Προς το περιεχόμενο

Πίνακας συμμετοχής

  1. gmoukou

    gmoukou

    Μέλος


    • Βαθμοί

      9

    • Αναρτήσεις

      1.409


  2. Spyros Delta

    Spyros Delta

    Μέλος


    • Βαθμοί

      6

    • Αναρτήσεις

      6.212


  3. fusiongtr

    fusiongtr

    Solist


    • Βαθμοί

      5

    • Αναρτήσεις

      21.934


  4. Alex Raptakis

    Alex Raptakis

    Μέλος


    • Βαθμοί

      5

    • Αναρτήσεις

      1.802


Δημοφιλές περιεχόμενο

Προβολή δημοσφιλέστερου περιεχομένου σε 30/06/2021 σε όλα

  1. Προφανώς και δεν είναι καθόλου παράξενο αλλά για αυτούς που ξέρουν τι εστί βερίκοκο. Για τους υπόλοιπους προέτρεξα να το γράψω. Φυσικά και γίνει τις π'τανας αν βγει ορχήστρα άνευ μαέστρου αλλά όχι γιατί θα παίζει ο καθένας ότι να'ναι, αλλά γιατί θα παραχθεί ένα κομμάτι μουσικής δίχως τις απαραίτητες για το έργο δυναμικές και συναίσθημα. Στη καλύτερη των περιπτώσεων απλά θα παίζουν τις νότες τους...
    5 βαθμοί
  2. Ένα βασικό που δεν διάβασα ή μου ξέφυγε, είναι ότι ο μαέστρος προετοιμάζει/διδάσκει την ορχήστρα του (από συμφωνική Von Karajan μέχρι τρίο Jimi Hendrix) το πώς θα εκτελεστεί το έργο. Πιστεύει κανένας (για να το δούμε σε ένα πιο βατό επίπεδο) ότι τα κομμάτια του Χατζιδάκι με τις 9μελεις ορχήστρες που αναφέρθηκαν, θα ακουγόταν όπως ακούγονται, χωρίς την διδασκαλία/καθοδήγηση/διεύθυνση του Χατζιδάκι; ή μήπως νομίζει ότι ο Jimi άφηνε τον Noel Redding να βαράει στο μπάσο ότι του κατέβει; Για τις πρόβες μιλάω προφανώς που δεν τις βλέπει κανένας κι έτσι δεν βλέπει την ουσία της δουλειάς του μαέστρου ή "μαέστρου". Επίσης μη ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές, ο μαέστρος γράφει και τις παρτιτούρες ή τουλάχιστον καθοδηγεί αυτόν που γράφει. Και το ότι σε ένα ενδεχόμενο φιάσκο, αυτός αναλαμβάνει την ευθύνη. Και το φιάσκο δεν γίνεται πάντα γνωστό στο κοινό, αν καταλαβαίνει κανένας τι εννοώ.
    3 βαθμοί
  3. Δεν έχω ακούσει υποτιμητικότερο πράγμα για μουσικούς. Ότι μπορούμε σήμερα να κοροϊδεύουμε, και να κάνουμε κάποια προκατ ορχηστρικά χαλιά, με κατάχρηση πολλών GB samples και πολύ κόπο και ζωγραφική σε CC, δε σημαίνει ότι καταφέραμε να φέρουμε πειστική ορχήστρα στο PC. Όχι, απλά σημαίνει ότι τα γραψίματα έχουν προσαρμοστεί στα samples ώστε να ακούγονται καλυτερα πιο εύκολα. Αλλά αφού το θέτεις έτσι, γιατί δεν το δοκιμάζεις; Κατέβασε εκεί ένα πρόγραμμα παρτιτούρας, και γράψε τη Σεχραζάντ πχ του Κόρσακοφ που δεν έχει πολλά πολλά. Και μετά βάλε και 3, 4, 10 εκτελέσεις και άκου. Και πες μου πώς το πρόγραμμα υπερτερεί μουσικά επειδή παίζει στο χρόνο, και "δεν ξεφεύγει" από την παρτιτούρα. Δηλαδή, τι να πω. Αν δεν καταλαβαίνεις ότι μια ορχήστρα και ο μαέστρος είναι 120 περίπου ΑΡΧΙΜΑΓΕΙΡΕΣ που απλά βγάζουν έναν μπροστά για να αποφασίσει πώς να φτίαξουν την μπερνέζ για να είναι κάθε μέρα ίδια, ενώ ο ΚΑΘΕΙΣ από αυτούς ξέρει 10 παραλλαγές για ΦΟΒΕΡΗ μπερνεζ, ε δεν μπορώ να πω κάτι άλλο. Είπαμε, μεταξύ ίσων. Εσύ ψάχνεις να βρεις βια, θιγμένους, ριγμένους, όχι κατα περίπτωση, στην τάδε ορχήστρα ή την τάδε εκτέλεση, αλλά δομικά, οτι μαέστρος=τεμπελχανάς αχρείαστος. Που ΚΑΙ έτσι ισχύει μερικές φορές (για ΜΕΡΙΚΕΣ ορχήστρες και ΣΥΓΚΡΚΡΙΜΕΝΑ έργα ανα περίπτωση), αλλά τις περισσότερες φορές... όχι. Ο μαέστρος παίζει κι αυτός μπαλίτσα, και αν είναι και μάγκας πέραν όλων των άλλων μπορεί να ζητήσει να παιχτούν ή να επιτρέψει να παιχτούν άλλα όργανα που θα προτείνουν οι μουσικοί κτπ. Αλλά ακρίβεια pc, όχι, να μου λείπει. Ούτε στους μεταλλάδες δεν αξίζει τέτοια αδικία.
    2 βαθμοί
  4. Διάολε πως με πρόλαβες έτσι. Άκου δίπλωμα! Που ξαναματακούστηκε να πάει κάποιος να δώσει ένα σκασμό λεφτά και χρόνο για να γίνει ένας υποδειγματικός με υπόσταση μουσικός πεινάσει....! midi keyboard (του 50ρικου), βιντεάκια απο το ΥΤ και έτοιμος να κατακτήσεις την αγορά ωρε!
    2 βαθμοί
  5. Εκ πείρας σου λέω ότι και στα μικρά σχήματα χρειάζεται. Μπορεί εύκολα να ξεφύγει η κατάσταση σε κάποιες στιγμές ή απλά να χρειαστεί λάιβ καθοδήγηση. Να φανταστείς ότι έχουμε φτάσει να έχουμε τα λεγόμενα μαεστρόφωνα. Χειλόφωνα ουσιαστικά, που φοράει ο μαέστρος, για να τον ακούνε οι μουσικοί στα in-ear και όχι μόνο οι μουσικοί. Και ο τραγουδιστής και ο ηχολήπτης κλπ. Μιλάμε τώρα για μοντέρνα σχήματα και για περιπτώσεις που δεν σηκώνουν ούτε ένα λάθος και όχι για τον τύπο που κουνάει τη μπακέτα στις συμφωνικές. Αν και μου έχει τύχει και αυτό (μαεστρόφωνο) σε συναυλίες με συνδυασμό μοντέρνας ορχήστρας, συμφωνικής και χορωδών. Και ήταν σωτήριο. (Αν ξέρει να το χειριστεί ο μαέστρος). .
    2 βαθμοί
  6. Εγω έχω το Aviator wallet και με εξυπηρετεί αφάνταστα μιας και έχω μόνο κάρτες και ένα χαρτονόμισμα. Σε ότι αφορά τα tips στα delivery, έχω παρατηρήσει να με ευχαριστούν οι ίδιοι για το τιπ και να έρχονται γρηγορότερα οι παραγγελίες.
    2 βαθμοί
  7. Ακόμα χειρότερα, καταστρέφουν και το κέντρο αρκετές φορές. Βέβαια αυτός στο βίντεο τους έκανε ένα μικρό time shift για να σπάσουν τα κύματα και να μη βγεί μονοφωνικό. Αυτό είναι και πάνω κάτω το Haas effect. Είναι σαν ένα περίεργο slap delay ουσιαστικά.
    2 βαθμοί
  8. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, η ορχήστρα είναι το μουσικό όργανο του μαέστρου.
    2 βαθμοί
  9. Μου άρεσε πολύ. Με το θέμα του, τα παιχνίδια του και τα ωραία του. Λίιιιιγο πιο ομαλές οι μεταβάσεις από το ένα μέρος στο άλλο, και θα ήταν ακόμη καλύτερο. Μπράβο Γιώργο!
    1 βαθμός
  10. Π@π@ρια μάντολες. Θα γίνεις undercover μουσικός σε ορχήστρα να μαζέψεις στοιχεία και να μπορούν να στοιχειοθετηθούν κατηγορίες. Και μετά στο εκτελεστικό απόσπασμα.
    1 βαθμός
  11. βουτίτσα στα βαθειά ? nice !
    1 βαθμός
  12. Όχι, αλλά είναι περισσότεροι από όσους "παίζουν" kontakt και έχουν δίπλωμα πιάνου.
    1 βαθμός
  13. Υπαρχουν κι αλλοι τροποι Στα αυτονοητα θα απανταμε? Φυσικα ο παιχτης φταιει. Ο μαεστρος θα φταιει αν το γεγονος δεν ηταν μεμονομενο και παραυτα τον κραταει στην ορχηστρα. Γιατι το τραβας στα ακρα? Ποια ψυχη να κατευθυνει? Καθοδηγηση για το πως θελει να παιχτει το εργο κανει. Ειναι κατι ευρεως αποδεκτο απο τους επαγγελματιες (σεσσιον) μουσικους. ΚΑι ειναι λογικο. Δεν παιζουν τη μουσικη τους, αλλα τη μουσικη αλλων. Αυτοι οι αλλοι (ή αυτος που εχει αναλαβει να εκφρασει τους αλλους) θελουν να ακουστει με συγκεκριμενο τροπο η μουσικη τους. .
    1 βαθμός
  14. Η φωνή σου ΔΕΝ ειναι χαλια. Έχεις ωραία χροιά και ενταξει δεν εισαι και ο Ζαφειρης Μελας αλλα μια χαρα πατας τις νοτες οταν δεν τραγουδας στο...θεο Απλα ακολουθεις ενα υπερβολικα "έντεχνο" φραζαρισμα (στα ορια του θεατραλε μερικες φορες) που αδικει τα τραγουδια....(στο ειχα πει και παλια μερικες φορες μου θυμιζεις τον Βασιλη Λεκκα ) ΕΚΕΙ πρεπει να επικεντρωθεις ...στον ΤΡΟΠΟ που εκφερεις τις λεξεις και στο ποσο συνδεδεμενος ειναι με το περιεχόμενο του τραγουδιου....και φυσικα στο να δημιουργήσεις τον ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ "τραγουδιστικο" κώδικα που αυτη τη στιγμη δεν υπαρχει...μελετησε τα ΟΡΙΑ της φωνης σου και μεσα σε αυτα κανε οτι καλυτερο μπορεις.
    1 βαθμός
  15. Πολύ καλό και minimal. Αν το έλεγες έναν τόνο κάτω η φωνή θα έβγαινε πολύ καλυτέρα. Γενικά σε όλα τα τραγούδια σου τραγουδάς σε λάθος τόνο και αδικείς τη φωνή σου
    1 βαθμός
  16. Έπαθα πλάκα Απόστολε !! Εξαιρετικό....!!!
    1 βαθμός
  17. Πολύ special Γιώργο !!
    1 βαθμός
  18. Εγώ προσωπικά δε κρατάω πλέον μετρητά πάνω μου. Δε μου χουν χρειαστεί ποτέ δηλαδή, εδώ και καιρό. Σκέφτομαι να καταργήσω και το πορτοφόλι, και να πάρω κάτι με RFID block όπως τα Ridge Wallet. Το μόνο που "δε λέει" είναι το να δίνεις tips στους deliverάδες μέσω της πλατφόρμας... αν και έχω ακούσει αρκετούς να λένε ότι τα παίρνουν κανονικά.
    1 βαθμός
  19. Μιλάς για τα Apps που έχει η κάθε τράπεζα και το πώς πρέπει να κάνεις επιβεβαίωση μιας συναλλαγής ή ακόμα και είσοδο? Υπάρχουν διάφοροι μεθώδοι ταυτοποίησης. Εγώ προσωπικά έχω απενεργοποιήσει όλα τα βιομετρικά, μότιβα κτλ, και έχω απλά ένα 4ψήφιο PIN. Δεν κλειδώνω καν το τηλέφωνο - και το λέω γιατί αρκετές φορές το app ζητάει να έχει κλείδωμα από μόνο της η συσκευή. Υπάρχουν τρόποι να τα απενεργοποιήσεις αυτά και να αφήσεις απλά ένα PIN. Χρησιμοποιώ Eurobank, Πειραιώς και Εθνική, και τα Apps και τις Web σελίδες, και γίνεται σε όλα. Απλά όταν κάνεις μια συναλλαγή, σου πετάει notification στο app, βάζεις το PIN και πατάς επιβεβαίωση συναλλαγής.
    1 βαθμός
  20. Ο καθένας "μόνος μου κι όλοι σας", σαν τον Μαραντόνα ένα πράγμα. Ο μαέστρος είναι ο ζωγράφος που θα προσπαθήσει να αναπαραστήσει ένα τοπίο (η φύση είναι ο συνθέτης). Οι μουσικοί είναι τα χρώματα. Σε τέτοιες ορχήστρες, οι μουσικοί (εκτός ίσως του σολίστα αν υπάρχει) είναι εργαλεία.
    1 βαθμός
  21. Μυστηριώδες καλοκαιρινό, εικόνες περιπλάνησης - αναζήτησης. Ιδρωμένα κορμιά νέου και νεας ψάχνουν αγωνιωδώς στην medina της Fez κάτι σημαντικό. Βιάζονται αλλά η ζέστη τους εμποδίζει να τρέξουν. Τελειώνει γρήγορα αλλιώς θα έγραφα κι αλλά…
    1 βαθμός
  22. Δεν ακούγεται καθόλου παράξενο. Είναι αυτό ακριβώς που λες. Χωρίς διευθυντή ορχήστρας, 100 οργάνων, θα γίνει της π'τάνας.
    1 βαθμός
  23. ε Ξ α Ι ρ Ε τ Ι Κ Ο !!!!
    1 βαθμός
  24. 1. Ακριβώς το ίδιο κάνει και ο μαέστρος, ακριβώς όμως. Εκπαιδεύει την ομάδα του σε συστήματα και τακτικές. Δεν μαθαίνει στους παίκτες τα όργανά τους ούτε ο προπονητής τους μαθαίνει να σουτάρουν και να ντριπλάρουν. 2. Ότι ισχύει για τον οργανοπαίχτη, ισχύει εδώ και για τον ποδοσφαιριστή. Το muscle memory που αναφέρεις είναι για άλλα πράγματα βέβαια, αλλά χρειάζεται και η τριβή του κάθε παίχτη με τον ρόλο του ως μέλος ομάδας, πέρα από τον ρόλο του ως ατόμου (μουσικού/ποδοσφαιριστή). Και αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με τα συστήματα, ούτε με τις παρτιτούρες, που και τα δυο είναι προσπάθεια αποτύπωσης σε χαρτί κάποιων πραγμάτων για λόγους επικοινωνίας και μόνο. Ούτε το σύστημα παίζει μπάλα, ούτε η παρτιτούρα σου λέει πώς να παίξεις κάτι (σου λέει μόνο τι να παίξεις, και προσπαθεί κατά προσέγγιση να καθοδηγήσει λίιιγο και το πώς, σε πολύ χοντρές γραμμές). 3. Ε τότε ας παίρνανε ψυχολόγο. 4. Ο μαέστρος κάνει όλα τα άλλα εκτός από το να αλλάζει δεδομένα real time. Στο ποδόσφαιρο τι να τον κάνουν τον προπονητή? Ας αποφασίσουν μεταξύ τους το σύστημα οι παίκτες, ας το κάνουν και προπόνηση να το ξέρουν. Τις αλλαγές ας τις συμφωνούν μεταξύ τους. Λες δεν ξέρουν αυτοί που είναι μέσα στο γήπεδο ποιος πρέπει να βγει και ποιος να μπει? Δεν ξέρουν τι προπόνηση πρέπει να κάνουν? Τον θέλουν για ψυχολόγο (να τους σπάει τα νεύρα)? Αυτό είναι το πνεύμα όσων γράφεις. Σκέψου το λίγο. Πώς να τα πάρει κανείς σοβαρά?
    1 βαθμός
  25. Τι δουλειά κάνει ο μαέστρος... Εξαρτάται από το έργο. Ο μαέστρος καθορίζει την ερμηνεία. Γιατί Allegro είναι 120 allegro και 132. Γιατί δεν υπάρχει αντικειμενικά μετρήσιμο sforzando piano,ούτε αποδεκτή "ποσότητα" μαρτελέ στα χάλκινα όταν παίζουν mf. Φυσικά και οι μουσικοί γνωρίζουν να παίζουν, και οι επαγγελματίες γνωρίζουν να παίζουν και με πολλούς τρόπους (ώστε να κάνουν τα χατήρια των εκάστοτε μαέστρων που τους διευθύνουν). Επίσης, η ποιότητα της ερμηνείας ενός μαέστρου εξαρτάται και από το πόσο μπορεί να "ψήσει" την ορχήστρα. Σίγουρα κάποιος μουσικός θα σφίξει τα δόντια και θα εκτελέσει συμφωνα με τις οδηγίες, αλλά αν ένα έργο το έχει παίξει με 10 μαέστρους και οι 9 λένε σε ένα σημείο άσπρο, και ο ένας στο ίδιο σημείο μαύρο, ο μουσικός θα σκέφτεται "χέσε μας ρε φίλε ήρθες εσύ να μας μάθεις πώς παίζεται το χ έργο." Και αυτό συμβαίνει με απλά έργα συνήθως, που είναι πολύ οργανοκεντρικά. Με άλλα λόγια, ο μαέστρος ασκεί εξουσία μεταξύ ίσων, γιατί αν έπρεπε δημοκρατικά 120 άτομα να αποφασίσουν για τις τάσεις κάποιων βαθμίδων σε συγκεκριμένες συγχορδίες, ή ένα βολικό τέμπο, ή το πόσο στακκάτο πρέπει να είναι το στακκάτο σε ένα πέρασμα, ή πόσο θα τραβήξει ένα ριτενούτο, ή πόσο θα κρατήσει στο cedéz μια ορχήστρα ολόκληρη... δε θα παιζόταν ποτέ τίποτα.
    1 βαθμός
  26. Αυτό με τα tracks είναι το κλασσικό double tracking που λέμε. Ένα hard left, ένα hard right. Αυτό γίνεται κανονικά με διαφορετικό performance σε κάθε take. Αν τα κάνεις copy paste τότε δημιουργούνται προβλήματα phasing. Στη φωνή βέβαια κρατάς το main performance στο κέντρο. Τώρα το track για το delay και το reverb κανονικά έτσι γίνεται. Πρέπει να γίνονται με send και αν τα κάνεις bounce, πανε σε ξεχωριστό track το καθ'ένα.
    1 βαθμός
  27. Όχι τόσο ευχάριστα για πολύ κόσμο (και για μένα σίγουρα) τα κατορθώματα της Olivia και του υιού Danni. αυτόν τον καιρό κυκλοφοράει το επετειακό των 50 ετών του All things must pass. Με ανέκδοτο υλικό κλπ μπλα μπλα μπλα... Εχω ψωνίσει το αντίστοιχο των 30 ετών. Και ετοιμαζόμουνα γι αυτό, αλλά .... δεν θα πάρω. Το estate του μακαρίτη, (δεν ξαναβάζω τα ονόματα) διάλεξε να προσφέρει με προπαραγγελία ένα uber κουτί (πως διαλέξαν αυτό το όνομα, έλεος) με τιμή..... 1000 δολαρίων. Είναι ένα τεράστιο σεντούκι που περιέχει πολλά....πράγματα. Λέει γι αυτό εδώ ο Norman Masslov στο 7.30 Φυσικά υπάρχουν και άλλες εκδόσεις για φτωχούς από 200, 100, 50, 20 δολάρια. Το κράξιμο έχει πάει σύννεφο.... Δυστυχώς είναι εποχή που βγάζουν ΟΛΟΙ σχεδόν 50ετίας, διότι ήρθε η εποχή και τα νούμερα είναι τεράστια. (πχ δεν θυμάμαι ακριβώς...500 δολάρια για το βιβλίο των ELP με τυπωμένο και το δικό σου όνομα στις ευχαριστίες) Το θέμα πάει πιό κάτω. Εχω αναφερθεί στα video που φτιάχνει και παρουσιάζει ένας τελευταίος θρύλος και επιζών της παρέας Delaney and Bonnie, All things must pass, Layla, ο Bobby Whitlock, που σήμερα ασχολείται πολύ λίγο με τη μουσική και περισσότερο με την ζωγραφική. Ο άνθρωπος εκτός του ότι έχει διατηρήσει απίστευτη μνήμη και προφανώς ήταν πολύ πιό sober για μόλις σχεδόν είχε ενηλικιωθεί τότε και ήταν ...ο μικρός της παρέας έχει μιλήσει σε πολλά βίντεο του για τους δίσκους αυτούς και για πρόσωπα και γεγονότα. Δυστυχώς επειδή η καριερα του δεν ήταν μεγάλη, καθώς έμεινε επιδεικτικά στην απ έξω των προωθητικών προτιμήσεων του Robert Stigwood, όλοι φαίνεται να τον ξέχασαν και να τον αγνοούν, ενώ αυτός φαίνεται να τους θυμάται όλους. Ενώ λοιπόν επί τουλάχιστον ένα χρόνο μιλάει στο ιντερνετ για την εποχή εκείνη, ενώ έπαιξε σημαντικότατο ρόλο ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ, στους δίσκους αυτούς, κανείς στις εταιρείες δεν σκέφτηκε να τον συμβουλευτεί ώστε οι παρουσιάσεις των επετειακών Layla/All things must pass να είναι έγκυρες και τεκμηριωμένες, καθώς πολύς κόσμος έχει πεθάνει. Βγήκε λοιπόν και σχολίασε στο κανάλι του τις βιασύνες και τα λάθη στα credits των δίσκων. Και το συμπέρασμα ποιό είναι? Του ζήτησαν να κατεβάσει τα βίντεο. Βίντεο που ήταν μόνο σχολιασμός, χωρίς ήχο, χωρίς τίποτα μεμπτό. Ετσι απλά επειδή τους χάλασε τη μανέστρα. Ντροπή στους κληρονόμους.... Εδώ σχολιάζεται από έναν εγγλέζο μετριοπαθή σχολιαστή και εδώ η ανταπόκριση από τα βίντεο (που ευτυχώς τα πρόλαβα και ήταν πολύ καλά) του Whitlock μετά το κατέβασμα Τον άνθρωπο τον παρακολουθώ καθημερινά, είναι σκέτη απόλαυση στη διήγηση, ήταν (τότε και ίσως και σήμερα) εξαιρετικός τραγουδιστής, συνθέτης, οργανίστας, πιανίστας και κινητή βιβλιοθήκη. Οι δικοί του προσωπικοί δίσκοι (ιδίως στα 70ς) ένας κι ένας ! απλά δεν μπήκε ποτέ στην κλίκα, ο Stigwood επιδεικτικά τον "τελείωσε" και αυτό ήταν. Respect ! και μόνο!
    0 βαθμοί
  28. Σε ειχα στο μυαλο μου οταν επανελαβα τρεις(!) φορες το βασικο θεμα, καθως στο προηγουμενο δεν υπηρχε θεμα... Με τις μεταβιβασεις εντοπιζω προβλημα μονο οταν μπαινει η πρωτη γεφυρα, οπου θα επρεπε να κρατω την τελευταια νοτα του συνθ λιγο παραπανω. Δεν μπορω να διακρινω αλλο θεμα. Ισως, εαν το ακουσω παλι σε κανα μηνα, να καταλαβω περισσοτερα. Ευχαριστω Στρατο!
    0 βαθμοί
  29. Η δική μου υπόθεση είναι ότι ο bassicallyguitarist ξέρει επακριβώς την αξία του μαέστρου και ότι η ανάρτηση του είναι μια κλασική πανεπιστημιακή άσκηση debate στην οποία σου έχουν δώσει τον ρόλο να υποστηρίξεις την άποψη με την οποία διαφωνείς απολύτως - και μέχρι τώρα, παρά το περιορισμένο οπλοστάσιό του, δεν τα πάει άσχημα - βρίσκει «επιχειρήματα» από το πουθενά!! Αυτοί όμως που τα πάνε εντυπωσιακά καλά είναι οι υποστηρικτές της αντίθετης άποψης - έμαθα πολλά, που ως μη έχοντας θεωρητική μουσική παιδεία δεν ήξερα, από αυτό το νήμα Ευχαριστώ τον bassicallyguitarist και τους λοιπούς του forum που μπήκαν στον κόπο (και την ευχαρίστηση) να σχολιάσουν
    0 βαθμοί
  30. Ο Vangelis προ-kontakt εποχές, ακόμα και σήμερα δηλαδή...
    0 βαθμοί
  31. μου κάνει γιατί πάντα θεωρώ ότι σ αυτά τα πράγματα υπάρχει κάποιο όριο
    0 βαθμοί
  32. Μια διασκεδαστική, επίκαιρη, μικρή μήκους ταινια. Ενα μικρό χωριό εμβολιάστηκε με την τρίτη δόση, εν μέσω επίσημης επίσκεψης του πρωθυπουργού.
    0 βαθμοί
  33. fixed για να μστε και κοντά στην πραγματικότητα
    0 βαθμοί
  34. Θες να πεις ότι όλοι αυτοί που οδηγούν τώρα Ελλάδα εχουν όντως δίπλωμα? Ρε τι μαθαίνει κανείς στα φόρουμ....
    0 βαθμοί
  35. Εγώ πιστεύω ότι δεν χρειάζεται να υπάρχει καν ορχήστρα. Αφού υπάρχει το Kontakt. Ένα midi keyboard, ένα δίπλωμα πιάνου και καθάρισες . Ορχήστρες και τρίχες κατσαρές.
    0 βαθμοί
  36. Αν υποθέσουμε πως όντως δεν χρειάζεται να υπάρχει μαέστρος σε ορχήστρα που από ότι φαίνεται μάλλον ισχύει γιατί τα μέχρι τώρα επιχειρήματα της κουβέντας δεν τα βρίσκω ισχυρά για την αναγκαιότητα της ύπαρξης του....... Τότε γιστι υπάρχουν πραγματικά μαεστροι στις ορχήστρες. Τι κρύβεται πίσω από αυτή τη συνήθεια? Ποιος είναι ο κύριος λόγος? Για να το βρούμε αυτό θα πρέπει να δούμε ποιος κερδίζει περισσότερο από αυτό και τι κερδίζει.
    0 βαθμοί
  37. Ο μαέστρος κυρίως βοηθάει αυτούς που δυσκολεύονται να διαβάσουν στο κλειδί του φα
    0 βαθμοί
  38. Το ζήτημα σε ένα forum - και σε οποιαδήποτε μορφή κοινωνίας, είτε μικρής είτε μεγάλης, είναι να είσαι ανοιχτός. Ναι μεν μπορείς να πεις την άποψή σου, είτε για το "βγάλεις" από πάνω σου, για παράπονο, για να μάθεις περαιτέρω πληροφορίες, κτλ, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να είσαι ανοιχτός στο ενδεχόμενο να υπάρξουν διαφωνίες και επιπλέον συζήτηση. Είναι πιο υγιές για όλους, αλλά κυρίως για εσένα. Αν η πλειοψηφία της κοινότητας που απευθύνεσαι (που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι γνώστες του θέματος) είναι εναντίον της άποψής σου (και απ'όσα έχω διαβάσει μέχρι τώρα συμφωνούν στο 100%), τότε ίσως λίγος χώρος για αναθεώρηση δεν είναι κακός. Δε χρειάζεται να πιαστείς από την (οποιαδήποτε) ιδέα που κουβαλάς. Στο κάτω κάτω δεν αξίζει τίποτα.
    0 βαθμοί
  39. Σίγουρα θα υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις. Αλλά εγώ μιλάω για κλασσικούς. Τον Μπετόβε, και τον Βιβάλντη. Για μαέστρους που κάνουν σαν τον Κλοπ και τον Σιμεόνε. Γιατί μπορεί ασούμε να το έγραψε ο Βιβάλντης σε 4-4-2 το έργο, αλλά να θέλει ο Πεπ, να συγκλίνει το αριστερό εξτρέμ, να κάνει overlap το αριστερό μπακ, να πηγαίνει το ένα αμυντικό χαφ να καλύψει το μπακ, και να βγαίνει το αριστερό στόπερ ψηλότερα για να γίνεται υπεραριθμία στο κέντρο από αριστερά. Και έτσι γίνεται 3-5-2 η ιστορία ασούμε, και αν γυρίζει και ο ένας επιθετικός να καλύψει στα χαφ, γίνεται και 4-1-4-1, ή 4-2-3-1 ανάλογα την περίπτωση ασούμε. Τώρα που να ξέρουμε πώς το φανταζόταν το 4-4-2 ο Βιβάλντης όταν το έγραφε ...
    0 βαθμοί
  40. Μιας και αρχίσαμε να βάζουμε τις πρόβες, ακούστε και τον θρυλικό Arturo Toscanini να διαλύει τους μουσικούς που δε μπορούν να ακολουθήσουν τις πρόβες τους. Στο δεύτερο δε χρειάζονται υπότιτλοι..... Δεν είναι τυχαίο που αργότερα, στην Ελλάδα, ακουγόταν η ατάκα "η Τόσκα του Πουτσίνι, και η ......... του Τοσκανίνι"
    0 βαθμοί
  41. Εγώ ασούμε, θα γούσταρα να παίζει ο Μπετόβες πιάνο και να έχει και μαέστρο να του λέει τι να κάνει.
    0 βαθμοί
  42. Δες και αυτά να καταλάβεις τι κάνει ο μαέστρος.
    0 βαθμοί
  43. 0 βαθμοί
  44. Εγώ θα σας φέρω την μυστική γνώση. Τα τούβλα και τα τσιμέντα κύριοι, δεν χρειάζονται αρχιτέκτονες και εργολάβους. Σηκώνονται μόνα τους ασούμε δω πέρα ασούμε, και χτίζουν τσι ουρανοκσίσται. Μόνα τους λέμε. Και στο τσακίρ κέφι, παίρνουνε και τα τζάμια για παρέα στο χτίσιμο ασούμε. Απατεώνες τζαμάδες .... Για να μην σας πω για τον κιμά και τα κεφτεδάκια ....
    0 βαθμοί
  45. Σε θαυμάζω. Εχω διαβάσει τα....ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ σε αυτό το φόρουμ 17 χρόνια τώρα (από το ότι οι Beatles ειναι αμπαλοι μέχρι το ότι ο Χεντριξ δεν έπαιζε καλή κιθάρα για να μη μιλήσω για πολιτικοκοινωνικές....αναλύσεις και απόψεις γύρω από τα οικονομικά ) Αυτό που μόλις έγραψες πήγε κατευθείαν στο νο.1 της 17ετιας..... και θα μεινει μάλλον εκεί για τουλάχιστον 40 χρόνια....σαν το The Dark Side of the Moon των απίστευτων δηλαδή ενα πράμα... Υποκλίνομαι.
    0 βαθμοί
  46. Οταν βρεις μετρονομο που μετραει φερματες πες μου και μενα να παρω δυο.
    0 βαθμοί
  47. Αν μιλάς σοβαρά, τότε μάλλον δεν έχεις μπει για τα καλά στον κόσμο της κλασσικής μουσικής, ή δεν έχεις παίξει σοβαρά κάποιο κλασσικό όργανο. Ο μαέστρος είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της ορχήστρας, εφόσον μιλάμε για ένα μεγάλο σχήμα. Τα παρακάτω εξαιρούνται όταν μιλάμε για ένα κουαρτέτο πχ, που ναι μεν και εκεί μπορεί να υπάρχει μαέστρος, αλλά είναι πιο διαχειρίσμια τα πράγματα (αρκετές φορές μπορεί ένας παίκτης από το κουαρτέτο να κάνει το μαέστρο). Το πρώτο πράγμα που κάνει ο μαέστρος είναι να δώσει το μέτρο. Με το ένα του χέρι, που συνήθως έχει ένα ραβδί (μπακέτα) ως προέκταση, μετράει και σηματοδοτεί ένα ή δύο μέτρα έτσι ώστε να ξεκινήσουν όλοι στον ίδιο τόπο και χρόνο. Κάθε είδους μέτρο (4/4, 3/4, 5/8, 7/8, κτλ) έχει δικό του τρόπο μέτρησης, κουνόντας τη ράβδο με συγκεκριμένο τρόπο. Έτσι με το που δεις τη ράβδο καταλαβαίνεις σε πιο σημείο του μέτρου βρίσκεσαι. Εδώ να πούμε ότι στις παρτιτούρες δεν υπάρχει bpm. Αλλά ακόμα και να υπήρχε, είναι αδύνατο να "μαντέψουν" το ίδιο 100 άτομα ταυτόχρονα τον ίδιο ακριβώς χρόνο. Αντί αυτού, στις παρτιτούρες υπάρχει κείμενο, πχ Allegro, μόνο αυτό μπορεί να σημαίνει πχ από 120 μέχρι 160bpm. Οπότε είναι ευθύνη του μαέστρου για το πόσο γρήγορα θα πάει το κομμάτι. Το άλλο χέρι χρησομοποιείται με διάφορους τρόπους. Είναι αρκετά εκφραστικό, και συνήθως σηματοδοτεί οτιδήποτε δεν έχει να κάνει με το μέτρο. Μπορεί να είναι έλεγχος ένταση, σινιάλο προετοιμασίας, κάποια υπόδηξη, και άλλα. Ένα μεγάλο πλήθος από κλασσικά κομμάτια χωρίζονται σε τμήματα και κάθε τμήμα έχει μεγάλες αλλαγές, που το καθιστούν σχεδόν διαφορετικό κομμάτι. Άλλο tempo, άλλο μέτρο, και μεγάλες παύσεις, που αρκετές φορές δεν "μετριούνται" καν, είναι αόριστες (fermata) Επίσης ο μαέστρος πρέπει να ξέρει απ'έξω το κομμάτι, όλα τα τμήματα, όλα τα όργανα, να έχει το αυτί να καταλάβει λάθη στο χρόνο, στις εντάσεις, στην εκφραστικότητα... Οποιοσδήποτε χαθεί, δε θα κοιτάξει τον διπλανό του, αλλά το μαέστρο. Όσο επαγγελματίας και να σαι, μπορεί να συμβει το οτιδήποτε, από το να φταρνιστείς, μέχρι να σου σπάσει μια χορδή. Οι οργανοπαίκτες δεν κοιτούν καν την παρτιτούρα. Κατά πάσα πιθανότητα για να είσαι σε μια ορχήστρα με σοβαρό μαέστρο, ξέρεις όλα τα κομμάτια απ'έξω. Φυσικά την έχεις για δικλείδα ασφαλείας. Έτσι κι αλλιώς, όπως προανέφερα, οι παρτιτούρες δεν έχουν όλη την πληροφορία που χρειάζεται ο οργανοπαίκτης, ειδικά όταν έχει να κάνει με συμφωνικό παίξιμο (που πρέπει όλα τα όργανα να συμφωνούν μεταξύ τους, με την κυριολεκτική έννοια της λέξης) Τέλος για να γίνει κάποιος μαέστρος πρέπει να περάσει από παντού. Είναι μετρ σε κάποιο όργανο, και σίγουρα θεοί στη θεωρία της μουσικής + όλα τα παρελκόμενα που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για τη διεύθυνση ορχήστρας. Αν οποιοσδήποτε που δε γνωρίζει πάει να κάνει το μαέστρο, τότε ή το κομμάτι δε θα ξεκινήσει ποτέ, ή θα παίξει για 2-3 μέτρα, ή θα είναι πανωλεθρία.
    0 βαθμοί
  48. tl;dr το βιντεο στο τελος Ειναι τεραστιος ο ρολος του μαεστρου σε μια συμφωνικη ορχηστρα, και δεν περιοριζεται μονο στο τι κανει την ωρα της παραστασης. Το τι κανει κατα τη διαρκεια της παραστασης ισως ειναι και το λιγοτερο σημαντικο δηλαδη. Η πιο ευκολη αναλογια πιστευω για καποιον που δεν γνωριζει πως λειτουργει μια συμφωνικη (και γενικα η ερμηνεια ενος "κλασσικου" εργου), ωστε να καταλαβει το ρολο (και την τεραστια σημασια) του μαεστρου ειναι ο παραλληλισμος με εναν προπονητη ομαδας ποδοσφαιρου. Προφανως και δεν ειναι στο γηπεδο να κλωτσαει τη μπαλα με τους παικτες, αλλα αμφισβητει κανενας τη σημασια του κατα τη διαρκεια του αγωνα, ποσο μαλλον κατα την διαρκη προετοιμασια/προπονηση της ομαδας? Καταρχας πρεπει να καταλαβεις το εξης τρομερα σημαντικο. Καμια παρτιτουρα ποτε δεν ειναι πληρης. Ειτε μιλαμε για μπαροκ παρτιτουρες οπου αναγραφονται συχνα μονο οι νοτες με ελαχιστους χρωματισμους, ειτε μιλαμε για μια πιο μοντερνα παρτιτουρα τιγκα στην πληροφορια, αυτη η πληροφορια παντα, μα ΠΑΝΤΑ ειναι ελλιπης. Ειναι μια πληροφορια που πρεπει να ερμηνευτει, και παντοτε υπαρχει σημαντικοτατο περιθωριο ελευθεριας ως προς το ΠΩΣ θα ερμηνευτει ακριβως. Και εκει ειναι που ξεχωριζει μια καταπληκτικη εκτελεση απο μια πολυ καλη - στην λεπτομερεια και την αρτιοτητα της επιλεγμενης ερμηνειας. Σε ενα σολιστικο περιβαλλον, η ερμηνεια αυτη ειναι ευθυνη του σολιστ. Σε μια ορχηστρα ομως, προφανως δεν γινεται ο καθενας απο τους 100+ μουσικους να ερμηνευει το πως θα παιχτει μια φραση, τις σχετικες εντασεις μεταξυ μελων και τις ρυθμικες διακυμανσεις στο τεμπο κλπ κατα το δοκουν. Εκει ειναι που εκπληρωνει ο μαεστρος εναν απο τον πιο κυριο ρολο του. Ειναι αυτος που αποφασιζει το ΠΩΣ θα παιχτει η παρτιτουρα, πως θα κυλισει το phrasing του κομματιου, ποσο πλαστο θα ειναι το τεμπο, που θα κοπει/ανεβει ταχυτητα, που θα "αναπνευσουν" οι φρασεις. Ειναι αυτος που αποφασιζει ΤΙ ακριβως σημαινει "forte" και τι "piano", ειναι αυτος που θα δωσει οδηγιες στο oboe ωστε η φραση που στην παρτιτουρα φαινεται γραμμενη ως "affetto" να ακουστει οπως ΑΥΤΟΣ νομιζει οτι πρεπει να ακουστει μια "affetto" φραση, ειναι αυτος που αποφασιζει με ποιο ακριβως ρυθμο θα επιβραδυνουν συγχρονισμενα τα 20+ βιολια εκει που η παρτιτουρα γραφει απλα "rit.". Ειναι πραγμα τρομερα πιο περιπλοκο απο το να διαβαζεις απλα ποιες νοτες θα παιχτουν για ποσο (αν αρκουσε αυτο θα ακουγαμε απλα midi plays ολη μερα). Περαν απο το μουσικα εκφραστικο κομματι, η ευθυνη αυτη επεκτεινεται και στον ηχο της ορχηστρας. Σκεψου τον μαεστρο σαν εναν real-time mixing engineer, ο οποιος με τις εντολες του ελεγχει τον ηχο της ορχηστρας, αλλαζωντας το ηχοχρωμα, τις δυναμικες και τις εντασεις των επιμερους μελων της. Kαι οι αποφασεις αυτες δεν λαμβανονται απο τον μαεστρο willi nilly οπως του καρφωσει. Η τουλαχιστον, δεν λειτουργουν ετσι οι σοβαροι μαεστροι. Οι ερμηνευτικες αποφασεις λαμβανονται με γνωμονα προφανως σε ενα βαθμο με βαση τα προσωπικα γουστα του μαεστρου, αλλα τεραστιο ρολο παιζει και η γνωση του εργου. Κανενας σοβαρος μαεστρος δεν ερμηνευει "εν κενο". Γνωριζουν πληρως και εις βαθος οχι μονο το εργο που θα παιχτει αυτο το βραδυ αλλα και τα υπολοιπα εργα του συνθετη, τη ζωη και το εργο του, τη ζωη και τα εργα των συγχρονων του, το περιβαλλον στο οποιο δημιουργηθηκε το εργο αυτο ωστε να μπορεσει να ερμηνευσει οσο το δυνατον πιο "αυθεντικα" το εργο, συμφωνα οχι μονο με το πως θα ηθελε αυτος να ακουγεται, αλλα με το πως πιστευει οτι ο συνθετης του πιστευε πως θα επρεπε να ακουγεται. Σε ολες αυτες τις αποφασεις σχετικα με το ΠΩΣ λοιπον θα παιχτει κατι, οι μουσικοι της ορχηστρας αφηνουν σχεδον καθε κριση πανω στον μαεστρο. Αυτος φερει την ευθυνη των αποφασεων αυτων, αυτος ειναι υπευθυνος για το σχηματισμο του συνολου που ειναι η εκτελεση του εργου και ως τετοιος φερει σε ενα μεγαλο βαθμο και την ευθυνη για την επιτυχια/αποτυχια των αποφασεων του. Σκεψου λοιπον ολα αυτα τωρα και καταλαβαινεις οτι η δουλεια του μαεστρου κατα τεραστιο βαθμο δεν ειναι το τι κανει επι σκηνης, αλλα οι ατελειωτες ωρες προβας οπου λειτουργει ο συνδετικος κρικος και "εγκεφαλος" για 100+ μουσικους, προσπαθωντας να τους φερει ολους ακριβως στο σημειο που πρεπει να ειναι ωστε να λειτουργησουν ως αρτιο, ενιαιο συνολο, ωστε να επιτελεσουν την δικια του ερμηνεια της παρτιτουρας. Κατα τη διαρκεια της παραστασης, προφανως και δεν χορευει απλα - καθε του κινηση ειναι μελετημενη και επικοινωνει στην ορχηστρα συγκεκριμενα πραγματα σχετικα με δυναμικες, με entry cues, με ρυθμικες μεταβολες κλπ. Οι μουσικοι προφανως δεν χρειαζονται τον μαεστρο να τους μετρα τον χρονο συνεχως σαν ανθρωπινος μετρονομος, ή να τους δινει καθε cue για το ποτε θα παιξουν τι - ειδικα αν μιλαμε για μια καλη ορχηστρα. Ο μαεστρος ειναι εκει για να βεβαιωθει οτι ολα τα εκτελεστουν ως πρεπει, για να δωσει cues σε δυσκολα σημεια οπου οντως χρειαζονται, για να δωσει time σε καποιο μελος που χαθηκε και γενικα για να δωσει τις οποιες ερμηνευτικες πινελιες θελει. Η βαρια δουλεια ομως κατα κυριο λογο εχει πεσει πριν την παρασταση, και οσο καλυτερη δουλεια εκανε πριν τοσο πιο "χαλαρος" και ισως λιγοτερο απραιτητος μπορει να ειναι και on the night. Τελος, σε περιπτωση μαλιστα που μιλαμε και για music director μια ορχηστρας και οχι απλα μαεστρο τοτε ο ρολος του επεκτεινεται και στο να αποφασιζει το ΤΙ θα παιξει η ορχηστρα (διαμορφωνει δηλαδη και το υφος και ρεπερτοριο της), αν οχι και το ΠΟΙΟΙ παιζουν στην ορχηστρα. Εν συντομια - καλυτερα απο μενα, και με παραδειγματα, θα στα πει ο τεραστιος εδω, ειναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ βιντεακια και τα δυο, δειτε το ολοι πραγματικα δε θα το μετανιωσετε:
    0 βαθμοί
Ο πίνακας επιτευγμάτων έχει ρυθμιστεί σε Athens/GMT+02:00
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου