Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου από 09/04/2019 σε όλα

  1. 31 points
    Κι εφτασε η ωρα να δουμε το βιντεο με τα ριφ που μας κατεστρεψαν
  2. 25 points
    Με ρώταγαν κάποια παιδιά για το σύστημα που περνάω κομμάτια (covers), καθώς και τον τρόπο μελέτης στη κιθάρα που μπορεί ομως να φανεί χρήσιμο και για άλλα όργανα. Τα έγραψα στο Forum όπου γίνεται σχετική συζήτηση αλλά τα γράφω και εδώ, ενώ στο τέλος φιλοσοφώ και λίγο περι της χρησιμότητας ή οχι, των covers. 1. Ακούω το κομμάτι πολλές φορές. Το πρωτο πραγμα στην εκμάθηση της μουσικης ειναι να ακουμε μουσικη. Και ολων των ειδων τις μουσικες, οχι κολλημα σε ενα ειδος. 2. Μετα το ξανακουω πολλες φορες πιο αργα ομως στο 90% της ταχυτητας, ισως και λιγο πιο αργα, αναλογα το κομματι. Μονο αν μπει στο μυαλο μου, θα το εχω μετα και στα χερια, τα οποια το μονο που χρειαζονται ειναι εξασκηση -πολυ ή λιγη, αναλογα το επιπεδο του καθενος. Πρεπει να το τραγουδαω το κομματι, να ξερω απο εξω τη μελωδια. Χρησιμοποιώ για αναπαραγωγή ήχου και μελετη το προγραμματακι subscribe που υπαρχει για ελευθερο downloading εδω : http://www.seventhstring.com/xscribe/download.html Μπορει να μειώνει την ταχυτητα του κομματιού, χωρις να αλλοιώνει σημαντικά τον ηχο και ετσι ειναι ευδιάκριτος ακομα και σε πολυ αργή ταχύτητα. Επισης εχει τη δυνατότητα αλλαγης τονου, ακομα και σε μορια, παλι με ελαχιστη πτωση ποιοτητας. 3. Μετα καθομαι και προσπαθω να βγαλω την πρωτη φραση στο 90% περιπου (οχι πιο αργα), εστω slopy (με μουτζουρες λαθη κλπ στο αριστερο χερι) για να εχω αρχικά, σωστο το δεξι χερι. Τα ρυθμικα δηλαδη και τα πανω κατω της πενας να ειναι σωστα. Αν το βαλω να το περασω απο τη αρχη πολυ αργα, θα πεσω στην παγιδα και θα το μαθω με οτι πενα βολευει και ετσι στην πραγματικη ταχυτητα δεν θα παιζεται συνηθως με τιποτα. 4. Μετα κανω slowdown στο 80% και αρχιζει η δουλεια για το αριστερο χερι, ετσι ωστε να "καθαρίσουν" οι νοτες. Αν δεν μπορω στο 80% παω και πιο αργα, αναλογα το κομματι. Βασικό: Το δεξι χερι πρεπει να ακολουθει τα patterns που ειχα και στο 90% 5. Μετα ξεκιναω να ανεβαζω 3-4% καθε φορα, οταν πια σε καθε φραση, μετα απο οσες επαναληψεις χρειαστουν, εχει καθαρισει το παιξιμο και εχουν αποκτησει τα χερια muscle memory. Βασικα ολα ειναι θεμα παραγωγης της μυελινης απο τον οργανισμο μας, κατα την διαδικασια των επαναληψεων. Εδω κι ενα σχετικο, πολυ ενδιαφερον βιβλιο γα διαβασμα: The Talent Code. 6. Μετα συνεχιζω μεχρι να παιζω τη φραση και πιο γρηγορα απο το original. 7. Μετα παω στη επομενη φραση, ακολουθω τα ιδια. 8. Μετα παιζω και τις δυο φρασεις σε πιο αργη ταχυτητα, προσεχωντας ιδιαιτερα το σημειο "ενωσης τους". Το οποιο σημειο αν χρειαστει, το απομονωνω και το μελεταω ξεχωριστα, με πολλες επαναληψεις απο αργα σε πιο γρηγορα κλπ. Παντα προσεχω οταν κανω slowdown, το pattern στο δεξι χερι να ειναι ιδιο με της γρηγορης ταχυτητας. 9. Επομενες δυο φρασεις τα ιδια. Και τις κολλαω στις δυο πρωτες που εχω ηδη περασει. κ.ο.κ. 10. Μετα παιζω ολο το κομματι αρχικα στο 80-90% και μετα αυξηση της ταχυτητας οσο παει. Ή αν ειναι πολυ μεγαλο το κομματι, παιζω ενα μερος καθε φορα - A, B, C, bridge κλπ - και μετα τα ενωνω και το παιζω ολοκληρο. Παρόμοιο τροπο ακολουθώ οταν μελεταω κατι απο παρτιτουρα ή tab κλπ, με το μετρονομο. Αρχικα λιγο πιο αργα, για να τσεκαρω τα patterns του δεξιου χεριου, μετα slowdown για το αριστερο χερι και μετα σταδιακη αυξηση της ταχυτητας. Την ταχυτητα στο μετρονομο την φτανω μεχρι το 110%, ή οσο περισσότερο μπορω, ετσι ωστε στο live το 100% να μου φαινεται "παιχνιδακι". Το μονο μειονεκτημα του transcribe software, ειναι οτι δυστυχως μονο μειωνει την ταχυτητα. Δεν μπορει και να την ανεβάζει. Ποτέ στο live δεν μπορουμε να φτάσουμε τις δυνατότητες μας στο 100%, οπως οταν ειμαστε ανετοι στο σπιτακι μας, αραχτοι με το καφεδακι/ποτακια μας κλπ. Θα υπαρχουν πολλοι παραγοντες που θα μας φρεναρουν την αποδοση. Επισης ενας πολυ σημαντικο λογος για να εχουμε ενα κομματι για πλακα πριν το παιξουμε live, ειναι οτι πρεπει να το διασκεδαζουμε κι εμεις, οχι μονο το κοινο. Αν βγουμε να παιξουμε και εχουμε κολλημενα τα ματια πανω στην ταστιερα να μη μας φυγει καμια νοτα και καθηλωμενοι σαν κουτσουρα σε μια μερια, θα χασουμε το fun της υποθεσης και βασικα... δεν θα βλεπουμε τα κοριτσακια απο κατω Θα τελειωσει το Live, δεν θα εχουμε καταλαβει τιποτα και θα ειμαστε και πτωματα (εγκεφαλικα). Ετσι, ουτε μετα το Live, θα διασκεδασουμε. Επίσης θα ήθελα να επισημάνω κατι για τα covers γενικά. Τα covers δεν ειναι πανάκεια, αλλα ειναι ομως απαραίτητα για ανάπτυξη τεχνικης. Απο εκει ξεκινάμε και φτανουμε στο σημειο να παιζουμε τα δικα μας, μεσα φυσικα κι απο τα θεωρητικα της μουσικης και γενικα ολα τα μαθηματα της μουσικης, ακομα και ιστορια κλπ, οχι μονο το practice. Και βασικα πρεπει να ΑΚΟΥΜΕ πολυ, καλη μουσικη ολων των ειδων. Δεν πρεπει να μενουμε και να μελεταμε ενα ειδος και ιδιαιτερα να κολλαμε σε εναν ή ελαχιστους κιθαριστες. Θα γινουμε κοπια του. Οταν παιζουμε τα δικα μας (ειτε σε μια μπαντα, ειτε αυτονομα σαν σολιστες) θα εχουμε φυσικα το δικο μας στυλ και θα το υποστηριζουμε, αλλα η μελετη ειναι διαφορετικο πραγμα και πρεπει να απλωνεται παντου. Ποτε δεν ξερεις τι θα σου ερθει κι απο που, το οποιο θα σου ανοιξει νεους οριζοντες για τη δικια σου μουσικη. Με τα covers που ανεβαζω, ισως (μαλλον σιγουρα δηλαδή), εχω δημιουργησει την εντυπωση του coverά. Εξηγω οτι, με τα covers δεν στηνω ρεπερτοριο. Τα κομματια δεν τα θυμαμαι μετα απο μερικες μερες να τα ξαναπαιξω, και συνηθως δεν τα ξαναπαιζω. Αν καποια στιγμη μετα απο καιρο θελω να τα ξαναπαιξω, θα πρεπει να κατσω να τα ξανακοιταξω. Και τοτε, παντα ανακαλυπτω νεα πραγματα μεσα τους, που δεν ειχα προσεξει αρχικα, λογω του τοτε επιπεδου μου. Ολη η δουλεια λοιπον που χρειαζομαι ως μουσικος, εχει γινει κατα την μελετη τους. Τα "χωνευω", και μου χρησιμευουν αλλου στη μουσικη μου πορεια. Και αυτο ειναι πολυ βασικο, επειδη συμμετεχω και στη δισκογραφια ως (οχι ακριβως "session"), που τις περισσοτερες φορες του ζητουν οχι απλα να παιξει μερικες νοτες απο μια παρτιτουρα, αλλα να δημιουργησει κατι νεο ή γενικα να δωσει κατι δικο του ηχητικα και παιχτικα. Ολα αυτα που ακολουθω στην πορεια μου, ετσι και τα covers, μου εχουν χρησιμευσει πολυ, ως καλη "τροφη" για το μυαλο, για να παιζω χωρις να κοπιαρω. Αν και πολλες φορες εχουμε "παραγγελιες", τυπου "βαλε λιγο Santana, ή Edge, Andy Summers, Nickelback, Pantera, Muse, Pearl jam, Soundgarden, κλπ" και φυσικα, παλι ειναι χρησιμα τα covers. Βασικά χαίρομαι οταν ακουω καποιον να αναγνωριζει το παιξιμο μου, μεσα σε τυχαια κομματια. Καποια στιγμη, Θεου... ή μαλλον χρηματος θελοντος, πρεπει να "χρησιμοποιησω" τον εαυτο μου, και προς οφελος καθαρα δικο μου, σε δικο μου cd εννοω. Μη φοβαστε τα covers λοιπον, αρκει να ειστε ανοιχτομυαλοι και δεν κανετε covers συνεχως μονο ενος ειδους μουσικης ή ενος κιθαριστα. Σπυρος Δελτα
  3. 21 points
    Γεια σας κι από μένα. Ένα από τα πιο αγαπημένα κομμάτια για ακουστική του Masaaki Kishibe. Το παίζω χρόνια αλλά τώρα κάθησα να το μάθω κανονικά. Ελπίζω να σας αρέσει. Η ηχογράφηση έγινα με ένα rode nt4 και η κάρτα είναι η spl crimson. Το κούρδισμα είναι DADGAD και η κιθάρα μου είναι η παλιά μου του Λαμπή ,με αλλαγμένο καπάκι πρόσφατα. Κάθε σχόλιο τεχνικής και καλλιτεχνικής φύσης δεκτό! Ευχαριστώ για την ακρόαση.
  4. 18 points
    Γεια σε όλους, ειμαι ο ενας από τους γιους του Γιάννη. Ευχαριστω για τις σκέψεις σας να ξέρετε ότι το τελευταίο καιρό (τρία χρόνια) υπέφερε από αρρώστιες και τώρα αναπαύθηκε και μάλιστα ειρηνικά. Αντι για θρήνο σας προτείνω να βάλετε το έργο του ειδικά Socrates δυνατά και να πιείτε μια μπίρα στην μνήμη του, αυτό θα ήθελε. με εκτίμηση, Άρης Σπάθας ΥΓ: Δευτέρα στις 6 το απόγευμα θα γίνει η τελετη στον Άγιο Σεραφείμ στην Παλιά Πεντέλη οποίος θέλει είναι ευπρόσδεκτος να έρθει.
  5. 16 points
    yannisp Οντως ωραιο το τρακ σου Προσπαθησα να ειμαι εγκρατης αλλα,ως συνηθως,δεν τα καταφερα ρε γμτ. stavros 80.mp3
  6. 16 points
    Ενα μικρο κομματακι που φτιαξαμε με τον καλο φιλο και συν-φορουμιτη Νικο Αραβανη.
  7. 16 points
    To Σάββατο 1 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί το σεμινάριο με θέμα SETUP κιθάρας (και μπάσου), στο κτίριο της ΧΑΝΘ στη Θεσσαλονίκη. Το εργαστήριο εκμάθησης ρύθμισης & setup κιθάρας απευθύνεται σε μουσικούς κάθε επιπέδου, που θέλουν να μάθουν πώς να ελέγχουν και να σετάρουν τα όργανά τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους και πώς να διατηρούν τα όργανά τους σε καλή παικτική κατάσταση. Το σεμινάριο guitar setup αποτελεί μια στέρεη βάση για την γνωριμία με το μουσικό όργανο που λέγεται κιθάρα (κλασσική, ηλεκτρική, ακουστική, ακουστικό & ηλεκτρικό μπάσο) και μια ευκαιρία για βαθύτερη κατανόηση της λειτουργίας του, αλλά και τυχόν προβλημάτων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια ζωής του. ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ Το εργαστήριο εκμάθησης setup έχει διάρκεια 5 ώρες και αποτελείται από κλειστό group έως και 8 ατόμων. Θα υπάρξει μια εισαγωγή στις αρχές λειτουργίας και στα είδη της κιθάρας και θα επισημανθούν τα βασικά σημεία ενδιαφέροντος πάνω στο όργανο. Θεωρητικές πληροφορίες θα παρέχονται καθ' όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου το οποίο θα είναι στο μεγαλύτερο μέρος του καθαρά πρακτικό: Ο κάθε συμμετέχων θα σετάρει το όργανο της επιλογής του, που θα φέρει μαζί του. ΤΙ ΚΑΛΥΠΤΕΙ - Έλεγχος relief και ρύθμιση. Προβληματικές ταστιέρες. Συμβιβασμοί - Ύψη χορδών/action. Εργοστασιακά specs και πώς μπορούμε να αποκλίνουμε. - Nuts. Πώς επηρεάζουν το setup. Έλεγχος για προβλήματα. - Κλειδιά. Είδη, χρήσεις, ρυθμίσεις - Ιntonation. Tί είναι, πώς ρυθμίζεται. - Ταστιέρα. Είδη και συντήρηση. - Τάστα. Είδη, χρήσεις, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Προβλήματα και λύσεις. Λείανση-γυάλισμα. - Καβαλάρηδες. Tune-o-matic, tremolo, ακουστική, κλασσική. Ύψη, ρυθμίσεις. - Ηλεκτρικά, καθαρισμός, ρύθμιση μαγνητών - Καθαρισμός οργάνου και μερών. Λίπανση - Χορδές. Είδη και χαρακτηριστικά. Αλλαγή χορδών. Θα συζητηθούν επίσης τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια χρήσης του οργάνου και πώς αυτά μπορούν να προληφθούν μέσω του setup και της συντήρησης. Συνθήκες φύλαξης, αποθήκευσης και μεταφοράς. Θα χρησιμοποιηθούν εργαλεία ευρείας χρήσης αλλά και θα συζητηθούν ειδικά εργαλεία μετρήσεων και χρήσης στο setup του οργάνου. Θα υπάρξει πρακτική, ένας προς έναν, καθοδήγηση και βοήθεια όπου και όταν χρειάζεται. Στο τέλος του σεμιναρίου, ο κάθε συμμετέχων θα πάρει μαζί του σεταρισμένο το όργανο που έχει φέρει και θα έχει αποκτήσει μια πιο σφαιρική γνώση της λειτουργίας του οργάνου και πώς αυτό μπορεί να έρθει στα μέτρα του. H τιμή συμμετοχής στο σεμινάριο είναι 90 ευρώ (+ΦΠΑ) και η διάρκειά του συνολικά 5 ώρες. Ειδική τιμή EarlyBird για εγγραφή μέχρι και Τρίτη 14 Μαΐου, 75 ευρώ (+ΦΠΑ). Για κράτηση θέσεων και πληροφορίες, inbox εδώ ή στο inbox του Pnoi Kai Nyksi ή στο pnoi.nyksi@gmail.com. Tηλέφωνο επικοινωνίας 2314025525. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ο Φάνης Πλουμής είναι τεχνικός μουσικών οργάνων και οργανοποιός, απόφοιτος του Merton College του Λονδίνου στο τμήμα Musical Instrument Technology. Eίναι συνιδρυτής του εργαστηρίου επισκευών, service και mods "ΠΝΟΗ & ΝΥΞΗ" και κατασκευάζει τις χειροποίητες "Alfa Handcrafted Guitars" στον ίδιο χώρο, από το 2010. Έχει εργαστεί ως τεχνικός επισκευών στο κατάστημα "Broadway Music" του Λονδίνου από το 2007 έως το 2009. Είναι επίσης Authorized Service Technician, επιπέδου SILVER, του εργοστασίου της TAYLOR GUITARS. Έχει πτυχίο ηχοληψίας, με αντίστοιχη εμπειρία. Είναι μουσικός/κιθαρίστας, συλλέκτης λάθος νοτών.
  8. 15 points
    Εχω αποθρασυνθει εντελως,το ξερω. Stavros Blues (2).mp3
  9. 15 points
    Έχω ακούσει πολλά τέτοια, αλλά μου έρχονται ένα-ένα. Η μητέρα μιας φίλης μου έλεγε ότι ο ανηψιός της έχει σπουδάσει ναυαγός (αντί ναυπηγός). Κάποτε δούλευα στο (τότε) 131 στον ΟΤΕ. Δεν φαντάζεστε τι έχω ακούσει. Ένας ζητούσε το τηλέφωνο του αυτόπλους στην Καλλιθέα. Μέχρι να καταλάβω ότι εννοούσε το autoplus είδα κι έπαθα. Ένας άλλος μου ζήτησε το τηλέφωνο του Λαυρέντη. Ποιός είναι ρε φίλε ο Λαυρέντης? Αυτός ο σταθμός που βάζει τα αγαπησιάρικα αγόρι μου (love radio).
  10. 15 points
    Σήμερα, είναι μια ιδιαίτερη μέρα για μένα,καθώς συμπληρώνονται εννιά χρόνια,από το θάνατο του Πατέρα μου. Σαρανταπέντε χρόνια στα πάλκα,ασυμβίβαστος κι ακέραιος. Αυτός μου πήρε την πρώτη μου κιθάρα,αυτός μου έδειξε και τις πρώτες ασκήσεις.Κόντρες πολλές απάνω στη μουσική,συμφωνούσαμε όμως στα καλά... Τώρα μένω να γελάω και να κλαίω,με κάτι αφιερώματα στον Καζαντζίδη, που βλέπω στην τηλεόραση, με κάτι τύπους που ερμηνεύουν τρομάρα τους... Αν και το site είναι "ροκεντρολίστικο" όπως θα έλεγε, παραθέτω κάτι από ένα αφιέρωμα στο Στέλιο. Γειά σου ρε Πατέρα...
  11. 15 points
    Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 80 κρέμασα τα γάντια μου από τα live. Αφορμή το καθημερινό ξενύχτι, το ποτό κι η κούραση. Εξ άλλου είχα αρχίσει να γέρνω αριστερά από τα κιλά της Les Paul και εκτός αυτού ποτέ δεν παίζονταν τα κομμάτια μας όπως τα φανταζόμουν ενώ τα απογεύματα είχα αρχίσει να πειραματίζομαι με ένα μικρό Casio αρμόνιο που μου έκανε δώρο η Κική. Αυτό ήταν! Κόλλησα γερά και ξαναβγήκα απο το καβούκι μου μια δεκαετία αργότερα, έχοντας σπαταλήσει άπειρες νύχτες και Σαββατοκύριακα προγραμματίζοντας synthesizer και ντραμοκούτια, παίζοντας μπάσα, κιθάρες και ότι όργανο βρισκόταν πρόχειρο, προσπαθώντας να ενορχηστρώσω το τέλειο background για τις μουσικές μου διαστροφές. Κι ας μην τις άκουγε κανείς. Εγώ διασκέδαζα! Μόνος αλλά πάντα στην ώρα μου για την “πρόβα” και χωρίς αντιρρήσεις από τον “μπασίστα”. Μεγάλο χάσιμο χρόνου για πολλούς αλλά δεν θ’ άλλαζα με τίποτα την απόλαυση που ένοιωθα όταν πετύχαινε το ζητούμενο. I did it my way! Και συνεχίζω... τριάντα χρόνια αργότερα όπου πολλά έχουν αλλάξει προς το αρτιότερο, το ευκολότερο και το φτηνότερο. Μακάρι να είχα τα εργαλεία του σήμερα, τότε. Αλλά ποιός τα είχε; Και κυρίως πόσα θα ήξερα, αφού θέλοντας και μη συνυπήρξα στην επανάσταση του Home recording και παρακολούθησα το κάθε βήμα των εξελίξεων καθημερινά και όχι από βιβλίο; Λίγη Ιστορία Πριν τον πολυκάναλο τρόπο ηχογράφησης, η εγγραφή της μουσικής ήταν μια αποτύπωση ενός performance σε ταινία. Οι μουσικοί μαζεύονταν σε ένα στούντιο ηχογράφησης, έτρεχε η ταινία και έγραφε την συγκεκριμένη εκτέλεση μαζί με κάθε απρόοπτο. Παρά το γεγονός ότι πολλοί θα πουν πως είναι η πιό ειλικρινής και πιστή διαδικασία εκτέλεσης, πρόκειται για μια μέθοδο ηχογράφησης με περιορισμούς. Εαν κάποιος μουσικός του συνόλου κάνει ένα μικρό λάθος, αυτό αποτυπώνεται στην ηχογράφηση. Προβλήματα και αδυναμίες στη διαδικασία επίσης, όπως η άνιση στάθμη μεταξύ οργάνων και φωνών καταγράφονται μόνιμα. Με την εμφάνιση της πολυκάναλης ηχογράφησης οι παραγωγοί απέκτησαν άμεσο έλεγχο σε συγκεκριμένα μέρη της εκτέλεσης. Αν μια φωνή φαλτσάρει ή ένα όργανο κάνει λάθος, το συγκεκριμένο κανάλι που ηχογραφήθηκε αυτό το όργανο, μπορεί να ξαναγραφτεί χωρίς να επηρεάσει τα υπόλοιπα όργανα. Με αυτό τον τρόπο ηχογραφείται το μεγαλύτερο μέρος της δισκογραφίας σήμερα. Την δεκαετία του 50, ο κιθαρίστας και εφευρέτης Les Paul πρωτοεφάρμοσε την πολυκάναλη διαδικασία, χρησιμοποιώντας μαγνητική ταινία 1 ίντσας σε ένα οκτακάναλο μαγνητόφωνο Ampex για να γράψει σε παράλληλα κανάλια ή επίπεδα τη μουσική του. Ηταν μια επαναστατική εξέλιξη στην βιομηχανία της φωνογράφησης (όπως λεγόταν τότε), αυτή που θα καθόριζε την καλλιτεχνική απελευθέρωση των μουσικών την επόμενη δεκαετία. Στα 60’ς οι Beatles με τις επαναστατικές ηχογραφήσεις τους προώθησαν τις εξελίξεις στην τεχνολογία της πολυκάναλης ηχογράφησης. Υπο την καθοδήγηση του παραγωγού τους George Martin, η χρήση των πολυκάναλων εγγραφέων από το δικάναλη ηχογράφηση του "Please, Please Me" μέχρι την οχτακάναλη του "Abbey Road" επέβαλε τον τρόπο που θα γραφόταν μελλοντικά η μουσική. Φυσικά όλοι πλέον ξέρουμε την εποχή των δεινοσαύρων που ακολούθησε στην δεκαετία του 70, με τα μεγάλα ροκ συγκροτήματα να κάνουν χρήση της τεχνολογίας αυτής, που στο απόγειο της αναλογικής ηχογράφησης έφτασε στα 24-κάναλα μαγνητόφωνα σε μέγεθος ψυγείου. Οι δεινόσαυροι “έκλειναν” τα πανάκριβα στούντιο με τους μήνες για να γράψουν ένα άλμπουμ. Ολο αυτό είχε ένα κόστος σοβαρό που το πλήρωναν μόνο όσοι είχαν υπογράψει συμβόλαιο με πολυεθνική δισκογραφική εταιρεία. Ο τρόπος αυτός έπαιξε μεγάλο ρόλο στην μουσική της εποχής αφού τα σημαντικότερα συγκροτήματα δούλευαν περισσότερο με την τεχνική των στούντιο παρά σαν live performers. Η ηχογραφημένη μουσική έγινε ένα είδος τέχνης όπου ο ηχητικός πειραματισμός αποχαλινώθηκε, πολλές φορές δημιουργώντας αποτελέσματα που ήταν αδύνατο να επαναληφθούν επι σκηνής. Κλασσικό παράδειγμα το “A night at the Opera” των Queen. Αν για τα μεγάλα συγκροτήματα αυτό σήμαινε δημιουργική ελευθερία, για τους σόλο μουσικούς ήταν αποκάλυψη. Ο Stevie Wonder για παράδειγμα που έπαιζε πολλά όργανα, μπόρεσε να συνθέσει και να ηχογραφήσει δίσκους όπου τραγουδούσε και έπαιζε αν όχι όλα, τα περισσότερα όργανα μόνος του. Προς το τέλος της δεκαετίας εμφανίστηκαν τα πρώτα 4-κάναλα μπομπινόφωνα στενής ταινίας και αμέσως μετά τα κασετόφωνα από τις Tascam και Fostex με ενσωματωμένους μείκτες, που επέτρεψαν στους κοινούς θνητούς να γράφουν στο σπίτι τους, αφού το κόστος ήταν πλέον προσιτό. Για τον “ηλεκτρονικό” μουσικό το έτος Μηδέν ήταν το 1982 όταν παρουσιάστηκε το MIDI (Musical Instrument Digital Interface) ένα ανοιχτό πρωτόκολλο σύνδεσης μηχανημάτων και synthesizer. Λόγω των περιορισμών χρόνου στις στενές ταινίες που έπαιζαν στις διπλάσιες ταχύτητες για ν’ ανταπεξέλθουν στα προβλήματα ποιότητας του format και των λίγων σχετικά καναλιών, η ενορχήστρωση με τον συνδυασμό synthesizer που έπαιζαν ταυτόχρονα και σύγχρονα λόγω MIDI, είχε μεγάλο αντίκτυπο στην μουσική του 80, κυρίως στην “φτωχότερη” Ευρώπη όπου το home recording άρχισε να αναπτύσσεται. Ο άμεσα αναγνωρίσιμος ήχος των 80’ς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτές τις προδιαγραφές ενορχήστρωσης, καθώς όλοι πειραματίζονταν με ότι “μαραφέτι” κυκλοφορούσε τότε χωρίς κανόνες και περιορισμούς. Σε γεννήτριες ήχου ή και εφέ. Απο την Αμερική γεννήθηκε ο ήχος του hip-hop και rap από άτομα που είχαν στη διάθεση τους τέτοια προσιτά εργαλεία που ναι μεν επέτρεπαν τη σύνθεση, ταυτόχρονα όμως οδηγούσαν σε επαναλαμβανόμενους ρυθμούς, κυρίως από το γεγονός ότι ήταν αυτοδίδακτοι μουσικοί περιορισμένων δυνατοτήτων στην ανάπτυξη αρμονίας. Ετσι δημιουργήθηκε ένα ολόκληρο μουσικό ιδίωμα με βάση ρυθμούς από drum machines, που πάνω του στήθηκε η σημερινή σκηνή του R&B και του House. Στα μέσα του 90 εμφανίστηκαν τα digital hard disk recorder (μηχανήματα εγγραφής σε σκληρό δίσκο) και παράλληλα η ψηφιακή πολυκάναλη ηχογράφηση αναπόφευκτα πέρασε στον υπολογιστή με δυνατότητες που ήταν στη σφαίρα της φαντασίας για όσους είχαν ξεκινήσει την πολυκάναλη εγγραφή και το home recording. Και ήρθαμε στο σήμερα όπου στην άκρη της κρεβατοκάμαρας πάνω στο γραφείο υπάρχει ένας υπολογιστής με οθόνη και ηχεία. Το ιδανικό περιβάλλον για τις πιό εμπνευσμένες στιγμές του καθενός.
  12. 14 points
    Ενα γνωστο στους περισσοτερους θεματακι, που με απασχολησε τον τελευταιο καιρο, ως προς το πως θα διασκευασω την ορχηστρα εγχορδων, με ηλεκτρικες κιθαρες αλλα και το πως θα τις μιξαρω για να ακουγονται ολες και σωστα. Λεπτομερειες για οποιον ενδιαφερεται Μοιρασα τις δυο βασικες φωνες ("συνοδεια" και μελωδια) σε 8 κιθαρες. 2 κιθαρες παιζουν τη μια φωνη (συνοδεια), οπου η πρωτη παιζει χαμηλη οκταβα και ειναι ντουμπλαρισμενη (ηχογραφημενη δυο φορες), GTR 1 left 100% και GTR 1 right 100% . και η δευτερη κιθαρα που παιζει μια οκταβα πανω (εκτος απο ενα σημειο) και ειναι ντουμπλαρισμενη, GTR 2 left 50% και GTR 2 right 50%. 3 κιθαρες παιζουν τη μελωδια, οπου ειναι μια που παιζει χαμηλη οκταβα, GTR 3 left 15% μια που παιζει πανω οκταβα, GTR 4 right 15%. και μια κιθαρα που παιζει δυο οκταβες πανω και ειναι ντουμπλαρισμενη, GTR 5 left 80% και GTR 5 right 80%. Μπασο χερατο. Τυμπανα με το Easy Drummer (metal machine) Strings pad απο το HalionOne του Cubase, με stereo enhacer και multiband compressor.
  13. 13 points
    Σήμερα είδα στον Νάκα τον Jared James Nichols. Είναι ένας blues-rock παίκτης από την Αμερική, ο οποίος κάνει clinic tours με τη Blackstar και την Epiphone. Πολύ καλός παίκτης με χερούκλες, ωραία τραγούδια, αλλά δε θέλω να σταθώ εκεί. Ο τύπος είναι καταπληκτικό παιδί, χρυσή καρδιά πραγματικά, μπαίνει μέσα σε ένα δωμάτιο και αλλάζει η αύρα. Παίξαμε παρέα on stage, εκείνος δηλαδή γιατί εγώ ήμουν σε ρε φαλτσόρε από το άγχος και στο τέλος αράξαμε λίγο μιλώντας για rock, gear και λοιπά.
  14. 13 points
    Ειχε ζητησει ο Αετος ενα σουφλε. Δεσμευτηκα και επρεπε.
  15. 13 points
    Όλα μου τα άσματα (έντεκα τον αριθμό) με στίχους, άλλοτε με πρόζα και άλλοτε τραγουδιστά μαζεμένα σε ένα ψηφιακό άλμπουμ στο Bandcamp. Εννοείτε ότι θα ακολουθήσουν και τ'άλλα τρία άλμπουμ μου (μετανοείτε Χριστιανοί...) με τα instrumental κομμάτια μου. Ξαναεννοείτε ότι επειδή τα μίξαρα και τα μαστεράρισα μόνος μου, το αποτέλεσμα (τουλάχιστον στην παραγωγή...) είναι μετριότατο. Μην ξεχνάμε ότι είμαι ένας bedroom player με ότι κι αν συνεπάγεται αυτό! https://fotistsigos.bandcamp.com/album/slowly-dying
  16. 12 points
  17. 12 points
    Ένα κομματάκι μου που έγραψα αυτές τις μέρες. Οι στίχοι ανήκουν στον Γιώργο Ιωάννου, εδώ.... http://www.snhell.gr/anthology/content.asp?id=249&author_id=12 Υ.Γ. Τους ίδιους αυτούς στίχους "χρησιμοποίησα" κάποτε σε ένα άλλο μου κομμάτι, αλλά δεν του ταίριαξαν οπότε το υποβίβασα σε instrumental..... Νομίζω ότι τώρα βρήκαν την παραλία τους....
  18. 12 points
    Beetroot 2018: Σωτήρης Νικολάου, Κωνσταντίνος Τσιώλης, Πέτρος Παπαβασιλείου. Στο πλαίσιο "αφού αρέσει στον εναν τα πράγματα που κάνει ο άλλος, ας κάνουμε κάτι όλοι μαζί". Καταλήξαμε σε μερικά κομματια που έφτιαξαν ενα self released ep που υπάρχει στο bandcamp και ένα βινυλιακι που εξέδωσε η inner ear στο πλαίσιο μιας συλλογής της. Το κομμάτι παραπάνω είναι η β' πλευρά αυτού του βινυλίου
  19. 12 points
    Γεια και χαρα!Προσφατα περασα μια περιπετεια με κολικο νεφρου!!!Πανω στα ζορια εγραψα και ενα κομματακι...προφανως ακομα δεν εχει τελειωσει αλλα προχωραει... Απόψησ;;;;;;; 3019-04-20 riff (intro verse refrain bridge outro 2).mp3
  20. 12 points
    Μου έστειλαν ένα κομμάτι (ο Θεός να το κάνει...) ο Αραβανής με τον Gvour. Ό πρώτος το έγραψε, τα πάντα όλα και ο δεύτερος πρόσθεσε ένα θέμα, κάποια σόλο και κάτι άλλα περίεργα με την κιθάρα του. Το έβαλα στο Reaper, έκοψα, έραψα, άλλαξα κάποια (πολλά...) πράγματα, το συμμόρφωσα, διόρθωσα τα (πολλά...) λάθη των παραπάνω άμουσων συμφορουμιτών, πρόσθεσα ένα κανάλι με μια δικιά μου Θεϊκή φανκέ κιθάρα και ένα ακόμη με μια θεσπέσια παραμορφωμένη. Το αποτέλεσμα, εν συγκρίσει με αυτό που μου έστειλαν (κι όχι μόνο...) νομίζω ότι με δικαιώνει ως Αρχιμαέστρου, Αρχιμουσικού, Αρχιμηχανικού ήχου και εν τέλει Αρχιμιξερά-Αρχιμαστερά....τέλος πάντως ότι αρχίζει από Αρχι.... Απολαύστε υπεύθυνα χωρίς ενοχές και κανονιστικές δεσμεύσεις!
  21. 11 points
    Οταν πήγαινα δημοτικό σχολείο, ακούγαμε ότι άκουγαν οι γονείς μας απο μουσική και αυτοί ότι έπαιζε το ράδιο. Η αλήθεια είναι πως ο πατέρας μου είχε ένα πικάπ και μπόλικες πλάκες του Καζαντζίδη πoυ έπαιζε στα συχνά πάρτι που διοργάνωναν. Ηταν Tepaz νομίζω, ένα πικαπ που στο καπάκι του (γιατί έκλεινε σαν κουτί) είχε ένα μεγάφωνο και έπαιζε και με μπαταρίες για λίγο. Η απόδοση του ήταν ικανοποιητική για τα δεδομένα. Αργότερα, πήρε ο μπαμπάς ένα σύστημα National στερεοφωνικό που ακούγαμε τον Καζαντζίδη και εγω πήρα το Tepaz στο δωμάτιο μου και λίγο αργότερα ένα μικρότερο National που το σύνδεσα με δύο μεγάφωνα αυτοκινήτου που όταν ξάπλωνα τα ακουμπούσα δίπλα στα αυτιά μου σαν ακουστικά και άκουγα Mountain - Flowers of evil. Στα 18 μου με το που έπιασα δουλειά, στόχος του εξαμήνου ήταν να βάλω δόσεις για ένα Hi-fi το οποίο και έκανα πραγματικότητα στο τρίμηνο. Απο τότε μέσα στο σπίτι μου πάντα είχα διάφορες εκδοχές πολύ καλών ηχητικών συστημάτων απέναντι απο την πολυθρόνα μου. Έφτασε το σήμερα που δεν ξέρουμε τι να πρωτακούσουμε απο μουσική και όλα είναι εύκολα και φτηνά. Ηρθαν τα στικάκια και μετά το streaming του Spotify και κυρίως του Youtube. Κάθομαι στο μπαλκόνι μου και βλέπω τους απέναντι πιτσιρικάδες να ακουν μουσική. Περπατάω στο παρκο με τον Ρίκο το αρπακτικό σκυλί και γύρω μου τι βλέπω; Άτομα να ακούν μουσική στα παγκάκια. Το ίδιο και στον δρόμο και στα σπίτια που επισκέπτομαι. Και τι ακούν; Ένα τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσουκ. Απο το κινητό τηλέφωνο φυσικά και το μεγάφωνο του. Ήμαρτον ρε φίλε... τι ακούς; Ούτε καν ακουστικά! Κι ο τόπος βρωμάει απο blue tooth speakers. Οχι πως είναι stereo τα φτηνά αλλά είναι τουλάχιστον ένα μεγάφωνο με ηχείο! Τι καταλαβαίνουν δεν είμαι σε θέση να απαντήσω. Το ότι δεν τους ενοχλεί μου προκαλεί εντύπωση. Πόση ώρα να ακούσεις κανείς; Κι όμως χτες τα κοριτσάκια απέναντι κάνανε κόντρες στη διαπασών ποια έχει τα καλύτερα τραγούδια, απο τα κινητά τους για ένα τρίωρο και το διασκέδασαν. Φαντάσου δηλαδή όταν θα ακούσουν κάποια στιγμή απο 8-ιντσο μεγάφωνο τον Σάκη τι αποκάλυψη θα προκύψει! Η κατάσταση αυτή θεωρείται σχεδόν φυσιολογική μιας και τα περισσότερα σπίτια έχουν πάρει τελευταίας τεχνολογίας flat τηλεοράσεις που και αυτές πάσχουν απο το ίδιο πρόβλημα. Λόγω διάστασης δεν έχουν ηχείο αλλά 2 μικρά μεγάφωνα και ότι ακούγεται απο εκεί είναι τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσικι - τσουκ. Λύνεται αυτό με μια μπάρα όπως προβλέπουν οι κατασκευαστες TV αλλά είναι εξτρα. Ενας θεός ξέρει τι θα πάθουν τα αυτάκια των παιδιών και επίσης τι μουσική κουλτούρα διαμορφώνεται. Για να μη μιλήσω για εμάς τους μουσικούς και ηχολήπτες, τι ηχεία αναφοράς πρέπει να χρησιμοποιούμε στο εξής πριν κυκλοφορήσουμε μια δουλειά ηχογραφημένη. Έχω μείνει μ... άναυδος. Κυρίως για το ότι η εξέλιξη δεν σημαίνει απαραίτητα πρόοδο. Τι άλλο έχουν ν' ακούσουν τα αυτάκια μας!
  22. 11 points
  23. 11 points
    λοιπον..οπως ειχα πει λογω ατυχηματος δεν μπορω να παιξω κιθαρα ακομα..(πιστευω σε 1-1μιση μηνα να μπορω)..αλλα μπορω να παιξω φυσαρμονικα!!οριστε κ η δικια μου εκδοχη. blues jam-yannis.mp3
  24. 11 points
    Ανεβάζω έναν αυτοσχεδιασμό που έγραψα για τζαμάρισμα για όσους έχουν όρεξη, μιας και μπήκε καλοκαίρι και πολλοί κάθονται αργά τη νύχτα και πίνουν μπύρες σε μπαλκόνια, ταράτσες κτλ.... και βαριούνται Μπορείτε να προσθέσετε ότι θέλετε (ή να αφαιρέσετε αν τα καταφέρετε) φωνές, κιθάρες, χάμοντ, γιουκαλίλι, ντιτζερίντου, εφφέ loops, ό,τι σας κατέβει. Tempo=180 bpm Key: Am cat groove.MP3
  25. 11 points
    Eυτυχώς αυτό με το οποίο την καταβρίσκω το έκανα επάγγελμα. Παρ' όλα αυτά, στον ελεύθερό μου χρόνο την καταβρίσκω να μεταμφιέζομαι σε απύθμενο υπερκακό τερατομπούλη τον οποίο φυσικά κατατροπώνει ένα τετράχρονο, σώζοντας την ανθρωπότητα τουλάχιστον 8 φορές τη μέρα. Επίσης την καταβρίσκω να επιδιορθώνω καμένα μοτέρ τηλεκατευθυνόμενων αυτοκινητακίων, να κολλάω σπασμένους καθρέφτες επίσης αυτοκινητακίων, να εγκαθιστώ συστήματα σίγασης σε ηλεκτρικούς δεινόσαυρους-φωνακλάδες σε βαθμό πέραν του ανθρωπίνως ανεκτού. Τέλος την καταβρίσκω να χαλβαδιάζω ξύλα οπουδήποτε, από ασανσέρ, μέχρι μπαρ, μέχρι σκρίνια κρεβατιών γυμνών φωτογραφίσεων. Ενίοτε φαντάζομαι τον εαυτό μου να παίρνει μαζί του το τραπεζάκι που έπινα την μπύρα μου (μετανοιώνω που δεν το έκανα κάποιες φορές, βλ. φωτό). Επίσης σχεδιάζω πολύ, το 90% των σχεδίων πάει στο καλάθι. Κάποτε ζωγράφιζα κιόλας, αλλά δεν το προχώρησα ποτέ.
  26. 11 points
    Να 'στε καλά Yameth και VangelisV. Το είπα απλώς γιατί αναφέρεται στους κανονισμούς του νόιζ. Αυτά τα παρακάτω είναι. Δημήτρης Γιαννόπουλος - "Σύλβια" από εκδόσεις ΑλΔε και "Η αλεπού κοιμάται πια στην άσφαλτο" από εκδόσεις Πηγή.
  27. 11 points
    Ξέρω το έχετε ξανακούσει... (εγώ να δείτε....) Αισίως φτάσαμε στην έκδοση 14, αφού λήφθηκαν υπόψη όλες οι παρατηρήσεις και έγιναν κοπιαστικές διορθώσεις σε διάφορα μέρη και συγχρονισμούς οργάνων. Προστέθηκε μια νέα φωνή σε ένα θέμα, που ανασύρθηκε από την παρτιτούρα και δεν είχε παιχτεί ποτε. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν τα plugins που απέκτησα τον τελευταίο καιρό για να συμμορφωθούν κάπως τα κομμάτια αυτά....
  28. 11 points
    Και ήρθαμε στο σήμερα όπου στην άκρη της κρεβατοκάμαρας πάνω στο γραφείο υπάρχει ένας υπολογιστής με οθόνη wide και ηχεία. Το ιδανικό περιβάλλον για τις πιό εμπνευσμένες στιγμές του καθενός. Με την παντοφλίτσα, τον καφέ κάτω από τις αφίσες των AC/DC και του Moby, γρατζουνάω την κιθάρα και την ηχογραφώ ακόμα και το Πάσχα που είναι όλα κλειστά. Τι χρειάζομαι λοιπόν για αυτή τη Νιρβάνα; Πολύ κοινά αλλά σωστά επιλεγμένα πράγματα. Ας τα πάρουμε ένα -ένα. Ο Υπολογιστής Το σημαντικότερο μέρος του σημερινού στούντιο είναι ο υπολογιστής. Και ευτυχώς κάθε σπίτι έχει και από έναν. Οι προδιαγραφές αλλάζουν καθημερινά καθιστώντας το περσινό παλιό αλλά αν θέλω να γράψω μουσική, καλό θα είναι να είναι όσο πιό σύγχρονος γίνεται με τελευταίας γενιάς επεξεργαστή και Windows 10 64bit. Τουλάχιστον 8 Gb μνήμη RAM. Ιδανικά ας υπάρχουν 2 δίσκοι. Ένας Solid State SSD για τα προγράμματα και το λειτουργικό και ένας μεγάλος για τα αρχεία ήχου. Με 60 ευρώ αγοράζουμε έναν ευρύχωρο και γρήγορο σκληρό δίσκο (να τρέχει με 7200 rpm τουλάχιστον) με αρκετό χώρο (ένα 4-λεπτο stereo κομμάτι = 40 megabytes), για να σώνω μεγάλα αρχεία ήχου. Το 1 ΤΒ είναι υπεραρκετό. To motherboard καλό είναι να έχει τελευταίας τεχνολογίας chipset και όλες τις χρήσιμες πόρτες σύνδεσης USB 3, Ethernet, Wi-fi, κλπ. Και επειδή έχει αποδειχτεί πως το να ρίχνεις υψηλών προδιαγραφών εξαρτήματα σε ένα κουτί δεν κάνει απαραίτητα έναν γρήγορο και λειτουργικό υπολογιστή, θα κοίταζα για έτοιμες λύσεις απο εταιρίες που το κάνουν καλά αυτό. HP, Dell, κ.α. Το ίδιο ισχύει και για laptop φυσικά αν δεν σας περιορίζει το μέγεθος της οθόνης. Μία σχετικά μεγάλη οθόνη 22-24" HD ή 4K wide (για να μην πω 2 οθόνες) αφού πρέπει να υπάρχει σε θέα το sequencer timeline, τα plug-ins (εφέ και όργανα) και ο μείκτης σε μια ματιά. Καλό είναι να κρατώ το σύστημα μου όσο πιό καθαρό και ελαφρύ γίνεται χωρίς περιττές εγκαταστάσεις «δοκιμαστικών» προγραμμάτων, γιατί το βαραίνει και καθυστερεί μέχρι το αναπόφευκτο format μετά απο λίγο καιρό ανεμελιάς. Εαν προτιμούσα Apple θα πήγαινα σε iMac και πάνω. Το software Για να γράφω θέλω ένα πολυκάναλο recorder και μαζί μια κονσόλα για να μιξάρω τα κανάλια. Φυσικά σε software. Παλαιότερα τα προγράμματα αυτά χωρίζονταν σε audio εγγραφείς και midi sequencers. Τώρα δεν υπάρχει διακριτή διαφορά και ένα sequencer γράφει δεδομένα midi και ήχο πλάι – πλάι. Ταυτόχρονα επειδή αυτά τα προγράμματα έχουν εξελιχθεί σε σουίτες virtual studio, προσφέρουν και software εκδόσεις οργάνων (πιάνα, μπάσα, synths, drum machines), τα λεγόμενα VST instruments (VSTi) ή TDM ανάλογα με την πλατφόρμα. Επίσης προσφέρουν κάθε λογής reverb, delay, chorus, compressors και ότι περάσει από το νού του φαντασιόπληκτου και δημιουργικού καλλιτέχνη, σε μορφή plug-in. Επειδή μια από αυτές τις σουίτες θα γίνει το περιβάλλον που θα γράφω μουσική, θα πρέπει να το μάθω καλά για να εκμεταλλευτώ τις απίστευτες δυνατότητες του, που σημειωτέον απευθύνονται σε γνώστες και ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο χρήστη. Στόχος είναι να αφοσιωθώ στο να γράφω μουσική και να μην καταντήσω περιπλανώμενος νομάς στις χώρες των εταιριών. Κάτι που συχνά συμβαίνει σε όσους δεν διαβάσουν το manual αποδίδοντας την δική τους άγνοια σε αδυναμία του software. Οι προτάσεις είναι πολλές. Logic Pro, Pro Tools, Ableton Live, Cubase Pro, Reason, Reaper, Bitwig Studio, Samplitude, Sonar, κ.α. Τα προγράμματα αυτά είναι τεράστια και πέρα απο χρήμα απαιτούν γνώσεις μουσικής τεχνολογίας, που για τις ανάγκες αυτού που θέλει να γράψει 10 κανάλια ήχου και να βάλει 5-6 εφέ, είναι σαν να παίρνει ολόκληρη νταλίκα για να πάει στο περίπτερο για τσιγάρα. Αν διαθέτω τις γνώσεις και δεν σταθούν εμπόδιο, φτηνές και ολοκληρωμένες λύσεις είναι το Sonar και Reaper. Υπάρχουν εκδόσεις light για σχεδόν όλα τα παραπάνω που κοστίζουν κάτω από 100 ευρώ όπως τα Sequel, Cubase Essential, Sonar Essential, Live Intro, που οι περιορισμοί τους όπως τα maximum 64 κανάλια ηχογράφησης δεν θα επηρεάσουν ποτέ τον ερασιτέχνη μουσικό. Φυσικά υπάρχουν και δωρεάν προτάσεις, σοβαρών προδιαγραφών όπως το Garage Band που περιλαμβάνεται στο Mac OS, το Krystal για Windows και το Ardour για όσους προτιμούν Linux. Η κάρτα ήχου Η είσοδος και έξοδος του μουσικού υπολογιστή. Μου δίνει ποιότητα ήχου, αθόρυβη εγγραφή, MIDI για να ελέγχω και να συνδέω εξωτερικά keyboards και synthesizers. Φροντίζω να υποστηρίζει τεχνολογίες ASIO, κ.α. με ειδικούς drivers ώστε να μπορώ να κάνω real-time χρήση των VST instruments και plug-in. Ετσι όταν πατάω ένα πλήκτρο στο κλαβιέ, ο ήχος θα ακούγεται σύγχρονα και όχι αργότερα. Latency είναι η λέξη που πρέπει να αποφύγω. Η καθυστέρηση δηλαδή που προκύπτει όταν δεν είναι εγκατεστημένοι οι ειδικοί ASIO drivers. Υπάρχουν πολλές εκδοχές με σύνδεση Thunderbolt ή USB που είναι τα σημαντικά πρωτόκολλα σύνδεσης σήμερα. Το απλούστερο και πιό εύχρηστο είναι το γνωστό μας USB που επιτρέπει τη σύνδεση και αποσύνδεση χωρίς να ανοιγοκλείνω τον υπολογιστή. Οι κάρτες ήχου είναι το σημείο που θα συνδέσω το μικρόφωνο και τα όργανα μου. Γι αυτό υπάρχει ποικιλία εισόδων και εξόδων (αναλογικές, ψηφιακές, πολυκάναλες με ADAT optical και MIDI). Επιλέγω βάσει των αναγκών που υπαγορεύονται απο τον αριθμό των πηγών (οργάνων) που θα γράφω ταυτόχρονα. Για έναν τραγουδοποιό π.χ. μια stereo κάρτα είναι αρκετή, αφού θα γράφει ένα όργανο ή μια φωνή ή και τα δύο τη φορά. Μικρόφωνα Τη δουλειά μου για ένα demo την κάνω και με το δυναμικό μικρόφωνο που χρησιμοποιώ στα live. Το Shure SM-58. Στο κάτω-κάτω την έμπνευση της στιγμής θέλω να πιάσω! Αν όχι... και θέλω να το στείλω στην κατανάλωση, ίσως να χρειαζόμουν κάτι πιο πιστό. Ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, που πλέον με την έλευση των Κινέζων στην αγορά, αρχίζουν απο την ίδια τιμή και είναι καλύτερη επιλογή για το στούντιο αλλά πιο ευαίσθητο στην κακομεταχείριση. Γι αυτό χρειάζομαι έναν αθόρυβο προενισχυτή μικροφώνου στην κάρτα μου, με τροφοδοσία ρεύματος 48 volt (phantom power) για να το συνδέσω. Συνήθως περιλαμβάνονται και στην πιο προσιτή κάρτα ήχου αλλά εναλλακτικά υπάρχουν και standalone προενισχυτές σε άπειρες εκδοχές με 1, 2 ή 8 εισόδους, με Equalizer, compressor, κύκλωμα λυχνίας αν επιθυμώ και έξοδο με Analogue to Digital (A/D) converter. Ηχεία Για να έχω ένα σημείο αναφοράς, καλό είναι να επενδύσω σε ένα σετ active monitors, (δηλαδή ηχείο με ενισχυτή στο ίδιο κουτί). Όταν λέω σημείο αναφοράς εννοώ ότι θα πρέπει να ακούω σωστά, χωρίς χρωματισμούς ώστε όταν μεταφέρω το “αριστούργημα” μου στο αυτοκίνητο ή στο σπίτι του φίλου μου, να ακούγεται σχεδόν το ίδιο. Δηλαδή να μην ακούω μόνο το ταμπούρο και το hi-hat και να είναι χαμένα τα μπάσα ή το arpeggio του 303... και αντίστροφα. Ενα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα ομορφαίνει, ώστε να μπορώ να τα διορθώνω. Αυτά πάντως δεν είναι τα ηχεία που πήρα με τον υπολογιστή προς €30. Θα βρώ μεγάλη ποικιλία, στα σχετικά μουσικά καταστήματα ενώ ένα αξιοπρεπές ζευγάρι κοστίζει από €250 και πάνω. Χρήσιμο θα είναι και ένα σετ καλών ακουστικών. Μπορεί να κοιμάται το μωρό ή ο κύριος Αλέκος δίπλα... ή να με απειλεί η Στέλλα με το πιστολάκι της, μετά τις 173 επαναλήψεις του κουπλέ που ακούει τις τελευταίες εβδομάδες. Για πολύωρη χρήση, ένα σετ ημι-ανοικτού τύπου είναι σωστό και ξεκούραστο, ενώ για υψηλές εντάσεις απαιτούνται κλειστού τύπου που συνήθως όμως έχουν χαμηλότερη πιστότητα. Η αλήθεια είναι ότι με λιγότερα χρήματα βρίσκεις καλύτερα ακουστικά από ότι σωστά ηχεία. Τα ακουστικά βέβαια δεν αντικαθιστούν τα ηχεία. Controllers Controller λέγεται το μέσον (πέρα από το ποντίκι) που ελέγχει το software. Μπορεί να είναι πλήκτρα πιάνου, pads για να παίζω τύμπανα με τα δάχτυλα ή επιφάνειες εργασίας για να ελέγχω τα fader του virtual μίκτη. Υπάρχει ποικιλία πλήκτρων, από 2 οκτάβες μέχρι 7, βαρυκεντρισμένα και μη, με σύνδεση στον υπολογιστή από τη θύρα MIDI ή την USB. Συνδέω και παίζω. Τόσο απλά. Επίλογος Μ’ αυτά και μ’ αυτά στήνεις μια πολύ σοβαρή βάση για να γράψεις μουσική. Αν μιλάμε για synthesizer και loop-based φάσεις δεν χρειάζεται να πάμε παραπέρα. Αυτά θα χρειαστώ από εργαλεία. Αν μιλάμε για πιό ροκ κι ακουστικές καταστάσεις είναι αρκετά για να στηθούν τα σημαντικότερα όπως κιθάρες, μπάσα, πλήκτρα και φωνές. Τα τύμπανα; Ε και τι θα κάνουν τα επαγγελματικά στούντιο; Κλέφτες θα γίνουν; Θα μεταφέρω τη δουλειά που έκανα στο σπίτι σε ένα κατάλληλο χώρο για να γράψω ντραμς και να τα μιξάρω με τη σημαντική βοήθεια του επαγγελματία ηχολήπτη. Γίνεται απλά και γρήγορα. Μα πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται να ξέρουμε τα εργαλεία μας. Η μουσική δεινότητα σε συνδυασμό με την τεχνική κατάρτιση δίνει το σωστό αποτέλεσμα. Ικανό φυσικά και για κυκλοφορία. Γιάννης Μεθενίτης
  29. 11 points
    Χθες έκανα ταξίδι σε όλη την Αττική κολυμπώντας για να δω από κοντά έναν από τους αγαπημένους μου παίκτες, τον Nick Johnston. Πέρα από καταπληκτικός παίκτης, είναι και φοβερό παιδί, χωρίς κανένα τουπέ, με πολύ χιούμορ και ευφυΐα. Έδωσε και πολύ ωραίες απαντήσεις στις ερωτήσεις που του έγιναν, παρά τη διάρκεια 1.5 ώρας του clinic έφυγα γεμάτος. Εδώ και μία αναμνηστική φωτογραφία:
  30. 11 points
  31. 10 points
    47 κομμάτια, 11 με στίχους (Slowly dying) και 36 instrumental σε 4 ψηφιακά άλμπουμ στο Bandcamp. Από τα πρώτα μου βήματα στο Rainy days μέχρι τα πιο πρόσφατα του Story of my life, όλη η διαδρομή μου από το 2011 που ξανάρχισα να παίζω και να γράφω μουσική μετά από πολλά χρόνια, αποτυπωμένη σε αυτά τα 47 κομματάκια. Σίγουρα δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, αλλά για μένα είναι ένα κομμάτι του εαυτού μου, με τα φαλτσάκια τους, την χάλια μίξη-παραγωγή τους, πολλές φορές την ανέμπνευστη ροή τους και φυσικά την απλότητα τους. Ελπίζω να σας αρέσουν.... https://fotistsigos.bandcamp.com/
  32. 10 points
    Προχειρο βραδινο ξεκ@βλωμα με αγαπημενο ριφ EVH. (Τα σολα ειναι ψιλοχυμα). note: Τα εφφε (flanger στη κενη D drop Νοτα και octaver/chorus στα σολο) ειναι του cubase και ανοιγοκλεινουν μεσω automation απο το cubase. Μεγαλη ανεση λεμε. Εχει και μονιμο delay reverb. Το phaser του cubase δεν μου αρεσε και πατησα το δικο μου (στη break down γεφυρα) ΥΓ Το ειχα ξαναπαιξει παλια με την Frankenstrat, αλλα δεν ειχα βαλει τα εφφε. Στo fb ακουγεται καλυτερα νομιζω. Δεν το κομπρεσαρει τοσο πολυ.
  33. 10 points
    Μύθοι του Αισώπου τα "θετικά" του πιωματος που αναφέρονται παραπάνω. Όπως ΟΛΑ τα πράγματα στη ζωή τα οποία απαιτούν δεξιότητα, τεχνική και σκέψη και η οργανοπαιξια είναι ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ καλύτερη όταν είσαι 100% sober & aware . Ακόμα και οι γνωστοί αλκοολικοί,πρεζακιδες, ναρκομανείς μουσικοί που έγιναν θρύλοι έπαιζαν ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ καλύτερα όταν ήταν sober.
  34. 10 points
    Α ναι κι αυτo Να πω οτι τον SRV τον "γνωρισα" αργα. Αφου ειχε "φυγει". Μεσα 90's. Κι αυτο γιατι ενω ειχα ξεκινησει "σωστα", μετα λογω εκμαθησης του οργανου ξεφυγα σε αλλα μονοπατια (van halen, μετα satriani κλπ). Ισως ο SRV ηταν η αιτια που επεστρεψα παλι στα blues και παραλληλα και στα κοντινα ιδιωματα soul, funk.
  35. 10 points
    Γιάννη, έχουν αλλάξει αρκετά τα πράγματα. Οι άνθρωποι έχουν γίνει περισσότερο ανοικτόμυαλοι σε αυτό και ο περισσότερος κόσμος δεν ενοχλείται αν το σκυλάκι απλώς κάθεται μαζί σου σε μια άκρη, σκάβει ή τσαλαβουτάει. Πολλά παιδάκια έρχονται να παίξουν με το σκυλάκι (αν μιλάμε για κανένα μικρό -μεσαίο σε μέγεθος) μάλιστα. Το καλοκαίρι στην Πάρο, βρήκα (με βρήκε) ένα αδεσποτάκι που με ακολουθούσε παντού - και στη θάλασσα. Δεν έκανε ποτέ κακά του ή τσίσα στην άμμο, το έβγαζα πρκαταβολικά μια βόλτα πίσω στο δρόμο, και τα έκανε εκεί. Και πάντα τα μάζευα , δεν τα άφηνα χύμα στο κύμα. Δεν είχα ποτέ πρόβλημα λοιπόν... Το αντίθετο. Πολλοί λουόμενοι μάλιστα, ερχόντουσαν να μου πουν για το δικό τους κατοικίδιο και να γνωριστούμε. Στα ταβερνάκια ή στα μπαράκια, το ίδιο. Καθόταν η μικρή στα πόδια μας και δεν ενοχλούσε κανέναν. Προηγουμένως όμως, πάντοτε ρωτούσα "αν μπορούμε να καθίσουμε εδώ έξω (ποτέ μέσα) με το ζωντανό μας". Και ποτέ δεν μου έλεγαν όχι. Από φέτος, θα έχω μαζί της και τον πλήρη φάκελο με τα ιατρικά της και το βιβλιάριο υγείας της, διότι ποτέ δεν αποκλείεται να υπάρξει και κάποιος μαλάκας που θα σου πει ότι "το έφερες να μας κολλήσει αρρώστιες" (σημ.: ΔΕΝ κολλάει καμία αρρώστια ο άνθρωπος από το σκύλο και είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο). Από κει και πέρα, συμφωνώ και θα σεβαστώ αν κάποιος μου εκθέσει ευγενικά ότι ενοχλέιται , θα προσπαθήσω να μην τον φέρω σε δύσκολη θέση και μπορώ και να μετακινηθώ - δεν είμαι δέντρο να έχω ρίζες. Χειρότερο κακό κάνουν οι φιλόζωοι που δεν σέβονται κανέναν γενικά, παρά οι στενόμυαλοι κατά τη γνώμη μου. Το περί ου ο λόγος τέρας
  36. 10 points
    Ολη μου τη ζωή έχω σκύλους. Δεν παίρνω σε παραλία ποτέ τον σκύλο μου. γιατί δεν θα του λείψει. Οι σκύλοι και τα ζώα απο μόνα τους δεν πάνε στη θάλασσα, εκτός και αν τα προκαλέσει ο άνθρωπος. γιατί δεν θέλω να τσακώνομαι με τον κάθε βλάκα που μπαίνει, κατουράει, φωνάζει, παίζει ρακέτες πάνω μου και θεωρεί πως θα τον λερώσει το τρίχωμα του σκύλου στο νερό. Θα μου χαλάσει την ημέρα. Και ναι γνωρίζω τι ισχύει νομικά απο παλιά. γιατι θα πρέπει να τον ελέγχω δίπλα μου, να κουβαλάω και ομπρέλα, που σημαίνει πως δεν θα ευχαριστηθεί κανένας μας. Ουτε εγώ που έχω τον νου μου, ούτε ο σκύλος δεμένος στη ζέστη, ούτε οι παραδίπλα που μπορεί να έχουν και φοβίες (κατανοητό). Και κάπως έτσι, επειδή δεν θέλω κανένα δίπλα μου, άσχετα με τον σκύλο, κολυμπάω στα βράχια και σε δύσβατες παραλίες που ακόμα κι αυτές είναι πολύ λίγες στην Αττική. Αναγκαστικά θα τον πάρω μαζι στις διακοπές και θα βρω ότι πιο απόμακρο και απομονωμένο όπου δεν θα ενοχλώ και δεν θα με ενοχλούν. Δύσκολη η ζωή αν αγαπάς τους σκύλους.
  37. 10 points
    Πριν από 12 μέρες, Παρασκευή ήταν, άκουγα από το πρωί ένα κλάμμα μωρού, που ερχόταν από κάπου μακριά. Το απόγευμα πλησίασα προς την κατεύθυνση από την οποία το άκουγα, και κάτω από ένα κλαδί, βρήκα ένα μωρό γατάκι (10-15 ημερών). Ήταν μόνο του, χωρίς μαμά και αδερφάκια, και έχω την εντύπωση ότι το παράτησε εκεί ανθρώπινο χέρι. Δεν μπορούσε να περπατήσει ("άνοιγαν" τα ποδαράκια του), δεν μπορούσε ούτε να στηριχθεί όρθιο. Τα ματάκια της ήταν κατάμαυρα και θολά. Πώς μπορούν άνθρωποι να αφήσουν μόνο του ένα τέτοιο πλασματάκι! Τρόμαξα μήπως μου πεθάνει (έπινε ελάχιστες σταγόνες αγελαδινού γάλακτος που είχα, από σύριγγα). Μόλις πήγε Δευτέρα της πήρα υποκατάστατο μητρικού γάλακτος και μπιμπερό. Έγινε διπλάσια από τότε (ξέχασα να πω ότι είναι κοριτσάκι). Παραπατάει ακόμα, αλλά είναι κανονικό τρακτέρ, ανεβαίνει παντού. Τσιρίζει συνέχεια, εκτός από όταν τρώει, ή κοιμάται. Οι 5χρονες ανηψιές μου τρελλάθηκαν όταν την είδαν, την έβαλαν πάνω στα ποδήλατά τους και τα πατίνια τους και την έκαναν βόλτες. Άλλο που δεν ήθελε κι αυτή. Κουνούσε την ποντικοουρίτσα της, καταευχαριστημένη. Της έβγαλαν και το όνομα cookie. Είναι όντως σαν μπισκοτάκι.
  38. 10 points
    Αυτη η ΧΑΤΖΗΠΑΠΑΡΙΑ συνοδεύει συνήθως εντελώς ΚΑΜΜΕΝΟΥΣ ισχυριΖμους του πωλήτη του τύπου "φτιαγμένη στο Custom Shop της Fender (αλλα δεν το έλεγαν ακριβως έτσι και ηταν στο Λιτόχωρο τότενες) απο τον Τζων Μακρυψωλη 3 ΩΡΕΣ πριν αποχωρήσει και πάρει μαζί του την μοναδικη bolt on πατέντα που μετα εφαρμοσε στην Suhr όπου εργάστηκε 12 ολόκληρα ΛΕΠΤΑ" ή "η κιθαρα είναι ΠΙΑΝΟ βαρας την ΛΑ και ακουγεται η ΣΟΛ τρείς ώρες μετα" ή "με 120% νιτρο φινιρισμα μετα η Gibson χάλασε και δεν της φτιάχνει ετσι πΓια"...
  39. 10 points
    Βρήκα την κιθάρα που έψαχνα, τιμή σούπερ, τέλεια κατάσταση και ενώ ήμουν έτοιμος να στείλω μήνυμα στον πωλητή, διαβάζω στο κείμενο "ΜΟΝΟ για γνώστες". Ε όχι ρε φούστη μαμώ τη γκαντεμιά μου τι ατυχία είναι αυτή? Γιατί να μην είμαι γνώστης? Έφτασα τόσο κοντά και να μην μπορώ να την πάρω
  40. 10 points
    έλα κι απο μένα.... σορρυ είναι πολύ στο πόδι, καθώς είμαι στο μέσον μετακόμισης στο στούδιο και όλα είναι αλλού.... cat groove_dimsonic.mp3
  41. 10 points
    Όταν είσαι 16 χρονών, ‘επαναστατημένος’, ‘ψαγμένος’, ‘ροκάς’ και δε συμμαζεύεται, και τρως τη σφαλιάρα της Γλυκιάς Συμμορίας στο σινεμά της γειτονιάς σου, είναι βέβαιο ότι η αυτή σφαλιάρα θα πονάει για πάντα. Ο Αργύρης, με το παπούτσι που είναι “ό,τι πρέπει για κλωτσιές”, και τα άλλα τρία γλυκά καθίκια της ταινίας, είναι μέρος της προσωπικής μου μυθολογίας εδώ και τριανταφεύγα χρόνια. Ο Τάκης Μόσχος που τον ζωντάνεψε μας άφησε χθές. Και πάλι χθες, ο εκλεκτός συνάδελφος και αγαπημένος φίλος Σπύρος/pipityri βρήκε τη στιγμή - o παπάρας - να μου στείλει το δικό του tribute, με τον τρόπο που ξέρει. Ήταν μόλις είχα ξαναδεί την ταινία για εκατοστή φορά, φορτισμένος, με ένα φλασκί ουίσκι στο χέρι και ένα τασάκι γεμάτο αποτσίγαρα. Τι; Κλισέ; Μελοδραματικό; Φυσικά. Γι’ αυτό λέγονται προσωπικοί μύθοι. Της αφήνει το χέρι."Το μάθημα τελείωσε. Μπορείς να πηγαίνεις". Κυρίες και κύριοι, Μάθημα Ανατομίας.
  42. 10 points
    Ακόμα ένα τεμάχιο με κείμενο και μουσική.Σε σχέση με τα δύο προηγούμενα δε, θα το χαρακτήριζα σχεδόν ποπ-αντιλαμβάνεστε πως πλέον στοχεύουμε πολύ ψηλά(πίσω στη ροκ σκηνή, απ΄όπου και ξεκίνησα/με βουτιές στο κοινό μου....) Συνεργός μου και αυτή τη φορά η Roxann Vaos, την οποία και παίδεψα αρκετά με τις εντελώς εξωφρενικές απαιτήσεις μου σε σχέση με την εκφορά και το timing. Εγώ παίζω πιάνο, ακουστική, ebow ηλεκτρικές και μπάσο(με το guitar synth). Έχω βάλει και λίγο φωνή σε καναδυό σημεία.
  43. 10 points
    Θυμησε μου τι ειναι η "πραξη" διοτι εχω ξεχασει!
  44. 9 points
    Kι εγώ όταν είχα πάει στην Μποφίλιου καθόμουνα πρώτη σειρά. Κατά τη διάρκεια του μοιρολογίου με έπιασε μια λιγούρα και άνοιξα το ταπεράκι με το παστίτσιο να τσιμπήσω κάτι. Με το που με είδε μου λέει αν γίνεται να μην τρώω μπροστά της γιατί είναι σε περίοδο δίαιτας και κάτι τέτοια περίεργα, αλλιώς να φύγω.
  45. 9 points
    Κι εγώ πέτυχα τεφαρίκι πράμα κλείσαμε πήγα την είδα "φίλος, η κιθάρα φυσάει, σπέρνει, την τσακώνω", του λέω με χαμόγελο ως τ'αυτιά, "α, όχι, μου λέει, μόνο ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ"... Επίσης πήρα μια Σκουάηρ κουφέτο ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ, έβγαινε μόνο μεταξύ 1998-2018 και μετά σταμάτησε.
  46. 9 points
    Καλά, πέθανα με το "Λαυρέντη"! Μικρός, δούλευα σε ένα μαγαζί,με ηλεκτρολογικά και διάφορα τέτοια,μπαίνει μια κυρία μέσα και ζητούσε μπαταρίες αλκοολικές!
  47. 9 points
  48. 9 points
  49. 9 points
    Original "epos" kittens
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00


×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.