Προς το περιεχόμενο

Mycenae Alpha & softw. σύνθεσης μουσικής από σχέδια & σχήματα


bloody_sunday

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Και στις εκλογες πολλοι ψηφισαν Ν.Δ., αλλα αυτο δεν σημαινει πως οσοι το ψηφισαν, ηξεραν και γιατι το κανουν.

Δεν μπορεις ομως εξαιτιας αυτων των..ε..καποιων χιλιαδων ανθρωπων, να κρινεις μια μοναδικη αποψη :)

Η υποστήριξη πολιτικών κομμάτων γίνεται συνήθως στα πλαίσια μιας προβατοποίησης που είναι κοινό φαινόμενο στις μάζες. Η αγάπη για τη μουσική, υποτίθεται ότι είναι προσωπική κατάκτηση παιδείας και καλογουστιάς, οπότε δεν είναι συγκρίσιμα πράγματα. Τώρα αν κάποιος συμμετέχει σε μία συζήτηση για τη μουσική με όρους προβατοκομματισμού, ίσως θα ήταν καλύτερα να σιωπήσει μέχρι να βρει το θάρρος και τις γνώσεις για να συγκεντρώσει κάποια επιχειρήματα.

 

Με δυο λόγια: δεν είμαι γκόμενα κανενός εδώ μέσα για να με απασχολεί τι του αρέσει και τι όχι. Με ενδιαφέρουν τα επιχειρήματα και η αλήθεια, τίποτε άλλο. Όποιος αισθάνεται καταπιεσμένος και θέλει απλώς να λέει τι του αρέσει, ας ξεκινήσει με το αλογάκι που ίσως είδε μικρός και δεν του το πήραν οι γονείς του. Θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον.

 

Προσωπικα αντιπροβαλα τη μουσικοτητα με την αισθητικη του ηχου του Ξενακη. Για μενα ειναι μια μεγαλη μορφη που συνδυασε την επιστημη του ηχου, με τη μουσικη.

 

Ασφαλώς η δική σου άποψη και η ευγένειά σου δεν αμφισβητούνται από εμένα τουλάχιστον. Είναι σαφές ότι άκουσες, έκρινες και μιλάς. Τα άσχετα που πετιούνται να πούνε το κλισέ τους χωρίς να ξέρουν για τι μιλάμε είναι το ενοχλητικό σκέλος της υπόθεσης. Όπως είπε και ο mageiras, το thread έχει πολύ συγκεκριμένο, πολύ τεχνολογικό θέμα. Δεν είμαι αφελής να περιμένω ότι όλοι θα είχαν το ενδιαφέρον ή τις γνώσεις για να συμμετέχουν, αλλά και τέτοια απαξίωση για έναν άνθρωπο που τον αναφέρουν στις επιρροές τους οι περισσότεροι αβάν-γκαρντ μουσικοί του 20ου αιώνα, ομολογώ ότι δεν την περίμενα.

 

Και σιγουρα δεν θελω να μπλεξω στο τι ειναι τεχνη και τι οχι, γιατι ειναι τοσο υποκειμενικο που δεν θα βρουμε ποτε ακρη

 

Δεν είναι καθόλου υποκειμενικό. Αλλά δεν είναι ανάγκη να "βγάλουμε άκρη" για να έχει ενδιαφέρον η συζήτηση - απλώς λίγη ευπρέπεια χρειάζεται. Ας παραιτηθούμε επιτέλους από την ελληναρίστικη νοοτροπία του να θάβουμε ότι δεν καταλαβαίνουμε. Ο Ξενάκης ήταν έλληνας συνθέτης, με εκπληκτικό βιογραφικό και συμμετοχή ακόμη και την αντίσταση στον πόλεμο - αλλά όχι, οι κάφροι νεοέλληνες απασχολούνται με πότε τον πρωτοέπαιξε ο Γκίλμουρ και μήπως ο Φοίβος βγάζει τελικά πιο πολλά λεφτά απ' όσα αξίζει.

 

Βαριέμαι.

Reading The Fucking Manual

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντήσεις 64
  • Πρώτη
  • Τελευταία

Περισσότερες συμμετοχές

Περισσότερες συμμετοχές

Με τον ορο υποκειμενικο, αναφερομαι στη τεχνη σαν προτιμηση.

 

Πχ, εμενα μπορει να μου αρεσει ο Φοιβος ( παπαπαπαπαπα ) και να λεω πως "καμια αλλη μουσικη πλην του Φοιβου, δεν ειναι μουσικη και τεχνη".

Προφανως, ειναι απολυτο και δεν αποτελει αποψη αλλα πεποιηθηση και πιστη πλεον..Πραγμα που στην τεχνη δεν χρειαζεται, μιας και ( θεωρητικα ) ειναι μια κοινη γλωσσα πολλων ανθρωπων σε ολοκληρο τον κοσμο.

 

Προσωπικα, και δεν ντρεπομαι να το πω, χρειαστηκε να μελετησω ενα εγχειριδιο του Σπυριδη, για να αντιληφθω πως αυτο το "ακανονιστο" πραγμα που ακουγα απο τον Ξενακη, ηταν στην ουσια μια βαθια μελετη περι μουσικης, μαθηματικων και ψυχοακουστικης.

 

Και παλι, πολλα εργα του, ειναι "αινιγμα" για μενα και πιστευω πως δεν θα μπορεσω να τα αντιληφθω ποτε.

 

Δεν θα τον εθαβα ομως "εις τα βαραθρα της σκεψης" επειδη εγω δεν τον καταλαβαινω! Τοτε θα επρεπε θαβουμε και οτιδηποτε δεν καταλαβαινουμε ( "Ρε μανα, που εβαλες το DVD player?" "Το εθαψα παιδι μου, γιατι το διαολοπραγμα δεν καταλαβα πως δουλευε" ) και θα ειχαμε απαλλαχθει ισως και απο πολλα τεχνολογικα σκουπδια :D

 

Για μενα ( και αυτο ειναι προσωπικη αποψη που την ειχα εξηγησει και στα αρχικα posts ), ο Ξενακης ειναι πρωτα επιστημονας και μετα μουσικος. Κανενα απο τα 2 δεν αναιρει τη βαρυτητα και τη σημασια του αλλου, ομως η εμβαθυνση που εκανε στην προσεγγιση της μουσικης μεσω μαθηματικων ( κατι που στην ουσια οι Πυθαγοριοι ειχαν κανει πολλα χρονια πριν..αλλα πεθαναν ολοι :P ) νομιζω πως του δινουν τα πρωτεια του επιστημονα μουσικου...Προχωρησε ενα βημα παρακατω απο τους απλους θορυβιστες και σεραϊστες της εποχης του

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με δυο λόγια: δεν είμαι γκόμενα κανενός εδώ μέσα για να με απασχολεί τι του αρέσει και τι όχι. Με ενδιαφέρουν τα επιχειρήματα και η αλήθεια, τίποτε άλλο. Όποιος αισθάνεται καταπιεσμένος και θέλει απλώς να λέει τι του αρέσει, ας ξεκινήσει με το αλογάκι που ίσως είδε μικρός και δεν του το πήραν οι γονείς του. Θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον.

Μετά από αυτό το συντριπτικό επιχείρημα αποχωρώ νικημένος...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά να ανακεφαλαιώσω γιατί γίνεται εκτροχιασμός του θρεντ. Ηρεμήστε λίγο...

 

Πρώτα να ζητήσω την άδεια δυο πολύ πρόθυμων συνφορουμιτών, του Mageira και του Lost Highway για να γράψω το τι μου πρότειναν σε pm για να πετύχω αυτό που έγραφα στην αρχή σχετικά με το Mycenae Alpha.

 

Δεύτερον, εγώ προσωπικά όσο περισσότερο ασχολούμαι τόσο νιώθω να απομακρύνομαι από την συμβατική έννοια της μουσικής και της τέχνης. Σε συζητήσεις που είχα με φίλο ερευνητή σε τμήμα ερευνών ήχου, ίσως προχωρήσει το πράγμα και φτιάξουμε στο μέλλον ένα plugin ή κάτι πιο ολοκληρωμένο (η τεχνική θα είναι όλη δική του μιας κι εγώ ασχολούμαι επαγγελματικά με τελείως διαφορετικά πράγματα...)

 

Σκεφτομαι επίσης ότι στις γραφικές παρτιτούρες (σαν αυτές του Ξενάκη) θα ήταν μια ωραία ιδέα να απεικονισθούν εντελώς χαοτικά φαινόμενα, και μου ήρθε η φαεινή ιδέα να χρησιμοποιήσω καμπύλες από δεδομένα μεγάλων χρηματιστηριακών δεικτών!!!!  ;D

 

 

Παρεπιπτόντως, δεν ξέρω πόσοι το γνωρίζετε αλλά ο Ξενάκης ήταν μάλλον ο σχεδιαστής του πρώτου surround συστήματος της ανθρώπινης τεχνολογικής ιστορίας, εν έτει 1958 στην διεθνή έκθεση των Βρυξελλών. Από αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα σελίδα: http://www.music.psu.edu/Faculty%20Pages/Ballora/INART55/philips.html

 

The audio component was to be a demonstration of the effects of stereophony, reverberation, and echo. Sounds were meant to appear to move in space around the audience. Varese was finally able to realize the movement of sounds through space from different directions. The audio tape consisted of three tracks, to give the illusion of three simultaneous sound sources that could be moving around the space. There were 350 speakers in 20 amplifier combinations (six amplifiers assigned to track one, eight assigned to track two, and six assigned to track three).

 

A fifteen track control tape sent signals to the projectors and amplifiers. A series of "sound routes" were conceived so that the sounds could appear to move through the space from different directions. These were realized by designing an amplifier that would "span" a group of speakers, iterating through them five speakers at a time. For example, a sound path might move through the space of speakers 121 to 145. The sound would come first from speakers 121-125, then 122-126, then 123-127, and so on.

 

This was one of the most elaborate site-specific projects ever created. The sound was written for the space and vice versa. The quick crescendoes and abrupt silences were calculated to exploit the reverberation of the space.

 

 

 

Επίσης, υπάρχει σήμερα μια hardware υλοποίηση του UPIC που έγραφα στην αρχή (!!!!!). To interface είναι σε μορφή PCI κάρτας και το σύνολο software + hardware λέγεται Synthup. Για όποιον ενδιαφέρεται, ένα δωρεάν επιστημονικό άρθρο υπάρχει δημοσιευμένο εδώ:

http://citeseer.ist.psu.edu/cache/papers/cs/19063/http:zSzzSzecho.gaps.ssr.upm.eszSzcostg6zSzbibliographyzSzproceedingszSzraczinski.pdf/filter-implementation-on-synthup.pdf

 

Kι από εδώ:

http://fpgafs.codiert.org/var/th2007.pdf

 

Synthup

 

The Synthup sound synthesis system is founded by the France Telecom. It is based

on seven computing units based on FPGAs with local memory. Further it has five

FPGAs for the data transfer and a control FPGA, as well as a PCI-X Bus interface

which is not reconfigurable.

 

The system can be reconfigured within a few milliseconds. But with a bus frequency

of 66 MHz (PCI) these are thousands of bus cycles. The frequency of 40

Mhz is completely enough for the application and can filter 48 audio channels in

real time [Rac00].

 

 

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 1 μήνα αργότερα...

Επανέρχομαι σε αυτό το θρεντ για να ανακεφαλαιώσω δυο - τρία πραγματάκια.

 

Ο Lost Highway μου πρότεινε τα plugins Cube και Τera της Virsyn:

http://www.virsyn.de/en/E_Products/E_CUBE/e_cube.html

http://www.virsyn.de/en/E_Products/E_TERA/e_tera.html

(για το οποίο Cube είχα ακούσει κι εγώ αλλά μέχρι στιγμής δεν το έχω δει από κοντά)

 

Ο Lost Highway μου πρότεινε (όπως κι ο Curlytree) μια ψιλοανάλογη λειτουργία του Fruity Loops, η οποία όμως δεν ξερω ποια είναι γιατί δεν το έχω δουλέψει ποτέ (ή μπορεί και να το έχω αλλά το'χω ξεχάσει).

 

Ο Mageiras μου έγραψε έναν μίνι οδηγό:

 

Δοκίμασε το εξής:

1. Κατέβασε το Iannix και τα Scores - Pure Data Examples.

 

2. Κατέβασε το PureData (pd-extended build, όχι το κανονικό) για να το χρησιμοποιήσεις σαν OSC synth.

http://downloads.sourceforge.net/pure-data/Pd-0.39.3-extended.exe?modtime=1192542320&big_mirror=0

Έπειτα φόρτωσε στο PD το iannix_additive.pd από τον φάκελο 0_Synthese. Αν εκεί που λέει OSCroute και dumpOSC το περίγραμμα είναι διακεκομμένο, μετονόμασέ τα σε oscx/OSCroute και oscx/dumpOSC. Η κατάσταση με το OSC είναι λίγο φλού ακόμα (καινούριο πρωτόκολλο βλέπεις...). Θυμήσου να ορίσεις από το μενού του PD, Media -> Audio ON.

 

3. Παίξε κάποιο από τα Scores στο Iannix, λογικά κάτι θα ακούσεις. Δεν παίζουν όλα τα Scores με το synth, δε θυμάμαι τώρα ποια ακριβώς παίζουν, πάντως ένα που είναι σαν κατσαρές γραμμές παίζει σίγουρα...

 

Τα παραπάνω τα δοκίμασα αλλά το καημένο το λαπτόπι μου (4ετίας) τα φτυσε σε κάποια πολύ πυκνά περάσματα του Score...

 

Ή χρησιμοποιείς το Iannix κ κάτι σαν αυτό:

 

http://www.wacom.com/intuos/index.cfm

 

 

O Μechmg93 πρότεινε πρώτος το Ιannix (http://iannix.la-kitchen.fr/) κι αυτό...

http://highc.org/

... το οποίο δουλεύει μια χαρά, και είναι πολύ ενδιαφέρον. Ευχαριστώ παιδιά!!!  :)

Fear no more the heat o' the sun

Nor the furious winter's rages

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου