Προς το περιεχόμενο

panos1984

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    90
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    2

panos1984 ήταν Μέλος της ημέρας 9 Μαρτίου

panos1984 είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

ΦΗΜΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

50 Excellent

Σχετικά με τον panos1984

  • Rank
    Musician

Bio

  1. panos1984

    Free Man's Blues

    Πολύ ωραίο! IMHO ήταν εύστοχη η τοποθέτηση των παλαμακίων στο 1-3 (παραπέμπει στα χτυπήματα των τσεκουριών/γκασμάδων των Αφροαμερικανών στα κάτεργα). Θα προτιμούσα να είναι σταθερός ο ρυθμός όμως χωρις συγκοπές. Νομίζω του αξίζει κάποια στιγμή να το ξανακάνεις με καλύτερη παραγωγή (πάλι ετσι low-fi και βρώμικη, αλλά πιο organic και καλομιξαρισμένη).
  2. Microtonal Blues Scales p.5 [Extension of “Majorish 4-7” & “Majorish 2-6” scales] Σε αυτό το μάθημα θα μιλήσουμε για την ιδέα της επέκτασης των δύο “ματζορούτσικων” κλιμάκων που έχουμε μάθει, προσθέτοντας επιπλέον βαθμίδες. Επίσης, θα παίξω κάθε μία από αυτές τις επεκταμένες κλίμακες πάνω από ένα 12-μετρο μπλουζ, επιδεικνύοντας το γεγονός ότι κάθε επέκταση παράγει μια διαφορετική κλίμακα με ένα μοναδικό “ήχο”.
  3. The History and Evolution of the Blues p.4 [Pop, Ragtime & Jazz] Σε αυτό το επεισόδιο θα μιλήσουμε για την ανάδυση νέων μουσικών στυλ στο τέλος του 19ου αιώνα. Θα δούμε πως η Ragtime μουσική στον Νότο και Μεσοδυτικά, καθώς και οι Jazz μπάντες στη Νέα Ορλεάνη εξελίσσονταν παράλληλα με τα Pop τραγούδια του Tin Pan Alley στην Νέα Υόρκη.
  4. Microtonal Blues Scales p.4 [“Majorish 2-6” scale] Σε αυτό το επεισόδιο θα δούμε μια ακόμα Μικροτονική Μπλουζ κλίμακα, την “Majorish 2-6”. Τη αποκαλώ έτσι διότι έχει “ματζορούτσικη” 3η και οι χαρακτηριστικές της νότες είναι η 2η και 6η βαθμίδα. Θα παρουσιάσω κάθε μια από τις νότες που την αποτελούν, και επιπλέον θα παίξω κάποιες φράσεις παραδείγματα. Στο τέλος του βίντεο αυτοσχεδιάζω πάνω σε ένα 12-μετρο μπλουζ χρησιμοποιώντας μόνο αυτή τη κλίμακα για να δείξω τον χαρακτήρα της.
  5. The History and Evolution of the Blues p.3 [Gospel, Minstrelsy & Vaudeville] Σε αυτό το επεισόδιο θα μιλήσουμε για τη περίοδο μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο όταν οι πρώην σκλάβοι, περιορισμένοι από τους νόμους, αποκομμένοι από την κοινωνία των λευκών, άρχισαν να αναζωογονούν την δικιάς του κουλτούρα. Θα δούμε πως η Gospel μουσική έγινε δημοφιλής από το γκρουπ “Fisk Jubilee Singers” ενώ άλλοι Αφροαμερικανοί καλλιτέχνες βρήκαν τον δρόμο τους μέσα στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας συμμετέχοντας σε Minstrel shows και Vaudeville shows.
  6. Microtonal Blues Scales p.3 [8 ways to approach the "Majorish 3rd" sound] Σε αυτό το επεισόδιο θα εξετάσουμε οκτώ τρόπους που οι μπλουζίστες μιμούνται το bluesy σήκωμα της 3ης βαθμίδας (“ματζορούτσικη” 3η – μάθημα 2) χρησιμοποιώντας εναλλακτικές τεχνικές. Παρόλο που χρησιμοποιώ κιθάρα για την επίδειξη, πολλές από αυτές τις τεχνικές μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα όργανα (πιάνο, πνευστά κλπ).
  7. The History and Evolution of the Blues p.2 [18th-19thcentury] Σε αυτό το επεισόδιο θα μιλήσουμε για την γέννηση των Spirituals μετά τον εκχριστιανισμό πολλών σκλάβων στα τέλη του 18ου αιώνα. Επίσης θα δούμε πως η αναπόφευκτη μουσική ανταλλαγή μεταξύ διάφορων λαών κατά τη διάρκεια αυτών των αιώνων είχε ως αποτέλεσμα η μαύρη και η λευκή παραδοσιακή μουσική να εξελιχθούν πλάι πλάι.
  8. Microtonal Blues Scales p.2 [“Majorish 4-7” scale] Σε αυτό το επεισόδιο παρουσιάζω τη πρώτη Μικροτονική Μπλουζ Κλίμακα (την “Ματζορούτσικη” εκδοχή της για την ακρίβεια), δείχνοντας κάθε βαθμίδα που την αποτελεί. Την ονομάζω “Majorish 4-7” αφού έχει "ματζορούτσικη” 3η και η χαρακτηριστικές νότες της είναι η 4η και η 7. Στο τέλος παίζω φράσεις της κλίμακας πάνω από ένα κλασσικό 12-μετρο μπλουζ για να δείξω τον χαρακτήρα της.
  9. Για όποιον ενδιαφέρεται και για την ιστορία της Αφροαμερικάνικης μουσικής (εκτός απο τις κλίμακες της) μπορεί να τσεκάρει και τα βίντεο σε αυτό το thread:
  10. Γεια χαρά! Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μια σειρά από βίντεο που έφτιαξα σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη των Μπλουζ (και γενικά της Αφροαμερικάνικης μουσικής) μέσα στους αιώνες. Έχω δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο πριν την γέννηση των Μπλουζ (16ος-19ος αιώνας) και στον τρόπο που διαφορετικές μουσικές παραδόσεις αλληλεπίδρασαν και εξελίχθηκαν εν μέσω των κοινωνικο-οικονομικών εξελίξεων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Βέβαια πολλά επεισόδια αφορούν στη γέννηση και εξέλιξη της Μπλουζ μουσικής καθώς και στις εμβληματικότερες μορφές της, ξεκινώντας από το Proto-Blues στυλ που αναπτύχθηκε στον Αμερικάνικο Νότο, μέχρι τα “ηλεκτρικά” Μπλουζ του Σικάγο που έδωσαν ζωή σε νέα είδη μουσικής και στις δυο πλευρές του ωκεανού. Ελπίζω να βρείτε κάτι χρήσιμο σε αυτή την εργασία! Πάνος Χαραλαμπίδης Σε αυτό το πρώτο επεισόδιο τη σειράς “Η Ιστορία και Εξέλιξη των Μπλουζ”, θα εστιάσουμε στη ζωή και τις μουσικές παραδόσεις κατά τους πρώτους δυο αιώνες της αποίκησης του Νέου Κόσμου. Θα δούμε τον ρόλο που έπαιξαν τα “Work Songs” και τα “Field Hollers” τη περίοδο της σκλαβιάς, και πως αυτές οι μουσικές εκφράσεις βοήθησαν να κρατηθούν κάποιες Αφρικάνικες παραδόσεις ζωντανές. Υ.Γ. Αγγλικοί και ελληνικοί υπότιτλοι είναι διαθέσιμοι
  11. Γεια χαρά! Είμαι ο Πάνος και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το αποτέλεσμα της έρευνας μου πάνω στις μικροτονικές μπλουζ κλίμακες. Για πολλά χρόνια έπαιζα Μπλουζ μουσική με το μυαλό ενός τζαζίστα, χρησιμοποιώντας μινόρε και ματζόρε πεντατονικές, τρόπους, και αρπέζ πάνω σε ματζόρε μπλουζ φόρμες, αλλά δεν κατάφερα να ακουστώ ποτέ “αυθεντικός”. Κάτι έλειπε… Πριν μερικά χρόνια γνώρισα τον Γιώργο Ζήκο (κιθαρίστα της μπάντας Zero Zero) ο οποίος με εισήγαγε σε έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης για τις μπλουζ κλίμακες που με οδήγησε σε αυτή την έρευνα και τελικά στη δημιουργία δυο σειρών από βίντεο (“Microtonal Blues Scales” & “Blues History”). Αν και κάποια από αυτά που θα παρουσιάσω για τις μπλουζ κλίμακες είναι γνωστά στους ακαδημαϊκούς, δεν έχουν ακόμα ενσωματωθεί στη διδασκαλία της Αμερικάνικης μουσικής. Οπότε, θα προσπαθήσω να κάνω ένα πρώτο βήμα με αυτά τα μαθήματα, όχι επειδή είμαι κάποιος ειδικός, αλλά για να ξεκινήσω μια συζήτηση πάνω σε αυτό το ευαίσθητο θέμα. Στη πρώτη σειρά από βίντεο που θα ανεβάζω κάθε εβδομάδα, ονόματι “Microtonal Blues Scales”, θα προσπαθήσω να αντιμετωπίσω το “πρόβλημα” πολλών μουσικών (συμπεριλαμβανομένου εμού) να αυτοσχεδιάσουν πάνω σε Blues ή Blues-based μουσική και να ακούγονται “πειστικοί”. Βέβαια ένας σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να εστιάσουμε είναι οι κλίμακες που χρησιμοποιούμε. Πρέπει να παίξουμε μια ματζόρε κλίμακα? Μήπως πρέπει να παίξουμε μια μινόρε? Και αν ναι, γιατί να παίξουμε μια μινόρε κλίμακα πάνω από ματζόρε συγχορδίες? Όπως θα εξηγήσω σε αυτά τα βίντεο, οι μπλουζ κλίμακες ΔΕΝ είναι σαν τις κλασσικές κλίμακες, όπου οι νότες έχουν ένα συγκεκριμένο και σταθερό τονικό ύψος. Μια μπλουζ κλίμακα είναι πιο πολύ σαν ένα Αραβικό Maqam ή μια Ινδική Raga (όπου οι νότες παρεκκλίνουν από το Ευρωπαϊκό συγκερασμένο σύστημα). Ωστόσο οι Μπλουζ κλίμακες έχουν την ιδιαιτερότητα όχι μόνο να έχουν Δυτικά στοιχεία στο DNA τους (λόγω μουσικής ανταλλαγής μεταξύ Αφρο-αμερικάνων και Ευρω-αμερικάνων) αλλά επίσης να έχουν εξελιχθεί, εξηγηθεί και διδαχτεί σε μια κοινωνία λευκών. Ίσως ήταν η αναπόφευκτη ερμηνεία από τη οπτική ενός αφομοιωμένου τονικού συστήματος, ή ίσως ήταν απλά για παιδαγωγική διευκόλυνση, το αποτέλεσμα είναι ότι οι λευκοί υπεραπλούστευσαν την Αφροαμερικάνικη μουσική χρησιμοποιώντας Κλασσικά εργαλεία και έννοιες για να την εξηγήσουν (τουλάχιστον από τον 19ο αιώνα). Βέβαια πολλοί μελετητές έχουν προσπαθήσει να αναλύσουν τη φύση των μπλουζ κλιμάκων. Είναι σαφώς ένα δύσκολο έργο δεδομένου ότι οι μπλουζίστες παίζουν τις μπλουζ κλίμακες λίγο διαφορετικά ο ένας από τον άλλο, ανάλογα τις επιρροές τους, το όργανο που χρησιμοποιούν, και τη προσωπικότητα τους. Επίσης ερμηνεύουν τα τραγούδια διαφορετικά κάθε φορά. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι κάποιος μπορεί να βρει κοινό έδαφος μεταξύ των πιο επιδραστικών μπλουζ μουσικών και να βγάλει κάποια άκρη μέσα σε αυτή τη πολύπλοκη παράδοση. Αυτό που θα παρουσιάσω είναι μια περιγραφή αυτών των μικροτονικών κλιμάκων (θεωρία) που πιστεύω ότι είναι αρκετά συνεπής με το πραγματικό μπλουζ παίξιμο, δηλαδή, εξηγεί τα περισσότερα πράγματα τις περισσότερες φορές. Κρατήστε στο νου σας ότι αυτή είναι η προσωπική μου ερμηνεία και η δικιά σας μελέτη μπορεί να παράξει διαφορετικά αποτελέσματα. Από την άλλη, κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι τα Μπλουζ είναι ένα στυλ που θα πρέπει να μαθαίνεται μόνο ακούγοντας δίσκους και δεν θα έπρεπε να προσπαθούμε να το εξηγήσουμε και να το περιγράψουμε, αφού το μόνο που χρειάζεται είναι να έχεις το “μπλουζ συναίσθημα” για να το ερμηνεύσεις πειστικά. Λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, αυτό είναι αλήθεια για οποιοδήποτε είδος μουσικής, όχι μόνο για τα Μπλουζ. Κάποιος με μεγάλο ταλέντο θα μπορούσε να αποκωδικοποιήσει και να μάθει κάθε μουσική γλώσσα και τις προφορές της μόνο ακούγοντας τη, αλλά για μας τους υπολοίπους χρειάζεται μια κατευθυντήρια γραμμή (θεωρία) για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε που να δώσουμε προσοχή όταν μελετάμε τα Μπλουζ. Μη ξεχνάτε μόνο, ότι οι θεωρίες φτιάχνονται για να εξηγήσουν υπάρχουσες μουσικές πρακτικές, και επομένως δεν πρέπει να μας περιορίζουν στην έκφραση και τη δημιουργία νέας μουσικής. Στη μια δεύτερη σειρά από βίντεο θα προσπαθήσω να παρουσιάσω την “Ιστορία & Εξέλιξη των Μπλουζ” σε σχέση με άλλες Αμερικάνικες μουσικές και τις κοινωνικο-οικονομικές εξελίξεις μέσα στους αιώνες. Έχω δώσει ιδιαίτερη έμφαση στη περίοδο πριν τη γέννηση των Μπλουζ (16ος-19ος αιώνας), αφού έχει ενδιαφέρον να δούμε πως διάφορα μουσικά στυλ εξελίχθηκαν μέσα στον χρόνο και επηρέασαν το ένα το άλλο, οδηγώντας στη δημιουργία νέων μουσικών ειδών. Θα δημοσιεύω αυτά τα μαθήματα Ιστορίας κάθε εβδομάδα παράλληλα με τα μουσικά. Ελπίζω να βρείτε κάτι χρήσιμο σε αυτή την εργασία! Πάνος Χαραλαμπίδης P.S. Το παραπάνω βίντεο είναι μια αναγκαία εισαγωγή σε αυτόν τον νέο τρόπο σκέψης. Θα πρέπει να περιμένετε μέχρι την επόμενη εβδομάδα για τη παρουσίαση της πρώτης κλίμακας P.S.2 Αγγλικοί και Ελληνικοί υπότλιτοι ειναι διαθέσιμοι
  12. χαχα δε φανταζόμουν οτι θεωρείται αυτή η μουσική ιδιαίτερη, πόσο μάλλον μέσα σε ένα forum μουσικών. anyway θα το αποφεύγω από εδω και πέρα θα το λέμε rock!
  13. Με μπερδέψατε εννοείς ότι σε αποθάρρυνε αυτή η περιγραφή αρχικά?
  14. Ευχαριστούμε Νίκο! Αναφέρεσαι στο πρώτο κομμάτι?
  15. Γεια σας συμφορουμίτες! Συμμετέχω σε μια νέα μπάντα με όνομα "νόρμα κόμμα" ως κιθαρίστας και ηχολήπτης. Μόλις βγάλαμε το πρώτο μας δίσκο και σκέφτηκα να το μοιραστώ μαζί σας. Το ύφος μας μάλλον θεωρείται alternative rock, post rock με ηλεκτρονικά και brit pop στοιχεία. Θα χαρώ να ακούσω τα σχόλια σας για τα τραγούδια (μουσικά, τεχνικά, καλλιτεχνικά κλπ). https://www.facebook.com/normakomma Μπορείτε να ακούσετε τον δίσκο εδώ (playlist με 11 κομμάτια): Εναλλακτικά μπορείτε να τον κατεβάσετε (είτε δωρεάν είτε όσο θέλετε) από εδώ: bandcamp: https://normakomma.bandcamp.com/album/- cdbaby: https://store.cdbaby.com/cd/normakomma spotify: https://open.spotify.com/album/1bzo5R1NlQCH1onykDyCHu?si=1HKxkqoVT-qXeqxOsplGwg itunes: https://music.apple.com/gr/album/mesa-apo-ilious-kai-apo-sinola/1479621422
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.