Προς το περιεχόμενο

Παίξιμο κιθάρας και φυσική καταπόνηση


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε περιόδους που παίζουμε πολύ, δεν είναι πρωτόγνωρο αυτό που περιγράφεις. Προσωπικά, σε αντίστοιχες εποχές, είχα απλά δεχτεί ότι δε θα αποδίδω 100% όλες τις φορές και υπό όλες τις συνθήκες. Επίσης, πριν τα λάιβ, ένα 24ωρο αποχή και για φυσική ξεκούραση αλλά και για πνευματική χώνεψη της δουλειάς που έχει γίνει.

 

Εννοείται δε ότι αν φτάσεις σε οριακό σημείο, με πόνο δηλαδή, σταματάς και ξεκουράζεσαι για όσο χρειαστεί.

 

'Οσον αφορά είδος κιθάρας, χορδές κλπ. αυτά είναι θέμα πειραματισμού. Καλό είναι να ξέρουμε φυσικά ποια όργανα είναι για τι και πόσο τα αντέχουμε. Προσωπικά έχω μία στρατ της οποίας ο ήχος μου αρέσει πολύ αλλά σπανιότατα την έπαιρνα σε πρόβες ενώ live παίζει μια φορά στα 10 χρόνια γιατί είναι πολύ βαριά και στο παίξιμο σκληρή, με απάνθρωπο tension και πολύ χαμηλό action, αλλά έτσι τη θέλω.

Ενωμοτάρχης

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκίμασες να παίξεις πιο εντατικά με Stratocaster; Θα έχεις το attack των μονών και πιο χαμηλό tension λόγω floating bridge.

Α, δεν σου είπα και το πιο σημαντικό, είναι η πιο όμορφη κιθάρα του κόσμου

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από 2+ χρόνια απραξίας, μπηκα στα βαθειά απότομα, με την εννοια ότι κινουμε στα όρια μου κατά το παίξιμο (συν ότι ταυτόχρονα τραγουδώ).

 

24αρες έχω και ειναι οντως πιο ευκολοπαιχτες, αλλά είναι λίγο στενάκωλα για να παίζω χαμηλά σε σολο. Την κάνω τη δουλειά, αλλά προτιμώ την απλά από ένα μανίκι tele ή strat.

 

Τα τάστα παίζουν τον πιο σημαντικό ρολο στο ποσό θα ζοριζομαι στο παίξιμο. Και θα πρέπει να εστιάσω εκει, μάλλον.

 

Επίσης, θα δοκιμάσω να μην παίζω καθόλου τη μέρα της πρόβας, και την προηγούμενη να μην το ζοριζω. Ότι κάνω και με τη φωνή.

2 λεπτά πριν, Jazzjoker είπε

Σε περιόδους που παίζουμε πολύ, δεν είναι πρωτόγνωρο αυτό που περιγράφεις. Προσωπικά, σε αντίστοιχες εποχές, είχα απλά δεχτεί ότι δε θα αποδίδω 100% όλες τις φορές και υπό όλες τις συνθήκες. Επίσης, πριν τα λάιβ, ένα 24ωρο αποχή και για φυσική ξεκούραση αλλά και για πνευματική χώνεψη της δουλειάς που έχει γίνει.

 

Εννοείται δε ότι αν φτάσεις σε οριακό σημείο, με πόνο δηλαδή, σταματάς και ξεκουράζεσαι για όσο χρειαστεί.

 

'Οσον αφορά είδος κιθάρας, χορδές κλπ. αυτά είναι θέμα πειραματισμού. Καλό είναι να ξέρουμε φυσικά ποια όργανα είναι για τι και πόσο τα αντέχουμε. Προσωπικά έχω μία στρατ της οποίας ο ήχος μου αρέσει πολύ αλλά σπανιότατα την έπαιρνα σε πρόβες ενώ live παίζει μια φορά στα 10 χρόνια γιατί είναι πολύ βαριά και στο παίξιμο σκληρή, με απάνθρωπο tension και πολύ χαμηλό action, αλλά έτσι τη θέλω.

 

Εύστοχες οι παρατηρήσεις σου. Και ο δάσκαλος μου έλεγε ότι είναι σπάνιο το 100% σε λάιβ. Φροντίζουμε να μην κάνουμε λάθη και ο,τι έξτρα καλό παίξιμο έρθει, ευπροσδεκτο.

 

Αυτό με την 24ωρη αποχή θα το εφαρμόσω την επόμενη Κυριακη. 

 

4 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

 

5 λεπτά πριν, ekim είπε

Δοκίμασες να παίξεις πιο εντατικά με Stratocaster; Θα έχεις το attack των μονών και πιο χαμηλό tension λόγω floating bridge.

Α, δεν σου είπα και το πιο σημαντικό, είναι η πιο όμορφη κιθάρα του κόσμου

 

Δύο μέρες με στρατ έπαιζα σπίτι. Ειδικά η μία με τα jumbo τάστα είναι πολύ άνετη. Απλά, λόγω πιθανού θορυβου, επιμένω να χρησιμοποιώ tele με noiseless, η 24ρες με διπλους.

 

Σκεφτομαι, στην δευτερη strat να ξηλωσω τους 57/62 (δεν αντέχω τόσο low output μαγνήτες, έτσι και αλλιώς) και να βάλω lace gold...

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τώρα σοβαρά ...

 

- Μην ζορίζεις τους πήχεις, ειδικά την μέρα που θα παίξεις.

Έχω παίξει live, και το μεσημέρι της ίδιας μέρας έκανα 1 ώρα μονόζυγο, και κουβάλησα κιθάρα και ενισχυτή με λεωφορείο και πόδια για μεγάλη απόσταση.

Ε, έπαιζα και πονούσα, δεν πήγαιναν τα χέρια μου με τίποτα.

 

- Παίζε με ελαφριές κιθάρες. Οι βαριές δεν επιβαρύνουν μόνο τους ώμους και την πλάτη, αλλά και τους πήχεις, γιατί ασυναίσθητα προσπαθείς να ανακουφίσεις τους ώμους.

 

- Μην παίζεις full μπαρέ για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η πίεση από τους καρπούς στους πήχεις είναι μεγάλη (ειδικά σε περίπτωση που κάποιος κρατάει το ίδιο ακκόρντο για αρκετή ώρα). Αν παίζεις με full μπαρέ, ενάλλασσέ τα με μισά μπαρέ.

 

- Πρόσεχε την θέση του αντίχειρα και το πώς πιάνεις το μπράτσο, καθώς επίσης και το πόσο χαμηλά έχεις την ζώνη. Ξέρω ότι είναι ροκ και attitude, αλλά είναι πολύ κακό για τις αρθρώσεις σου.

 

- Μην παίζεις με tele. :classic_tongue:

  • Like 2
  • Ευχαριστώ 1

Freud-Σαντές

Ποιητής-Ερωαναλυτής PhD-SG

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακόμα και να λυσεις το θέμα με τάστα,σεταρισμα,warm up,κτλ (αν υποθέσουμε ότι είναι αυτό)...πολυ απλά ισχύει το "όλες οι μέρες δεν είναι ίδιες" ισχύει σε όλα τα hobby που έχω (κιθάρα, φωνή, μπιλιάρδο,σκάκι) 

Και ισχύει από τον τελευταίο ερασιτέχνη μέχρι τον καλύτερο επαγγελματία....

Μπορεί να φταίει ένας κακος... λίγος...η ακόμα και πολύς ύπνος...ένας τσακωμός με τη γυναίκα....το κρύο που αισθάνεσαι λίγο παραπάνω σημερα...γενικα ότιδηποτε μπορεί να κάνει το σώμα μας να μην έχει καλό coordination....

Το θέμα είναι και τις κακες μέρες να "γίνεται η δουλειά" 

Μετά ίσως φταίει και το ότι κινείσαι μουσικα απ ότι λες στα όρια σου..πχ το ότι βγάζουμε ένα κομμάτι αλάνθαστα δε σημαίνει ότι το παίζουμε και ευκολα...(μιλάω εκ προσωπικής πείρας).Αν δουλεύω στα "κόκκινα" και physically και mentally για να βγάλω άψογα ένα κομμάτι δεν θα μπορώ να το κάνω για πολλή ώρα...όλα είναι δύσκολα μέχρι να γίνουν εύκολα.

Επεξεργασμένο από leon7pap
  • Like 1

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχώς, τις 2,5-3 ώρες της πρόβας ή του λάιβ δουλεύω στο 110%.

Έχω την κιθάρα (ρυθμικά και σόλο), τα φωνητικά και θα πρέπει να έχω κολλημένο το βλέμμα μου στο ντοσιέ με τους στίχους συνεχώς. Ταυτόχρονα, πρέπει να ψάχνω και για πετάλια για να αλλάζω ήχους, boost solo κλπ. Ειδικά στα λαιβ (δεν κάνω πολλά, ευτυχώς), που είναι τα πάντα σε άλλη θέση, χωρίς επαρκή φωτισμό κλπ, ξεπερνώ κατά πολύ τα όρια μου. Αλλά, η δουλειά γίνεται.

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο καλύτερος τρόπος να παίζεις καλά, αποτελεσματικά, χωρίς καταπόνηση και άνετα, είναι να κατασταλάξεις σε μία μόνο κιθάρα. Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο και όλοι θέλουμε να έχουμε 40 κιθάρες, ή αν μη τι άλλο να πειραματιστούμε για καμιά τριανταριά χρόνια πριν καταλήξουμε στη μία και μοναδική 🤣

 

Ακόμα και μία απειροελάχιστη αλλαγή σε κάνει να τοποθετείς το χέρι σου διαφορετικά, οπότε σίγουρα τα bends αλλα και η εν γένει ακρίβεια θα πάνε περίπατο, πόσο μάλλον αν μιλάμε για αλλαγή scale κλπ. Κατά την άποψή μου παίζε με μία κιθάρα και μάθε την πάρα πολύ καλά. Θα παίζεις και πιο καλά και πιο άνετα.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

Δυστυχώς, τις 2,5-3 ώρες της πρόβας ή του λάιβ δουλεύω στο 110%.

Έχω την κιθάρα (ρυθμικά και σόλο), τα φωνητικά και θα πρέπει να έχω κολλημένο το βλέμμα μου στο ντοσιέ με τους στίχους συνεχώς. Ταυτόχρονα, πρέπει να ψάχνω και για πετάλια για να αλλάζω ήχους, boost solo κλπ. Ειδικά στα λαιβ (δεν κάνω πολλά, ευτυχώς), που είναι τα πάντα σε άλλη θέση, χωρίς επαρκή φωτισμό κλπ, ξεπερνώ κατά πολύ τα όρια μου. Αλλά, η δουλειά γίνεται.

Τότε θα σου πρότεινα...

Εξάσκηση ώστε να σου βγαίνουν τα κομματια ΑΚΟΜΑ πιο εύκολα....απομνημόνευση στίχων η συγχορδιών ώστε να μην ασχολείσαι καθόλου με το αναλόγιο (άσε που δείχνει άσχημο και σε κρατάει και στατικό στη σκηνή...ειδικά σε ροκ live) και εργονομική τακτοποιηση

των πεταλιών και των ήχων σου σου ώστε να μην έχεις tap dance στα live....

Λιγότερα mental blocks....λιγότερο tension στα χέρια....

 

 

 

 

Επεξεργασμένο από leon7pap
  • Like 1

"The Tone Is In The Gear.....The Skill Is In The Hands"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, leon7pap είπε

απομνημόνευση στίχων

 

 

Συγχορδίες δε έχω πάνω γραμμένες. Τα ξέρω όλα απέξω. Στίχους δεν παίζει να μάθω απ' έξω. Δεν το "έχω", ούτε πρόκειται να πιεστώ να το κάνω.

 

30 λεπτά πριν, JimmyPap είπε

Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο και όλοι θέλουμε να έχουμε 40 κιθάρες, ή αν μη τι άλλο να πειραματιστούμε για καμιά τριανταριά χρόνια πριν καταλήξουμε στη μία και μοναδική 🤣

 

Τα είπες μόνο σου...

Γιώργος

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru

Συνηγορώντας με τον @leon7pap πιο πάνω, να προσθέσω τα ακόλουθα.

Έχε πάντα σε εγρήγορση τα αισθητήρια στο σώμα σου που χτυπάν τα καμπανάκια κινδύνου καταπόνησης, όσο γρηγορότερα αντιληφθείς το πρόβλημα, τόσο πιο άμεσα το αντιμετωπίζεις.

Μάθε τους τρόπους ανακούφισης και εφάρμοσε τους το συντομότερο (στα πλαίσια των συνθηκών), ειδικά σε πρόβες. Είναι πολύ καλύτερα να στεναχωρεθείς με την απόδοση σου σε ένα κομμάτι αλλά να είσαι 100% έτοιμος για τα επόμενα παρά το πρόβλημα να τραβάει σε μάκρος με ημίμετρα.

Αυτές οι καταστάσεις είναι κοινός τόπος για όσους παίζουν πολύ λάιβ και - δυστυχώς η ευτυχώς - οι εμπειρίες είναι που φέρνουν τις ισορροπίες, το να έχεις όμως εξαρχής κατα νου κάποια πράγματα σίγουρα θα βοηθήσει.

Συμβιβάσου με τη φθαρτή και ατελή μας φύση, το χρωστάμε στους εαυτούς μας και στη μουσική που αγαπάμε να παίζουμε, αυτή είναι πιο σημαντική απο λάθη κι αστοχίες του καλλιτέχνη.

Παίζε με το όργανο που κοιτώντας το θα σε εμπνεύσει, οι δοκιμές και οι πειραματισμοί σε απαιτητικές συνθήκες δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος, όσο κι αν εξιτάρουν.

 

  • Like 1

The music you listen to, becomes the soundtrack of your life

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου