Προς το περιεχόμενο

Μετατροπή μιας Epiphone Explorer σε James Hetfield Eet Fuk (Αναλυτικός οδηγός)


TsulfasGuitars

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μετατροπή μιας Epiphone Explorer σε James Hetfield Eet Fuk

(Αναλυτικός οδηγός)

 

 

14.jpg

Κάπου στο 1987 ο James Hetfield συνεργάστηκε με την ESP για να του κατασκευάσουν την πρώτη του custom κιθάρα, την James Hetfield Eet Fuk explorer. Κάποια από τα χαρακτηριστικά της ήταν το σχήμα μπανάνας του Headstock (ESP Banana headstock), η ταστιέρα από παλλίσανδρο (rosewood) και φυσικά τα «μεσαία δάκτυλα» (middle finger) inlays, τα οποία σχεδίασε ο ίδιος ο Hetfield. Είναι από μαόνι και οι μαγνήτες ήταν οι EMG 81/60.Το χρώμα της είναι το λεγόμενο Olympic white color και η συγκεκριμένη κιθάρα δεν έχει βγει ποτέ σε άλλο χρώμα. Είχε 3 αυτοκόλλητα εκ των οποίων το ένα έγραφε τις αγαπημένες δραστηριότητες του Hetfield δηλ Eet και Fuk και τα άλλα δυο είναι στο Headstock. Βασικά, το πρώτο αυτοκόλλητο έγραφε Eet Fuk και Sleep, αλλά το sleep το αφαίρεσε γιατί δεν χωρούσε στο σώμα της κιθάρας. Με αυτήν είχε ηχογραφηθεί ολόκληρο το And Justice For All και χρησιμοποιήθηκε ως η πρώτη κιθάρα στο τουρ Damage Justice Tour. Η κιθάρα εμφανίζεται στο βιντεοκλίπ των Metallica-One, στα Grammy Awards 1989 και σε πολλά άλλα σόους. Η κιθάρα έχει σπάσει και επισκευαστεί πολλές φορές στο Headstock. Ο James την χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα για σκοπούς ηχογράφησης.

Κάπου  το 1989 η ESP αποφάσισε να κατασκευάσει 125 τέτοιες κιθάρες, αλλά ο Hetfield τους το απαγόρευσε, αλλά ήταν πλέον αργά γιατί είχαν κατασκευαστεί είδη περίπου 25, οι οποίες και πουλήθηκαν και θεωρούνται εξαιρετικά συλλεκτικές. Επομένως μιλάμε για μια σπάνια κιθάρα εξαιτίας της μοναδικότητάς της. Επίσης είναι και πολύ ακριβή καθώς με μια γρήγορα έρευνα στο διαδίκτυο η κιθάρα είχε τιμή πώλησης μέχρι και 29.000 δολάρια (εν έτη 2021)! Αυτές οι 25 replica έχουν την ονομασία MX-220 "EET FUK" και MX-220  Artist Series.

 

Σκοπός του συγκεκριμένου εγχειρήματος ήταν να γίνει ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ μιας Epiphone 1958 Korina Explorer σε ένα πιστό αντίγραφο Hetfield Eet Fuk ESP explorer.

Εισαγωγή

Αρχικά να πούμε ότι αναλύθηκαν  περίπου 50 φωτογραφίες της πρωτότυπης Eet Fuk του Hetfield για να πάρουμε ένα πιστό αντίγραφο.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την Explorer που θα την μετατρέψουμε σε James Hetfield Eet Fuk.  

01b.jpg

Οι εργασίες που θα γίνουν χονδρικά είναι οι:

1.Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών.

2.Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο.

3. Διαμόρφωση banana headstock.

4.Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών.

5.Αφαίρεση του βερνικιού, του χρώματος και του υποστρώματος ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο.

6.Τοποθέτηση inlays (middle finger) στην ταστιέρα.

7.Διαδικασία βαψίματος (τρίψιμο, αστάρωμα, χρώμα, βερνίκι και Ματ φινίρισμα).

8. Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ).

9. Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, γυάλισμα κτλ).

10. Αντιγραφή και Τοποθέτηση αυτοκόλλητων.

11.Σετάρισμα

12. Επιθεώρηση και Παράδοση.

Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών.

 

Στις παρακάτω φώτο βλέπουμε την αφαίρεση των βιδών (studs, bushings) της γέφυρας.

TIP:  ένας εύκολος τρόπος για την αφαίρεση αυτών των βιδών (μιας και θα αντικατασταθούν για να μπουν μαύρες Gotoh), είναι να χρησιμοποιήσουμε κολονάτο δράπανο και να το χρησιμοποιήσουμε σαν εξολκέα.

-Τοποθετούμε την βίδα στη θέση της (εικόνα 1),

-Την «μαγκώνουμε με το κολωνάτο δράπανο (εικόνα 2),

-Την αφαιρούμε με αντίθετη φορά-δηλ προς τα πάνω (εικόνα 3).

02.jpg

Στη συνέχεια, σε αυτό το στάδιο τοποθετούμε όλα τα καινούρια περιφερειακά (γέφυρα, ουρά, κλειδιά κτλ), για να ελέγξουμε αν ταιριάζουν ή όχι και να κάνουμε τις ανάλογες παρεμβάσεις όπου χρειάζεται.

03.jpg

Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο.

Οι αλλαγές που έγιναν ήταν:

-) κλείσιμο των τρυπών της γέφυρας (bridge) και της ουράς του (stop tailpiece)! Οι τρύπες είχαν 12 χιλιοστά διάμετρο, η Gotoh γέφυρα χρειάζεται 11 χιλιοστά (πράσινο βέλος).

-) κλείσιμο με ξύλο του cavitie της θέσης του επιλογέα μαγνήτη (toggle switch) και των ηλεκτρικών (κόκκινο βέλος).

-) κλείσιμο του volume και του tone control (μπλέ βέλος).

-) κλείσιμο του Jack output (μαύρο βέλος).

-) κλείσιμο του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (μοβ βέλη).  

04.jpg

-) διαμόρφωση του τακουνιού του μπράτσου για να μοιάζει με την φώτο 3, γέμισμα με ξύλο wenge (φώτο 2)

06.jpg

-) Διαμόρφωση του headstock, το λεγόμενο banana headstock της ESP:

 

06b.jpg

Αφαίρεση βερνικιού, χρώμα, υπόστρωμα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο

Το τρίτο βήμα αφορούσε την αφαίρεση του βερνικιού. Για την ΑΦΑΙΡΕΣΗ του βερνικιού σε μια κιθάρα υπάρχουν διάφορες μέθοδοι, κάποιες από αυτές είναι με θερμότητα, τρίψιμο με χέρι ή ηλεκτρικό τριβείο ή ακόμα και με ισχυρά διαλυτικά.

TIP: ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ποτέ την μέθοδο αφαίρεσης βερνικιού με θερμότητα στο μανίκι. Πρώτον, για να μην χαλαρώσουν τα τάστα, αλλά κυρίως η ταστιέρα από το μανίκι. 

Στην δικιά μας περίπτωση, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος με ηλεκτρικό τριβείο και με η μέθοδος με το χέρι καθώς ότι το βερνίκι ΔΕΝ έλεγε να αφαιρεθεί με τίποτα καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Πολυεστέρας είναι ότι χειρότερο υπάρχει σε ένα μουσικό όργανο γιατί δίνει ένα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟ στρώμα/φιλμ στην ουσία πλαστικό (φώτο πιο κάτω) και το συναντάμε πάρα πολύ συχνά στις κιθάρες τα τελευταία χρόνια. Οπότε πολλοί από εσάς θα αναρωτιέστε τώρα, γιατί το χρησιμοποιούν οι εταιρίες;

Το χρησιμοποιούν για λόγους ΕΥΚΟΛΙΑΣ, ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ αλλά και ΑΝΤΟΧΗΣ καθώς οι κιθάρες αυτές όταν βγαίνουν από το εργοστάσιο περνάνε από 40 κύματα μέχρι να φτάσουν στα χέρια μας! Επομένως ένα τέτοιο βερνίκι θα θωράκιζε την κιθάρα σε τέτοιο βαθμό που θα άντεχε και στις ποιο δύσκολες συνθήκες και έτσι οι εταιρίες έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Δυστυχώς τον Πολυεστέρα τον συναντάμε πάρα πολύ σε πολύ γνωστές και μεγάλες εταιρίες.

Εννοείτε ότι τρίβουμε με μάσκα και σε εξωτερικό χώρο γιατί ο Πολυεστέρας έχει πολύ έντονη οσμή κατά την αφαίρεσή του.

Με διαφορά το ποιο ΔΥΣΚΟΛΟ βήμα στην κατασκευή αυτής της κιθάρας ήταν η αφαίρεση του Πολυεστέρα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο. Και σε αυτό το σημείο το ξύλο ανέπνευσε για πρώτη φορά από τότε που βγήκε από το εργοστάσιο!

Να σημειώσουμε ότι κάποιοι ΔΕΝ μπαίνουν καν στην διαδικασία να αφαιρέσουν τα υποστρώματα και τα βερνίκια και απλά ρίχνουν από ΠΑΝΩ από τα παλιά το καινούριο χρώμα και βερνίκι, για να γλιτώσουν κόπο, χρόνο και χρήμα, δυστυχώς!!!

 

 

Κάποιες φώτο από το τρίτο βήμα, βλέπετε πόσο χοντρό φιλμ έχει ο πολυεστέρας:

 

05.jpg

Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών.

-Παλιά θέση output Jack – καινούρια θέση output jack (βλ. κόκκινο βέλος).

-Παλιά θέση volume, tone, switch – καινούρια θέση volume, tone, switch (βλ. πράσινα βέλη).

-Παλιά θέση ηλεκτρικών- καινούρια θέση ηλεκτρικών (βλ. μαύρα βέλη).

 

07.jpg

Τοποθέτηση inlays (middle finger)

-Αρχικά σχεδιάστηκαν στον υπολογιστή.

-Στη συνέχεια κόπηκαν σε cnc για τέλεια ακρίβεια.

-Τοποθέτηση των inlays, χωρίς να χρειαστεί να αφαιρεθούν τα τάστα, μιας και τα τάστα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση.

 

 

09.jpg

08.jpg

Τρίψιμο της επιφάνειας πριν το βάψιμο. Στη συνέχεια υπόστρωμα, μετά χρώμα άσπρο (Olympic white) και φινίρισμα σε ματ.

 

 

10.jpg

Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ), Gotoh, EMG, Switchcraft.

 

11.jpg

Αντιγραφή και τοποθέτηση αυτοκόλλητων

-Βρίσκουμε την πρωτότυπη φωτογραφία του Headstock της Eet Fuk (φώτο 1).

-Αντιγράφουμε το σχέδιο μέσω προγράμματος (φώτο 2).

13.jpg

-Στη συνέχεια εκτύπωση του σχεδίου (φώτο 1).

-Κόβουμε το σχέδιο και το μεταφέρουμε ΚΑΤΩ από μια χαρτοταινία φάρδους 50 χιλιοστών. Αντιγράφουμε το σχέδιο με έναν λεπτό μαρκαδόρο (φώτο 2).

-Αφαιρούμε το εκτυπωμένο σχέδιο από την χαρτοταινία (φώτο 3).

-Μεταφορά της χαρτοταινίας στο Headstock και ζωγραφίζουμε τις τελευταίες πινελιές (φώτο 4).

-Κάνουμε το ίδιο και με το αυτοκόλλητο Eet Fuk στο σώμα.

 

 

14.jpg

Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, στρογγυλοποίηση τάστων κτλ).

 

12.jpg

Τέλος, σετάρισμα, επιθεώρηση και παράδοση.

Τελικές Φώτο

 

15.JPG

16.JPG

17.JPG

 

-Τσεκάρετε και τις άλλες δουλειές μου στο noiz με τίτλο:

-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA

- Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)

 

 

Ευχαριστώ πολύ και στο επανιδείν…

Επεξεργασμένο από TsulfasGuitars
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, TsulfasGuitars είπε

Αναλαμβάνω την δικιά σας explorer σε μετατροπή σε Hetfield Eet Fuk. Για ΤΙΜΗ και περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε τη σελίδα μου στο Facebook TSULFAS GUITARS για περισσότερες πληροφορίες.

-Τσεκάρετε και τις άλλες δουλειές μου με τίτλο:

-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA

- Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980)

 

 

Ευχαριστώ πολύ και στο επανιδείν…

 

 

Πολύ ωραία δουλειά, αλλά πιστεύω ότι με το παραπάνω, δεν έπρεπε να είναι στο diy, αλλά κάπου αλλού, γιατί αποτελεί εξόφθαλμα διαφημιστικό post κάποιου επαγγελματία.

  • Like 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου