Προς το περιεχόμενο

Εβένινη ταστιέρα


RayDTutto

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Χαρίλαε' date=' με όλο το σεβασμό, το να διαφωνείς είναι δικαίωμα σου, το να απαξιείς όμως, με διακριτική ειρωνία, δεν είναι.

Κάποιοι ενδεχομένως ακούν καλύτερα απο εμάς, και αντιλαμβάνονται διαφορές που εμείς δεν είμαστε σε θέση να διακρίνουμε.

Οι διαφορές είναι εκεί. Το άν είναι ορατές σε μας αφορά εμάς κι όχι αυτές.[/quote']

 

 

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: 8O 8O 8O

 

Πού την είδες την απαξίωση; Eίναι βαρύς όρος, ξέρεις!! Πιστεύω ότι το έθεσε πολύ σωστά και μου άρεσε έτσι όπως το διάβασα. Διαφωνώ κάθετα με το πώς το είδες. Και κανείς, μα κανείς δεν ακούει καλύτερα από εσένα τον ίδιο. Να πεις ότι ένας δικαστικός ξέρει καλύτερα τους νόμους από εσένα ναι, ότι ένας μηχανικός θα φτιάξει καλύτερες γέφυρες από εσένα ναι, αλλά εσύ ακούς για τον εαυτό σου καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο.

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 129
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

σεταπ στην προκειμένη εννοείς...;

 

 

 

btw.. :lol: :lol: :lol: :lol: σεταπ... όπως σαταπ.... σαραπ ...σατραπ...?

:lol: :lol: :lol: :lol: καλο!

 

σεταπ = set up

 

...όπως λέμε "νοζμπέτερ" :lol:

Μη με ξυπνάς απ΄τις έξι...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακριβώς, Χάρη επειδή το λογικό παράδειγμα σου τυχαίνει καθολικής αποδοχής είναι άστοχο, αυτό σου είπα. Υπάρχουν κάποια πράγματα πολύ πιό υποκειμενικά. Ξεφεύγουν από τις γενικότητες. Ο silot το έθεσε πιό καθαρά λίγο. Δεν χρειάζεται να ξαναγράψω τι είπε.

Και οκ, δεν νομίζω ότι τόσο καιρό που τα λέμε να χρειάζεται πλυθυντικός. Καμιά φορά ο τρόπος όμως διαλόγου, είναι αυτός που δίνει αξία σε μιά συζήτηση.

Δεν συζητάμε το Κυπριακό, αλλά καλό θα ήταν όταν μιλάμε για ήχο κιθάρας, να είμαστε λίγο πιό προσεκτικοί γιατί δεν είναι γενικό αλλά υποκειμενικό το θέμα. ¶λλος είναι ευτιχισμένος με το guitar rig και άλλος με 3 λαμπάτους στην σειρά. ¶λλος βλέπει την ηλεκτρική κιθάρα ίσιωμα, και άλλος συνειδητοποιεί τραγικές διαφορές ακόμα και σε δύο φαινομενικά ίδιες κιθάρες.

Εγώ πιστεύω ότι σαφώς η αλλαγή ενός υλικού όπως η αντικατάσταση της ταστιέρας από τριανταφυλλιά σε έβενο, έχει επίδραση στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα. Δεν ξέρω το ποσοστό αν είναι πολύ - λίγο αλλά από την στιγμή που ένα διάστημα και πέρα το ακούω είναι για εμένα σημαντικό.

Θυμάσαι το βιντεάκι που είχε ανεβάσει ο whitenoise με τα μπράτσα maple & rosewood? Πολλοί φίλοι έλεγαν ότι δεν ακούν απολύτως τίποτα... ύστερα από λίγο παραδέχτηκαν κάποιοι ότι ναι κάτι ακούν...και κάποιοι άλλοι συνέχιζαν να χλευάζουν το γεγονός ότι διυλίζουμε κουνούπια. απλά εγώ και αρκετοί ακόμα το ακούν με την πρώτη, και φαίνεται καραμπινάτη ηχητική αλλαγή που σαφώς δεν προέρχεται από τους μαγνήτες.

Δικό μου όμως π.χ συμπέρασμα. Δεν μπορεί να με κάνει να αλλάξω γνώμη μιά καθολικά αποδεκτή, αλλά και άσχετη γενικότητα.

Ούτε φυσικοί νόμοι περί ταλάντωσης, ιδανικών συνθηκών μήκος πλάτος χορδής, ή οι κοιλιές , οι μαγνήτες και αποροφήσεις κραδασμών από το προκοίλι είναι ικανά να προσδιορίσουν κάποιο αποτέλεσμα.

Μπορούμε να δεχτούμε επιτέλους το αυτονόητο ότι την στιγμή που μιά Squier ό,τι και να της αλλάξεις θα την κάνεις καλή Squier? και την Αμερικάνικη ότι και να της αλλάξεις θα την κάνεις καλή Αμερικάνικη?

Αν δεν είναι ο σκελετός της (τα ξύλα της) αυτό που μένει χωρίς αλλαγή και εξακολουθεί να υπολείπεται σε ήχο τι άλλο μένει? Αν αυτό από μόνο του κάνει τραγική διαφορά δεν μας λέει επιτέλους κάτι? Και ας αφήσουμε επιτέλους την λογική του αυτοκινήτου της χημείας και όλων των άλλων φυσικών επιστημών.

In Fender Strat we trust!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Αλήθεια? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

(Please' date=' ας μην αρχίσουμε.....)

 

 

Εγω λεω να αρχισουμε....

 

[διαβασα εν ταχει τα προηγουμενα]

 

Μπορει ξυλα ιδιας "ρατσας" να ακουγονται διαφορετικα, αλλα το κοινως αποδεκτο ειναι οτι παρουσιαζουν (ως επι το πλειστον) ΟΜΟΙΑ χαρακτηριστικα στη χροια. Κατα καποιο τροπο ξερεις τι περιπου περιμενεις να ακουσεις απο το ταδε ξυλο. Αλλα οι ομοιοτητες σταματουν εκει...

 

Το ξυλο της ταστιερας ΠΑΙΖΕΙ ρολο.

Μπορει να μην ειναι καταφανεστατο (ιδιως σε καποιους...), αλλα κυριως εχει να κανει με το attack της νοτας λογω της διαφορετικοτητας στην πυκνοτητα και τη μαζα. Αυτο δεν σημαινει οτι και καλα μονο ενα εβενινο φιλετο μπορει να εχει γρηγοροτερο attack απο καποιο πιο "ελαιωδες" (βλ. rosewood) ξυλο.

Αλλωστε οι παραγοντες που επηρεαζουν τον ηχο του οργανου ειναι ψιλο_αμετρητοι...

 

Ας μη ξεχναμε ομως και το ρολο που παιζουν τα ταστα.

 

Πολυ ταστο = περισσοτερο "μεταλλο" και λιγοτερο "ξυλο" στον ηχο, και αντιστροφα...

 

Αν τωρα, αυτα σας ακουγονται γιαπωνεζικα... ειστε απο τους τυχερους που απλα παιρνουν μια Χ κιθαρα και δεν τους νοιαζει τιποτε αλλο.

 

Αλλα αγαπητε harilatron, εγω ειμαι απ'τους αλλους... :wink:

wood matters

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και ας αφήσουμε επιτέλους την λογική του αυτοκινήτου της χημείας και όλων των άλλων φυσικών επιστημών.

 

Τακη, νομιζω οτι δεν εχω γινει κατανοητος σε αυτο που ειπα για την ταλαντωση. Με οτι λες συμφωνω απολυτα. Ολη η ουσια ειναι το ΤΙ τελικα ακουει ο καθενας μας. εαν ακουω εγω διαφορα σε 2 μπρατσα σαφως και θα κινηθω προς το μπρατσο που μου δινει το καλυτερο ηχοχρωμα. αυτο ειναι κατι το υποκειμενικο ομως.(και δυστυχως μπορει απλα να θελώ να το ακουσω- δεν ειναι κακο κ αυτο ομως :) )

 

αν θελω να ισχυριστω οτι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ(προσωπικα δεν θελω αλλα πολλοι θελουν σε αυτο το site) το ταδε ξυλο προσδιδει την ταδε ιδιοτητα στον ηχο, καλως η κακως θα πρεπει να το ΑΠΟΔΕΙΞΩ.. τι νοημα εχει η αποδειξη αυτη???

 

για μενα καμια. εκ των πραγματων θεωρω οτι για να συζηταμε αυτη τη στιγμη σε τετοιο επιπεδο εχουμε χασει την μπαλα λιγακι(και με την καλη και με την κακη εννοια). οταν μιλαμε για ηχο ηλεκτρικης κιθαρας, ακομα κ οταν αυτη παιζει καρφι, μεσολαβουν ΤΟΣΟΙ πολλοι παραγοντες και ακρως σημαντικοτεροι που μια μεριδα ατομων καταληγει στο οτι κ η πιθανη συνεισφορα του ΕΙΔΟΥΣ του ξυλου(και οχι μαζας) ειναι αμελητεα, ενω μια αλλη μεριδα πιστευει το αντιθετο. τελικα για να γινεται τζερτζελες, "πλακωνομαστε" απ το 2005 που εγινα μελος στο νοιζ, χωρις κανεις να μπορει να αποδεχτει ΑΠΛΑ μια διαφορετικη αποψη.

τελος παντα θα αντιμετωπιζω την καθε κιθαρα σαν ΕΝΑ ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.(γιατι αυτο πιστευω ακραδαντα πως ειναι) αντι να ακουω τα πριμα του ξυλου, θα καρφωνω την κιθαρα και θα σκεφτομαι δυαδικα : Μ αρεσει - Δεν μ' αρεσει . μετα απ τη συντομη αυτη αποφαση, επιτελους ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

Τάκη, δεν βγάζω νόημα.

Ακριβώς' date=' Χάρη επειδή το λογικό παράδειγμα σου τυχαίνει καθολικής αποδοχής είναι άστοχο, αυτό σου είπα. Υπάρχουν κάποια πράγματα πολύ πιό υποκειμενικά. Ξεφεύγουν από τις γενικότητες.

[/quote']

Αυτό ακριβώς δεν είπα?

Ο silot το έθεσε πιό καθαρά λίγο. Δεν χρειάζεται να ξαναγράψω τι είπε.

Και οκ' date=' δεν νομίζω ότι τόσο καιρό που τα λέμε να χρειάζεται πλυθυντικός. Καμιά φορά ο τρόπος όμως διαλόγου, είναι αυτός που δίνει αξία σε μιά συζήτηση. Δεν συζητάμε το Κυπριακό, αλλά καλό θα ήταν όταν μιλάμε για ήχο κιθάρας, να είμαστε λίγο πιό προσεκτικοί γιατί δεν είναι γενικό αλλά υποκειμενικό το θέμα.

[/quote']

OK, νομίζω δεν χρειάζεται να διευκρινήσω για 3η φορά ότι δεν είχα σκοπό να ειρωνευτώ κανέναν.

Και κάτι ακόμα, η τοποθέτηση "ο έβενος έχει attack", είναι υποκειμενική ή μήπως αντιπροσωπεύει μια "τραβηγμένη" γενίκευση?

 

Εγώ πιστεύω ότι σαφώς η αλλαγή ενός υλικού όπως η αντικατάσταση της ταστιέρας από τριανταφυλλιά σε έβενο' date=' έχει επίδραση στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

[/quote']

 

Αυτό δεν γίνεται Τάκη.....Να ξεκολλήσεις μία ταστιέρα και να κολλήσεις μία άλλη δηλαδή? Γιατί δδιαφορετικά μιλάμε για ένα κομμάτι μαόνι (?) με κάποιο κομμάτι rosewood πάνω και στην άλλη περίπτωση ένα άλλο κομμάτι μαόνι με κάποιο κομμάτι έβενο πάνω.

 

Ούτε φυσικοί νόμοι περί ταλάντωσης' date=' ιδανικών συνθηκών μήκος πλάτος χορδής, ή οι κοιλιές , οι μαγνήτες και αποροφήσεις κραδασμών από το προκοίλι είναι ικανά να προσδιορίσουν κάποιο αποτέλεσμα.

....

Και ας αφήσουμε επιτέλους την λογική του αυτοκινήτου της χημείας και όλων των άλλων φυσικών επιστημών.[/quote']

 

Αν αναλύσεις των μικροταλαντώσεων του φλοιού της γής μπορούν να δώσουν απαντήσεις για το που ακριβώς βρίσκεται και τί διαστάσεις ένα κοίτασμα πετρελαίου, τότε μπορούν να προβλέψουν και τη χροιά που "θα πιάσει" ένας μαγνήτης. Και αν υπάρχει κάπου ένας ρόζος μέσα στο ξύλο. Και αν μια βίδα είναι στραβή. Απλά δεν μπορούν να γίνονται "στον αέρα". Θέλει μετρήσεις, μοντελοποίηση, ανάλυση. Αυτά τα πράγματα γίνονται κάθε μέρα σε άλλους τομείς. Αλλά όχι στη βιομηχανία των εγχόρδων.... μάλλον δεν αξίζει τον κόπο.

 

Λυπάμαι που το λέω αλλά αυτό που γράφεις, "ας αφήσουμε τη λογική των φυσικών επιστημών" είναι σαν να λες "ας αφήσουμε τις κλίμακες και τις νότες και ας μιλάμε περιγραφικά για τις τονικότητες".

(Ξέρεις, και στις μελωδίες να αναφερόμαστε σαν : "παίξε, όχι....λίγο πιο ψηλά, ναι... ανέβα κι άλλο λίγο, κατέβα, κατέβα κι άλλο." )

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator

 

Αλήθεια? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

(Please' date=' ας μην αρχίσουμε.....)

 

[/quote']

 

Εγω λεω να αρχισουμε....

 

[διαβασα εν ταχει τα προηγουμενα]

 

Να τα διαβάσεις πιο προσεκτικά.

 

Αλλα αγαπητε harilatron' date=' εγω ειμαι απ'τους αλλους... :wink:[/quote']

 

Και που να δεις εγώ από ποιούς είμαι. :lol: :lol: :lol:

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderator
...

τελος παντα θα αντιμετωπιζω την καθε κιθαρα σαν ΕΝΑ ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ.(γιατι αυτο πιστευω ακραδαντα πως ειναι) αντι να ακουω τα πριμα του ξυλου' date=' θα καρφωνω την κιθαρα και θα σκεφτομαι δυαδικα : Μ αρεσει - Δεν μ' αρεσει ....[/quote']

 

Αυτό προσπαθώ να πώ από την αρχή.

 

... Γι αυτό (και για άλλες παρόμοιες εμπειρίες)' date=' νομίζω ότι η συζήτηση για τα ξύλα -εξ αποστάσεως- δεν έχει και πολύ νόημα. Νομίζω ότι πρέπει να πιάσεις την κιθάρα για να καταλάβεις πως ακούγεται...όχι να διαβάσεις στην περιγραφή της τον τύπο των ξύλων.

....[/quote']

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργήστε λογαριασμό

Γραφτείτε στην παρέα μας. Είναι εύκολο!

Δημιουργία λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Σύνδεση

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου