Προς το περιεχόμενο

Θέση της μπασοκαμπίνας για το live? Ποιο ειναι το καλύτερο σημείο;


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το πρόβλημα του ΟΡ οφείλεται στην διασπορά της καμπίνας.Ειδικά αμα είναι 4χ10,

Ενα "τρικ" για την ενίσχυση των μπάσων είναι η τοποθέτηση σε γωνία για να δουλεύει σαν horn

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Administrator

Το πρόβλημα του ΟΡ είναι πως ακούν μπάσα οι άλλοι σε απόσταση ενω αυτός κοντά, όχι. 

Η διασπορά της καμπίνας όταν στέκεσαι ευθεία μπροστά της (και υπερυψωμένη) παίζει σχεδόν ασήμαντο ρόλο. Συμφωνώ όμως πως με τοποθέτηση σε γωνία, όπως είπα κι εγω αρχικά, ίσως έχει καλύτερο αποτέλεσμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, xtrm_basses είπε

Ενα "τρικ" για την ενίσχυση των μπάσων είναι η τοποθέτηση σε γωνία για να δουλεύει σαν horn

οκ για την ενίσχυση των μπάσων

πιστεύεις όμως ότι εξασφαλίζει και ομαλή κατανομή των χαμηλών συχνοτήτων στο χώρο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@mediumswing πιστευω πως αφηνει λιγοτερες "τυφλες γωνιες" οπως λεμε στους καθρεφτες στο αμαξι.

Ισως για πιο ομαλη κατανομη να βοηθουσε να την γειρεις ελαφρα προς τα εμπρος ωστε να βοηθησει το πατωμα στην ομιομορφη διασπορα

 

@yameth εγω ειμαι περιπου 1.96, εαν κατσω 1 μετρο μπροστα απο την καμπινα,για να ακουσω το μεγιστο,θα πρεπει να καθησω οκλαδον

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η λύση αυτή εξασφαλίζει κατά κάποιον τρόπο την ομαλή δίαδοση του απευθείας ήχου (μόνο).

Είναι επίσης πιθανό (αν και όχι σίγουρο) να μειώνονται οι "τυφλές γωνίες" και λόγω συμβολών, γιατί οι ανακλάσεις από τους κοντινούς τοίχους "πηγαίνουν μαζί" με τον απευθείας ήχο.  Γι αυτό είπα και πριν ότι ""είναι ένας πρώτος πειραματισμός στην προσπάθεια αναζήτησης λύσης". Ανάλογα με τη γεωμετρία του χώρου όμως, και εφόσον πρόκειται για μια τυχαία αίθουσα που δεν έχει μελετηθεί ακουστικά , α) πάλι θα έχει κάποια στάσιμα κύματα που σημαίνει ότι θα υπάρχουν μέγιστα και ελάχιστα στο χώρο και β) και πάλι δεν θα έχει ομοιόμορφο χρόνο αντήχησης, που σημαίνει ότι ο ήχος, σε κάποιες θέσεις θα σβήνει πιο αργά απ' ότι σε άλλες, κάνοντας τον (μεταξύ άλλων) να ακούγεται δυνατότερα στις θέσεις αυτές. 

 

Επεξεργασμένο από mediumswing
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Το μπάσο είναι ιδιαίτερο ως προς το πόσο χαμηλή (41Hz) είναι η θεμελιώδης συχνότητα που παράγει.

Η συχνότητα αυτή αντιστοιχεί σε μήκος κύματος περίπου 8 μέτρα και καθιστά τη διάδοσή του αντίστοιχη με τη διέγερση σε στάσιμο κύμα των modes ενός συνηθισμένου (εννοώ untreated) δωματίου. 

Ένα ελεύθερα διαδιδόμενο κύμα πράγματι μπορεί να ακουστεί σε κάθε απόσταση από την πηγή. Όμως όταν υπάρχουν διάφορα real-life δεδομένα (ανακλάσεις από τοίχους, πατώματα κλπ) τότε δημιουργούνται χωρικά φαινόμενα (μέγιστα - ελάχιστα) που σχετίζονται με τη συμβολή όλων αυτών των κυμάτων (αρχικού και ανακλώμενων). Η χωρική έκταση αυτών των φαινομένων έχει σχέση αφενός με το χώρο αλλά και με το μήκος κύματος. Στις υψηλές συχνότητες είναι πιο δύσκολο να το αντιληφθεί κανείς καθώς τα μέγιστα και τα ελάχιστα είναι πολύ κοντά μεταξύ τους (κι εκεί που έχει ελάχιστο μια συχνότητα μπορεί να έχει μέγιστο μια γειτονική της). Αντίθετα, στο μπάσο, αφενός τα μέγιστα και τα ελάχιστα μπορεί να απέχουν μέτρα μεταξύ τους (σε κάποιο συγκεκριμένο χώρο) αφετέρου τα χαμηλά του μπάσου είναι "μοναχικές" συχνότητες στο φάσμα μιας τυπικής  μπάντας χωρίς πολλή πληροφορία σε παρεμφερείς συχνότητες. 

Αυτά τα δύο τελευταία  σε συνδυασμό με τις ανακλάσεις που σχεδόν πάντα έχουμε από τοίχο πίσω από την καμπίνα μπορεί να κάνει το μπάσο *πράγματι* να ακούγεται πιο δυνατά λίγο πιο μακριά απ' ότι ακριβώς μπροστά της. Δίνοντας κλίση στην καμπίνα δεν αλλάζουμε μόνο την αρχική κατεύθυνση του κύματος αλλά μοιράζουμε και διαφορετικά και τις ανακλάσεις.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Harilatron,

Συμφωνώ με την ανάλυσή σου με μία μόνο ένσταση:

Οι πολύ χαμηλές συχνότητες είναι σχεδόν πανκατευθυντικές και ειδικά σε μικρούς χώρους και σε χώρους με υψηλό χρόνο αντήχησης δεν ακολουθούν την αρχή "γωνία πρόσπτωσης=γωνία ανάκλασης". Έτσι δίνοντας κλίση στην καμπίνα σε τέτοιους χώρους (που συν τοις αλλοις δεν έχουν μελετηθεί ακουστικά) αλλάζουμε την αρχική κατεύθυνση και μοιράζουμε διαφορετικά τις ανακλάσεις μόνο των αρμονικών ή της περιοχής του μπάσου από μία συχνότητα και πάνω. Εκτιμώ ότι στη χαμηλή περιοχή του οργάνου το πρόβλημα της ανομοιομορφίας στις εντάσεις θα συνεχίσει να υπάρχει μετά την κλίση της καμπίνας. Πιθανό, όμως να έχουν αλλάξει λίγο οι θέσεις των μεγίστων και ελαχίστων, και να έχει καθαρίσει λίγο ο ήχος (αν έχουμε πετύχει καλύτερη κατανομή των αρμονικών στο χώρο).

Επεξεργασμένο από mediumswing
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Μα ναι βέβαια, έτσι είναι. Μιλάμε για μήκος κύματος 20 φορές μεγαλύτερο από την πηγή (ακόμα και 15" μεγάφωνο) δηλαδή πρακτικά δεν υπάρχει κατευθυντικότητα. Παρόλα αυτά όπως λες, ένας χώρος κλειστός ή ήμι-ανοιχτός θα έχει κάποια δεδομένα modes και το ποια θα διεγείρονται εξαρτάται και από την κατεύθυνση της αρχικής ταλάντωσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.