Προς το περιεχόμενο

Σημεία Αλλοίωσης


Dixie

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Έχουν περάσει από τα χέρια μου διάφορα βιβλία αναφορικά με τη θεωρία της Μουσικής (Οικονομίδη, Αμαραντίδη, Ταπέ, Πυργιώτη). Τελευταία ασχολήθηκα με δυο νέες εκδόσεις "Η θεωρία της σύγχρονης μουσικής" (Αλεξάνδρα Κλάδη) και "Η Μουσικοπολιτεία της κυρίας Σολεδάρ" (Βιβλίο 2 - Θεώνη Μπεντούλη).

Στην ενότητα των αλλοιώσεων η μεν Κλάδη δεν συμπεριλαμβάνει την αναίρεση στις αλλοιώσεις, διότι κατά τη γνώμη της η αναίρεση δεν αλλάζει, δεν μεταβάλλει το φυσικό ύψος της νότας, σε σύγκριση με τη δίεση και την ύφεση. 

Η δε Μπεντούλη στα διπλά σημεία αλλοίωσης κάνει αναφορά και στη διπλή αναίρεση.

Κάπου λοιπόν μπερδεύτηκα σε σχέση με όσα γνώριζα και είχα διαβάσει έως τώρα. Η αναίρεση ανήκει στις αλλοιώσεις, ναι ή όχι; Υφίσταται διπλή αναίρεση;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από αυτά που θυμάμαι, αφού σε μια παρτιτούρα ο οπλισμός γράφεται στην αρχή, βάζεις κανονικά αναίρεση όπου υπάρχει, εκτός αν επιλέξεις να γράφεις όλες τις αλλοιώσεις και μέσα στο πεντάγραμμο.

Δηλαδή, αν το κομμάτι σου έχει στον οπλισμό Ντο# και το γράφεις παντού με # δεν θα χρειαστεί να βάλεις αναίρεση σε Ντο φυσική.

Τώρα, για το δεύτερο, αν πχ στον οπλισμό υπάρχει Ντο# και μετά προστεθεί άλλη μια δίεση θα γίνει Ντο##.  

Αν παρακάτω γίνει Ντο φυσική θα πρέπει να έχει διπλή αναίρεση γιατί αν έχει μια αναίρεση θα ξαναγίνει Ντο#.

Οπότε, η διπλή αναίρεση στέκει.

Το θυμάμαι στην κλασσική μουσική, τουλάχιστον.

Για το αν η αναίρεση ανήκει στις αλλοιώσεις δεν πήρα και εγώ ποτέ σίγουρη απάντηση.

Θεωρητικά, η αναίρεση διορθώνει την αλλοίωση, δεν αλλοιώνει.

Στη δυτική μουσική συμπεριλαμβάνεται στις αλλοιώσεις, όμως (accidentals).

Βέβαια, εκεί χρησιμοποιούν το 1 2 3 4 5 6 7 οπότε μπορεί μια αναίρεση να αλλοιώνει μια βαθμίδα μιας κλίμακας.

Ελπίζω να μην σου τα μπέρδεψα περισσότερο.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

53 λεπτά πριν, Dixie είπε

Η αναίρεση ανήκει στις αλλοιώσεις, ναι ή όχι; Υφίσταται διπλή αναίρεση;

 

Η αναίρεση απλά αναιρεί τις αλλοιώσεις, δεν ανήκει σε αυτές αλλά χρησιμοποιείται όταν υπάρχουν αυτές, οπότε κατάταξέ την όπου θέλεις.

 

Διπλή αναίρεση υφίσταται, όπου υπάρχει διπλή αλλοίωση (διπλή ύφεση ή δίεση) και θέλουμε να την αναιρέσουμε.

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, Dixie είπε

Στην ενότητα των αλλοιώσεων η μεν Κλάδη δεν συμπεριλαμβάνει την αναίρεση στις αλλοιώσεις, διότι κατά τη γνώμη της η αναίρεση δεν αλλάζει, δεν μεταβάλλει το φυσικό ύψος της νότας, σε σύγκριση με τη δίεση και την ύφεση. 

Προφανώς θα μιλάει για παρτιτούρες όχι κλασικής μουσικής αλλά "μοντέρνας" γραφής, όπου δεν έχουν οπλισμό στην αρχή του πενταγράμμου, όπου οι όποιες αλλοιώσεις είναι μέσα στο πεντάγραμμο, στις νότες. Οπότε στην συγκεκριμένη περίπτωση οι αναιρέσεις δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Και δεν έχουν λόγο ύπαρξης διότι οι αναιρέσεις αναιρούν τις αλλοιώσεις που είναι στον οπλισμό.

 

1 ώρα πριν, Dixie είπε

Η δε Μπεντούλη στα διπλά σημεία αλλοίωσης κάνει αναφορά και στη διπλή αναίρεση.

Σαφώς και η αναφορά της έχει να κάνει καθαρά με κλασική μουσική, η οποία και χρησιμοποιεί την κλασική μέθοδο γραφής.

 

Αυτό βέβαια δεν ακυρώνει την μέθοδο γραφής λαϊκής μουσικής, όπου στις περισσότερες κλίμακες (δρόμους) εκτός από τον οπλισμό στην αρχή του πενταγράμμου υπάρχουν και εσωτερικά αλλοιώσεις.

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

18 λεπτά πριν, Flotzen είπε

Για το αν η αναίρεση ανήκει στις αλλοιώσεις δεν πήρα και εγώ ποτέ σίγουρη απάντηση.

Θεωρητικά, η αναίρεση διορθώνει την αλλοίωση, δεν αλλοιώνει.

 

Εγώ πάντως την αναίρεση θα τη συμπεριλάμβανα στις αλλοιώσεις.

 

Αν πχ πάρουμε σα δεδομένο το περιβάλλον της Ρε ματζόρε, που έχει Φα και Ντο διέσεις, και χρησιμοποιηθεί μια αναίρεση στη Φα, δεν έχουμε σαν αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η φυσική κατάσταση της κλίμακας; (όπως αντίστοιχα θα γινόταν αν στην ίδια κλίμακα έβαζες πχ δίεση σε οποιοδήποτε νότα πλην αυτών που επηρεάζονται απο τον οπλισμό)

  • Like 2
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, gmoukou είπε

Αν πχ πάρουμε σα δεδομένο το περιβάλλον της Ρε ματζόρε, που έχει Φα και Ντο διέσεις, και χρησιμοποιηθεί μια αναίρεση στη Φα, δεν έχουμε σαν αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η φυσική κατάσταση της κλίμακας; (όπως αντίστοιχα θα γινόταν αν στην ίδια κλίμακα έβαζες πχ δίεση σε οποιοδήποτε νότα πλην αυτών που επηρεάζονται απο τον οπλισμό)

Γι' αυτό είπα παραπάνω ότι μια αναίρεση μπορεί να αλλοιώσει μια βαθμίδα.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)

@Yannis Methenitis
Πόσο δύσκολο είναι να έχουμε έναν τρόπο να γράφουμε μικρές παρτιτούρες με παραδείγματα εδώ στο φόρουμ;

Κάτι στις επιλογές ίσως;

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

14 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Προφανώς θα μιλάει για παρτιτούρες όχι κλασικής μουσικής αλλά "μοντέρνας" γραφής, όπου δεν έχουν οπλισμό στην αρχή του πενταγράμμου, όπου οι όποιες αλλοιώσεις είναι μέσα στο πεντάγραμμο, στις νότες. Οπότε στην συγκεκριμένη περίπτωση οι αναιρέσεις δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Και δεν έχουν λόγο ύπαρξης διότι οι αναιρέσεις αναιρούν τις αλλοιώσεις που είναι στον οπλισμό.

 

 

Μανώλη δεν είναι έτσι.

Μπορεί η αλλοίωση να είναι μέσα στο μέτρο (οπότε αλλοιώνονται όλες οι ίδιες νότες του μέτρου), και η αναίρεση επίσης (για να σταματήσει η παραπάνω αλλοίωση).

2 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

@yameth
Πόσο δύσκολο είναι να έχουμε έναν τρόπο να γράφουμε μικρές παρτιτούρες με παραδείγματα εδώ στο φόρουμ;

Κάτι στις επιλογές ίσως;

 

Παρτιτούρες και ταμπλατούρες θα ήταν ευχής έργον.

Φοβερή προτροπή!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
Δημοσιευμένο (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Μανώλη δεν είναι έτσι.

Μπορεί η αλλοίωση να είναι μέσα στο μέτρο (οπότε αλλοιώνονται όλες οι ίδιες νότες του μέτρου), και η αναίρεση επίσης (για να σταματήσει η παραπάνω αλλοίωση).

Όχι, εάν χρησιμοποιεί τον "μοντέρνο" τρόπο γραφής, τότε παίζεις ό,τι βλέπεις (as is) και δεν ισχύει ο κλασικός κανόνας των αλλοιώσεων εντός του μέτρου. Παίζεις ό,τι βλέπεις.

Δηλαδή, με τον "μοντέρνο" τρόπο γραφής, εάν μέσα στο ίδιο μέτρο έχεις δύο σολ όπου το πρώτο έχει αλλοίωση και το δεύτερο δεν έχει, τότε παίζεις το πρώτο με αλλοίωση και το δεύτερο φυσικό. Όπως ακριβώς τα βλέπεις.

 

18 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Παρτιτούρες και ταμπλατούρες θα ήταν ευχής έργον.

Φοβερή προτροπή!!

+1000

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου