Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. Yannis Methenitis

    Yannis Methenitis

    Administrator


    • Βαθμοί

      8

    • Αναρτήσεις

      11.681


  2. dimsonic

    dimsonic

    Μέλος


    • Βαθμοί

      6

    • Αναρτήσεις

      20.926


  3. Haris

    Haris

    Μέλος


    • Βαθμοί

      5

    • Αναρτήσεις

      3.334


  4. giorgosL

    giorgosL

    Μέλος


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      36


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 15/08/2020 σε όλα

  1. Από τα σχόλια: - Knopfler: I' ll play a guitar part that no one will be able to recreate. - Σταρόβας: Ηold my beer and my souvlaki.
    4 βαθμοί
  2. Για όσους δεν ήταν παρόντες την εποχή που δουλεύαμε όλοι έτσι (αναλογικά) και σαν νεοφώτιστοι επιμένουν ρομαντικά στο παρελθόν, υπάρχει χώρος και προσφορά υπηρεσιών που κοστολογείται ανάλογα. Δεν χρειάζεται να ανοίγεις κεφάλια.
    3 βαθμοί
  3. Η φάση είναι George Barnes και floral πουκάμισα.... Υ.γ. είπα να ξεθάψω και το μπάσο για εφέ
    2 βαθμοί
  4. Δεν είναι μια νέα ιδέα. Γίνεται εδω και δεκαετίες και πληρώνεις έξτρα γι αυτό, συνήθως. Δηλαδή μπορείς να παρακολουθείς τη διαδικασία αν το επιθυμείς. Απαραίτητο ήταν εξ αρχής και γι αυτό προέκυψε η διαδικασία. Για την προετοιμασία μεταφοράς στο μέσο αναπαραγωγής. Σε ότι αφορά τον mastering engineer, αυτός είναι ο ειδικά εκπαιδευμένος και έμπειρος ηχολήπτης με ευρύτερη γνώση της μουσικής βιομηχανίας και broadcast. Τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα. Ο καλός ο μαστορας όμως με τα σωστά εργαλεία θα κάνει την καλή δουλειά. Όπως σε όλα. Κι επειδή οι περισσότεροι εδω μέσα κάνουμε home recording, καλό είναι να έχουμε και λίγη αυτογνωσία. Τα εργαλεία είναι πλέον ευρεως διαθέσιμα. Το ίδιο και η πληροφορία αλλά σε ξένη γλώσσα. Οταν είμαστε αυτοδίδακτοι μας διαφεύγουν πολλές φορές βασικές αρχές. Αυτές που κάνουν τον επαγγελματία. Γι αυτό ας μην είμαστε υπερόπτες. Προσωπικά στις δουλειές που πληρώνομαι, πάντα επιθυμώ να στείλω τη δουλειά στα καλύτερα mastering houses του κόσμου. Κι αυτό για να επιβεβαιωθώ για τις μείξεις μου. Οταν σου επιστρέφει υλικό απο το Abbey Road Mastering, τον Glenn Meadows απο το Mayfield Mastering ή τον Steve Fallone απο το Sterling Sound με credits Steely Dan, John Mayer κ.α. και οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες, είναι μια επικύρωση για την καλή δουλειά σου.
    2 βαθμοί
  5. To make a story short.... είναι το πρώτο που ηχογράφησα ποτέ ψηφιακά, πάνε 12 χρόνια τώρα, στο αξιαγάπητο Boss br 600. Μεταφέρθηκε στο cubase και ήταν και το πρώτο που ανέβασα ποτέ για την παρέα του νοιζ. Το κομμάτι αυτό είναι ένας καλός μπούσουλας για το "πως να μην ηχογραφήσετε ένα κομμάτι". Με λίγα λόγια η διαδικασία ήταν η εξής. Εβαλα το drum machine του boss και άλλαζα ρυθμικά σχήματα παίζοντας πάνω του μπάσο με κάποιο εφέ. Εγραψα κάπου 15 λεπτά. Μετά έπεσε λίγο ψαλίδι και μετά μπήκε από πάνω κιθάρα σε διάφορες μορφές. Ετσι προέκυψαν 10-11 λεπτά η χαρά του αυτοσχεδιαστή. Επειδή χρειαζόταν θέμα σύνθεσα ένα που να κάθεται πάνω σε ένα βολικό σημείο του αυτοσχεδιασμού. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Μετά από αρκετά χρόνια και επεμβάσεις ώστε να διορθωθεί το λατρεμένο χάος, διότι υπήρχαν εκεί πράγματα που δεν θα έδιωχνα με τίποτα άσχετα αν είχαν άλλα θεματάκια, νομίζω ότι κατέληξα. Η τελευταία του έκδοση, μια γεύση της οποίας πήρατε πριν λίγες μέρες, έχει δώσει βάρος στο αγρίεμα της κιθάρας, ένα mini moog στο ύφος του μακαρίτη Keith Emerson, νέα τύμπανα καθώς επί 12 χρόνια είχαν μείνει τα μηχανικά του boss, πιάνο, και κατα προτροπή του SF ...vox continental. Κατα τα άλλα tele deluxe everywhere. Είναι αλήθεια ότι θέλει λίιγη δουλίτσα ακόμα στα τύμπανα, αλλά θα το κάνω αφού πάρω τις γνώμες σας, άλλωστε ό,τι λέτε το κρατάω σε ένα σημειωματάριο πάντα, για όταν μου περισσεύει χρόνος.
    2 βαθμοί
  6. Ως μέλος του forum αφήνω εδω αυτό το τραγούδι που μόλις ολοκληρώσαμε.Πρόκειται για ενα home made πρότζεκτ όπου συνδιάζουμε το heavy metal με καλτ ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του 80.
    2 βαθμοί
  7. Θα τα δούμε όλα μαζί ένα προς ένα... Λογικά θα ξεκινήσω με την εξωτερική κάρτα ήχου για αρχή... Ευχαριστώ...
    1 βαθμός
  8. Οπότε θα χρειστείς και πυκνωτικό μικρόφωνο για εγγραφή ακουστικών οργάνων και φωνής. Και μάλλον και midi keyboard και vst/vsti, για τύμπανα - μπάσο (εξαρτάται από τις ενορχηστρώσεις σου).
    1 βαθμός
  9. Μόλις έκανα μια ανάγνωση του παραπάνω άρθρου και σίγουρα δεν αρκεί μόνο μία ανάγνωση του... Με τις νέες τεχνολογίες τα πάω πολύ καλά... Και συμφωνώ ότι οι πιο πολλοί άνθρωποι έχουν άγνοια επειδή δεν διαβάζουν τα συνοδευτικά manuals... Επίσης τα αγγλικά μου είναι σε άριστο επίπεδο... Σε πρώτη φάση σας ευχαριστώ και τους δυο σας για την βοήθεια που μου προσφέρατε... Θέλω να πιστεύω ότι πάω για ολοκληρωμένες παραγωγές... Αλλά είμαι νεός σε όλο αυτό που σχετίζεται με την δημιουργία " home studio "...
    1 βαθμός
  10. Εγώ θέλω να σε ρωτήσω τι σκοπεύεις να κάνεις στο home studio σου. Να γράφεις μέρη κομματιών, ή να κάνεις ολοκληρωμένες παραγωγές? Ίσως δηλαδή χρειαστείς και midi keyboard, και κάποια vst/vsti. Ο yamaha emx68s είναι 6-κάναλος power mixer, και όχι απλός ενισχυτής. Ξεκινάς πάντως σίγουρα με εξωτερικό audio interface (κάρτα ήχου) που τις προδιαγραφές της θα καθορίσουν οι ανάγκες σου. Καλωσήρθες και καλή αρχή.
    1 βαθμός
  11. Μια καρτα ηχου και ισως ενα πυκνωτικο μικροφωνο για ποιοτικοτερες εγγραφες. Επισης, ενα σετ μονιτορ θα ηταν καλο να υπηρχαν.
    1 βαθμός
  12. Καλώς όρισες! Σίγουρα θα χρειαστείς μια κάρτα ήχου. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις το σχετικό μου άρθρο για να κατατοπιστείς αρχικά.
    1 βαθμός
  13. Αν θεωρείς πως όποιος έτυχε να ζει στην Ελλάδα, έχει την ίδια εκπαίδευση, γνώσεις, επάγγελμα και εμπειρία με εσένα, θα πάω πάσο στην κουβέντα. Μας τσάκωσες! Οταν όμως αμφισβητείς κορυφαίους ειδικούς του χώρου, που έχουν γράψει σημεία αναφοράς στην παγκόσμια δισκογραφία όπως τον κύριο Meadows που θα του έφερνες στο κεφάλι το pc επειδή δεν δουλεύει όπως ένας ημιμαθής rookie θα ήθελε, νομίζω πως θα πρέπει να μην σε απασχολεί τι λέμε εδω αφού τα ξέρεις όλα. Σίγουρα για κάποιον νέο μουσικό που δεν δούλευε σε στούντιο πριν 20-30 χρόνια, το να βρεθεί μεσα σε δεκάδες ρακ και μηχανήματα που δεν ξέρει πως δουλεύουν, εξάπτει την φαντασία και είναι μια ουτοπία για τα δεδομένα του. Αυτά όμως ήταν τα ΜΟΝΑ εργαλεία των στούντιο τότε. Παντού. Και αν δεν τα ήξερες, δεν δούλευες. Και αυτοί που τα δούλευαν τότε, επέλεξαν να δουλεύουν σήμερα με άλλα νεότερα, πιο εύχρηστα και πιστά (που η γενιά σου κατέβασε πειρατικά και θεώρησε πως είναι σκουπίδια επειδή δεν τα πλήρωσε για να τα αξιολογήσει όσο τα hardware). Φυσικά δεν άλλαξαν όλοι. You can't teach an old dog new tricks που λένε και στην Κρήτη. Και δεν αναφέρομαι σε πρώην ηλεκτρολόγους-νικούς που έγιναν αυτοδίδακτοι "ηχολήπτες", στα πανηγύρια και τα P.A. που μάλλον αυτούς εγνώρισες και έκρινες τον κλάδο ολόκληρο. Αυτά.
    1 βαθμός
  14. Στο 98% των ηχογραφησεων που κανω, δεν χρησιμοποιω μικροφωνο (για ηλεκτρικη κιθαρα μιλω). Απο το line out του ενισχυτη (ή της οποιας πεταλιερας) στελνω το σημα στην καρτα ηχου. Δεν χρειαζεται τιποτα περισσοτερο. Ολα τα κομματια που εχω ανεβασει στο mix ειναι ετσι. Οταν δεν υπαρχει καρτα ηχου, τοτε χρειαζεσαι την πεταλιερα (ή καποιον modeling ενισχυτη) με την εξοδο usb, ωστε να λειτουργει και ως καρτα ηχου. Σε πολλες θα δεις και εισοδο για μικροφωνο. Εφοσον υπαρχει καρτα ηχου, η εξοδος usb που αναφερω πιο πανω, ειναι αχρηστη. Επισης, εαν κατεβασεις πχ το cakewalk, για να κανεις τις εγγραφες σου και να δημιουργεις κομματια, εχει μεσα ηχους και εφε ηλεκτρικης. Συνδεεις απευθειας την ηλεκτρικη στην καρτα και παιζεις, και κανεις και εγγραφες. Δεν χρειαζεται καν πολυεφε για ηχους, για αρχη.
    1 βαθμός
  15. 1 βαθμός
  16. Πολυ ωραια δουλεια και φοβερα φωνητικα
    1 βαθμός
  17. Μες στην καραντίνα ξύρισα τα μούσια και πλέον ξυρίζομαι ανελλιπώς με muhle R41 και σαπούνι tabac.
    1 βαθμός
  18. Οι εκτος Θεσσαλονίκης δεν ξερουν οτι ο Σταροβας ειναι βασικα κιθαριστας. Τα αλλα ολα ηρθαν μετα.
    1 βαθμός
  19. Και είναι και wet ,DE, traditional shaver όπως ΟΛΟΙ ε μεγαλι κσλιτεχνε Τα tutorial του δε είναι εξαιρετικά.
    1 βαθμός
  20. Ναι. Ανεξάρτητα απ' το προσωπικό γούστο, η μπάντα αυτή - γιατί περί μπάντας επρόκειτο, άσχετα με το αν φαινόταν μόνο ο Παπάζογλου - έστησε ένα μοναδικό fusion που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την ελληνική μουσική, όπως αυτή εξελίχθηκε στη συνέχεια. Λόγω των άλλων δραστηριοτήτων του Σταρόβα, πολλοί παραβλέπουν ή δεν ξέρουν πόσο καλός κιθαρίστας είναι. Παρεμπιπτόντως, στο κανάλι του υπάρχουν και δύο λεπτομερέστατα tutorials για το Sultans. Είναι τόσο καλά, που μπήκα στην πρίζα να το μάθω κι εγώ. Μετά βγήκα.
    1 βαθμός
  21. Το ιδανικό για τον εξοπλισμό είναι κάπως έτσι Καλή του ώρα εκεί που είναι.
    1 βαθμός
  22. Ωραίος. Εχει κι ένα παλιό κλιπάκι από την εποχή με τον Παπάζογλου-με Καπηλίδη κλπ-το οποίο είναι απίστευτο.
    1 βαθμός
  23. 1 βαθμός
  24. Το output είναι στον επιλογέα. Στο 50s χάνεις ένταση όταν χαμηλώνεις το tone ειδικά όταν έχεις χαμηλωμενο volume. Στο treble bleed δεν συμβαίνει αυτό,απλά το 50s ακούγεται λίγο πιο φυσικό απο το treble.
    1 βαθμός
  25. Harmonic Walk is a track of electronic music. It was created using synthesizer sounds and was written in 2009. If you like this track, you may visit my website and download 8 hours of FREE John Tzinieris music: www.johntzinieris.com Enjoy the music!
    1 βαθμός
  26. Kαλησπέρα! Ευπρόσδεκτο κάθε σχόλιο!
    1 βαθμός
  27. Και ήρθαμε στο σήμερα όπου στην άκρη της κρεβατοκάμαρας πάνω στο γραφείο υπάρχει ένας υπολογιστής με οθόνη wide και ηχεία. Το ιδανικό περιβάλλον για τις πιό εμπνευσμένες στιγμές του καθενός. Με την παντοφλίτσα, τον καφέ κάτω από τις αφίσες των AC/DC και του Moby, γρατζουνάω την κιθάρα και την ηχογραφώ ακόμα και το Πάσχα που είναι όλα κλειστά. Τι χρειάζομαι λοιπόν για αυτή τη Νιρβάνα; Πολύ κοινά αλλά σωστά επιλεγμένα πράγματα. Ας τα πάρουμε ένα -ένα. Ο Υπολογιστής Το σημαντικότερο μέρος του σημερινού στούντιο είναι ο υπολογιστής. Οι προδιαγραφές αλλάζουν καθημερινά καθιστώντας το περσινό, παλιό. Για να γράψω μουσική, καλό θα είναι να είναι όσο πιό σύγχρονος γίνεται με τελευταίας γενιάς επεξεργαστή και Windows 10 - 11, 64bit. 16 Gb μνήμη RAM είναι ικανή για σοβαρή δουλειά αλλά σαν κανόνας όσο περισσότερη τόσο καλύτερα για να σηκώνει μεγάλα αρχεία. Ιδανικά ας υπάρχουν 2 δίσκοι. Ένας Solid State SSD NVMe για τα προγράμματα και το λειτουργικό και ένας μεγάλος HDD 7200 rpm με αρκετό χώρο για να σώνω τα αρχεία ήχου και τις τεράστιες ηχοθήκες samples. Σαν αναφορά, ένα τετράλεπτο stereo κομμάτι στα 16-bit, 44.1 Khz = 40 mb και όσο αυξάνεται ο ρυθμός δειγματοληψίας αυξάνεται και το μέγεθος του αρχείου. To motherboard καλό είναι να έχει τελευταίας τεχνολογίας chipset και όλες τις χρήσιμες πόρτες σύνδεσης USB 3, Ethernet, κ.α. Η κάρτα γραφικών μπορεί να είναι μια απλή onboard καθώς τα μουσικά προγράμματα δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στην εικόνα όπως τα games και επιπλέον θέλουμε να αποφύγουμε τους θορυβώδεις ανεμιστήρες που αυτές διαθέτουν και το σοβαρό κόστος τους που αναλογεί όσο άλλο ένα PC σχεδόν. Και επειδή έχει αποδειχτεί πως το να ρίχνεις εξαρτήματα υψηλών προδιαγραφών σε ένα κουτί δεν κάνει απαραίτητα έναν γρήγορο και λειτουργικό υπολογιστή (λόγω διαφόρων ασυμβατοτήτων), θα κοίταζα για έτοιμες λύσεις απο εταιρίες HP, Dell, κ.α. που το κάνουν καλά αυτό. Στα laptop φυσικά είναι μονόδρομος αυτή η επιλογή, αν δεν σας περιορίζει το μέγεθος της οθόνης. Μία σχετικά μεγάλη οθόνη 24-27" HD ή 4K wide (ίσως και 2) αφού καλό και εύχρηστο είναι να υπάρχει σε θέα το timeline, τα plug-ins (εφέ και όργανα) και ο μείκτης σε μια ματιά. Καλό είναι να κρατώ το σύστημα μου όσο πιό καθαρό και ελαφρύ γίνεται χωρίς περιττές εγκαταστάσεις «δοκιμαστικών» προγραμμάτων, γιατί το βαραίνουν και καθυστερεί μέχρι κάποιο αναπόφευκτο format μετά απο λίγο καιρό ανεμελιάς. Εαν προτιμούσα Apple θα πήγαινα σε iMac και πάνω αν και η δουλειά γίνεται σχεδόν ανέμελα και με MacMini. Το software Για να γράφω θέλω ένα πολυκάναλο recorder και μαζί μια κονσόλα για να μιξάρω τα κανάλια. Φυσικά σε software. Παλαιότερα τα προγράμματα αυτά χωρίζονταν σε audio εγγραφείς και midi sequencers. Τώρα δεν υπάρχει διακριτή διαφορά και ένα sequencer γράφει δεδομένα midi και ήχο πλάι – πλάι και αποκαλείται DAW (Digital Audio Workstation). Ταυτόχρονα επειδή αυτά τα προγράμματα έχουν εξελιχθεί σε σουίτες virtual studio, προσφέρουν και software εκδόσεις οργάνων (πιάνα, μπάσα, synths, drum machines), τα λεγόμενα VST instruments (VSTi) ή TDM ανάλογα με την πλατφόρμα. Επίσης προσφέρουν κάθε λογής εφέ 'οπως reverb, delay, chorus, compressors και ότι περάσει από το νού του φαντασιόπληκτου και δημιουργικού καλλιτέχνη, σε μορφή plug-in. Επειδή μια από αυτές τις σουίτες θα γίνει το περιβάλλον που θα γράφω μουσική, θα πρέπει να το μάθω καλά για να εκμεταλλευτώ τις τεράστιες δυνατότητες του, που σημειωτέον απευθύνονται σε ειδικούς και ξεπερνούν κατά πολύ τις απαιτήσεις του μέσου χρήστη. Στόχος είναι να αφοσιωθώ στο να γράφω μουσική και να μην καταντήσω περιπλανώμενος νομάς απο εταιρία σε εταιρία. Κάτι που συχνά συμβαίνει σε όσους δεν διαβάζουν το manual, αποδίδοντας την δική τους άγνοια σε αδυναμία του software. Οι προτάσεις είναι πολλές. Ableton Live, Cubase Pro, Reason, Reaper, Bitwig Studio, Samplitude, Sonar, Logic Pro, Pro Tools, κ.α. Τα προγράμματα αυτά είναι τεράστια και πέρα απο χρήμα απαιτούν γνώσεις μουσικής τεχνολογίας, που για τις ανάγκες κάποιου που θέλει να γράψει 10 κανάλια ήχου και να βάλει βάθος και delay, είναι σαν να παίρνει ολόκληρη νταλίκα για να πάει στο περίπτερο για τσιγάρα. Αν διαθέτω τις γνώσεις ή την υπομονή να μάθω μελετώντας ολοκληρωμένες λύσεις, είναι το Sonar πλέον δωρεάν και το Reaper με συμβολικό ποσό. Υπάρχουν εκδόσεις light για σχεδόν όλα τα γνωστά DAW που κοστίζουν κάτω από 100 ευρώ όπως τα Sequel, Cubase Essential, Sonar Essential, Live Intro, που περιορισμοί τους όπως τα maximum 64 κανάλια ηχογράφησης δεν θα επηρεάσουν αρνητικά ποτέ έναν ερασιτέχνη μουσικό και θα λειτουργήσουν σαν βάση αν θέλετε να εξοικειωθείτε με κάποιο απο αυτά και αργότερα να αναβαθμίσετε αν χρειαστείτε περισσότερα εργαλεία. Φυσικά υπάρχουν και δωρεάν προτάσεις σοβαρών προδιαγραφών όπως το Garage Band που προσφέρεται απο την Apple, το Krystal για Windows και το Ardour για όσους προτιμούν Linux. Η κάρτα ήχου Η είσοδος και έξοδος στον μουσικό υπολογιστή. Μου δίνει ποιότητα ήχου, αθόρυβη εγγραφή, MIDI για να ελέγχω και να συνδέω εξωτερικά keyboards και synthesizers και επιλογές διασύνδεσης. Να μπορώ να συνδέω όποια εξωτερική συσκευή έχω, στον υπολογιστή δηλαδή. Φροντίζω να υποστηρίζει τεχνολογίες ASIO, κ.α. με εργοστασιακούς οδηγούς/drivers ώστε να μπορώ να κάνω real-time χρήση των VST instruments και plug-in. Έτσι όταν πατάω ένα πλήκτρο στο κλαβιέ, ο ήχος θα ακούγεται σύγχρονα και όχι αργότερα. Latency είναι η λέξη που πρέπει να αποφύγω. Η καθυστέρηση δηλαδή που προκύπτει όταν δεν είναι εγκατεστημένοι οι ειδικοί ASIO drivers Οι κάρτες ήχου είναι το σημείο που θα συνδέσω το μικρόφωνο και τα όργανα μου. Γι αυτό υπάρχει ποικιλία εισόδων και εξόδων (αναλογικές, ψηφιακές, πολυκάναλες με ADAT optical και MIDI). Επιλέγω βάσει των αναγκών που υπαγορεύονται απο τον αριθμό των πηγών (οργάνων) που θα ηχογραφώ ταυτόχρονα. Για έναν τραγουδοποιό π.χ. μια stereo κάρτα είναι συνήθως αρκετή, αφού θα γράφει ένα όργανο ή μια φωνή ή και τα δύο τη φορά. Υπάρχουν εκδοχές εξωτερικών καρτών που συνδέονται στον υπολογιστή με Thunderbolt και USB που είναι τα σημαντικά πρωτόκολλα σήμερα. Μικρόφωνα Τη δουλειά μου για ένα demo την κάνω και με το δυναμικό μικρόφωνο που χρησιμοποιώ στα live. Το Shure SM-58. Στο κάτω-κάτω την έμπνευση της στιγμής θέλω να πιάσω! Αν όχι... και θέλω να το στείλω στην κατανάλωση, ίσως να χρειαζόμουν κάτι πιο πιστό. Ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, που πλέον με τα κινέζικα στην αγορά, αρχίζουν απο την ίδια τιμή και είναι καλύτερη επιλογή για το στούντιο αλλά πιο ευαίσθητο στην κακομεταχείριση και τις εντάσεις. Γι αυτό χρειάζομαι έναν αθόρυβο προενισχυτή μικροφώνου στην κάρτα μου, με τροφοδοσία ρεύματος 48 volt (phantom power) για να το συνδέσω. Συνήθως περιλαμβάνονται και στην πιο προσιτή κάρτα ήχου αλλά όσο ανεβαίνει η τιμή ανεβαίνει και η ποιότητα τους. Εναλλακτικά υπάρχουν και standalone προενισχυτές σε άπειρες εκδοχές με 1, 2 ή 8 εισόδους, με Equalizer, compressor, κύκλωμα λυχνίας αν επιθυμώ και έξοδο με Analogue to Digital (A/D) converter. Ηχεία Για να έχω ένα σημείο αναφοράς, καλό είναι να επενδύσω σε ένα σετ active monitors, (δηλαδή ηχείο με ενισχυτή στο ίδιο κουτί). Όταν λέω σημείο αναφοράς εννοώ ότι θα πρέπει να ακούω σωστά, χωρίς χρωματισμούς ώστε όταν μεταφέρω το “αριστούργημα” μου στο αυτοκίνητο ή στο σπίτι του φίλου μου, να ακούγεται σχεδόν το ίδιο. Δηλαδή να μην ακούω μόνο το ταμπούρο και το hi-hat και να είναι χαμένα τα μπάσα ή το arpeggio του 303... και αντίστροφα. Ενα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα ομορφαίνει, ώστε να μπορώ να τα διορθώνω. Αυτά πάντως δεν είναι τα ηχεία που πήρα με τον υπολογιστή προς €30. Θα βρώ μεγάλη ποικιλία, στα σχετικά μουσικά καταστήματα ενώ ένα αξιοπρεπές ζευγάρι κοστίζει από €250 και πάνω. Χρήσιμο θα είναι και ένα σετ καλών ακουστικών. Μπορεί να κοιμάται το μωρό ή ο κύριος Αλέκος δίπλα... ή να με απειλεί η Στέλλα με το πιστολάκι της, μετά τις 173 επαναλήψεις του κουπλέ που ακούει τις τελευταίες εβδομάδες. Για πολύωρη χρήση, ένα σετ ημι-ανοικτού τύπου είναι σωστό και ξεκούραστο, ενώ για υψηλές εντάσεις απαιτούνται κλειστού τύπου που συνήθως όμως έχουν χαμηλότερη πιστότητα. Η αλήθεια είναι ότι με λιγότερα χρήματα βρίσκεις καλύτερα ακουστικά από ότι σωστά ηχεία. Τα ακουστικά βέβαια δεν αντικαθιστούν τα ηχεία. Controllers Controller λέγεται το μέσον (πέρα από το ποντίκι) που ελέγχει το software. Μπορεί να είναι πλήκτρα πιάνου, pads για να παίζω τύμπανα με τα δάχτυλα ή επιφάνειες εργασίας για να ελέγχω τα fader του virtual μείκτη. Υπάρχει ποικιλία πλήκτρων, από 2 οκτάβες μέχρι 7, βαρυκεντρισμένα και μη, με σύνδεση στον υπολογιστή από τη θύρα MIDI ή την USB. Συνδέω και παίζω. Τόσο απλά. Επίλογος Μ’ αυτά και μ’ αυτά στήνεις μια πολύ σοβαρή βάση για να γράψεις μουσική. Αν μιλάμε για synthesizer και loop-based φάσεις δεν χρειάζεται να πάμε παραπέρα. Αυτά θα χρειαστώ από εργαλεία. Αν μιλάμε για πιό ροκ κι ακουστικές καταστάσεις είναι αρκετά για να στηθούν τα σημαντικότερα όπως κιθάρες, μπάσα, πλήκτρα και φωνές. Τα τύμπανα; Ε... και τι θα κάνουν τα επαγγελματικά στούντιο; Κλέφτες θα γίνουν; Θα μεταφέρω τη δουλειά που έκανα στο σπίτι σε ένα κατάλληλο χώρο για να γράψω ντραμς και να τα μειξάρω με τη σημαντική βοήθεια του επαγγελματία ηχολήπτη. Γίνεται απλά και γρήγορα. Μα πάνω απ’ όλα όμως χρειάζεται να ξέρουμε τα εργαλεία μας. Η μουσική δεινότητα σε συνδυασμό με την τεχνική κατάρτιση δίνει το σωστό αποτέλεσμα. Ικανό φυσικά και για κυκλοφορία. Γιάννης Μεθενίτης
    1 βαθμός
  28. Πάει και αυτός παίδες..RIP
    0 βαθμοί
  29. Ο Julian Bream, ένας από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες που πέρασαν από τη κλασική κιθάρα, μας άφησε στα 87 του. Ανεκτίμητος. https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-53777949?fbclid=IwAR0TKvn6QvI5-dMcmBKmErmMtTvD_yAoOpG70UX8eA9DV3U-2UlGFJXUX9w
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου