ισαξιο του vocal. Και κτγμ ανωτερο.

 

 

ναι ρε συ,δεν εχει σημασια.

και εκει με ΠΟΣΟΣΤΑ θα αμειφθει ο δημιουργος του (σιγουρα δηλ. δεν θα παρει ΟΛΟ το κομματι της "μουσικης" θα το "μοιραστει" με αυτον που εγραψε το vocal line) 

 

χρονια γινεται αυτο ετσι κι αλλιως στην Ελλαδα με τις εισαγωγες μπουζουκιων....(αν δεν ειναι βεβαια μια απλη αντιγραφη του υπαρχοντος vocal line) 

Επεξεργασμένο από Superfunk
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 46
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Popular Posts

Τιρινίνι εννοείς ....

You are giving VANGELIS a hard time

δε μαλώνουμε. Γνώμες λέμε και ξέρεις τι λένε για τις γνώμες.... 😋

Posted Images

εντάξει με την ίδια λογική το πρώτο μέρος της 5ης είναι εισαγωγή που δεν είναι. (άλλος θα το έλεγε και ριφφ)

Όπως επίσης της 6ης ή της 3ης. Είναι κανονικά θέματα. Αντίθετα με την 7η ή την 9η θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι εισαγωγές.

 

Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
11 λεπτά πριν, Superfunk είπε

 

 

ναι ρε συ,δεν εχει σημασια.

και εκει με ΠΟΣΟΣΤΑ θα αμειφθει ο δημιουργος του (σιγουρα δηλ. δεν θα παρει ΟΛΟ το κομματι της "μουσικης" θα το "μοιραστει" με αυτον που εγραψε το vocal line) 

 

χρονια γινεται αυτο ετσι κι αλλιως στην Ελλαδα με τις εισαγωγες μπουζουκιων....(αν δεν ειναι βεβαια μια απλη αντιγραφη του υπαρχοντος vocal line) 

 

 

στο εν λόγω κομμάτι για μένα κεφαλαιώδους σημασίας είναι το πρώτο μέρος που παίζεται με το σύνθι τρομπέτες, αλλά προφανώς δεν τραγουδιέται διότι έχει πολλά "τσαλίμια" και δεν κάθονται πάνω του στίχοι.

Πάντα το μέρος της φωνής σε ροκ κομμάτια είναι απλούστατο και πάνω σε μια οκτάβα μετα βίας. Αλλιώς δεν πουλάει. Διότι δεν μπορεί να το τραγουδήσει ο κόσμος. Εκτός αν είναι αριστουργήματα όπως yesterday, If I fell, Eleanor Rigby, Good Vibrations κλπ όπου εκεί απλώς σωπαίνουν και ακούν.

 

Ο μεγας Ζαμπέτας λέει στα απομνημονεύματά του ότι σημαντικότερο ρόλο στο κομμάτι παίζει η εισαγωγή. Αν δεν είναι καλή η εισαγωγή βράστα έλεγε. Πολλά κομμάτια του δεν τα έβγαζε αν δεν έβρισκε την κατάλληλη εισαγωγή. Και οι εισαγωγές του όντως είναι ξεχωριστά κομμάτια.

 

Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά, δεν είναι θεμα γνώμης. Υπάρχουν δικαιώματα συνθετικά (στίχοι, μουσική), και εκτελεστικά (μπάντα, ενορχήστρωση κλπ). Πολλές φορές, αυτά είναι αλληλοκαλυπτόμενα, και εκεί τα μέλη της μπάντας (πριν αποφασίσουν να βάλουν... δικηγόρους στη μέση), τα συμφωνούν μεταξύ τους.
Για παράδειγμα, έχω φτιάξει στίχους και μουσική σε ένα κομμάτι και ο κιθαρίστας μου βάζει ένα γαμάτο ριφ (αυτή είναι η δουλειά του άλλωστε!) και η μπάντα το ενορχηστρώνει (κι εγώ μαζί) και το κάνουμε αγνώριστο σε σχέση με το αρχικό.
Αν δεν είμαι ξεφτιλισμένο κάθαρμα, στη σύνθεση θα βάλω, μαζί με το όνομά μου στη μουσική και εκείνο του κιθαρίστα και των άλλων μελών - και μετά βγαίνει ποσοστό.
Στίχοι: Μιχάλης, Μουσική: Μιχάλης, Νίκος / το όνομα του γκρουπ ενδεχομένως

Αν είσαι ο Prince ή ο Mark Knopfler βέβαια, που τους δίνεις παρτιτούρα και τους λες "θα παίξεις ΑΥΤΟ και ΕΤΣΙ", αλλάζει το πράγμα. :)

Επεξεργασμένο από Tamtam
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
28 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Πάντα το μέρος της φωνής σε ροκ κομμάτια είναι απλούστατο και πάνω σε μια οκτάβα μετα βίας.

 

Δεν νομιζω να μιλαμε για ροκ κομματια μονο ,αλλα και για ροκ κομματια να μιλαμε που να χτυπας τον απαυτο σου κατω 😋 ο συνθετης του vocal line ,οσο απλο και να ειναι θα παρει ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. 

Αλλωστε απο ποτε πληρωνεται καποιος συνθετης με βαση το ποσο πολυπλοκη ειναι η μελωδια που εγραψε?

28 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Ο μεγας Ζαμπέτας λέει στα απομνημονεύματά του ότι σημαντικότερο ρόλο στο κομμάτι παίζει η εισαγωγή. Αν δεν είναι καλή η εισαγωγή βράστα έλεγε. Πολλά κομμάτια του δεν τα έβγαζε αν δεν έβρισκε την κατάλληλη εισαγωγή. Και οι εισαγωγές του όντως είναι ξεχωριστά κομμάτια.

 

στα κομματια του ΝΑΙ, οχι ομως σε ολων των αλλων,υπαρχουν και απιστευτα επιτυχημενα εμπορικα κομματια χωρις καμμια εισαγωγη....για να μη μιλησουμε για τα χιλιαδες λαικα τραγουδια που η εισαγωγη ειναι συνηθως η μελωδια της φωνης  του ρεφραιν παιγμενη με...μπουζουκια... 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
19 λεπτά πριν, Tamtam είπε

Αν δεν είμαι ξεφτιλισμένο κάθαρμα, στη σύνθεση θα βάλω, μαζί με το όνομά μου στη μουσική και εκείνο του κιθαρίστα και των άλλων μελών - και μετά βγαίνει ποσοστό.

 

 

ακριβως....παντως απο προσωπικη μου εμπειρια τα καθαρματα σπανιζουν, εχω π.χ. παρει το 50% των δικαιωματων για αυτο το τραγουδι εχοντας "γραψει" μονο τα ακκορντα του κουπλε (πιτσες μπλε δηλαδη 😅 )  και την εισαγωγη slide.

το ιδιο και σε αλλα κομματια που εχω βαλει καποια απλουστατα ριφ.

βεβαια και εγω τα ιδια κανω σε δικα μου τραγουδια οταν καποιος μουσικος βαλει κατι πραγματικα αξιομνημονευτο.....ειμαι καλο παιδι και εγω 😅  

 

 

Επεξεργασμένο από Superfunk
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
32 λεπτά πριν, Tamtam είπε

Παιδιά, δεν είναι θεμα γνώμης. 

 

δεν πάει στα δικαιώματα η γνώμη.

Λέμε αν το τιριρι είναι εισαγωγή ή θέμα.

Εκεί είναι το...θέμα...😛

  • Χαχα 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.