Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. dimsonic

    dimsonic

    Μέλος


    • Βαθμοί

      3

    • Αναρτήσεις

      20.926


  2. fusiongtr

    fusiongtr

    Solist


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      21.934


  3. Superfunk

    Superfunk

    Solist


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      46.938


  4. gkourmoul1

    gkourmoul1

    Μέλος


    • Βαθμοί

      1

    • Αναρτήσεις

      9.334


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 01/05/2021 σε όλα

  1. λάθος. Δεν επανέρχεται αμέσως ίσως. Θέλει να περιμένεις
    2 βαθμοί
  2. για στερεο προενισχυτή ναι.
    1 βαθμός
  3. Όχι, πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο.
    1 βαθμός
  4. Μπες μεσα στον λογαριασμο σου, βρες τη συναλλαγη και δες εαν εχει περισσοτερες λεπτομερειες για το ζητημα.
    1 βαθμός
  5. επειδη ειχα την ιδια ακριβως κιθαρα και γω απο ζοζεφ αυτης της χρονολογιας αν θυμαμαι καλα την ειχα παρει 2400 η καπου εκει οποτε ναι την εδωσες λιγο πιο κατω αλλα ενταξει ολα καλα οπως ειπες, εχεις δυο τωρα να ασχοληθεις καλοπαιχτες!
    1 βαθμός
  6. Μία ιδέα που ξεκίνησε πριν 11 χρόνια και μάλλον την πήρα πολύ σοβαρά - επιτέλους ήρθε η ώρα της Metal Ανάστασης. Κάποιοι θα γελάσουν, άλλοι θα χτυπηθούν, και μάλλον θα υπάρξουν και αυτοί που θα προσβληθούν. Εγώ το απόλαυσα, γέλασα πολύ και σίγουρα χτυπήθηκα αρκετά! Έβαλα πολλή δουλειά και ελπίζω να σας αρέσει. Είναι η πρώτη μου φορά που ασχολούμαι με τέτοια παραγωγή. Δεν έχω ξαναηχογραφήσει κιθάρες ή φωνές, γι αυτό και θα ήθελα την άποψή σας! Επίσης είναι και η πρώτη φορά που τραγουδάω (ο Θεός να το κάνει) δημόσια. Βέβαια δυστυχώς όλα τα φωνητικά μπήκαν στο τέλος και δεν είχα πολύ χρόνο για κάτι καλύτερο. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους συμμετείχαν: Ελένη Ραπτάκη στη φωνή, Μανόλη Μαρκάκη και Νίκο Τζουβάρα σόλο κιθάρα #2 και #3 αντίστοιχα, και Γιάννη Μαραγκουδάκη που ανέλαβε τις ηχογραφήσεις των σόλο. Bonus instrumental link: https://youtu.be/12NtJT6f9lc Θέλω πολύ να ακούσω τις απόψεις σας, ιδιαίτερα για το mixing και για το σόλο #1 που έγραψα και έπαιξα εγώ (όπως και όλες τις υπολοιπες κιθάρες)! Καλή Aνάσταση σε όποιον το γιορτάζει!
    0 βαθμοί
  7. 21 του μήνα παράγγειλα, 28 του μήνα (σήμερα δλδ) παρέλαβα (από Thomann). Πολύ γρήγορη η UPS. Ήρθε μέσα σε δυο κούτες, με έξτρα προστασίες και τυλίγματα (πέραν του συνηθισμένου). Τι να πω, η κιθάρα είναι αστέρι. Πανάλαφρη, πανέμορφη, ποιοτικότατη, και με πολύ ισορροπημένο ήχο. Πολύ ανώτερη απ’ ότι περίμενα, με ελάχιστα αρνητικά σημεία. Αναλυτικά μιλώ παρακάτω… Ποιότητα κατασκευής/Αισθητική: Μπορώ να πω ότι είμαι εντυπωσιασμένος από τη λεπτομέρεια και το πόσο προσεγμένο είναι το όργανο. Πραγματικά όμορφη κιθάρα, αν και αυτό είναι υποκειμενικό. Μοιάζει να είναι ένα κομμάτι το σώμα, όχι κάτι συνηθισμένο σε κιθάρες αυτής της τιμής. Το λούστρο είναι άψογο και με λεπτό φιλμ, τόσο στο σώμα , όσο και στο μανίκι (δεν κολλαει το χερι οπως στη ΜΙΜ tele). Το τελευταίο είναι αρκετά σκούρο maple. Σαν μέγεθος είναι πιο στενό σε σχέση με την ΜΙΜ tele. Νομίζω ότι είναι σχεδόν το ίδιο με τη vintage modified strat που έχω, εάν όχι ακριβώς το ίδιο, σε βαρύτερη και ποιοτικότερη εκδοχή. Και η αίσθηση βάρους στο maple μανίκι είναι κάτι που το εκτιμώ. Τα 21 narrow tall τάστα δεν έχουν αιχμηρές άκρες και είναι άψογα τοποθετημένα πάνω στην όμορφη indian laurel ταστιέρα. Βέβαια, δεν είναι καλογυαλισμένα και θέλει λίγες ώρες παίξιμο για έχουν smooth αίσθηση τα bends και το vibrato. Η vintage γέφυρα είναι μια χαρά, αν και θα προτιμούσα να έχει brass saddles, αντί τα ατσάλινα. Το control plate, τα δυο knobs είναι πολύ μαλακά και ακριβή στη λειτουργία τους. Ο 3-way διακόπτης είναι αρκετά σκληρός στον χειρισμό και απαιτεί δύναμη για να αλλάξω θέση. Αυτό διορθώθηκε με λίγο λίπανση στις λάμες επαφής, εσωτερικά. Παραμένει σκληρός, αλλά δεν θέλει δύναμη πλέον. Ενδεχομένως, με τον καιρό να βελτιωθεί κι άλλο. Τα κλειδιά είναι τα κλασικά vintage safety tuners με την τρυπούλα στο κέντρο. Δεν έχουν την καλύτερη αίσθηση στο κούρδισμα, αλλά την κάνουν τη δουλειά, και δεν τρυπάνε δάκτυλα οι χορδές. Η κιθάρα έφτασε σε μέτρια κατάσταση σετάπ. Εντελώς ξεκούρδιστη, το μανίκι ήθελε 2-3 στροφές ίσιωμα, και το action ήθελε ρύθμιση για να μπορώ να παίξω. Το intonation ήταν σχετικά καλό, αλλά σίγουρα θέλει δουλειά (λίγο άνοιγμα και λίπανση) το nut καθώς οι χορδές σκαλώνουν λίγο. Επίσης, οι μαγνήτες ήθελαν λίγο ρύθμιση στο ύψος για να ισορροπήσει το bass/treble, αλλά και μεταξύ τους. Κατά τα άλλα, άψογη. Εργονομία: Θέλω να σταθώ στο βάρος και στο ζύγισμα. Ζυγίζει 3.336 gr, και είναι η ελαφρύτερη που έχω. Αρκετά πιο ελαφριά από την ΜΙΜ tele, και λίγο πιο ελαφριά από την vintage V52. Εκτός αυτού έχει και εξαιρετικό ζύγισμα, καθώς δεν έχει τάση το βάρος προς το σώμα σε μεγάλο βαθμό. Ο λαιμός είναι σχετικά λεπτός και στενός , σε σύγκριση με fender. Προσωπικά με βολεύει πάρα πολύ στο παίξιμό μου (κυρίως lead). Σε άλλες περιπτώσεις, είναι κάτι που αποτελεί μειονέκτημα για κάποιους. Τα χειριστήρια είναι εκεί που πρέπει να είναι, και όλα λειτουργούν όπως πρέπει. Η κιθάρα είναι “βούτυρο” στο παίξιμο. Ήχος/μαγνήτες: Καταρχήν, μου έκανε εντύπωση πως το καπάκι του neck μαγνήτη δεν είναι ίσιο, αλλά ακολουθεί τη καμπύλη της ταστιέρα (9,5 inch radius), και αυτό είναι κάτι που δεν έχω ξαναδεί. Επίσης, ο μαγνήτης της γέφυρας έχει μεν flat τους πόλους, αλλά είναι είναι όλοι σηκωμένοι, σαν να είναι μαγνήτης strat που περιμένει το καπάκι να μπει. Έχουν σχεδιαστεί από την fender (δεν είναι οι toneriders παλαιότερων μοντέλων), αλλά δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο γι’ αυτούς. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για low output μαγνήτες, υπολογίζω κάτω από 7Κοhm, με αρκετά φλατ χαρακτήρα. Έχουν έντονα μπάσα, όχι έντονα μεσαία, και πολύ γλυκά πρίμα. Θα έλεγα ότι τα χαρακτηριστικά τους ταιριάζουν σε alnico 2. Ο ήχος του bridge μου αρέσει. Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά έχει πολύ γλυκό και καθαρό ήχο. Είναι ευχάριστος. Ο ήχος στον neck δε με τρελαίνει, καθώς είναι πολύ πλαδαρός. Του λείπει το definition. Ομοίως, και ο ήχος στη μεσαία θέση δεν έχει τα χαρακτηριστικά που θα ήθελα. Βέβαια, ζήτημα να έχω παίξει 20 λεπτά με την κιθάρα και ενδεχομένως να βελτιώνεται λίγο με έξτρα ρύθμιση στα ύψη των μαγνητών. Γενικότερα, δεν έχει το αγριωπό ήχο ενός κλασικού alnico 5. Επίσης, μου λείπει το definition, αν και ο ήχος είναι, ομολογουμένως, παραπάνω από καλός. Δεν “σπάει” εύκολα, και είναι γεμάτος. Στα βρώμικα παραμένει γεμάτος, αλλά δεν είναι σφικτός, όσο θα ήθελα. Πολύ καλοί μαγνήτες, αλλά σε σχέση με τους Q pickups που έχω στις άλλες κιθάρες, είναι απλά οκ. O απαιτητικός θα αναζητήσει αναβάθμιση σε κάτι με εντονότερη γεύση. Θετικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι καθαρίζει εξαιρετικά με ρίξιμο του vol pot, και κρατά και πολλά από τα πρίμα του ήχου, ενώ δεν έχει treble bleed. Πιθανότατα να μη βάλω καν. Εδώ κάποιες πρώτες ηχογραφήσεις: Καθαρός ήχος clean.mp3 Σπασμένα καθαρά breakup.mp3 Crunchy crunch.mp3 Distorted distorted.mp3 Μεσα στο μιξ. in the mix.mp3 Εν κατακλείδι Για τα χρήματά που κόστισε (περί τα 390 ευρώ) είναι μια εξαιρετική κιθάρα. Εάν είχε λίγο καλύτερο σετάπ, εξαρχής, και λίγο ποιοτικότερους μαγνήτες, θα την χαρακτήριζα άριστη και συγκρίσιμη με πολύ ακριβότερες telecaster. Την προτείνω ανεπιφύλακτα, καθώς δεν θεωρώ ότι μπορείς να αγοράσεις πιο tele στα χρήματα αυτά. Pros n’ Cons + Κούκλα + Ελαφριά και καλοζυγισμένη + Υψηλή ποιότητα κατασκευής + Καλός ήχος - Σφικτός 3-way διακόπτης - To nut θέλει δουλειά στα αυλάκια Specs · Body: Nato · Bolt-on neck: Maple · Fretboard: Indian laurel · Pearloid dot fretboard inlays · Neck profile: C · 21 Narrow Tall frets · Nut width: 42 mm (1.65") · Scale: 648 mm (25.51") · Fretboard radius: 241 mm (9.49") · Bone nut · Pickups: 2 Fender-designed Alnico single coils · Master volume knob, master tone knob · 3-Way toggle switch · 3-Ply parchment pickguard · Tele string-through-body bridge with 3 saddles · Vintage style machine heads · Nickel hardware · Ex-factory stringing: Fender 250L NPS .009 - .042 (article no. 133191) · Colour: 3-Colour sunburst
    0 βαθμοί
  8. Εύχομαι σε όλους να είναι γεροί και κοντά στους αγαπημένους τους, όσο αυτό είναι δυνατόν την σήμερον ημέραν. Εγω θα περάσω ήσυχα σε πολύ στενό οικογενειακό περιβάλλον με την Μαίρη και τον γιό μου, συνοδεία μπουτακίου στον φούρνο. Θα ξεκινήσω με ένα Δεκαράκι, αυγουλάκια, θα ξαποστάσω κανα ημίωρο και μετά θα φαααμε. Έχει και F1 στο Portimao (ωραία πίστα) και Motogp στην Ισπανία το πρόγραμμα για την χώνεψη. Καθόλου άσχημα κι ας είναι ήσυχα και μακριά απο τα παραδοσιακά γλέντια της ημέρας. Θα περάσει, που θα πάει. Για όσους σουβλίσουν, με το μαλακό οι πέτσες! Να είμαστε καλά παιδιά.
    0 βαθμοί
  9. Δεν μπορω να πω οτι γελασα, καθως γνωριζω οτι καποιοι (και ειναι πολλοι) απ' οσους το ακουσουν θα σοκαριστουν/απογοητευτουν. Ειναι πολυ προκλητικο, οπως και να 'χει, ειδικα τουτη την ωρα και ετουτη τη δυσκολη χρονια. Δεν παραβλεπω, βεβαια οτι προκειται για εντυπωσιακη συνθεση, εκτελεση και παραγωγη.
    0 βαθμοί
  10. Είναι πολύ παλιά δουλειά . Βασίζεται σε μελοποίηση στίχου (της Ευαγγελίας Κουράτορα) που είχα κάνει τω καιρώ εκείνω (χωρίς φωνητικά) και τώρα το ξεσκόνισα λιγάκι ξεφεύγοντας ίσως κι από το στίχο , έτσι για να περάσει η ώρα. Καλή ακρόαση ! (Έγινε τροποποίηση στη μίξη) Καλή Ανάσταση !!
    0 βαθμοί
  11. Εγώ γελάω κάθε φορά που το ακούω! Σίγουρα δε το έβγαλα για σοβαρό - γι αυτό και έχω και το instrumental που θα είναι και αυτό που θα κρατήσω στο τέλος. Πέρα του ότι δεν έχω ξαναμειξάρει φωνές, μπήκαν όλα τελευταία στιγμή και δεν είχα αρκετό χρόνο). Άσε που στο τέλος το project file κόντεβε να εκραγεί... Shadow Gallery δεν έχω ακούσει, ίσως πρέπει! Σίγουρα. Φοβάμαι πως πρώτη πρώτη θα είναι η μάνα μου! Δε με χει πάρει ακόμα τηλέφωνο - λες να έπαθε κανένα εγκεφαλικό? Ο καθένας μπορεί να το πάρει όπως θέλει. Όπως είπε και κάποιος τις προάλλες, η μελωδία του Χριστός Ανέστη είναι πολύ ωραία - εγώ απλά πήρα την ιδέα της και την έφερα στο στυλ που μου αρέσει. Τυχαίνει να είναι στην άλλη άκρη, οπότε είναι αναμενόμενο το να φανεί "σατανικό", ειδικά από τους όχι και τόσο σχετικούς με το είδος.
    0 βαθμοί
  12. Γ@μιστερό !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 βαθμοί
  13. Θελει πολυ θαρρος να βγαλεις δημοσια ενα τετοιο κομματι.Ετοιμασου γιατι θα βγουνε τωρα ολοι στο ιντερνετ οι δηθεν "πιστοι" και θα σου αρχισουν τις "ευχες".Σαν συνθεση μουσικα το κομματι τα σπαει και τα φωνητικα υπεροχα ομως ειμαι σε δίλημμα,πως να το παρω?Σοβαρα η αστεια? αληθεια δεν ξερω.Μου αφησε μια εντυπωση σαν να το συνεθεσε ο διαολος για να διακωμωδήσει τον Χριστο
    0 βαθμοί
  14. Ε Π Ο C !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0 βαθμοί
  15. άντε και Καλή Ανάσταση στους πάντες επί πάντων (να πάμε παρακάτω)... ΥΓ. ντάξει αφού δεν μου έφεραν την μαγειρίτσα για πρωινό μην γκρινιάζω...
    0 βαθμοί
  16. Ενώ με άλλους δεν θ’ ακουστεί καλά.
    0 βαθμοί
  17. Άρα οι...2 Έλληνες που έχουν SP6 μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι :)
    0 βαθμοί
  18. Η υπέροχη αρμονία του κομματιού με τα απολύτως ταιριαστά δωρικά φωνητικά του (δυστυχώς άγνωστου στο μη holdsworthικό κοινό) Paul Williams, το πολύ δυνατό groove του Paul Carmichael και του Gary Husband (που ακόμα είναι παιδαρέλι σε αυτές τις ηχογραφήσεις), και η μεγαλοφυΐα του Allan... που δημιουργεί υπνωτικά soundscapes με κάθε του συγχορδία, και που κάπου στο 1:25 που κάνει μπάσιμο στην πρώτη γέφυρα, η φράση του σου παίρνει την ψυχή. Όλος ο δίσκος είναι ένα μοναδικό σε ύφος και ήχο αριστούργημα, αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι όσο περνούν τα χρόνια, τόσο περισσότερο συγκαταλέγεται στα πολύ αγαπημένα μου του τιτάνα. Καλές γιορτές να'χουμε!
    0 βαθμοί
  19. HE DIED FOR OUR SYNTHS!!! Εγώ πάντως κάνω σαν παιδάκι!
    0 βαθμοί
  20. Το συζητάς? Με hot μαγνήτες το ξεροψήνουν κιόλας. Με low output θέλει περισσότερη ώρα αλλά γίνεται λουκούμι.
    0 βαθμοί
  21. 0 βαθμοί
  22. Χρόνια Πολλά να έχουμε να ζούμε να πενθούμε.
    0 βαθμοί
  23. Στην Κρητη (φανταζομαι και αλλου), οποια μερα θεωρειται μεγαλη εορτη απο την εκλησια, συνηθιζεται να λεμε χρονια πολλα. Και συνηθως εννοουμε το να εχουμε την υγεια μας και του χρονου να γιορτασουμε την ιδια μερα, ειτε πενθιμη, ειτε χαρμοσυνη.
    0 βαθμοί
  24. 0 βαθμοί
  25. Κανε κανα δυο μερες υπομονη. Εαν θες, επικοινωνησε μαζι τους.
    0 βαθμοί
  26. Θα ερθει και η , φουλ εμβολιασμενη και καρατεσταριΖμενη αδερφή μου. Ελαφριά είναι η δική μου,μόνο μαρούλι, άνηθο και φρέσκο κρεμμυδάκι έχει...λίγο κιμινο και μισό πορτοκάλι. Α,Και μια συκωταριά από την Ελασσόνα.
    0 βαθμοί
  27. Πότε πότε το PayPal κανει δειγματοληπτικους ελέγχους, κυρίως για ξέπλυμα χρήματος ή για ψεύτικες μεταφορές σε "φιλους"...για αποφυγή των fees. Σε μια δυο ημέρες θα είσαι οκ.
    0 βαθμοί
  28. Έχει ήδη μπει η μαγειρίτσα Θα αβγοκοφτιτοαπογεμα
    0 βαθμοί
  29. Εγώ το απόγευμα πετάω για Ντουμπάι μιας και δεν μπορώ να πάω στο χωριό λόγω των μέτρων, θα την βγάλουμε εκεί οικογενειακά. Καλή Ανάσταση και θα βάλω φωτογραφίες από photoshop. χαχαχαχχαχαχαχαχααχ Καλή Ανάσταση με υγεία!!!!!!!
    0 βαθμοί
  30. λιγουλάκι δύσκολο.... να ακούσουμε. Τωρα αν είναι σπόντα για αλλον ΟΚ. Θα συμφωνήσω.
    0 βαθμοί
  31. Reverb's first feature-length documentary. Απ'ότι κατάλαβα μέσω itunes, google play και vudu. Αφού έχει Nels Cline μέσα δε το χάνω με τίποτα. Θα έχει ενδιαφέρον πιστεύω.
    0 βαθμοί
  32. Coolest guitar ever, ειδικά η 58αρα. Πολύ μπροστά σχεδιαστικά/αισθητικά απ' οτιδήποτε άλλο στην εποχή της. Ιδιαίτερος καθαρός γλυκός ήχος χωρίς τον όγκο της LP ή τον rude χαρακτήρα της SG. Όσοι την βλέπουν σαν μέταλ όργανο είναι ανιστόρητοι. PRS & Telecaster είναι δύο διαφορετικές χρήσιμες κιθάρες. Εκτός του οικονομικού δε βλέπω το λόγο να μην έχει κάποιος και τις δυο.
    0 βαθμοί
  33. ΦιλωΟυσ το νήμα αυτό είναι για ΚΙΘΑΡΕΣ. Για SG ανοικΣε δικό σου.
    0 βαθμοί
  34. "Η ύπαρξη relief Μεγαλύτερη από την Διατομη ποδαριού ψύλλου Σκοτώνει την κιθάρα " SF, Ελληνική Δημοκρατία Παγκρατίου 21ος αιώνας
    0 βαθμοί
  35. "Όργανο που δεν παίζεται Πρέπει να φεύγει " SF, Αθήνα, 21ος αιώνας
    0 βαθμοί
  36. Από ο,τι φαίνεται, βιαστηκα να απαντήσω στο poll την προηγούμενη εβδομάδα. Τώρα δεν παίρνει αλλαγή. Δεν πειράζει. 1 λοιπόν.
    0 βαθμοί
  37. Ωχ...κΣεχασα να απαντησω στην ερωτηΞη
    0 βαθμοί
  38. η καλύτερη εκτέλεση που έχω ακούσει (και εκφραστικά και σε ήχο)...
    0 βαθμοί
  39. Είχα την apx 500 και ήταν πολύ καλή για τα χρήματα που έδωσα ελπίζω ότι και η 600 το ίδιο θα είναι δοκιμσε την σε ένα νακα δεν θα χάσεις....... https://www.thomann.de/gr/yamaha_apx_600_black.htm?glp=1&gclid=Cj0KCQjwyZmEBhCpARIsALIzmnL_QG2KNY08Pmz6QVYC4B6PjOSefjECTByt_h4WfHASxWwvzJnivnUaAk94EALw_wcB
    0 βαθμοί
  40. Σε αυτήν την τιμή βέβαια, όπως το ξέρεις, η κιθάρα θα είναι απλώς αξιοπρεπής. Προσωπικά θα σου πρότεινα αυτήν την Yamaha που για τα λεφτά της είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπής.... Εννοείτε ότι για να στα λέω αυτά έχω παίξει με το όργανο. https://www.nakas.gr/prd/yamaha-f-370-akoistiki-kithara-natural
    0 βαθμοί
  41. Καλημέρα! Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να κοιτάξεις στις αγγελίες με το μπάτζετ σου, σίγουρα θα πάρεις κάτι πολύ ποιοτικότερο. Πολύς κόσμος παίρνει κιθάρα, τα βρίσκει σκούρα, τα παρατάει και πουλάει σε άριστη κατάσταση. Για vfm μάρκες ξεκίνα από LAG, Cort...Δοκιμή όπως+δήποτε!
    0 βαθμοί
  42. Δεν υπάρχουν βιομηχανικές προδιαγραφές που ανακηρύσσουν ένα σετ ηχείων σε ηχείο αναφοράς, studio ή reference monitor. Υπάρχουν όμως δύο σημαντικά σκέλη για την επιλογή τους. Το υποκειμενικό, αν έχει «καλό» ήχο και το τεχνικό βάσει προδιαγραφών. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι εάν ένα ηχείο ακολουθεί τις παρακάτω τεχνικές προδιαγραφές, είναι πολύ κοντά στο να έχει και τον ζητούμενο υποκειμενικά «καλό» ήχο. Και αυτό διότι ένα σωστό ηχείο είναι ο καθρέφτης της ηχογράφησης, που φανερώνει τα λάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα ομορφαίνει, ώστε να μπορούμε να τα διορθώνουμε. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά Ένα ηχείο αναφοράς (reference monitor) θα πρέπει να πληρεί κάποιες προδιαγραφές στις ακόλουθες παραμέτρους. Distortion (Παραμόρφωση) Επειδή περνάμε πολλές ώρες μπροστά στα monitor, αν έχουν ψηλή παραμόρφωση θα κουράσουν τα αυτιά μας εύκολα. Η παραμόρφωση πέρα από το ότι κουράζει έχει και σοβαρές συνέπειες στη διαύγεια, και την στερεοφωνική εικόνα. Ένα monitor λοιπόν πρέπει να έχει χαμηλό δείκτη παραμόρφωσης με σημείο αναφοράς γύρω στα 96 db/m. Frequency response (Απόκριση Συχνότητας) Ιδανικά ότι μπαίνει στην είσοδο πρέπει να βγαίνει στα μεγάφωνα ατόφιο. Αυτό ονομάζουμε επίπεδη συμπεριφορά (flat response) και είναι δυστυχώς άπιαστο όνειρο. Ένα monitor αναφοράς όμως πρέπει να έχει στο maximum μια διακύμανση +/-3 db στο εύρος του ακουστικού φάσματος που καλύπτει, σύμφωνα με τον όγκο του. Σε ένα κοινό ηχείο αυτές οι διακυμάνσεις είναι πολύ μεγαλύτερες με αποτέλεσμα να μην είναι τονικά ισορροπημένα. Δηλαδή όσο βαθύτερες είναι οι λακκούβες και ψηλότερα τα βουνά στην καμπύλη, τόσο περισσότερο απέχουν από το πιστό και αυτό αποκαλούμε χρωματισμένο. Ιδανικά θα έπρεπε να είναι μια ευθεία με μια αποκοπή (roll-off) εκεί που το περιορίζει ο όγκος του. Dispersion (Διασπορά) Λόγω του ότι μαζί με την πηγή του ήχου ακούμε και τις αντηχήσεις του που προέρχονται από την κονσόλα, τους τοίχους κλπ, είναι σημαντική η συμπεριφορά των χαρακτηριστικών διασποράς των μεγαφώνων (off axis polar response). Τι απόκλιση έχουν στις 30 μοίρες απο το το κέντρο του μεγαφώνου (on axis); Όταν είναι ισορροπημένη συμπεριφορά χωρίς μεγάλες κορυφές και κοιλάδες, το αυτί δεν ξεγελιέται και συντονίζεται στην πηγή. Power handling (Ισχύς) Επειδή στην διαδικασία της ηχογράφησης ακούμε ασυμπίεστα όργανα (μπάσο, κιθάρα, synthesizer που κατεβαίνει στα 20hz) με μεγάλη δυναμική συμπεριφορά και όχι συμπιεσμένο πρόγραμμα που έχει υποστεί mastering, ένα καλό monitor πρέπει να διαθέτει αποθέματα ισχύος (Peak power handling) και καλή συμπεριφορά στις κορυφώσεις (transients). Ένα monitor αναφοράς θα πρέπει να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του σε όλες τις εντάσεις και να μην υφίσταται φαινόμενα συμπίεσης (Power compression) από υπερθέρμανση των πηνίων. Οι άλλες παράμετροι Όταν λοιπόν, λαμβάνοντας τις παραπάνω παραμέτρους υπ' όψη, καταλήξουμε σε μερικά πιθανά ηχεία που συγκεντρώνουν τις minimum προδιαγραφές, ένα συγκριτικό τεστ κάτω από κοινές συνθήκες (χώρου και προγράμματος) θα είναι αυτό που σύμφωνα με το υποκειμενικό μας πλέον κριτήριο θα αναδείξει το monitor της επιλογής μας. Ιδανικά μία σοβαρή σειρά monitor θα πρέπει να έχει την ίδια συμπεριφορά σε όλη της τη γκάμα (από το μικρό 5-ιντσο μέχρι και 15-ιντσο) με μόνη διαφορά την αποκοπή των χαμηλών δεδομένου του όγκου. Για τις ανάγκες ενός project studio, ένα σετ close-range monitor (6,5 - 8 ιντσών γούφερ) είναι ιδανικά λόγω του ότι ο περιορισμένος χώρος μας επιβάλει να καθόμαστε σε μικρή απόσταση από αυτά. Η πληροφορία που μεταφέρει ένα σωστό ηχείο είναι ενδεικτική, αν όχι αρκετή για όλο το φάσμα (αν και μπορεί να υπολείπεται στα χαμηλά) και παράλληλα λόγω της μικρής απόστασης που έχουμε μαζί τους, επηρεάζονται στο ελάχιστο από τις αντηχήσεις των πίσω και πλαϊνών τοίχων. Τα active (αυτοενισχυόμενα) είναι προτιμότερα καθώς οι ενισχυτές τους έχουν φτιαχτεί για τις συγκεκριμένες μονάδες (μεγάφωνα) και έχουν το απόλυτο ζευγάρωμα. Σε διαφορετική περίπτωση αν προτιμήσουμε passive (παθητικά) που αποτελούν την συντριπτική μειονότητα, θα χρειαστούμε ενισχυτή ο οποίος θα πρέπει να τα οδηγεί σωστά. Κάτι που θέλει κάποια γνώση και περισσότερη έρευνα για την απόκτηση του. Εταιρίες με ιστορία στην κατασκευή monitor όπως ATC, Adam, Meyer, Genelec, PMC, JBL, Klein & Hummel, Dynaudio, Focal, κ.α. δεν είναι τυχαίες και παρά το γεγονός ότι κάποιο μοντέλο μπορεί να μη σταθεί στο ύψος του ονόματος που κουβαλάει, αυτό θα είναι εξαίρεση και δύσκολα θα πέσει κανείς έξω στην επιλογή του αγοράζοντας ένα σετ, αν και θα πρέπει να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη. Υπάρχουν επίσης πολλές σοβαρές προτάσεις από εταιρίες όπως Tascam, Yamaha, M-Audio, Samson, Blue Sky, Tannoy, KRK, Event, Mackie, κ.α. που στοχεύουν σε ρηχότερη τσέπη με αξιοπρεπή μοντέλα.
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+03:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου