Προς το περιεχόμενο

Σημεία Αλλοίωσης


Dixie
Η απάντηση από τον manosx,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

4 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Όχι, εάν χρησιμοποιεί τον "μοντέρνο" τρόπο γραφής, τότε παίζεις ό,τι βλέπεις (as is) και δεν ισχύει ο κλασικός κανόνας των αλλοιώσεων εντός του μέτρου. Παίζεις ό,τι βλέπεις.

Δηλαδή, με τον "μοντέρνο" τρόπο γραφής, εάν μέσα στο ίδιο μέτρο έχεις δύο σολ όπου το πρώτο έχει αλλοίωση και το δεύτερο δεν έχει, τότε παίζεις το πρώτο με αλλοίωση και το δεύτερο φυσικό. Όπως ακριβώς τα βλέπεις.

 

 

Αυτό το έχω δει πολύ σπάνια, ακόμα και σε fusion scores.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
1 λεπτό πριν, fusiongtr είπε

Αυτό το έχω δει πολύ σπάνια, ακόμα και σε fusion scores.

Αν γράφει έτσι όπως λες, τότε χρησιμοποιεί δικό του τρόπο γραφής, αυτό είναι ένα mix των δύο τρόπων όπου κάπου πρέπει να το εξηγεί. Για μένα γράφει όπως τον βολεύει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Μανώλης Χναράκης είπε

Αν γράφει έτσι όπως λες, τότε χρησιμοποιεί δικό του τρόπο γραφής, αυτό είναι ένα mix των δύο τρόπων όπου κάπου πρέπει να το εξηγεί. Για μένα γράφει όπως τον βολεύει.

 

Προσωπικά, θεωρώ ότι πάντα μια αλλοίωση εντός του μέτρου, επηρεάζει όλες τις ίδιες νότες μέσα στο μέτρο.

Ξαναλέω, πολύ σπάνια έχω πετύχει το αντίθετο.

Αλλά σίγουρα συμβαίνει, σε σημείο που να μην είμαι σίγουρος τι εννοεί ο ποιητής.

 

EDIT: Και δεν είμαι της κλασσικής σχολής.

Επεξεργασμένο από fusiongtr
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Προσωπικά, θεωρώ ότι πάντα μια αλλοίωση εντός του μέτρου, επηρεάζει όλες τις ίδιες νότες μέσα στο μέτρο.

Πολύ σωστά. Αυτό στην κλασική γραφή.

Και για να είμαστε πιό συγκεκριμένοι:
"μια αλλοίωση εντός του μέτρου, επηρεάζει όλες τις επόμενες ίδιες νότες μέσα στο μέτρο."

 

4 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Ξαναλέω, πολύ σπάνια έχω πετύχει το αντίθετο.

Αλλά σίγουρα συμβαίνει, σε σημείο που να μην είμαι σίγουρος τι εννοεί ο ποιητής.

Πρέπει να γνωρίζει ο ποιητής τι γράφει και γιατί το γράφει 😀

35 λεπτά πριν, fusiongtr είπε

Παρτιτούρες και ταμπλατούρες θα ήταν ευχής έργον.

Φοβερή προτροπή!!

Και κανέναν τρόπο να μπορούμε να σχεδιάσουμε κανένα μικρό κυκλωματάκι για τις DIY μικροκατασκευές.

Επεξεργασμένο από Μανώλης Χναράκης
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

9 ώρες πριν, Dixie είπε

Η αναίρεση ανήκει στις αλλοιώσεις, ναι ή όχι; Υφίσταται διπλή αναίρεση;

 

Διπλή αναίρεση υφίσταται, για τους λόγους που ανέφεραν οι @fusiongtrκαι @gmoukou

Για το αν η αναίρεση είναι αλλοίωση ή οχι είναι και λίγο φιλοσοφικό το θέμα. Για εμένα, είναι. Από τη στιγμή που επιδρά, είναι.

 

Αν δηλαδή παίζουμε από Ντο ματζόρε και αρχίσουμε να βάζουμε υφέσεις σε όποια νότα βλέπουμε αλλοιώνουμε, ενώ αν παίζουμε από Ντο ύφεση ματζόρε και βάζουμε αναιρέσεις σε όποια νότα βλέπουμε δεν αλλοιώνουμε; Τι ενέργεια κάνουμε; Αποκαθιστούμε; Επανορθώνουμε; Προσωπικά πιστεύω ότι αλλοιώνω και στις δύο περιπτώσεις, οπότε και κατατάσσω τις αναιρέσεις με τα υπόλοιπα σημεία αλλοίωσης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενδιαφέρουσες οι απόψεις όλων επί του θέματος. Πάντως χτες αργά το βράδυ που άνοιξα εκ νέου τα βιβλία των Αμαραντίδη και Πυργιώτη στα διπλά σημεία αλλοίωσης ουδεμία αναφορά γίνεται στη διπλή αναίρεση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η διπλή αναίρεση μπαίνει ως (έξτρα) επεξήγηση. Όταν ήθελαν παλιά να κάνουν ένα σι διπλή ύφεση σι ύφεση, πριν από το σι ύφεση έγραφαν αναίρεση ύφεση, για να δείξουν ότι αναιρείται η πρώτη από τις δύο υφέσεις. Ομοίως και για τη διπλή δίεση. Αν ήθελαν να αναιρέσουν το σι διπλή ύφεση σε σι αναίρεση, απλά έγραφαν την αναίρεση,  γιατί θεωρούσαν ότι είναι πλήρως επεξηγηματικό. Άρα η λογική της διπλής αναίρεσης ειναι ότι αναιρεί πλήρως μια διπλή ύφεση ή διπλή δίεση.

 

Γνώμη μου, η διπλή αναίρεση είναι σπατάλη χώρου.

 

Επεξεργασμένο από Ali Barout
  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, fusiongtr είπε

Προσωπικά, θεωρώ ότι πάντα μια αλλοίωση εντός του μέτρου, επηρεάζει όλες τις ίδιες νότες μέσα στο μέτρο.

Ξαναλέω, πολύ σπάνια έχω πετύχει το αντίθετο.

Αλλά σίγουρα συμβαίνει, σε σημείο που να μην είμαι σίγουρος τι εννοεί ο ποιητής.

 

Πάντως, πλέον, είναι σπάνιο το να μην αναγράφεται ο σκοπός του συνθέτη σε αυτό το θέμα (Κατ εμέ παράληψη).

Η πλειοψηφία των εκτελεστών πάντα ρωτάει ποιο καθεστώς επικρατεί στη παρτιτούρα.

 

Εγώ προσωπικά κάνω μια σημείωση στην αρχή της παρτιτούρας, σε όποια περίπτωση, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις.... όπως παρακάτω

 

 

Untitled.png

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο οπλισμός ισχύει για ολόκληρο το κομμάτι ή μέχρι αυτός να αλλάξει (διπλή κάθετη γραμμή).

Τα έκτακτα σημεία αλλοίωσης ισχύουν μόνο μέχρι το τέλος του μέτρου που εμφανίζονται και ΜΟΝΟ για το ύψος που εμφανίζονται.

Η αναίρεση είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ αν ο φθόγγος εμφανίστηκε πριν είτε με απλή δίεση/ύφεση, είτε με διπλή δίεση/ύφεση. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις τη γράφουμε για λόγους σαφήνειας και ευκολίας στη γρήγορη ανάγνωση. Οι αναιρέσεις στον οπλισμό δεν χρησιμοποιούνται πλέον, δεν βοηθάνε σε κάτι..

Η διπλή αναίρεση εμφανίζεται λόγω των διπλών διέσεων-υφέσεων για λόγους συνέπειας.

Η διπλή δίεση γράφεται με δύο τρόπους (## και x).

Απλά πράγματα..

 

Επεξεργασμένο από John Tzinieris
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Guru
3 ώρες πριν, gmoukou είπε

Εγώ προσωπικά κάνω μια σημείωση στην αρχή της παρτιτούρας, σε όποια περίπτωση, για να αποφευχθούν παρεξηγήσεις....

Το καλύτερο.

  • Συμφωνώ 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση



×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου