Προς το περιεχόμενο

Mid/Side miking, γερνει η μιξη.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Να ζητησω απο την αρχη συγνωμη για τα μαργαριταρια ή τις λαθος ορολογιες που θα πεταξω γιατι ειμαι αυτοδιδακτος και δεν τα ξερω θεωρητικα.

Ξεκινησα λοιπον να πειραματιζομαι στο σπιτι με M/S ηχογραφηση της ακουστικης κιθαρας. (cubase 5)
Τοποθετησα τα μικροφωνα συμφωνα με τις υποδειξεις, με το καρδιοειδες για mid mike να κοιταζει την ενωση του μπρατσου με το σκαφος (οπως εκανα μεχρι τωρα) και το figure8 απο πανω του και καθετα.
Το μονο που αλλαξα ηταν η μικρη κλιση που εδινα στο μικροφωνο ελαφρα προς την τρυπα, μαλλον προς το τελος της ταστιερας. Τωρα το εβαλα να κοιταζει ευθεια της ενωση.
Η τοποθετηση λοιπον και του figure8 απο πανω του, και φυσικα κι αυτο στο υψος της ενωσης.
 

(Για αρχη) ανοιξα δυο καναλια να ηχογραφουν και εκανα mute το figure8, για να ακουω ως συνηθως το mid μικροφωνο, οπως εγραφα μεχρι τωρα.

Μετα εκανα τα γνωστα, μεταφορα του side τρακ και σε αλλο καναλι, hard panning και Phase out το ενα απο αυτα.

Μια χαρα μεχρι εδω.


Παρατηρησα ομως οτι ενω οταν ακουω τα δυο παναρισμενα side καναλια και ειναι ισορροπημενο το balance, οταν ανεβαζω στη μιξη και το mid (που φυσικα το εχω center), τοτε η μιξη γερνει αριστερα.
Εψαξα λιγο και καποιος ελεγε σε ενα βιντεο, οτι αυτο γινεται γιατι η μερια που ηχογραφει το figure8 μικ που βρισκεται απο τη μερια του σκαφους της κιθαρας, ειναι φυσικο να εχει περισσοτερη ενταση. (Και γιατι δεν γερνει και πριν μπει το Mid στην μιξη)?

Ηχογραφησε τελικα μεταφεροντας τα μικροφωνα να κοιταζουν την τρυπα της κιθαρας (στη μεση δλδ της πηγης) με αποτελεσμα να μη γερνει η μιξη (δεν το εχω δοκιμασει ακομα).


Οι ερωτησεις λοιπον επι της τοποθετησης:
1. (αν ειναι σωστος ο ισχυρισμος του) Θα ηταν σωστο να μεταφερθουν και τα δυο μικροφωνα στη τρυπα?

2. Θα μπορουσα να μεταφερω μονο το figure8, ή πρεπει να ειναι υποχρεωτικα πανω (ή κατω) απο το mid?

 

Το αλλο που παρατηρησα ειναι οτι επειδη χρησιμοποιω κοινο reverb σε FX channel για να ειναι ελαφρυ το συστημα, και οταν εβαλα reverb στα καναλια που ειναι τα mid, γινοταν ακυρωση στο reverb.

Eβαλα ξεχωριστο reverb και το παναρα κι αυτο αναλογα το καναλι και καθαρισε, αλλα βαραινει το συστημα αν το κανω συνεχεια.

Η 3η ερωτηση:
3. Υπαρχει τροπος να γκρουπαριστουν τα δυο side καναλια σε ενα στερεο καναλι για να βαλω κοινα effects?

Προσπαθησα βαζοντας τα σε group channel (μεσω των sends του καθε καναλιου) αλλα ακυρωνονται, σαν να μη λειτουγει η αλλαγη φασης οταν περνανε στο group channel.

 

4η ερωτηση

Κατα την ηχογραφηση ειναι σωστο να κανω monitoring στερεο και ηχογραφηση σε τρια καναλια? το Mid σε ενα και το figure8 σε δυο καναλια, παναρισμενα, εκτος φασης κλπ
Το δοκιμασα και πετυχε, ομως δεν θυμαμαι αν εγραφα και στα τρια ή εγραφα στα δυο και ακουγα τα τρια.

Συγνωμη κι ολας αν ειπα καμια μκια, αλλα εκανα κεφαλι χτες με τις δοκιμες και δεν τα θυμαμαι ολα.


Οποιος εχει ορεξη μου γραφει ή μου δινει κανενα χρησιμο λινκ.

 

 

 

.

Επεξεργασμένο από Spyros Delta
  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή εγώ σίγουρα δεν είμαι φωστήρας, θα απαντήσω σε όσα νομίζω ότι γνωρίζω.

 

Ερώτηση 2. Πρέπει να είναι τα δύο μικρόφωνα όσο το δυνατόν στο ίδιο σημείο. Η στέρεο εικόνα θα προκύψει από τη διαφορά σε ένταση και όχι στη φάση.

 

3. Τα sends στο cubase μπορεί να φεύγουν κεντραρισμένα, γι' αυτό να ακυρώνονται. Οπότε, από το Channel Settings, στην καρτέλα Sends Panning, ρύθμιση αναλόγως.

 

4. Αν είναι σωστά στημένα, δεν πιστεύω να έχει διαφορά. Το side μικρόφωνο θα γράφεται ταυτόχρονα σε δύο track, το mid σε ένα. Αν θέλουμε να ακούσουμε πώς ακούγεται η m/s εγγραφή, θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο το μόνιτορ και στα τρία κανάλια.

 

Υπάρχει το MSED που είναι ένα δωρεάν plug-in που μπορεί να κάνει αποκωδικοποίηση από στέρεο σε m/s. Προσωπικά, δεν έχω δοκιμάσει να γράψω m/s στο χώρο μου, αλλά θα ήθελα να το δοκιμάσω με αυτό το plug-in, καταχρηστικά. (Δηλαδή να φτιάξω στέρεο κανάλι στο cubase, να αναθέσω ως L το mid μικρόφωνο, R το side, και την αποκωδικοποίηση να την κάνει αμέσως το MSED σε mid/side, ώστε εγώ να έχω μόνο ένα τρακ.

  • Like 2
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Guru

ναι είναι πολύ φυσικό να γέρνει και εξαρτάται φυσικά από την τοποθέτηση των μικροφώνων σε σχέση με την πηγή. Για να γίνει πιο έυκολα αντιληπτό αρκεί να καταννοήσουμε πως δουλέυει η τεχνική mid/side και πρώτα απ'όλα ποιος είναι ακριβώς ο ρόλος και η λογική πίσω από ένα μικρόφωνο figure 8.

 

ας αρχίσουμε από το τελευταίο... ένα μικρόφωνο fig 8 λοιπόν κάθώς δεχεται τα ηχητικά κύματα με την μορφή πίεσης του αέρα και από τις δύο ανοιχτές του πλευρές είναι πολύ λογικό στην έξοδο του να εμφανίζει ένα (εντός πολλών εισαγωγικών) άθροισμα του τι συμβαίνει κάθε στιγμή σε αυτές τις δύο πλευρές του μικροφώνου. Με απλά λόγια και στην περίπτωση ενός ribbon mic για παράδειγμα, κάθε φορά που το μεταλικό έλασμα δέχεται πίεση από την εμπρόσθια πλευρά του μικροφώνου με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνηση και να εμφανίζει μία θετική τάση στην έξοδο, αν το ίδιο σήμα το εξετάσουμε από την αντίστροφη πλευρά θα εμφανίσει αντίστοιχα εκεινη την στιγμη μία αρνητική τιμή τάσης.
Στην τεχνική mid/side λοιπόν αξιοποιούμε αυτό το γεγονός μέσω μίας διαδικασίας που ονομάζεται "sum and difference" και καταλύτης της οποίας είναι το μεσαίο στοιχείο, δλδ το καρδιοειδές μικρόφωνο. Καθώς λοιπόν διπλασιάζουμε το σide ellement και αναστρέφουμε την πολικότητα, στην ουσία ακούμε ακόμα δύο φορές το ίδιο ακριβώς πράγμα απλά με ανεστραμένη πολικότητα. Για να μπροέσουμε να αποκωδικοποιήσουμε την διαφορετική πληροφορία του κάθε ενός από τα άκρα χρειαζόμαστε το κεντρικό μικρόφωνο, το οποίο θα ενισχύσει (sum) όσα στοιχεία είναι συμφασικά στο αθροισμα που προκύπτει (το κεντρικό μικρόφωνο παίζει ισόποσα και στα δύο κανάλια) και θα ακυρώσει (difference) όσα έχουν αντίστροφη πολικότητα. Και έτσι προκύπτει μία νέα ξεκάθαρη στερεοφωνική εικόνα καθώς πλέον τα δύο ακριανά στοιχεία μας έχουν διαφορετικό περιεχόμενο. 

 

Τι έχει συμβεί λοιπόν στην περίπτωση της κιθάρας? Πολύ απλά το συμφασικό περιεχόμενο του αθροίσματος fig8 πλευρά 1 + καρδιά υπερισχύει του αντίστοιχου fig8 πλευρά 2 + καρδιά λόγω εγγύτητας του εμπρόσθιου μέρους του fig8 (δλδ της πλευράς 1 ) στην ηχητική πηγή....με ακόμη πιο απλά λόγια το αποτέλεσμα δεν γέρνει, αλλά αντίθετα αποτυπωνει με ακρίβεια την πραγματική στερεοφωνική εικόνα, όπως δλδ θα την αντιλαμβανόταν και ένα ζευγάρι αυτιά στην αντίστοιχη θέση (η περίπου καθώς τα αυτιά έχουν μία κάπως διαφορετική προσέεγιση της αντίληψης της στερεοφωνίας...αλλά άλλο θέμα αυτό) .

Και κάπου εδώ προκύπτει και ένα αρκετά σημαντικό θέμα σε σχέση με τις στερεοφωνικές τεχνικές...και αυτό είναι φυσικά η σχέση τοποθέτησης απόστασης κλπ με το θεωρητικό, υπατκτόαλλα και ζητούμενο ως κεντρο. Το κέντρο λοιπόν ή έστω το ghost image που θέλουμε να δημιουργήσουμε θα προκύψει από τις δύο απλές συνισταμένες σε οποιαδήποτε τεχνική, την διαφορά στην ένταση κι την διαφορά στον χρόνο. Και ενώ θεωρητικά στις coincident τεχνικές δεν υφίσταται διαφορά στον χρόνο, εντούτοις στην mid/side η δημιουργία της στερεοφωνικής εικόνας βασιζέται εξολοκλήρου σε αυτήν ακριβώς την ιδιαιτερότητα των μικροφώνων fig8 δλδ την ταυτόχρονη "καταγραφή" της ίδιας ηχητικής πληροφορίας σε γωνία 180 μοιρών, δλδ ουσιαστικά από διαφορετική θέση στον χώρο και συνεπώς στον χρόνο.

 

  • Like 2
  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.