Προς το περιεχόμενο

kaefros

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    51
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

ΦΗΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

0 Neutral

Σχετικά με τον kaefros

  • Rank
    Musician

Bio

  • Τόπος
    Αθήνα
  1. Εγώ θα γούσταρα κάτι σε ηχοπαραγογό άν και είναι πολύ μπερδεμα. Επίσης κάτι άλλο που πολού το αγνοούν, κάνει καλό και είναι σχετικά εύκολο είναι ένας ή και πολοί διαφορετικοί BUFFERS. Αυτό που γουστάρω πολύ να φτιάξω σε κάποια φάση είναι Buffer με λάμπα. Έτσι για να τα έχουμε καλά με τις σύνθετες αντιστάσεις.
  2. Βασικά εγώ την βάζω όπως μπαίνει πάνω στο stage αν έχουμε να κάνουμε με ροκ κομμάτι. Π.Χ. άν έχουμε 2 κιθάρες θέλει η μια 65%δεξα κι η αλλη 65%ριστρα. ¶ν έχω κιθάρες κ πλήκτρα προσπαθώ να περιορίσω λίγο την στερεοφωνική εικόνα των πλήκτρων προς μια κατεύθυνση και την κιθάρα απ' την άλλη. Όλα αυτά για ρυθμικά μέρη. Τα lead τα βάζω στο κέντρο κυρίως για να μπορώ να τα κουνάω άν χρειαστεί.
  3. kaefros

    Diy project: Noiz overdrive

    Εγώ δέν έφτιαξα το NOIZ OD κανονικά αλλά το δοκίμασα σε δοκιμαστική πλακέτα. Αυτό που έφτιαξα ήταν το Big Stone από ένα άρθρο του. Sound Maker. Του έκανα όμως κάποιες μετατροπές. 1) Έβαλα ένα διακόπτη να αλλάζει τον πυκνωτή εισόδου και να το κάνει σαν treble booster όπως λέει και το άρθρο. 2) Έβαλα ένα περιστροφικό διακόπτη να αλλάζει τις διόδους από τίποτα(απλό booster) σε πυριτίου, γερμανίου ή δύο LED ένα κόκκινο κι ένα πράσινο. Η πατέντα αυτή σκίζει. Γενικώς βγήκε πολύ καλό καί για κιθάρα στον σπιτιό λαμπάτο 5W τάξης Α μου αλλά ακόμα και σε ένα Rhodes ηλεκτρικό πιάνο ενός φύλου μου που μάλλον θα του το ενσωματώσω σε ένα προενισχυτοπολυεφέ που σχεδιάζω τον τελευταίο καιρό. Γενικώς η διάταξη αυτή (τρανζίστορ-δίοδοι) είναι αρκετά όμορφη και στοιχειώδης αλλά για να γίνει πιο πλήρες θα χρειαζόταν ένα Gain και ίσως κανα Tone. Βέβαια τότε πάμε σε άλλη υλοποίηση στύλ Tube screamer με τελεστικούς κ.λ.π.
  4. Βασικότερο για να φτιάξει κανής τον ήχο του είναι να έχει κάποια ευχέρια στο όργανο που παίζει. Όταν κάποιος ψάχνει να βρεί τί να παίξει είναι σχεδόν αδύνατο να έχει ήχο. Ακόμα πρέπει, άν και όχι απαραίτητα, να έχει διαμορφώσει έναν ήχο στο παίξιμό του. Ο Eric Clapton με μια Aria των 50€ και ένα καφάσι με μεγάφωνο για ενισχυτή ακούγεται Eric Clapton. Εμένα μου φαίνεται από την άλλη ότι το μουσικό όργανο πλέον δέν είναι μόνο αυτό το εργαλείο που έχει χορδές, ή πλήκτρα, ή μεμβράνες, ή φωνητικές χορδές ή γλωσίδια, αλλά επεκτείνεται μέχρι το μεγάφωνο που φτάνει στον ακροατή. Θέλω να πώ πως ο ενισχυτής π.χ. θέλει και αυτός τη μελέτη που θέλει και ένα όργανο. Μήν πούμε και για πετάλια... Γενικώς ο ΉΧΟΣ θέλει και αυτός μελέτη και φροντίδα. Δέν υπάρχουν μαγικά μηχανάκια(υπάρχουν όμως αξιοποιήσημα...). Παίζουν όλα σχεδόν. Η ένταση, το πόσο έχει παίξει/ζεσταθεί το μηχάνημα, ο χώρος, τα άλλα όργανα, το PA. Τέλος αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι ειδηκά στα ηλεκτρικά όργανα οι ρυθμήσεις είναι χρήσημες μόνο όταν χρησιμεύουν σαν βάση για ένα ήχο και ακολουθούνται από διορθώσεις. Αυτό ίσως να είναι το κακό με τα ψηφιακά πολυπετάλια με presets. Δέν έχουν εύκαιρη την δυνατότητα να κουνήσεις λίγο το γκέϊν όταν είναι πρωί και τα πρίμα στα γκάζια τρυπάν τύμπανα.
  5. Γενικώς πολλά modulation effects εμπεριέχουν ψηφιακά στοιχεία και κάποια είναι εξολοκλήρου ψηφιακά πεταλάκια(digital delay). Συνήθωσ τον ήχο μουνταίνουν οι άσχημες συνδέσεις με φτηνά/κατεστραμένα καλώδια και πεταλάκια που επιρεάζουν τον ήχο και όταν είναι ανενεργά.
  6. 1) Όσον αφορά το DIY το κόστος πέφτει εφού μαζευτεί η εμπειρία που ίσως κάτσει ακριβά με πολλά αποτυχημένα projects. Κατα τ'άλλα για distortion, overdrive, booster, EQ πετάλια Κ@!@&λέει. Για modulation που μπαίνουν κάτι οπτοηλεκτρικά, μηχανικά και ψηφιακά στη μέση ίσως αρχίσει να δυσκολέψει το πράγμα. Ακόμα υπάρχουν γενικώς οι εξής δυσκολίες. Πλακέτα, δύσκολα φτιάχνεται, αν και παραγγέλνεται με κάποιο κόστος, ενώ η χρήση prefboard μπορεί να γίνει πολύ messy. Ολοκληρωμένα και optocouplers που δέν υπάρχουν πλέον στο εμπόριο και πρέπει να ψάχνεις ισοδύναμα ή να παραγγέλνεις απ' έξω. Δύσκολα υλικά όπως διακόπτες αντοχής 9 επαφών και jack τροφοδοσίας που πάλι πρέπει να καταφεύγεις σε παραγγελεία. Γενικώς το DIY είναι γ@μ**** αλλά θέλει πολύ μελέτη και τέχνη. 2) ¶ν έχεις τον ήχο σου με κάποιον ενισχυτή και δεν διατίθεσαι να τον θυσιάσεις τότε αφήνεις (ξ)ψηφιακές πολυπεταλιέρες και πάς σε πεταλάκια και rack. Γενικώς τα πεταλάκια είναι λαβύρινθος αλλά έχεις πολές δυνατότητες στον ήχο με πολλούς συνδιασμούς.Από την άλλη τα modeling ψηφιακά μηχανήματα είναι πολύ ευέλικτα αλλά και πολύ κονσέρβα. Θα πρέπει να λιώσεις πολύ για να βγάλεις καθαρά patches τα οποία όμως μπορεί και να είναι τυποποιημένα. Γενικώς να έχεις στο νού σου ότι η κιθάρα είναι αναλογικό όργανο και ο ήχος της έχει διαμορφωθεί από τα αναλογικά μηχανήματα. Τα ψηφιακά απλά προσπαθούν να προσεγγίσουν τον ήχο αυτό.
  7. Το ωραίο με τον ξενάκι, αλλά και ταυτόχρονα το "δύσκολο" είναι ότι πρέπει κάποιος, για να τον κατανοήσει και να τον εκτιμήσει, να διαβάσει πρώτα κάποια πράγματα για τα έργα του. Για παράδειγμα είχα βρεί ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο πάνω στο στοχαστικό στη μουσική. Όχι στο τυχαίο μόνο (αλεατορική μουσική) αλλά στο στοχαστικό που ακολουθεί κατανομές τυχαίων φαινομένων. Τέτοια φαινόμενα είναι π.χ. η κίνηση Brown των κόκων γύρης πάνω στην επιφάνεια του νερού (στο μικροσκόπιο οι κόκοι μοιάζουν να πηδάνε απο δω κι απο κει, πράγμα που γίνεται λόγο των τυχαίων κρούσεων σε αυτά των μορίων του νερού), και τα αποτελέσματα των μετρήσεων του χρόνου που χρειάζεται ένα σώμα για να πέσει απο ένα συγκεκριμένο ύψος (δέν μετράμε ποτέ ένα συγκεκριμένο χρόνο αλλά λόγο πολλών και απρόβλεπτων αποκλίσεων, όπως την απόκριση εκίνησης και ήξης του χρονομέτρου, μετράμε τιμές που βρίσκονται κοντά σε μια μέση τιμή με κάποιο όπως καλείται "σφάλμα"). Έφόσον μελετήσουμε την λογική με την οποία έχει γράψει το εκάστοτε έργο του ο Ξενάκης τότε όχι μόνο μπορούμε να το κατανοήσουμε αλλά και να κατανοήσουμε το φαινόμενο που τον είχε εμπνεύσει.
  8. Γενικώς η αρμονία είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο στη μουσική σύνθεση. Για να μάθει κανής καλά το κεφάλαιο αυό το καλύτερο είναι να αρχίσει μαθήματα με ένα έμπειρο δάσκαλο και συνθέτη. Το να πιάσεις ένα βιβλίο και ν'αρχίσεις να λύνεις μπορεί να σου δώσει κανένα σχεδόν αποτέλεσμα. Το καλύτερο είναι να έχεις έναν έλεγχο πάνω στα θέματα που λύνεις. ¶ν θές να μπείς στη διαδικασία αυτή πάντως (είτε με δάσκαλο είτε χωρίς) το καλύτερο είναι να έχεις πλάϊ στα θέματα και ένα βιβλίο θεωρητικό για την αρμονία. Τα βιβλία του Καλομοίρη-Κουτούνγκου με θέματα έχουν φτιαχτεί καθαρά και μόνο για να παρέχουν πολλά θέματα για να λύνει ο μαθητευόμενος με την καθοδήγηση του δασκάλου του. Τα αντίστοιχα θεωρητικά (Καλομοίρη-Κουτούνγκου ) είναι και αυτά συμπληρωματικά. Πάντως αυτά τα δύο βιβλία είναι ψωμοτύρι στα ωδεία και όλα τα καταστήματα με βιβλία κοντά σε ωδεία θα τα έχουν. Ακόμα νομίζω τα έχουν και ηλεκτρονικά καταστήματα στην ελλάδα του στύλ www.nakas.gr και www.musicorama.gr
  9. ....πας καρφωτός για 5/8....ιτιαααα ιτιαααααα ωρε λουλουδιασμεεεεεενη :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Παρένθεση. Η Ιτιά είναι τσάμικος δηλαδή τριάρι 3/4. Γενικώς δέν είναι μόνο το μέτρο που κάνει τον ρυθμό αλλά η μεταχείρησή του. Εγώ για παράδειγμα έχω γράψει σε 7/4 κομμάτι που μόνο καλαματιανό(7/8 συνήθως) δεν είναι. Μάλλον για "ακουσματικό" ρόκ μοιάζει. Ακόμα οι Pink Floyd έγραψαν blues-rock κομμάτι σε 7/4 με swing feel(Money). Ειδηκά σε παραδοσιακούς ρυθμούς δέν χρησιμοποιείται η έννοια μέτρο αλλά ρυθμός(ζεϊμπέκικο, χασάπικο, χασαποσέρβικο, τσάμικο, καλαματιανό κ.λ.π.) που περικλείει και μέτρο και τέμπο αλλά και ρυθμικά σχήματα.
  10. Μια Παρατήρηση. Δέν είναι μόνο το ακουστικό ζήτημα στον ήχο. Είναι και το πώς ανταποκρίνεται το μηχάνημα στο παίξιμο. Η λάμπα όπως και να είναι υλοποιημένη ανταποκρίνεται διαφορετικά στην πένα, στο volume και στην εκάστοτε κιθάρα. Είναι πολύ σημαντικό το πώς συμπεριφέρεται σε σχέση με το εκάστοτε παίξιμο το κάθε μηχάνημα. Τώρα θα ήθελα να διαφωνήσω με τον διαχωρισμό Λάμπα-Πυρίτιο. Θα ήθελα να το θέσω ώς Λάμπα-Πυρίτιο-VLSI(digital). Έχει μεγάλη διαφορά ο solid-state ενισχυτής από τον modeling. Μεταξύ λάμπα-τρανζίστορ οι διαφορές είναι στανταρ, σεβαστές και, για τον εδραιωμένο ήχο της κιθάρας σήμερα, το τρανζίστορ είναι σαν ρόδες φορτηγού σε φίατ τσινκουετσέντο. Ενδιαφέρον αλλά άβολο και μπελαλίδικο. Όσον αφορά το modeling το βασικό πρόβλημα με αυτό είναι ότι ουσιαστικά προσπαθεί να συσκευάσει κλασσικούς ήχους σε ένα κουτί. Απόλυτα ευέλικτο αλλά απολύτως τυποποιητικό και "κονσερβοποιητικό" για τον κιθαρίστα που τα χρησιμοποιεί. Είναι σαν κάθε μοντέλο να είναι μια μεταμφίεση διάσημη και ονομαστή. Ουσιαστικά με το modeling ο κιθαρίστας δεν πρόκειται να βρεί ποτέ τον ήχο του. Έναν ήχο που να ταιριάζει με το παίξιμό του και με το στύλ της μουσικής που θέλει να φτιάξει. Ούτε η λάμπα είναι σκατά ούτε το τρανζίστορ. Το κεθ'ένα έχει τη χρήση του. Τώρα όσον αφορά τα ψηφιακά εγώ πιστεύω ότι με την αντιγραφή και εξομοίωση των κλασσικών δεν μπορούν να προχωρήσουν τον ήχο αλλά μονο να τον περιορίσουν στα καθιερωμένα.
  11. Έτσι που ακούω την κατάσταση μου φαίνεται ότι έχει να κάνει με την ένταση που παίζεις σε πρώτη φάση. Παίζεις δυνατά; Αν ναι δοκίμασε να χαμηλώσεις λίγο για να μην πολύ πιέζονται τα αυτιά σου όταν είσαι κοντά και να βγαίνει η λασπίλα. Ακόμα μίπως έχεις τιγκάρει τα μπάσα; Γενικώς από απόσταση αυτά που εξασθενούν είναι η ακουστότητα(τι ακουστική εντύπωση έντασης δίνει στα αυτιά) του ενισχυτή και οι χαμηλές συχνότητες. Ακόμα όταν λές κοντά άν το κέντρο του κώνου του μεγαφώνου του ενισχυτή δεν στοχεύει στα αυτιά σου (συβμαίνει όταν ο ενισχ. είναι στο πάτωμα και ο κιθαρίστας όρθιος) δέν φτάνει ότι βγάζει ο ενισχ. στα αυτιά σου με αποτέλεσμα να ακούγεται θολά. Δοκίμασε τέτοια κλίση στον ενισχυτή ώστε η ευθεία κάθετα στην μπροστινή επιφάνεια να βρίσκει τ'αυτιά σου. Για το λόγο αυτό βολεύει πολύ μια βάση ενισχυτή. Εγώ βρήκα την υγειά μου έτσι.
  12. Καλά εγώ θα μείνω στην ίδια τάξη γιατί έχω ξεχάση τα πρώτα κομμάτια που μου άνοιξαν τ'αυτιά :evil: Έκανα και ρίμα... αλλά τι να κάνουμε 15 χρόνια είναι αυτά... :cry: Από τους πρώτου αξιοπρεπείς δίσκους(κασέτες) που άκουσα γούσταρα και γουστάρω ακόμα είναι Queen "Greatest Hits I και II" (κυρίως το Ι). Ύστερα Pink Floyd "The Wall', Jean Michell Jarre, Jethro Tull "Aqualung", BB King "Blues Sumit", Dire Straits "Dire Straits" πολλά άλλα που τα έχετα ξαναπεί καθώς και πολλά σκουπίδια που συνειδητά (αλλά και λογο ηλικίας) δεν πολυθυμάμαι... ¶ντε βούρκωσα πάλι :)
  13. kaefros

    DIY για αγραματους!

    Ένα πολύ καλό βιβλίο που αρχίζει από το τι είναι αντίσταση, τάση και ρεύμα και φτάνει τον αναγνώστη να σχεδιάσει μόνος του ένα HI-FI λαμπάτο ενισχυτή μαζί με αρκετές DIY συμβουλες είναι το Valve Amplifiers του Morgan Jones εκδόσεις Newnes(νομίζω). Το είχα πάρει από τον Παπασωτηρίου πριν καμια 10ρια χρόνια και πρόσφατα το ξαναξέθαψα. Έχει τα πάντα για ενισχυτές ακόμα και τα βασικά για τρανζίστορ.
  14. Σαφέστατα Αλεξάκης :wink: Λογικά θα βρίσκεται στις βάσεις δεδομένων της κατεύθυνσης Ηλεκτρονικής. Θα στην έστελνα αλλά είναι λίγο γαϊδούρι... Για τον κύκλο θερινών μαθημάτων στην σελίδα του μεταπτ. του Ιονίου. Ανακοίνωση αναλυτική βγαίνει κάθε χρόνο κοντά στο καλοκαίρι. Πάντως εκει πάνω η φάση του τμήματος μουσικών σπουδών είναι πολύ σε φάση μουσικής ακαδημίας. Κάτι σαν ένα επιστημονικό-ακαδημαϊκό ωδείο. Εγώ δεν θα άντεχα καθόλου κι άλλο προπτυχιακό. Για 'μενα έχει έρθει η ώρα να ξεζουμήσω τα 2 πτυχία που έχω(φυσικό-κιθάρα) για καμια δουλειά... :? Γενικώς την έλειψη μεταπτ. στη μουσική τεχνολογία την καταλαβαίνουν όλοι και έχω ακούσει πολλά για μεταπτυχιακά που ετοιμάζονται να αρχίσουν. Το πότε βέβαια..... :?:
  15. Παίδες αγγίξατε πονεμένες χορδές :( Έχω ένα χρόνο που τελείωσα το Φυσικό αθήνας. Έκανα μια πολύ ενδιαφέρουσα πτυχιακή εργασία "Μελέτη των κανόνων της αρμονίας με επεξεργασία σήματος". Αυτό ακριβώς που αναφέρατε ήταν ο σκοπός μου να σπουδάσω σε μεταπτυχιακό στην ελλάδα. Οι λύσεις ήταν 2. 1.) Να αρχίσω κάποιο διδακτορικό στον χώρο σε κάποιο τμήμα(μουσικών σπουδών, φυσικό, πληροφορική). 2.) Να μπώ σε ένα μεταπτυχιακό σάν αυτό του ιονίου. Τί έγινε. Το τμήμα μουσικών σπουδών για διδακτορικό απαιτεί βαθμό πτυχπίου 7 το λιγότερο και γνώση μουσικού οργάνου. Τα δύο αυτά τα είχα σε 6,49 και πτυχίο κλασσικής κιθάρας άρα τζίφος. Το μεταπτυχιακό στο ιόνιο ουσιαστικά ζητούσε πτυχιούχους που να είχαν κάποια επαφή-σχέση-εμπειρία με την ηλεκτρονική μουσική. Γενικώς οι κατευθύνσεις του είναι από τη μία σύνθεση ηλεκτρακουστικής μουσικής και από την άλλη ηλεκτρονική μουσική τεχνολογία. Γενικώς δίνουν μία προτίμηση στο πρώτο όσον αφορά την εμπειρία των υποψηφίων. Εγώ έστειλα το φάκελό μου με βιογραφικό σημείωμα, μια έκθεση σκοπιμότητας, τη διπλωματική μου, το πτυχίο του φυσικού και ένα σι-ντι με κάποια δείγματα δουλειάς μου στον τομέα της μουσικής τεχνολογίας- σύνθεσης. Απ'ότι είχα μάθει και απο τους καθηγητές που τους πήρα τηλέφωνο, ο φάκελός μου ήταν αρκετά πλήρης και μάλλον θα με πέρνανε. Πήρα όμως τον πού!@#$%ο. Απ'ότι φάνηκε φέτος είχανε πολλούς υποψήφιους και αποφασίσανε να πάρουνε μόνο τους υποψήφιους από το τμήμα τους. Γενικώς εκεί δέν θέλουνε άτομα τα οποία ψάχνουν απλά να πάρουν κάποιες γνώσεις ηχοληψίας αλλά που να έχουν σαφή αντίλιψη της ηλεκτρακουστικής μουσικής. :? :cry: Γενικώς όμως υπάρχουν πολύ καλά μεταπτυχιακά στο εξωτερικό και ειδικά στη γαλλία όπου υπάρχουν και ινστιτούτα, σαν το IRCAM, που κάνουν πολύ καλή δουλειά και στη μουσική τεχνολογία αλλά και στην ηλεκτρακουστική μουσική γενικότερα. Ακόμα πολύ ενδιαφέρον έχει ο κύκλος θερινών μαθημάτων του παραπάνω μεταπτυχιακού στο ιόνιο στον οποίο δέχονται και επιπλέον κόσμο εκτός από μεταπτυχιακούς.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε.