Προς το περιεχόμενο

Songwriting & Recording - Πρώτη προσπάθεια


Προτεινόμενες αναρτήσεις

3 ώρες πριν, Alex Raptakis είπε

Νομίζω το σημαντικό είναι που έκανες το πρώτο βήμα και ξεκίνησες - από εδώ, μόνο καλύτερα μπορεί να πάει!

Το παραπάνω τα λέει όλα. Δε νομίζω ότι χρειάζεται για 1η φορά συμβουλή στο τι πρέπει να κάνεις. Το κύριο είναι να υπάρχουν ιδέες. 

Πάντως μια χαρά είναι και ακούγεται. Και ωραία θέματα κια για εξέλιξη έχεις. Η μονη προτροπή που θα μπορούσα να κάνω (όχι ότι είμαι κάνας ειδήμων) είναι να μην προσπαθείς να χωρέσεις όλες σου τις ιδέες σε μια παραγωγή, έτσι ώστε από τη μια να παράγεται ένα άρτιο ενιαίο αποτέλεσμα και από την αλλη να έχεις project πολλά στο χαρτί για το μέλλον. 

Από κει και πέρα μετά από 2 3 φορές που θα ανεβάσεις κάτι οι συμφορουμιτες από πάνω θα σου δώσουν την καλύτερη βοήθεια. 

Μπαίνεις σε έναν δρόμο που δε γυρίζει πίσω κι αυτό είναι καλό...... 

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Απαντήσεις 39
  • Πριν
  • Τελευταία απάντηση

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Μεγαλύτερες συμμετοχές

Popular Posts

Έχοντας αναβάλλει για πολύ (παρά πολύ) καιρό τη δημιουργία μια original σύνθεσης, αποφάσισα να αρχίσω δειλά δειλά την πρώτη μου προσπάθεια.   Το φοβόμουν για δύο λόγους. Ο ένας είναι το

Συμβαινει παντα. Πρεπει να ακουσεις δευτερη φορα με ξεκουραστα αυτια. Επισης, πρεπει να το ακους και απο διαφορετικα ηχεια και συσκευες (ακουστικα, ηχεια αυτοκινητου, κινητο κλπ). Σε καθε περιπτωση θα

Λοιπόν Μπάμπη, άκουσέ με προσεκτικά γιατί αυτά που έχω να σου πω είναι (νομίζω) πολύ σημαντικά.   Ξεκινάς έχοντας κάνει ένα πολύ μεγάλο λάθος.   Σύνθεση και παραγωγή μαζί στην αρχή

Λοιπόν Μπάμπη, άκουσέ με προσεκτικά γιατί αυτά που έχω να σου πω είναι (νομίζω) πολύ σημαντικά.

 

Ξεκινάς έχοντας κάνει ένα πολύ μεγάλο λάθος.

 

Σύνθεση και παραγωγή μαζί στην αρχή δεν γίνεται (εκτός αν ήσουνα βοηθός στο sierra).

Και δεν πρέπει να γίνει.

 

Επικεντρώσου σε αυτό που θέλεις στην αρχή, στο βασικότερο, που κατά την γνώμη μου είναι να γράφεις κομμάτια, που να έχουν "κάτι", και χέσε τις παραγωγές για την ώρα, all in good time.

 

Για το κομμάτι η γνώμη μου είναι η εξής.

ΜΑΜΑΕΙ και άσχημα μάλιστα.

 

Σκέψου το σαν να είναι ολοκληρωμένο κομμάτι με φωνή, στίχους, κλπ

Το πρώτο μέρος συνεχίζεται (μετά το σόλο) με την φωνή να τραγουδάει, και είναι έτοιμο.

 

Ψάχνεις ρεφραίν (πιασάρικο) μετά.

 

Σκάει το δεύτερο μέρος που είναι ακριβώς ότι χρειάζεται για αλλαγή διάθεσης, έχει το στοιχείο της "έκπληξης", μια χαρά όλα.

Επίσης είναι για φωνή και στίχους.

 

Μια γεφυρούλα κι ένα δυνατό ρεφραίν και είσαι μπερκέτης.

 

Τα περί παραγωγής είναι στα π@π@ρια μου.

Πρώτα φτιάχνουμε μουσική, και μετά όλα τα άλλα.

Θα έρθει και η παραγωγή, αλλά στην ώρα της.

 

Και εσύ ξεκίνησες δυνατά.

Συνέχα έτσι.

Ρεφραίν, γέφυρα (αν θέλεις), στίχους-φωνή, και το κομμάτι είναι έτοιμο.

Το δε ριφφ, ΣΚΟΤΩ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 3
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Μέλος

Πολύ καλός, σίγουρα δε μου ακούστηκε για πρώτη προσπάθεια. Γράφε, αυτό είναι το πιο σημαντικό.

 

Συμφωνώ με τον Φούζιο, μη πολυδίνεις σημασία στην παραγωγή για τώρα, κοίτα να περνάει η ιδέα σου στο DAW γιατί αυτό είναι το σημαντικό στην αρχή. Με τον καιρό θα φτιάξει και το αυτί για παραγωγή, μαθαίνοντας παραπάνω και το DAW σου.

 

Μπράβο!

  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις πολύτιμες συμβουλές. 

 

Θα συμφωνήσω με τον Φιουζιον ότι θα πρέπει να επικεντρωθώ αρχικά στη σύνθεση. Όλα μαζί δε γίνονται. Πολλά τα καρπούζια. Και σε αυτό οφείλεται οτι τα παρατούσα κάθε φορά που προσπαθούσα. 

 

Επίσης να ξεκαθαρίσω προς αποφυγή παρεξηγήσεων και δημιουργίας εσφαλμένων εντυπώσεων, ότι δεν είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ daw για να ηχογραφήσω. Άλλωστε κατά καιρούς έχω ανεβάσει διάφορα solos/covers καθώς και συμμετείχα σε κάποια jams. Μόνο που αυτά ήταν στην ουσία overdubs πάνω σε backing track. 

 

Η 1η φορά που δοκίμασα να κάνω κάτι πιο ολοκληρωμένο σαν παραγωγή, ήταν να αποτυπώσω ένα μέρος από ένα κομμάτι των Opeth. Εδώ όμως υπήρχε κάτι έτοιμο και προσπάθησα απλά να το αναπαραξω όσο πιο πιστά μπορούσα. 

 

Αυτή όμως τώρα ήταν η 1η φορά που αποφάσισα να πάρω μια ιδέα ένα riff και να του δώσω υπόσταση. Να το κάνω κομμάτι. 

 

Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι όλους. 

 

 

Επεξεργασμένο από mpamps
  • Like 2
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
4 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

 

guitar lead solo εννοείς! Τα συνθ είναι μόνο για πλάτες 😬

Προσπάθησα να τον παρασύρω σε prog-rock κατάσταση, χεχε

Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
5 ώρες πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Προσπάθησα να τον παρασύρω σε prog-rock κατάσταση, χεχε

 

Σε πειραζω. Και εγω οπου βρω ευκαιρια, ριχνω κανα σολο με πληκτρα. Αν ηξερα και να παιζω, θα εκανε τη διαφορα... 😄

  • Like 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλό! και ωραίο ριφ! Γράφε πράμα φίλε και η παραγωγή θα έρθει!

 

Αφού έχεις το logic, γιατί δεν χρησιμοποιείς τον drummer του logic? Είναι πολύ απλό και ρεαλιστικό και γκρουβάρει. Εσύ του λες μόνο "πιο δυνατά, πιο περίπλοκα, πιο απλά κλπ κλπ", δες κανά tutorial. Αν θες να κάνεις και κανά περίεργο και συγκεκριμένο brake, το επεξεργάζεσαι και σαν midi, κανονικά νότα-νότα.

 

Επίσης, όπως σου είπαν και οι άλλοι, κοίτα στις αγγελίες κανένα μπάσο (80-100 ευρώ), είναι όντως ξενέρωμα το midi για μπάσο. 

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
2 ώρες πριν, mikeRORY είπε

Επίσης, όπως σου είπαν και οι άλλοι, κοίτα στις αγγελίες κανένα μπάσο (80-100 ευρώ), είναι όντως ξενέρωμα το midi για μπάσο. 


Υπάρχουν φοβερά midi μπάσα, απλά πρέπει να αφιερώσεις πολλές ώρες στον προγραμματισμό και στη μείξη τους. Γενικά το μπάσο όμως μπορεί να σου χαλάσει όλη τη μείξη αρκετά εύκολα, ότι και να χρησιμοποιήσεις.

  • Like 1
  • Συμφωνώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες
  • Administrator

Μια χαρά!

Σίγουρα δεν δοκιμάζεις τις συνθετικές σου ικανότητες εδω αλλά παίζεις ένα ριφ για να γράψεις πρώτη φορά αν κατάλαβα καλά.

Τα τύμπανα και το μπάσο σε κάποιους δεν αρέσουν καθαρά υποκειμενικά θα έλεγα.

Εμένα μια χαρά μου φάνηκαν και αν σου αρέσουν εσένα μη ψάχνεσαι παραπέρα. 

Πολύ καλή αρχή στο home recording και ισορροπημένη.

Έχεις τα εργαλεία, τα μαθαίνεις, έχεις αυτί και ξέρεις να παίζεις... προχώρα

  • Ευχαριστώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θεμα που ανοιξες λιγο πολυ αφορα τους παντες εδω μεσα.

 

Πισω στο 2013 αποφασισα ν'αρχισω ν'ασχολουμαι λιγω πιο σοβαρα με το ιδιο ακριβως πραγμα γιατι υπαρχαν παρα μα παρα πολλες ιδεες που θα πηγαιναν χαμενες (Ο λογος που δε του δινω ονομα κ το λεω πραγμα ειναι γιατι ειναι πολλα διαφορετικα πραγματα μαζι)

 

Το πρωτο ζητημα ειναι η καποια εξοικειωση με το daw. Στην αρχη φαινεται βουνο αλλα ερχεται σχετικα γρηγορα στις βασικες λειτουργιες του. Ειδα  πως γραφεις με Λοτζικ κ σου βαζω 2 λινκ απο βιντεο που ειναι πολυ διαφωτιστικα. Δε ξερω σε τι επιπεδο εισαι οποτε υποθετω πως τωρα μαθαινεις (με βαση τα οσα γραφεις) κ το καναλι αυτο τα βαζει ολα σε πολυ λογικη σειρα, ο,τι καλυτερο για μενα για τα πρωτα βηματα

https://www.youtube.com/watch?v=7QQN_UFVpbk

https://www.youtube.com/watch?v=vry9ZDGr56E

 

Το επομενο πολυ σημαντικο βημα ειναι drum programming. Δωσε οσο πιο πολλα μπορεις. Σπαταλα τις περισσοτερες ωρες εδω. Για μενα το πιο σημαντικο βημα στο να παψουν να ακουγονται τα κομματια σκορπιες ιδεες αλλα κομματια, ειναι αυτο. Μαθε τι ειναι half time, double time, αν ξερεις (που μαλλον ξερεις γιατι σε ακουω εμπειρο μουσικο) δοκιμαζε συνεχεια αλλαγες κ μη συμβιβαζεσαι με τη πρωτη γκρουβα που απλα ταιριαζει με την ιδεα σου. Ghost notes, δυναμικες πολυ σημαντικες. Εγω αφου γραφω το βασικο beat (κ αφου δοκιμασω 30 παραλλαγες του) μετα ψαχνω στα ντραμο-software που εχω ολες τις midi γκρουβες που εχω παιγμενες ομως απο κανονικους ντραμμερ. Κραταω οτι μπορω απο αυτες (πχ hi-hat κ το 50% του snare) κ προσθετω πχ μονο το πατερν της μποτας που θελω. 

Ο λογος? Δυναμικες, ghost notes κ το οτι δεν ειναι ολα στο grid το κανουν πολυ πιο ανθρωπινο. Παρ'ολα αυτα το πιο βασικο ειναι να μαθεις να γραφεις κ να κανεις οσο πιο καλο edit στα τυμπανα, μεχρι το beat που να συνοδευει το σημειο να ειναι 95% αυτο που θελεις κ οχι 70% αυτο που θελεις. Εχει μεγαλη διαφορα

 

Το επομενο ειναι να εχει ενδιαφερον το κομματι αρμονικα. Πολυ μεγαλη κουβεντα. Δεν εχουμε ολοι το ιδιο υποβαθρο. Αλλο επιπεδο καποιος που εχει πτυχιο αρμονιας, αντιστιξης φουγκας κ ξερει ολα τα Κοραλ του Μπαχ απ'εξω κ ανακατωτα, αλλο ενας πιανιστας ή κιμπορντιστας εν γενει κ αλλο ενας ροκ κιθαριστας. Κ εγω ημουν ενας κιθαριστας που ηξερε να γραφει μονο riff-based μουσικη. Κ αυτο με αναγκασε ν'αλλαξω εντελως προσεγγιση. Να καταλαβω την αξια των voicing που χρησιμοποιω κ να να κατανοησω τουλαχιστον τη σημασια ενος βασικου voice leading κ του μπασου. Πραγματα αυτονοητα που εγω αγνοουσα την υπαρξη τους. Για χρονια "ζοριζα" τον εαυτο μου να μαθει να γραφει κατι που θα ειναι ενδιαφερον ακομα κιαν ο αλλος ακουσει μονο την μελωδια κ την βασικη αρμονια του κομματιου. Φωνη- πιανο, φωνη-κιθαρα. Εχει το κομματι λογο υπαρξης ετσι? Μονο τοτε προχωραω. Φυσικα ροκ κιθαριστας ημουν παντα κ αυτο θα φανει στο πως ντυνω το κομματι στην τελικη του μορφη. Αλλα ολη αυτη η διαδικασια με εκανε να δω σοβαρα το song-writing κ ακομα κ οταν γραφω ροκ-heavy κ guitar oriented μουσικη εχω πολυ περισσοτερο ελεγχο κ οραμα απ'οτι ειχα πριν. Μερα με νυχτα

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
  • Συμφωνώ 1
Σύνδεσμος προς την ανάρτηση
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.