Προς το περιεχόμενο

Ενορχήστρωση μουσικής ιδέας - Πρώτη προσπάθεια


mpamps

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Συνεχίζοντας τις αναζητήσεις μου στο κομμάτι της μουσικής δημιουργίας, πήρα το θάρρος να δοκιμάσω να ενορχηστρώσω μια πολύ παλιά μουσική ιδέα που είχα.

 

Πρόκειται (πάλι) για μια ημιτελή προσπάθεια και περισσότερο χάρηκα που ασχολήθηκα και κάτι έβγαλα παρά για την ποιότητα του αποτελέσματος.

 

Ακούω πολλά πράγματα που δε μου αρέσουν και είναι πολλά αυτά που θα ήθελα να διορθώσω και δεν ξέρω ακόμα πως, όπως δυναμικές, articulations κλπ. 

 

Ήθελα όμως να μοιραστώ την προσπάθειά μου μαζί σας και να ακούσω ο,τι έχετε να μου πείτε. 

 

 

Orchestrating_an_idea.mp3

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ καλή προσπάθεια!

 

Το μόνο πρόβλημα που διακρίνω, και είναι λεπτομέρεια, είναι το πόσο διαρκούν κάποιες από τις νότες που παίζεις, η ατάκα τους (άρα και η καθυστέρηση στο να μπουν) και πως πατάνε, γενικότερα πάνω στον χρόνο. 

Στην θέση σου θα αύξανα το release ώστε να μη σβήνουν αστραπιαία. Επίσης, στα στρινγκς αριστερά, υπάρχει καθυστέρηση λόγω υψηλού attack. Ή θα μικράνεις το attack, ή θα μετακινήσεις όλες αυτές τις νότες λίγα δέκατα του δευτερολέπτου πιο πίσω, ώστε να "κάτσουν" ακριβώς πάνω στον χρόνο. Μην ξεχάσεις να ανεβάσεις το release για να μην υπάρχουν αυτά τα κενά ανάμεσα στις νότες. Πρέπει να έχει μια ροή ο ήχος, να μην χοροπηδά.

 

Πολύ καλός ο ήχος, και καλός διαχωρισμός. Νομίζω ότι μπορεί να βελτιωθεί εάν φροντίσεις κάποιες χαμηλομεσαίες συχνότητες να μην κουτουλούν μεταξύ τους. 

  • Ευχαριστώ 1

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια χαρά προσπάθεια είναι και η ιδέα αν και μικρή είναι όμορφη! Αλλά μπορεί να γίνει 100 φορές καλύτερο το κομμάτι, βέβαια δεν είναι μόνο το programming που μετράει, αλλά και το πόσο περιορισμένες είναι οι βιβλιοθήκες που χρησιμοποιείς. Για παράδειγμα, το legato είναι ανύπαρκτο και το παίξιμο ακούγεται πολύ ψηφιακό επειδή όλες οι δυναμικές είναι το ίδιο - ψηλό attack και καθόλου διαμόρφωση στο ενδιάμεσο. Επίσης μου ακούγεται σαν να χρησιμοποιείς πολλά ensembles αντί να διαφορετικά tracks ανά όργανο (που θέλει τη δεκαπλάσια ώρα προγραμματισμού).

Στην αρχή και γω έτσι τα έκανα, μέχρι που ανακάλυψα το modwheel - που (στις περισσότερες) καλές βιβλιοθήκες, εναλλάσει διαφορετικά samples παιγμένα με διαφορετικό τρόπο. Ειδικά τα χάλκινα δε γίνονται να παίζονται χωρίς modwheel dynamics. Εκεί έρχεται το programming, να το φέρουμε εμείς όπως θέλουμε, παίζοντας με dynamics, expression και vibrato. Το Factory Library που έρχεται με την αγορά του Kontakt πχ, δεν έχει τίποτα από αυτά, καθιστώντας τα longs/sustains αρκετά ψεύτικα. Τα staccato/pizzicato είναι οκ βέβαια, γιατί ελέγχονται με το velocity.

 

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, gkourmoul1 είπε

Πολύ καλή προσπάθεια!

 

Το μόνο πρόβλημα που διακρίνω, και είναι λεπτομέρεια, είναι το πόσο διαρκούν κάποιες από τις νότες που παίζεις, η ατάκα τους (άρα και η καθυστέρηση στο να μπουν) και πως πατάνε, γενικότερα πάνω στον χρόνο. 

Στην θέση σου θα αύξανα το release ώστε να μη σβήνουν αστραπιαία. Επίσης, στα στρινγκς αριστερά, υπάρχει καθυστέρηση λόγω υψηλού attack. Ή θα μικράνεις το attack, ή θα μετακινήσεις όλες αυτές τις νότες λίγα δέκατα του δευτερολέπτου πιο πίσω, ώστε να "κάτσουν" ακριβώς πάνω στον χρόνο. Μην ξεχάσεις να ανεβάσεις το release για να μην υπάρχουν αυτά τα κενά ανάμεσα στις νότες. Πρέπει να έχει μια ροή ο ήχος, να μην χοροπηδά.

 

Πολύ καλός ο ήχος, και καλός διαχωρισμός. Νομίζω ότι μπορεί να βελτιωθεί εάν φροντίσεις κάποιες χαμηλομεσαίες συχνότητες να μην κουτουλούν μεταξύ τους. 

 

Νομίζω ότι στο τέμπο που παίζει ο φίλος αυτό δεν μπορεί να γίνει. Είναι σωστά όσα λες αλλά πρέπει να γίνει πιο αργό το κομμάτι για να πετύχουν. 

ο χρόνος αρκετός 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Alex Raptakis

Σε ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις.

Χρησιμοποιώ την BBC Symphony Orchestra (Discover version) της Spitfire, η οποία ως free library έχει διάφορους περιορισμούς.

Δεν έχει legato, δεν έχει solo versions των οργάνων. Για παράδειγμα στο κλαρινέτο που χρησιμοποίησα είναι 3 όργανα μαζί.

 

Όσον αφορά τις δυναμικές, πρέπει οπωσδήποτε να μάθω χρησιμοποιώ το mod wheel. Όπως ωραιότατα το δείχνει κι ο Guy στο demo video που έκανε για το συγκεριμένο library.

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@mpamps
Μια χαρά είναι το Discover, αλλά τα Dynamics με το modwheel (CC1) είναι must για ένα καλό αποτέλεσμα! Όσο για το legato, σε μια βιβλιοθήκη που δεν έχει, πρέπει να παίζεις με το overlap του midi από νότα σε νότα, έτσι ώστε να φτιάξεις ένα "ψεύτικο" legato (που να ακούγεται έστω όσο πιο συνδεδεμένα γίνεται). Σε συνδιασμό με τα dynamics, κάπως το φέρνεις.
 

Όταν έλεγα για ensembles εννοούσα τα "συνολικά" ensembles, πχ όλα τα strings μαζί (πρώτα +δεύτερα βιολιά +βιόλες +τσέλο+μπάσα, όλα μαζί σε ένα patch. Ευτυχώς που το Discover έχει σπασμένα τα sections! Έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με το συγκεκριμένο plugin γενικά! Φαντάσου όμως ότι ακόμα και στην πιο ακριβή τους βιβλιοθήκη (Symphony Orchestra) δε θα βρείς Solo strings, τα πουλάνε ξεχωριστά οι άτιμοι (και αυτοί και όλοι άλλοι)... Ευτυχώς στα πακέτα πνευστών βρίσκεις τα αντίστοιχα σόλο.
 

  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Alex Raptakis

Σε ευχαριστώ πολύ.

 

Πολύ ωραία η ιδέα με το overlap.

 

Το χρησιμοποίησα σε όλα τα όργανα.

Έκανα και ένα ελαφρό volume automation σε (1-2 μόνο) σημεία στα βιολιά.

Και άλλαξα αρκετά το κλαρινέτο, γιατί ρυθμικά δεν μου καθόταν καλά.

(Μεταξύ μας, έκανα και λίγο το "μαέστρο" κουνόντας τα χέρια, ώστε να μπορέσω να καταλάβω κι εγώ ο ίδιος που θέλω να κάτσουν οι νότες).

 

Παραμένει κατα 90% flat δυναμικά, αλλά νομίζω ότι έχει καλύτερη ροή από πριν.

 

Και ιδού το αποτέλεσμα.

 

 

Orchestrating_an_idea_v2.mp3

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κοίτα, χωρίς modulation θα ακούγεται αφύσικο όπως και να χει. Είναι ο κύριος τρόπος να το κάνεις να ακουστεί ρεαλιστικό, αλλιώς ακούγεται φάση-synth.

Σε αυτό το στυλ, εγώ θα ξεκινούσα με χαμηλό, στη μέση ανεβαίνεις, και προς το τέλος κάθε νότας (ή φράσης) το ξαναχαμηλώνεις, σαν ένα κύμα, έτσι ώστε να υπάρχει μια καμπύλη και να φαίνεται ότι το παίζει άνθρωπος (όχι πάντα σταθερό χέρι ή ανάσα). Το όμποε πχ ακούγεται πολύ ψηφιακό (το attack φταίει, επειδή δεν υπάρχει legato sample). Εκεί πρέπει να παίξεις με το modulation, μιας και αναμειγνύει διαφορετικά samples παιγμένα σε διαφορετικές εντάσεις. Έτσι ίσως να το φτιάξεις κάπως. Αλλά μετά πάμε σε αρκετά λεπτομερές programming που παίζει να μην αξίζει σε αυτή την περίπτωση...

  • Like 1
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου