Προς το περιεχόμενο

DIY project: Mετατροπή αποθήκης σε χώρο μουσικής ακρόασης/μίξης/δημιουργίας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μια χαρά θα βγει το μαν Κέιβ σου! Απλά πρέπει να συμβιβαστείς με την ιδέα ότι υπάρχουν όρια στο πόσο καλα μιξ θα σου βγαίνουν. Επίσης, από μόνωση μάλλον θα δεις διαφορά πιο πολύ στην θέρμανση κ όχι τόσο στο θόρυβο έξω/μεσα. Άσε κ κάποιο παράθυρο(αν υπάρχει) να ανοίγεις που κ που γιατί υποθέτω δεν θα εγκαταστήσεις εξαερισμό. 

Αν έχεις καλά μονιτορακια και ένα ζευγάρι οκ ακουστικά, θα μπορείς να δουλέψεις όμως. Όπως είπε κ κάποιος άλλος, όταν μπουν οι βασικοί πετροβάμβακες, κάνε ξανά διάφορα πειράματα - μετρήσεις για να δεις που βρίσκεσαι. 

 

Καλό κουράγιο! 

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/2/2022 στις 2:40 ΜΜ, Ianiefr είπε

 Επίσης, από μόνωση μάλλον θα δεις διαφορά πιο πολύ στην θέρμανση κ όχι τόσο στο θόρυβο έξω/μεσα. Άσε κ κάποιο παράθυρο(αν υπάρχει) να ανοίγεις που κ που γιατί υποθέτω δεν θα εγκαταστήσεις εξαερισμό. 

 

 

: ) ωχ, λες? Δεν είναι ότι θα παίζω και τσίτα γκάζια. 

 

Ναι, έχει παράθυρο. Λέω να το πλακώσω κι αυτό και να το ανοίγω στα όρια της υποξίας

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ πιστεύω οτι, αν κάνεις όλα αυτά που γράφεις, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλύτερο απ'οτι περιμένεις τώρα. Και το λέω εξ'ιδίας εμπειρίας. Βέβαια ο χώρος μου είναι μεγαλύτερος και "είχε για να δώσει" αλλά όταν τον έφτιαξα δεν το πίστευα το πόσο απέδιδε καί στην μείωση και στην απορρόφηση και στην εξάλειψη των στάσιμων. Κι αν στο τέλος φαντάζει "κλουβί", το ρυθμίζεις με διακόσμηση/φωτισμό. Αυτό για τον εξαερισμό πρόσεξε μόνο, κατα τ'άλλα, εγώ λέω να το κάνεις. Επίσης, μή παραξενευτείς αν παρουσιαστεί καμμιά υπερβασούλα στον προϋπολογισμό..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

23 ώρες πριν, Πάνος Χελιδόνης είπε

Εγώ πιστεύω οτι, αν κάνεις όλα αυτά που γράφεις, [...] καμμιά υπερβασούλα στον προϋπολογισμό..

Γεια σου Πάνο! Ναι, κάπως έτσι το βλέπω και γω.

 

Σίγουρα, στα χαμηλά θα υπάρχουν απώλειες μέσα/έξω. Από την άλλη, σκέφτομαι ότι, όσο δεν θα ενεργοποιώ  πηγές που θα βγάζουν "βαρύ" sub πρόγραμμα, ενδεχομένως να μην έχω διαρροές που θα ενοχλούν, ειδικά αν τα καταφέρω να σφραγίσω σωστά γύρω-γύρω πόρτες, παράθυρα, κτλ.

 

Το πάω αργά, με αρκετή προσωπική εργασία -θα ανεβάσω και φωτος όταν έχω ένα time sequence που θα δείχνει την πρόοδο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Hello :)

 

 

Ωραίο project ακούγεται :)

 

 

Θεωρώ ότι μπορούμε να βγάλουμε την ηχοδιαφυγή απο την συζήτηση, δεν νομίζω οτι υπάρχει ο απαραίτητος χώρος για σοβαρό db reduction πάραυτα μπορείς προφανώς να γίνεις όσο αεροστεγής μπορείς και μετα να περάσουν μόνο οι συχνότητες που φέρονται μηχανικά. Γενικά δεν θα μου έκανε καθόλου εντύπωση κρότοι και γδούποι που χτυπάνε στους τοίχους και είναι κάτι που οταν επαναλαμβάνεται με κάποιο pattern αρχίζει και γίνεται πολύ αισθητό απο γείτονες (π.χ. τύμπανα) να ενοχλήσουν. Εξαρτάται βέβαια και απο τα επίπεδα θορύβου της γειτονιάς και το αν κοιμάται κάποιος δίπλα ή κάνει κάποια δραστηριότητα που και αυτή παράγει θόρυβο. Στην δεύτερη περίπτωση μπορεί να ενοχλεί και εσένα αν ηχογραφείς π.χ. φωνές και θέλεις πολύ ησυχία.

 

 

Δεν γνωρίζω την εμπειρία σου με το treatment και με τα δωμάτια ακρόασης από προσωπική εμπειρία θα πω ότι οι κουρδισμένες παγίδες είναι αρκετά δύσκολες.. Επίσης η πραγματικότητα στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι από λίγο έως αρκετά διαφορετική από τα προγράμματα υπολογισμών.

 

 

Το νούμερο ένα πράγμα που θα έκανα στην θέση σου θα ήταν να κάνω διάφορα στησίματα στα ηχεία και με ένα μετρητικό να δω πως συμπεριφέρεται ο χώρος και πάνω σε αυτό να ξεκινήσω να σχεδιάζω. Το έχεις κάνει αυτό το βήμα? Και αν ναι ποιο ήταν το αποτέλεσμα?

 

 

Η αλλαγή θέσης της πηγής (πηγών) και της θέσης ακρόασης είναι το Α και το Ω στο κούρδισμα του δωματίου. Στην αλλαγή θέσης συμπεριλαμβάνονται δοκιμές και στην κλήση, στο ύψος, στο άνοιγμα του τριγώνου, στην απόσταση από τη θέση ακρόασης, στην απόσταση από τον πίσω τοίχο, στα ίδια τα monitor, στην επιφάνεια που βρίσκονται τα ηχεία κτλ. Ακόμα, μετά από αυτή τη διαδικασία (και πριν κάνεις οποιοδήποτε treatment) μπορείς να μιξάρεις πρόχειρα 1-2 tracks, να δεις πως συμπεριφέρεται ο χώρος, που πονάει, ποια είναι τα καλά και τα άσχημα και να αρχίσεις να βρίσκεις τρόπους για το πως θα κάνεις τα άσχημα “treat” (treatment :P) αλλά πρώτα πρέπει να πετύχεις ένα καλό frequency response.

 

 

Εν ολίγοις, η θέση ακρόασης φτίαχνει το frequency response και το treatment φτιάχνει το decay του δωματίου (το οποίο επηρεάζει το αρχικό frequency response).

 

 

Επίσης σαν ένα πολύ γρήγορο τεστ θα μπορούσες να πετάξεις τις “μπαλες” απορροφητικού υλικού στον χώρο (χωρίς καμία συγκεκριμένη τοποθέτηση – άρα και με την παραδοχή ότι δεν κάνεις κάτι για τις αντανακλάσεις) και να δεις πάλι πως συμπεριφέρεται, έτσι κ αλλιώς, κυβικά απορροφητικού υλικού είναι…

 

 

Χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει μια κάτοψη, η τελική θέση ακρόασης, τα σημεία τοποθέτησης του υλικού και το frequency response των μόνιτορ που θα βάλεις στον χώρο.

 

 

Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική άποψη και προέρχονται από προσωπική εμπειρία.

 

 

Επεξεργασμένο από ffs
  • Ευχαριστώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 8/2/2022 στις 6:58 ΜΜ, ffs είπε

Hello :)

Ωραίο project ακούγεται :)

Θεωρώ ότι [...] και προέρχονται από προσωπική εμπειρία.

 

 

 

Γεια σου ffs και ευχαριστώ για τις σκέψεις και προτάσεις!

 

Νομίζω ότι δε θα έχω σοβαρούς κτυπογενείς θορύβους, διότι δε θα βάλω τύμπανα και οι πηγές, οι οποίες θα παίζουν σε μέτριες εντάσεις, θα είναι απογεφυρωμένες. Επίσης, δε θα γράφω φωνές -μόνο DI και ενδεχομένως κάποιο έγχορδο/πνευστό.

 

Πράγματι, αφού ξεμπερδέψω με σκελετούς, πετροβάμβακες, λινάτσες, κτλ, καλύπτοντας όλες τις επιφάνειες με velocity absorption προσέγγιση (και αξιοποιώντας γωνίες τοίχου-τοίχου, τοίχου-ταβανιού, όπου εκεί θα έχω και λίγο παραπάνω “ψωμί” να δουλέψει το υλικό), θα στήσω μια πηγή στη γωνία και θα το περπατήσω να εντοπίσω τις, relatively optimal, θέσεις/γωνίες ακρόασης. Δηλαδή, εκεί όπου θα έχω σχετικά απλωμένα modes και ομοιογένεια στα χαμηλά, ανάμεσα σε 3-4 bass heavy κομμάτια που θα έχω σε λούπα όσο το περπατάω (θα φέρω και 1-2 ζευγάρια αυτιά ακόμα που εμπιστεύομαι να βοηθήσουν σε εκείνη την φάση).

 

Στη συνέχεια θα στήσω ό,τι άλλο είναι να μπει μέσα και θα ηχοβολήσω στη θέση ακρόασης, για να δω που έχω peaks. Και από εκεί πάλι πίσω στο drawing board -να δω πόσο έξω έπεσα στον αρχικό θεωρητικό υπολογισμό και να προσαρμόσω αντίστοιχα υλικά, διατάξεις, αποστάσεις, κτλ.

 

Εννοείται ότι το ρίσκο με τα tuned membranes είναι ότι, λόγω πολύ στενού Q, μπορεί να αστοχήσει κανείς, σε σχέση με τη συχνότητα που τελικά/πραγματικά θα συντονίζει, ειδικά καθώς αλληλοεπιδρούν τόσες παράμετροι, όπως λες. Σκέφτομαι και την εναλλακτική του limp membrane για ευρύτερο Q με trade-off λίγο χειρότερη απορρόφηση. Έχεις κάποια εμπειρία με αυτές?

 

Γενικά, δεν υπάρχει βιασύνη – θα το στήσω/ακούσω/μετρήσω και θα επανέλθω για feedback

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου