Προς το περιεχόμενο

Dim's way...


gkourmoul1

Προτεινόμενες αναρτήσεις

 

Είπα να δοκιμάσω αυτόν τον ενδιαφέρων τρόπο που περιέγραψε ο Δημήτρης, σε μικρή κλίμακα, πάνω σε ένα βασικό ακόρντο και με σύνολο πέντε κανάλια.

Πρώτα αράδιασα τις λούπες από τα τύμπανα και έγραψα πάνω την κιθάρα, μια και έξω. Έπειτα έγραψα το μπάσο (εκεί έκανα λίγες διορθώσεις), και την ρυθμική κιθάρα. Στο τέλος έβαλα και λίγο συνθ σαν πλάτη. Μια ώρα μου πήρε περίπου το όλο πείραμα. Μπορεί να μην έχει κυρίως θέμα και κλασική δομή, αλλά σίγουρα το διασκέδασα.

 

 

 

 

  

14 ώρες πριν, dimsonic είπε

Είναι ο τρόπος που δουλεύω τα 2 τελευταία χρόνια και θα έλεγα το έχω εξελίξει.

Βασικά ξεκινάς με ένα Beat στα τύμπανα και αραδιάζεις έναν αυτοσχεδιασμό στο βασικό σου όργανο για 5-10 λεπτά. Μετα συνεχίζεις με δεύτερο όργανο, το μπάσο που ουσιαστικά αυτοσχεδιάζεις με τον εαυτό σου, χωρίς προετοιμασία φυσικά, γιατί χάνει τη φρεσκάδα του. Αν δεν κάτσει καλά το αλλάζεις μετά με midi bass.

Εδώ έμεινε το βασικό μπάσο.

Τα δυο βασικά όργανα αποτελούν τη βάση. Στη συνέχεια ενορχηστρώνεις με τα συνοδευτικά υποστηρικτικά όργανα. Αυτό είτε είναι για μένα guitar synth ή πλέον σχεδόν πάντα πλήκτρα γιατί πιάνω τον εαυτό μου να παίζει συχνά τα ίδια.

Προσθέτεις κάτι που μπορεί να ταιριάξει ή από τα βασικά όργανα επιλέγεις φράσεις που μπορούν να θεωρηθούν θέμα ή θέματα και τα ντουμπλάρεις είτε ώς έχουν ή ως δεύτερη φωνή. Ενδιαμέσως προσθέτεις φράσεις συνδετικές απο φράση σε φράση ή από όργανο σε όργανο.

Τα άλλα στάδια είναι:

1. διόρθωση λαθών

2. επανάληψη μέτρων που δεν ταιριάζουν στο σύνολο όπως διαμορφώνεται

3. κόψιμο μέτρων που κάνουν κοιλιά ή τραβάνε πολύ σε λάθος κατεύθυνση

4. οργάνωση δομής θέματος, ή επανάληψη θεμάτων, αλλαγών, γεφυρών

5. Επιλογή εισαγωγής και τέλους

6. Ταίριασμα τυμπάνων με το σύνολο

 

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Είπα να δοκιμάσω αυτόν τον ενδιαφέρων τρόπο που περιέγραψε ο Δημήτρης, σε μικρή κλίμακα, πάνω σε ένα βασικό ακόρντο και με σύνολο πέντε κανάλια.

Πρώτα αράδιασα τις λούπες από τα τύμπανα και έγραψα πάνω την κιθάρα, μια και έξω. Έπειτα έγραψα το μπάσο (εκεί έκανα λίγες διορθώσεις), και την ρυθμική κιθάρα. Στο τέλος έβαλα και λίγο συνθ σαν πλάτη. Μια ώρα μου πήρε περίπου το όλο πείραμα. Μπορεί να μην έχει κυρίως θέμα και κλασική δομή, αλλά σίγουρα το διασκέδασα.

 

 

για αρχή μια χαρά είναι.

Βέβαια μοιάζει σαν να έκοψες από ένα κομμάτι το μέρος του σόλου. Γύρω στο 2.00 έχει λίγο περισσότερο ενδιαφέρον και θα γινόταν παραπάνω αν εκεί έριχνες ένα ακόρντο αλλιώτικο. Να φύγεις από τον τόνο.

Ετσι όπως είναι βρες μια δυό φράσεις του να τις τονίσεις για θέμα, ή φτιάξε ένα θέμα. Ριξτο μπροστά, φτιάξε και μια εισαγωγή. Τέλος ας πούμε έχεις, τουλάχιστον δεν είναι fade.

Αν ενορχηστρώσεις πάνω του και κανα δυό πλήκτρα που να τονίσουν ή να διανθίσουν μερικες φράσεις θα γίνει ακόμα καλύτερο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλά μπορούσα να κάνω για να είναι πιο ανθρωπινό και λιγότερο βαρετό. Ήθελα να δοκιμάσω να το κάνω με τη σειρά (στο περίπου) που προανέφερες, ώστε να δω πως θα δέσουν όλα αυτά μεταξύ τους. Είναι ένας τρόπος πολύ διαφορετικός από αυτόν που έχω συνηθίσει και με έτρωγε η περιέργεια.

 

 

Μόλις τώρα, dimsonic είπε

αν εκεί έριχνες ένα ακόρντο αλλιώτικο

 

Όσο δυναμώνει παίζω διάφορα ακόρντα με την ρυθμική, στο backround. Και με το συνθ αλλάζω ακόρντα, καθώς βάζω συνέχεια άλλες νότες.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά πρέπει να μαζέψεις υλικό. Εγώ συνήθως όταν πατηθεί το κόκκινο κουμπί παίζω βλακείες. Όσο είναι απάτητο βγαίνουν τα καλά. Αρα σκέψου μπορεί να πρέπει να γράψεις μισή ώρα για να κρατήσεις 5 λεπτά. Μου έχει συμβεί.

Μην ξεχνάς ότι η σύνθεση είναι σύνθεση. Δεν είναι σχεδόν ποτέ μόνο έμπνευση. Ακόμα και οι beatles δουλεύανε με τέτοιο τρόπο. Από τον 4ο 5ο δίσκο κι όλας. Αν δεις τα πρώτα takes από σπουδαία κομμάτια είναι απλώς....μια ιδέα για τον κάδο.

 

Το πρόβλημα με σένα είναι ότι βαριέσαι γρήγορα. Βαριέσαι να τελειοποιήσεις, βαριέσαι να ψάξεις, βαριέσαι να αφιερώσεις χρόνο. Θες βασικά να παίζεις. Δοκίμασες κάτι. Πήγαινε δυο βήματα παρακάτω...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Βασικά πρέπει να μαζέψεις υλικό. ... Αρα σκέψου μπορεί να πρέπει να γράψεις μισή ώρα για να κρατήσεις 5 λεπτά....

 

Αυτό δεν το ανέφερες στη μεθοδολογία σου 😁. Αλλάζει όλα τα δεδομένα...

 

8 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Το πρόβλημα με σένα είναι ότι βαριέσαι γρήγορα. Βαριέσαι να τελειοποιήσεις, βαριέσαι να ψάξεις, βαριέσαι να αφιερώσεις χρόνο. Θες βασικά να παίζεις. Δοκίμασες κάτι. Πήγαινε δυο βήματα παρακάτω...

 

Τα δυο βήματα παρακάτω θα τα κάνω στο επόμενο που θα φτιάξω.

Για την βαρεμάρα έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν ξεκινώ να φτιάξω ένα κομμάτι, ξεκινώ με σκοπό ότι θα το έχω τελειώσει την ίδια μέρα, ή το πρωινό της επόμενης. Εάν κάτι στραβώσει τις πρώτες ώρες (δημιουργικά) και δεν προχωρά, ξεκινώ άλλο...

Το παρόν "παρόν" κομμάτι το ξεκίνησα με προοπτική μιας ώρας. Στην ουσία τζάμαρα με τον εαυτό μου.

 

8 λεπτά πριν, PAL είπε

Ωραίο jam Γιώργο!

 

Να 'σαι καλά Πάνο!  😀

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Αυτό δεν το ανέφερες στη μεθοδολογία σου 😁. Αλλάζει όλα τα δεδομένα...

Αν δεν έχεις κάτι καλό δεν ξεκινάς το μαγείρεμα. Υπάρχουν μέρες και μέρες. Μην ξεχνάς ότι ακόμα και ένα σόλο από το πουθενά πάνω σε ένα beat είναι μια real time σύνθεση. Θέλει μια εξάσκηση. Από το τίποτα δεν μπορείς να φτιάξεις κάτι. Ο μεγάλος μάστορας σ αυτό ήταν ο FZ. Πάντα είχε ένα μαγνητόφωνο ανοιχτό ΠΑΝΤΟΥ. Γι αυτό και σήμερα έχει ένα υπόγειο γεμάτο ταινίες

 

2 λεπτά πριν, gkourmoul1 είπε

 

Τα δυο βήματα παρακάτω θα τα κάνω στο επόμενο που θα φτιάξω.

Για την βαρεμάρα έχεις απόλυτο δίκιο. Όταν ξεκινώ να φτιάξω ένα κομμάτι, ξεκινώ με σκοπό ότι θα το έχω τελειώσει την ίδια μέρα, ή το πρωινό της επόμενης. Εάν κάτι στραβώσει τις πρώτες ώρες (δημιουργικά) και δεν προχωρά, ξεκινώ άλλο...

Το παρόν "παρόν" κομμάτι το ξεκίνησα με προοπτική μιας ώρας. Στην ουσία τζάμαρα με τον εαυτό μου.

πάντως πιστεύω ότι ακόμα κι αυτό έχει κάτι για να προχωρήσεις. Αν είχε μια αλλαγή μέσα θα ήταν ακόμα πιό σίγουρο

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, dimsonic είπε

Αν δεν έχεις κάτι καλό δεν ξεκινάς το μαγείρεμα.

 

Αν πεινάς πολύ το ξεκινάς πριν καν το καταλάβεις :classic_tongue:

 

υγ: αυθόρμητο. μου άρεσε αυτο που άκουσα Τζορτζ.

Επεξεργασμένο από gmoukou
  • Χαχα 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, gmoukou είπε

 

Αν πεινάς πολύ το ξεκινάς πριν καν το καταλάβεις :classic_tongue:

ναι αλλά δεν μιλάμε για πείνα, αλλά μάλλον για να παρουσιάσεις ένα όμορφο πιάτο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παρόν θέμα δεν είναι για να κρίνουμε, τόσο, το τυχαίο τζαμ που έριξα, αλλά να εμβαθύνουμε λίγο στην μεθοδολογία. Άλλωστε δεν είχα στόχο να το κάνω καθωσπρέπει κομμάτι, αλλά να δοκιμάσω κάτι καινούργιο σε μια απλοϊκή του μορφή.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.