Προς το περιεχόμενο

TsulfasGuitars

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    14
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    1

TsulfasGuitars ήταν Μέλος της ημέρας 29 Νοεμβρίου 2019

TsulfasGuitars είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

Bio

  • Mojo
    Κιθάρα
  • Day job
    Luthier
  • Τόπος
    Αριδαία

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή TsulfasGuitars

36

Φήμη

  1. Μετατροπή μιας Epiphone Explorer σε James Hetfield Eet Fuk (Αναλυτικός οδηγός) Κάπου στο 1987 ο James Hetfield συνεργάστηκε με την ESP για να του κατασκευάσουν την πρώτη του custom κιθάρα, την James Hetfield Eet Fuk explorer. Κάποια από τα χαρακτηριστικά της ήταν το σχήμα μπανάνας του Headstock (ESP Banana headstock), η ταστιέρα από παλλίσανδρο (rosewood) και φυσικά τα «μεσαία δάκτυλα» (middle finger) inlays, τα οποία σχεδίασε ο ίδιος ο Hetfield. Είναι από μαόνι και οι μαγνήτες ήταν οι EMG 81/60.Το χρώμα της είναι το λεγόμενο Olympic white color και η συγκεκριμένη κιθάρα δεν έχει βγει ποτέ σε άλλο χρώμα. Είχε 3 αυτοκόλλητα εκ των οποίων το ένα έγραφε τις αγαπημένες δραστηριότητες του Hetfield δηλ Eet και Fuk και τα άλλα δυο είναι στο Headstock. Βασικά, το πρώτο αυτοκόλλητο έγραφε Eet Fuk και Sleep, αλλά το sleep το αφαίρεσε γιατί δεν χωρούσε στο σώμα της κιθάρας. Με αυτήν είχε ηχογραφηθεί ολόκληρο το And Justice For All και χρησιμοποιήθηκε ως η πρώτη κιθάρα στο τουρ Damage Justice Tour. Η κιθάρα εμφανίζεται στο βιντεοκλίπ των Metallica-One, στα Grammy Awards 1989 και σε πολλά άλλα σόους. Η κιθάρα έχει σπάσει και επισκευαστεί πολλές φορές στο Headstock. Ο James την χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα για σκοπούς ηχογράφησης. Κάπου το 1989 η ESP αποφάσισε να κατασκευάσει 125 τέτοιες κιθάρες, αλλά ο Hetfield τους το απαγόρευσε, αλλά ήταν πλέον αργά γιατί είχαν κατασκευαστεί είδη περίπου 25, οι οποίες και πουλήθηκαν και θεωρούνται εξαιρετικά συλλεκτικές. Επομένως μιλάμε για μια σπάνια κιθάρα εξαιτίας της μοναδικότητάς της. Επίσης είναι και πολύ ακριβή καθώς με μια γρήγορα έρευνα στο διαδίκτυο η κιθάρα είχε τιμή πώλησης μέχρι και 29.000 δολάρια (εν έτη 2021)! Αυτές οι 25 replica έχουν την ονομασία MX-220 "EET FUK" και MX-220 Artist Series. Σκοπός του συγκεκριμένου εγχειρήματος ήταν να γίνει ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ μιας Epiphone 1958 Korina Explorer σε ένα πιστό αντίγραφο Hetfield Eet Fuk ESP explorer. Εισαγωγή Αρχικά να πούμε ότι αναλύθηκαν περίπου 50 φωτογραφίες της πρωτότυπης Eet Fuk του Hetfield για να πάρουμε ένα πιστό αντίγραφο. Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε την Explorer που θα την μετατρέψουμε σε James Hetfield Eet Fuk. Οι εργασίες που θα γίνουν χονδρικά είναι οι: 1.Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών. 2.Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο. 3. Διαμόρφωση banana headstock. 4.Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών. 5.Αφαίρεση του βερνικιού, του χρώματος και του υποστρώματος ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο. 6.Τοποθέτηση inlays (middle finger) στην ταστιέρα. 7.Διαδικασία βαψίματος (τρίψιμο, αστάρωμα, χρώμα, βερνίκι και Ματ φινίρισμα). 8. Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ). 9. Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, γυάλισμα κτλ). 10. Αντιγραφή και Τοποθέτηση αυτοκόλλητων. 11.Σετάρισμα 12. Επιθεώρηση και Παράδοση. Αποσυναρμολόγηση και έλεγχος-ταίριασμα καινούριων περιφερειακών. Στις παρακάτω φώτο βλέπουμε την αφαίρεση των βιδών (studs, bushings) της γέφυρας. TIP: ένας εύκολος τρόπος για την αφαίρεση αυτών των βιδών (μιας και θα αντικατασταθούν για να μπουν μαύρες Gotoh), είναι να χρησιμοποιήσουμε κολονάτο δράπανο και να το χρησιμοποιήσουμε σαν εξολκέα. -Τοποθετούμε την βίδα στη θέση της (εικόνα 1), -Την «μαγκώνουμε με το κολωνάτο δράπανο (εικόνα 2), -Την αφαιρούμε με αντίθετη φορά-δηλ προς τα πάνω (εικόνα 3). Στη συνέχεια, σε αυτό το στάδιο τοποθετούμε όλα τα καινούρια περιφερειακά (γέφυρα, ουρά, κλειδιά κτλ), για να ελέγξουμε αν ταιριάζουν ή όχι και να κάνουμε τις ανάλογες παρεμβάσεις όπου χρειάζεται. Κλείσιμο των τρυπών του volume, tone, toggle switch, output jack και του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (back cavity) και γέμισμα με ξύλο. Οι αλλαγές που έγιναν ήταν: -) κλείσιμο των τρυπών της γέφυρας (bridge) και της ουράς του (stop tailpiece)! Οι τρύπες είχαν 12 χιλιοστά διάμετρο, η Gotoh γέφυρα χρειάζεται 11 χιλιοστά (πράσινο βέλος). -) κλείσιμο με ξύλο του cavitie της θέσης του επιλογέα μαγνήτη (toggle switch) και των ηλεκτρικών (κόκκινο βέλος). -) κλείσιμο του volume και του tone control (μπλέ βέλος). -) κλείσιμο του Jack output (μαύρο βέλος). -) κλείσιμο του πίσω μέρος των ηλεκτρικών (μοβ βέλη). -) διαμόρφωση του τακουνιού του μπράτσου για να μοιάζει με την φώτο 3, γέμισμα με ξύλο wenge (φώτο 2) -) Διαμόρφωση του headstock, το λεγόμενο banana headstock της ESP: Αφαίρεση βερνικιού, χρώμα, υπόστρωμα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο Το τρίτο βήμα αφορούσε την αφαίρεση του βερνικιού. Για την ΑΦΑΙΡΕΣΗ του βερνικιού σε μια κιθάρα υπάρχουν διάφορες μέθοδοι, κάποιες από αυτές είναι με θερμότητα, τρίψιμο με χέρι ή ηλεκτρικό τριβείο ή ακόμα και με ισχυρά διαλυτικά. TIP: ΔΕΝ χρησιμοποιούμε ποτέ την μέθοδο αφαίρεσης βερνικιού με θερμότητα στο μανίκι. Πρώτον, για να μην χαλαρώσουν τα τάστα, αλλά κυρίως η ταστιέρα από το μανίκι. Στην δικιά μας περίπτωση, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος με ηλεκτρικό τριβείο και με η μέθοδος με το χέρι καθώς ότι το βερνίκι ΔΕΝ έλεγε να αφαιρεθεί με τίποτα καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν ΠΟΛΥΕΣΤΕΡΑΣ. Για όσους δεν γνωρίζουν ο Πολυεστέρας είναι ότι χειρότερο υπάρχει σε ένα μουσικό όργανο γιατί δίνει ένα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΧΟΝΤΡΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟ στρώμα/φιλμ στην ουσία πλαστικό (φώτο πιο κάτω) και το συναντάμε πάρα πολύ συχνά στις κιθάρες τα τελευταία χρόνια. Οπότε πολλοί από εσάς θα αναρωτιέστε τώρα, γιατί το χρησιμοποιούν οι εταιρίες; Το χρησιμοποιούν για λόγους ΕΥΚΟΛΙΑΣ, ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ αλλά και ΑΝΤΟΧΗΣ καθώς οι κιθάρες αυτές όταν βγαίνουν από το εργοστάσιο περνάνε από 40 κύματα μέχρι να φτάσουν στα χέρια μας! Επομένως ένα τέτοιο βερνίκι θα θωράκιζε την κιθάρα σε τέτοιο βαθμό που θα άντεχε και στις ποιο δύσκολες συνθήκες και έτσι οι εταιρίες έχουν το κεφάλι τους ήσυχο. Δυστυχώς τον Πολυεστέρα τον συναντάμε πάρα πολύ σε πολύ γνωστές και μεγάλες εταιρίες. Εννοείτε ότι τρίβουμε με μάσκα και σε εξωτερικό χώρο γιατί ο Πολυεστέρας έχει πολύ έντονη οσμή κατά την αφαίρεσή του. Με διαφορά το ποιο ΔΥΣΚΟΛΟ βήμα στην κατασκευή αυτής της κιθάρας ήταν η αφαίρεση του Πολυεστέρα ώσπου να φανεί το γυμνό ξύλο. Και σε αυτό το σημείο το ξύλο ανέπνευσε για πρώτη φορά από τότε που βγήκε από το εργοστάσιο! Να σημειώσουμε ότι κάποιοι ΔΕΝ μπαίνουν καν στην διαδικασία να αφαιρέσουν τα υποστρώματα και τα βερνίκια και απλά ρίχνουν από ΠΑΝΩ από τα παλιά το καινούριο χρώμα και βερνίκι, για να γλιτώσουν κόπο, χρόνο και χρήμα, δυστυχώς!!! Κάποιες φώτο από το τρίτο βήμα, βλέπετε πόσο χοντρό φιλμ έχει ο πολυεστέρας: Αλλαγή θέσης volume, tone, toggle switch, output jack, πίσω μέρος ηλεκτρικών. -Παλιά θέση output Jack – καινούρια θέση output jack (βλ. κόκκινο βέλος). -Παλιά θέση volume, tone, switch – καινούρια θέση volume, tone, switch (βλ. πράσινα βέλη). -Παλιά θέση ηλεκτρικών- καινούρια θέση ηλεκτρικών (βλ. μαύρα βέλη). Τοποθέτηση inlays (middle finger) -Αρχικά σχεδιάστηκαν στον υπολογιστή. -Στη συνέχεια κόπηκαν σε cnc για τέλεια ακρίβεια. -Τοποθέτηση των inlays, χωρίς να χρειαστεί να αφαιρεθούν τα τάστα, μιας και τα τάστα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Τρίψιμο της επιφάνειας πριν το βάψιμο. Στη συνέχεια υπόστρωμα, μετά χρώμα άσπρο (Olympic white) και φινίρισμα σε ματ. Τοποθέτηση περιφερειακών (ηλεκτρικά, γέφυρα, κλειδιά, μαγνήτες κτλ), Gotoh, EMG, Switchcraft. Αντιγραφή και τοποθέτηση αυτοκόλλητων -Βρίσκουμε την πρωτότυπη φωτογραφία του Headstock της Eet Fuk (φώτο 1). -Αντιγράφουμε το σχέδιο μέσω προγράμματος (φώτο 2). -Στη συνέχεια εκτύπωση του σχεδίου (φώτο 1). -Κόβουμε το σχέδιο και το μεταφέρουμε ΚΑΤΩ από μια χαρτοταινία φάρδους 50 χιλιοστών. Αντιγράφουμε το σχέδιο με έναν λεπτό μαρκαδόρο (φώτο 2). -Αφαιρούμε το εκτυπωμένο σχέδιο από την χαρτοταινία (φώτο 3). -Μεταφορά της χαρτοταινίας στο Headstock και ζωγραφίζουμε τις τελευταίες πινελιές (φώτο 4). -Κάνουμε το ίδιο και με το αυτοκόλλητο Eet Fuk στο σώμα. Περιποίηση Τάστων (fret leveling, crowing, στρογγυλοποίηση τάστων κτλ). Τέλος, σετάρισμα, επιθεώρηση και παράδοση. Τελικές Φώτο -Τσεκάρετε και τις άλλες δουλειές μου στο noiz με τίτλο: -ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA - Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980) Ευχαριστώ πολύ και στο επανιδείν…
  2. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι κάποιες κιθάρες Kelly Signature Model Marty Friedman, τις οποίες χρησιμοποίησε ΜΕΤΑ τον δίσκο Youthanasia. Αυτές λοιπόν οι signature Kelly models έχουν άλλα ξύλα κατασκευής, άλλες γέφυρες (Floyd Rose, ΤΟΜ bridge), άλλες φτιαγμένες στην κίνα και πάει λέγοντας...Η κιθάρα που εμφανίζεται στο Risk δίσκο είναι η Marty Friedman Signature Model με flame maple gravure καπάκι, gravure δηλ φωτοτυπία δεν είναι ξύλο είναι ειδική φωτοτυπία/φωτογραφία/πόστερ για να μοιάζει με flame maple καπάκι και το οποίο είναι κολλημένο πάνω στο ξύλο του σώματος. Γιατί αυτό; Πολύ απλά για να είναι η τιμή αγοράς χαμηλή και προσιτή…Tip να ξέρετε ότι εκεί έξω κυκλοφορούν πολλές τέτοιες κιθάρες με flame maple top φωτοτυπία και όχι πραγματικό ξύλο, η αποτύπωση έχει τόσο υψηλή ανάλυση που δύσκολα μπορεί να ξεχωρίσει κάποιος αν είναι αληθινό ξύλο ή φωτογραφία..τα μάτια σας 14……. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια …
  3. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ κιθάρας Jackson Marty Friedman Kelly (KE-1) USA Σκοπός ήταν να κατασκευαστεί ένα High End όργανο και πιστό αντίγραφο της Jackson Marty Friedman Kelly KE-1 USA (με Kahler γέφυρα όχι Floyd Rose), με σύγχρονες και μοντέρνες μεθόδους κατασκευής από επιλεγμένα ξύλα και από τα καλύτερα περιφερειακά και με Σκληρή θήκη. Για όσους δεν γνωρίζουν την κιθάρα ο Friedman είχε δύο από αυτές η μία είχε 22 τάστα και rosewood ταστιέρα και η άλλη 24 τάστα και έβενος ταστιέρα. Η τελευταία ήταν η κύρια κιθάρα στα χρόνια των Megadeth 1990-2000, όπου με αυτή ηχογραφήθηκαν οι δίσκοι Rust In Pease, Countdown to Extinction, Youthanasia και τα βίντεο κλιπς αυτών, καθώς επίσης και τα προσωπικά του άλμπουμ του Friedman. Πραγματικά ένα σημαντικό κομμάτι της μέταλ ιστορίας. Για περισσότερες πληροφορίες της ιστορικής αυτής κιθάρας σας παραθέτω λεπτομέρειες στο τέλος αυτής της παρουσίασης. Πριν αναλυθούν τα στάδια κατασκευής της κιθάρας, παρακάτω παρουσιάζεται η κιθάρα ολοκληρωμένη: - Σχεδίαση Πρώτο βήμα αφορά τον σχεδιασμό της κιθάρας σε υπολογιστή. Εδώ έχουν υπολογιστεί όλα όσο χρειαζόμαστε για την κατασκευή της, κλίμακα (scale), neck angle, truss rod κανάλι, ανθρακονήματα στο μπράτσο, τοποθέτηση γέφυρας σε σχέση με την neck angle, βάρος κτλ. Να τονιστεί ότι η κιθάρα είναι neck through δηλ το μπράτσο είναι ένα ενιαίο κομμάτι από το headstock έως το πίσω μέρος της κιθάρας. Πατρόν (templates) Αφού η κιθάρα σχεδιάστηκε στον υπολογιστή κόπηκαν τα templates με CNC. Επιλογή των ξύλων Η πρωτότυπη ΚΕ-1 του Marty Friedman είναι κατασκευασμένη από ισόβενο Σφενδάμι (quarter saw maple) και Σκλήθρα (Alder). Επίσης μετέπειτα και κάποιες φτιάχτηκαν από λεύκα (Poplar). Σώμα (body) : Ο λόγος που επιλέχτηκε για το σώμα Σκλήθρα (Alder επιστημονική ονομασία Alnus rubra) δεν είναι άλλος από το να κρατήσει το ΒΑΡΟΣ της κιθάρας χαμηλό μιας και λόγο της ιδιομορφίας του σώματος της, η επιλογή άλλου ξύλου θα την έκανε πολύ βαριά. Μπράτσο (neck through) : ισόβενο Σφενδάμι (quarter saw rock maple επιστημονική ονομασία Acer saccharum) + wenge + ανθρακόνημα (carbon fiber rods) + ταστιέρα από έβενο. Προφίλ μπράτσου (neck through) Η κιθάρα είναι κατασκευή τύπου neck through. Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε το κεντρικό ξύλο της κιθάρας, όπου από αυτό θα κοπούν τρία κομμάτια. Ταίριασμα-Τοποθέτηση-Κόλλημα ξύλων Το μπράτσο θα κατασκευαστεί από 5 ξύλα. 3 σφενδάμι (rock maple) + 2 wenge + 2 ανθρακονήματα. Αυτός ο συνδυασμός μαζί με τα ατσαλένια τάστα μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο μπράτσο που το χαρακτηρίζει η απόλυτη σταθερότητα στις κλιματικές αλλαγές και όχι μόνο, για αυτό και δίνουμε ΕΦΟΡΟΥ ΖΩΗΣ ΕΓΓΥΗΣΗ για σκέβρωμα, στρέβλωση κτλ. Πλάνισμα Scarf Joint Διαμόρφωση του headstock τύπου scarf joint. Πλάνισμα και κόλλημα. Μπράτσο/Μανίκι/Neck Άνοιγμα καναλιών για μπουν τα ανθρακονήματα και το truss rod. Η κατασκευή με τέτοια ξύλα και σε συνδυασμό με το ανθρακόνημα προφέρουν την απόλυτη ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ στο μανίκι, πράγμα πολύ σημαντικό για ένα μπράτσο. Κατασκευή ταστιέρας Η κατασκευή της ταστιέρας επιβάλλεται να γίνετε με μηχανήματα ακριβείας. Η συγκεκριμένη ταστιέρα έγινε με CNC. ΤΙΡ η ακριβής κοπή των εγκοπών που θα τοποθετηθούν τα τάστα είναι το Α και το Ω για να ακουστεί η κιθάρα μας σωστά σε κάθε τάστο, οποιαδήποτε παρέκκλιση η κιθάρα θα ακούγεται εκτός τόνου (flat ή sharp) και το intonation δεν θα μπορεί να ρυθμιστεί σωστά. Σώμα κιθάρας Επόμενο βήμα, ένωση του σώματος με το κεντρικό τμήμα. Στη συνέχεια, χονδρικό και τελικό κόψιμο του σώματος. Headstock Επόμενο βήμα, διαμόρφωση του Headstock. Cavities Ανοίγουμε τις θέσεις για τον μαγνήτη και το ηλεκτρικό κύκλωμα. Πίσω μέρος του Μπράτσου Διαμόρφωση του πίσω μέρος του μάνικου. Εδώ φτιάχνουμε ότι μπράτσο επιθυμεί ο καθένας, λεπτό, χοντρό, κτλ Inlays Αληθινά όστρακα υψηλής ποιότητας Mother of Pearl Inlays premium quality. TIP = καλύπτουμε με χαρτοταινία τα αυλάκια των τάστων για να μην εισχωρήσει εκεί η κόλλα. Βλέπουμε στην 3η εικόνα την τέλεια τοποθέτηση χωρίς κενά. Περνάμε με ελαφριά πίεση με το sanding block για έλεγχο και τελική ισοπέδωση της ταστιέρας. Έλεγχος του βάθους των τάστων πριν την τοποθέτηση του binding της ταστιέρας. ΤΙΡ= παρατηρούμε ότι η θέση του nut ΔΕΝ έχει κενό στη μέση (κανάλι truss rod), ΑΥΤΟ σημαίνει ότι ΟΛΟ το nut πατάει πάνω στο ξύλο με ότι αυτό συνεπάγεται όσο αφορά το sustain στην περιοχή αυτή και εκτός αυτό προσδίδει και σταθερότητα στο μάνικο. Υπάρχουν κατασκευές που για λόγους ευκολίας ανοίγουν το κανάλι του truss rod κόβοντας δυστυχώς αυτή την περιοχή του nut. Binding Binding ταστιέρας, Headstock, Πλαϊνά σημάδια (Side Dots). Τάστα Ατσαλένια τάστα (Jumbo Stainless Steel Frets Jescar made in USA). Τοποθέτηση με πρέσα. Περιποίηση τάστων! Φάγωμα και διαμόρφωση γωνίας στις άκρες, ισοπέδωση (fret leveling), στρογγύλεμα (fret crowing), γυάλισμα (fret polishing). TIP = πριν την εισαγωγή των ατσαλένιων τάστων προσδίδουμε radius στα τάστα, ώστε να ταιριάζει με το radius της ταστιέρας και μετά τα τοποθετούμε με πρέσα (όχι με σφυρί). ΒΑΨΙΜΟ Προετοιμασία της επιφάνειας και βάψιμο. Διδυμάκια.. Επόμενο στάδιο αφορά το βερνίκωμα της κιθάρας. ΤΙΡ = πρέπει να περάσουν αρκετές μέρες για να στεγνώσει καλά το βερνίκι ώστε κατά την διαδικασία του γυαλίσματος να είναι τόσο σκληρό ώστε να μην αφήσουν γρατζουνιές οι βούρτσες γυαλίσματος (buffing). ΓΥΑΛΙΣΜΑ Υγρό τρίψιμο για να πάρουμε επίπεδη επιφάνεια. Γυάλισμα με βούρτσες. Αποτέλεσμα; καθρέπτης (deep Mirror Finish). ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΑΙ SETUP Μαγνήτης Seymour Duncan JB, GOTOH κλειδιά κουρδίσματος (Japan), CTS ποτενσιόμετρο (Japan), Switchcraft Jack (USA). ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΘΑΡΑΣ Λίγα λόγια για την Ιστορία της κιθάρας. Στις αρχές του 1980 η κιθάρα Jackson Kelly και πήρε το όνομά της από τον Bradford Kelly ενός κιθαρίστα από μια Αυστραλέζικη μέταλ μπάντα με την ονομασία Heaven. Φημολογείται ότι o Bradford Kelly δεν πήρε φράγκο από το σχεδιασμό και τη δημιουργία της κιθάρας. Ο Bernd Kost (Sodom), ο Adam Darski (Behemoth) έπαιζαν με Kelly, αλλά η κιθάρα έγινε γνωστή από τον Marty Friedman. Αρχικά, η πρώτη του Jackson του Friedman ήταν η Kelly (ΚΕ #2) και ήταν γύρο στο 1985 όταν ο Friedman την αγόρασε από την Hawaii όταν έπαιζε σε μία μπάντα που ονομάζονταν Hawaii. Είχε χρώμα τιγρέ άσπρο-μαύρο, 22 τάστα, παλίσανδρο ταστιέρα και τρέμολο γέφυρα Kahler. Να πούμε εδώ ότι ο Friedman χρησιμοποιούσε τρέμολο στους πρώτους του δίσκους και αργότερα έβγαλε το τρέμολο και έβαλε σταθερή γέφυρα (Kahler Fixed bridge). Ήταν η μόνη κιθάρα στη συλλογή του που είχε τρέμολο και παλίσαναδρο ταστιέρα. Με αυτά τα χαρακτηριστικά, ήταν από τις πρώτες και τις τελευταίες 500 κιθάρες που κατασκεύασε η Jackson. Η συγκεκριμένη κιθάρα έχει ημερομηνία κατασκευής 11 Ιανουαρίου 1985. Η ΚΕ-2 εμφανίστηκε στο εξώφυλλο της μπάντας του Friedman, Hawaii - The natives are Restless το 1985. Εδώ να σημειώσουμε ότι μετά το 1987 ο Friedman προμόταρε τις κιθάρες των εταιριών Hurricane και Carvin, γ’ αυτό και οι κιθάρες αυτές εμφανίζονται στις επόμενες δουλείες του Friedman, στους Cacophony - Speed Metal Symphony το 1987, στο Go Off το 1988 και στο σόλο άλμπουμ του Marty Friedman το 1987 Dragon Kiss αλλά και στην οντισιόν για να μπει στους Megadeth. Αλλά ο Friedman είχε πει ότι δεν τις χρησιμοποίησε ποτέ στις ηχογραφήσεις αυτών των δίσκων και ότι είχε αυτές τις κιθάρες για να βγαίνει φωτογραφίες. Επίσης, το 1990 όταν ο Friedman πήγε στους Megadeth την έβαψε μαύρη και απέκτησε και μια δεύτερη Kelly την KE-1 η οποία είχε 24 τάστα αλλά ταστιέρα από έβενο. Με αυτές τις δύο κιθάρες KE-2 και KE-1 έγιναν ηχογραφήθηκαν το Rust In Pease, το Countdown to Extinction, Youthanasia. Το tornado of souls ηχογραφήθηκε με αυτήν την κιθάρα! και τα βίντεο κλιπς Holy Wars, Hangar 18, Symphony of distraction, A tout le Monde, Skin of my teeth, Foreclose for a dream, Reckoning day κ.ά. Ήταν οι κύριες κιθάρες στα χρόνια των Megadeth 1990-2000. Επίσης ηχογραφήθηκαν με αυτές και τα προσωπικά του άλμπουμ του Friedman Scenes το 1992, Introduction το 1994 και το True Obsessions το 1996. Όσο αφορά την KE-2 η κιθάρα είχε παίξει περίπου σε 1000 σόους. Όταν ο Friedman αποχώρησε από τους Megadeth την διατήρησε σε ελεγχόμενη θερμοκρασία και τελικά η κιθάρα στις 11 Μαίου 2011 μπήκε σε δημοπρασία για φιλανθρωπικό σκοπό και συγκεκριμένα για την καταπολέμηση της ασθένειας του Jason Backer. Τελικά πουλήθηκε στο ebay στα 10.100 δολάρια (8.383 ευρώ - με τιμή δολαρίου 0,83 ευρώ). Συνοψίζοντας: KE-2 = 22 τάστα και rosewood (παλίσανδρο ταστιέρα), serial number J0418 (1985 USA Jackson San Dimas Kelly #2). KE-1 = 24 τάστα και έβενος (ebony ταστιέρα) serial number J5781 Επίσης και τα παρακάτω βίντεο στο Youtube: Marty Friedman Guitar Lesson η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 22 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ROSEWWOD ΤΑΣΤΙΕΡΑ Guitar Lesson - Marty Friedman - The Essential η ΚΙΘΑΡΑ ΜΕ 24 ΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ΕΒΕΝΟΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΣΥΝΤΟΜΑ …
  4. …επί του αμφιλεγόμενου θέματος Πέντε απαντήσεις κατευθείαν από τη Fender. Μια απάντηση από τον John Levan πολύ γνωστό αρθρογράφο σχετικά με κιθάρες. Μια απάντηση από STEWMAC. 1η απάντηση κατευθείαν από τη Fender: Justin Gaudet (Fender) Hey TsulfasGuitars, Thanks for reaching out. The trem claw, along with the springs, helps with the balance of the bridge and how much the bridge will rise up under string tension. Sometimes when certain string gauges are used this can wind up in a situation where the claw is angled slightly. Do you have a photo? 2η απάντηση Fender: Εδώ είχα το ΘΡΑΣΟΣ να στείλω τη πρώτη φωτογραφία του gmoukou ΚΑΙ όχι μια φωτογραφία Fender!!! I'm not sure why he did that but it would be tough to say as this is not a Fender guitar. Usually you can just back the screw on the claw out until it matches the other side but I'm not sure on this build if it will have an effect on the tension. 3η απάντηση Fender: εδώ του ζητάω συγνώμη που έστειλα μια φωτογραφία κιθάρας που δεν ήταν Fender, και του ξαναστέλνω φωτογραφία με μια Fender κιθάρα: The angle could have something to do with evening out the tension depending on string gauge etc. to keep the bridge nice and balanced. If it's not to your liking you can definitely even it out but this may have some effect on the bridge setup. 4η απάντηση Fender: έστειλα σε άλλον τεχνικό μήνυμα για να έχουμε και δεύτερη άποψη από Fender Tim Dorning (Fender Musical Instruments) Hi there, Thanks for your email. Setup on guitars is all a matter of personal preference - some techs will set the claw at an angle to balance string tension across the bridge, or to tune the response of the tremolo across certain strings. A qualified guitar tech would be able to give you more detailed info! 5η απάντηση John Levan γνωστό αρθρογράφο από Premier Guitar Greetings from Tennessee! When I setup a trem, I adjust the claw parallel to the cavity wall. Since there are a lot of moving parts in a trem, anything you can do to maintain consistent pressure will help keep the guitar in tune. There are a few tricks you can do to keep it from binding (thus causing tuning issues). You can add small a spring around the claw screws to keep the pressure consistent, as to minimize any movement (between the claw and the cavity). In addition, I like to use three springs (with the outside springs angled to the center of the claw. This keeps the tension "centered" between the screws holding the claw into the cavity. Keep in mind that it's difficult to keep any non-locking trem in tune when you use the whammy bar, but these tricks will help minimize tuning issues. 6η απάντηση από STEWMAC Hi TsulfasGuitars, There is lots of debate online regarding this. Personally I do not see a difference and setup guitars with the claw straight and not angled. The best way to determine if it makes a difference for you would be to try both methods.
  5. Μόλις έλαβα email κατευθείαν απο τη Fender. Τους ρώτησα αν το spring claw πρέπει να τοποθετηθεί παράλληλα ή με γωνία. Επειδή θα ξαναστείλω μήνυμα στη Fender (όπως θα διαπιστώσετε κ απο την απαντησή τους), να έχετε υπόψη σας ότι, στο συγκεκριμένο μήνυμα μου θα γίνει ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ τις επόμενες ημέρες. Οπότε να έχετε το νου σας οι ενδιαφερόμενοι. Επίσης περιμενω και απο STEWMAC απάντηση, αναμένετε... η απάντηση απο Fender: Hey TsulfasGuitars, Thanks for reaching out. The trem claw, along with the springs, helps with the balance of the bridge and how much the bridge will rise up under string tension. Sometimes when certain string gauges are used this can wind up in a situation where the claw is angled slightly. Do you have a photo? All the best Justin Gaudet Consumer Relations | U.S. Direct Sales Representative Fender Musical Instruments Corp. | 17600 N. Perimeter Drive, Suite 100 Scottsdale, AZ 85255 Telephone: 480-845-5146
  6. Οι απόψεις όλων πρέπει να είναι σεβαστές και ΔΕΝ χρειάζεται να κατακρίνουμε κανέναν. Το γεγονός ότι κάποιος αφιερώνει χρόνο, για να καταθέτει τις απόψεις του, είναι για καλό μόνο. Επειδή έχει γίνει αναφορά στον κιθαρίστα Carl Verheyen παρακάτω σας επισυνάπτω μια φωτογραφία του ΠΙΣΩ ΜΕΡΟΥΣ μιας από τις πολλές stratocaster που έχει. Παρατηρούμε σε αυτή τη φωτογραφία, ότι το SPRING CLAW ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ !!!! Μπορείτε να το δείτε και εσείς στο βίντεό του. Από αυτά που γράφτηκαν παραπάνω προκύπτουν ΔΥΟ συμπεράσματα. Αυτοί που υποστηρίζουν το spring claw να είναι ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ και οι άλλοι υποστηρικτές που το spring claw να είναι ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ. Σεβαστές και οι δύο απόψεις! Ο Eric Clapton το έχει παράλληλα, ο Carl Verheyen το έχει υπό γωνία!! Αυτό που μένει να κάνετε είναι να βγάλετε τα ΔΙΚΑ σας συμπεράσματα, αφού δεν υπάρχει κοινή συμφωνία. Πώς; την επόμενη φορά ρυθμίστε το spring claw υπό γωνία και θα έχει ενδιαφέρον να γράψετε την εμπειρία σας εδώ.
  7. Δηλ. το tension μιας .010 e καντίνι σε pitch είναι 7μιση κιλά και θα είναι πάντα 7μιση κιλά, ό,τι ελατήριο και να βάλουμε, ό,τι κλίση και να δώσουμε στο claw, όσο μέσα ή έξω είναι η βίδα του claw. Kαι αντιστοίχως η κάθε χορδή θα έχει το tension που απαιτείται για να βρίσκεται σε pitch. ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ, μόνο που η θεωρία που αναπτύσσω έχει να κάνει με το τρέμολο την στιγμή που το ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ και ΟΧΙ όταν είναι σε κατάσταση ακινησίας. Aυτό που αλλάζει μόνο, είναι η ευκολία περιστροφικής κίνησης στον άξονα που αποτελούν τα 2 posts (ή 6 σε vintage), όπως πολύ σωστά ανέφερες με το πόσο smooth feel έχει η χρήση του trem, αλλά και αυτό πάλι δεν έχει να κάνει με την κλίση του claw. Εδώ η άποψή μας είναι ότι όταν τοποθετούμε το spring claw υπό γωνία μειώνεται η τάση στις μπάσες χορδές κάνοντας τη χρήση του τρέμολο πιο "απαλή" και θα λέγαμε και πολύ αισθητή η διαφορά. Για να τα κάνουμε πιο απλά τα πράματα έχει να κάνει με το ΜΗΚΟΣ των ελατηρίων. Όσο αφορά την εικόνα της κιθάρας (Tao Guitars) που ανάρτησε ο αγαπητός gmoukou, παρατηρούμε ότι τα ελατήρια έχουν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΜΗΚΟΣ. Πιο ειδικά: -το ελατήριο των μπάσο χορδών έχει «κοντύτερο» μήκος, ενώ το -το ελατήριο των πρίμων χορδών έχει «μακρύτερο» μήκος. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι, όταν κάνουμε ΧΡΗΣΗ του τρέμολο, η ΤΑΣΗ που είχαν οι χορδές από την κατάσταση ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ μεταβάλλεται ΔΕΝ είναι ίδια. Δεν είναι ίδια, γιατί το ελατήριο που έχει το «μακρύτερο» μήκος ΜΑΖΕΥΕΙ και ΤΕΝΤΩΝΕΤΑΙ σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι το «κοντύτερο» ελατήριο. Άρα καταλαβαίνουμε ότι το «μακρύτερο» ελατήριο «δουλεύει/εργάζεται» περισσότερο, έναντι του άλλου. Επομένως έχοντας υπόψη ότι οι μπάσες χορδές έχουν μεγαλύτερη ΤΑΣΗ σε σύγκριση με τις πρίμες χορδές, τοποθετώντας το spring claw υπό γωνία, έχουμε ένα ελατήριο που δουλεύει- τεντώνεται και μαζεύει-λιγότερο σε σύγκριση με το άλλο πάντα, ΕΞΙΣΟΡΟΠΟΝΤΑΣ έτσι τις δυνάμεις/τάσεις/φορτία που ασκούνται στα μαχαίρια του τρέμολο. Αν το spring claw ήταν παράλληλο τα ελατήρια θα τεντώνονταν και θα μαζεύανε άνισα αφού οι μπάσες χορδές ασκούν μεγαλύτερη δύναμη από ότι οι πρίμες χορδές. Μιλάμε πάντα στη χρήση του τρέμολο. Κλείνοντας δεν υπάρχει επίσημη βιβλιογραφία που να δίνει αναλυτικές οδηγίες όσο αφορά την κλίση που πρέπει ή όχι να έχει το spring claw. Κλείνοντας, καταθέτουμε τις απόψεις μας, με σκοπό την ΑΡΙΣΤΗ ρύθμιση και λειτουργία της κιθάρας αφού και αυτό είναι ένα τμήμα της αρκετά σημαντικό, που δέχεται ρύθμιση.
  8. Έχουμε και λέμε, τοποθετούμε ένα spring claw ΥΠΟ ΓΩΝΙΑ 8-10 μοίρες: -για να υπάρχει ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ στην ΤΑΣΗ μεταξύ των χορδών και των ελατηρίων. Δηλ θα πάρεις σχεδόν ΙΣΗ ΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΧΟΡΔΗ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΟΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟ ΤΡΕΜΟΛΟ. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί, το να πάρεις ίση ΤΑΣΗ σημαίνει ελαχιστοποίηση των σημείων τριβής (friction) του τρέμολο. Αυτό συνεπάγεται: - σε λιγότερα τριξίματα κατά την χρήση του τρέμολο, - πιο απαλή (smooth) αίσθηση του τρέμολο, -αύξηση ζωής των μαχαιριών του τρέμολο (το σημείο που ακουμπούν τα μαχαίρια στις βίδες, βλέπε εικόνα 2), πολύ σημαντικό αυτό, -καλύτερο κράτημα στο κούρδισμα, γιατί ελαχιστοποιούνται όπως είπαμε τα σημεία τριβής και ασκείτε ΙΣΗ τάση, -ΔΕΝ χρειάζεται να βιδώνουμε ή να ξεβιδώνουμε κάθε φορά τις δύο βίδες του spring claw και έτσι ΔΕΝ θα φθαρούν τα εσωτερικά σπειρώματα του ξύλου! Φανταστείτε μια κιθάρα 10 χρονών που κάθε φορά βιδώνουμε και ξεβιδώνουμε τις βίδες τουλάχιστον μια φορά τον μήνα! Πολλές κιθάρες χάνουν το κούρδισμά τους από αυτήν την περίπτωση. Τέλος υπάρχει ένας τύπος εν ονόματι Carl Verheyen που έφτιαξε το spring claw υπο γωνία 10 μοίρες (βλέπε εικόνα 1) και λίγο πολύ υποστηρίζει τα παραπάνω. Αναζητήστε τον για περισσότερες πληροφορίες με τις λέξεις κλειδιά Carl Verheyen spring claw. Αυτό που έχει την ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΗΜΑΣΙΑ είναι να πετύχουμε ΙΣΗ τάση ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΧΟΡΔΗ ξεχωριστά όταν χρησιμοποιούμε το τρέμολο, όποιος μπορεί και το καταφέρει αυτό θα έχει πλέον και την ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ στο σύστημα ΤΑΣΗ, ΕΛΛΑΤΗΡΙΑ χωρίς η μία πλευρά του τρέμολο να υπερτερεί έναντι της άλλης. Παράδειγμα, φανταστείτε αν σε μια κιθάρα η τάση όλων των χορδών είναι 50 κιλά, τι επιπτώσεις θα είχε στο τρέμολο και σε όλα τα παρεπλεκόμενά του αν ασκείτε ΤΑΣΗ στο ένα μαχαίρι του τρέμολο 30 κιλά και στο άλλο μαχαίρι 20 κιλά... ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ είναι ότι, ΔΕΝ βλέπουμε σχεδόν πουθενά το spring claw να είναι τοποθετημένο υπό γωνία και γενικά δεν δημιούργησε πρόβλημα τόσα χρόνια. Η γνώμη μας: τοποθετούμε το spring claw υπό γωνία 8-10 μοίρες, ΔΕΝ θα κάνει κακό κάπου απεναντίας θα ΒΟΗΘΗΣΕΙ στην σχεδόν ίση «κατανομή» των κιλών που ασκούν οι χορδές στα σημεία επαφής των μαχαιριών του τρέμολο, αποσκοπώντας στην ομαλή λειτουργία του όλου συστήματος.
  9. Αγαπητέ Yngwiedis σε ενημερώνω ότι πολλές φορές μας έχουν στείλει με ταχυδρομείο όργανα από διάφορα μέρη της Ελλάδας για ανακατασκευή. Συνήθως ζητάμε: -το όργανο να συνοδεύεται από σκληρή θήκη για ασφαλή παραλαβή- παράδοση. -φωτογραφίες του οργάνου για να έχουμε μια εικόνα, -παρεμβάσεις που θα ήθελε ο ιδιοκτήτης να γίνουν. Για παράδειγμα -αλλαγή radius από 7, 10, 12 σε 14, 16, 17, 20 και το αντίθετο ακόμα και flat ταστιέρα -αλλαγή ταστιέρας (διάφορα ξύλα) πχ από τριανταφυλλιά (rosewood) σε έβενο (ebony), -ταστιέρα με inlays χωρίς inlays, με custom inlays οτιδήποτε σχήματα -με αλλαγή τάστων σε ατσαλένια, -αλλαγές στο σχήμα του σώματος και στο headstock, (έχουμε μετατρέψει stratocaster σε flying v, ταυράκι κτλ) -στη μείωση του βάρους (έχουμε μειώσει σώμα κιθάρας 50 χιλιοστών σε 35 χιλιοστά), -scalloping, σε όλα τα τάστα, μόνο στα τελευταία ή επιλεκτικά -μετατροπή κιθάρας bolt on σε set neck, -τοποθέτηση ανθρακονημάτων στα μανίκι, για σταθερότητα, -αλλαγή πάχους ταστιέρας απο 21 χιλιοστά σε 19 χιλιοστά και το αντίθετο! - κλείσιμο των θέσεων 3 single coil και άνοιγμα καινούριων θέσεων για 2 humbucker μαγνητών, -κατάργηση του nut και μετατροπή σε zero nut, -μας έχουν στείλει φωτογραφία κιθάρας και μας είπαν έτσι να γίνει η κιθάρα όπως η φωτογραφία! -αλλαγή χρώματος κιθάρας μαύρο, φυσικό κτλ -Αλλαγή βερνικιού απο πολυεστέρα σε νίτρο, tru oil κτλ -και γενικά ότι μπορείς να φανταστής, η λίστα δύσκολα τελειώνει. -τέλος τι ποσό είναι διευθετημένοι να δώσουν για την ανακατασκευή -και έτσι λοιπόν έχοντας ένα γενικό πλάνο παίρνουμε τελικές αποφάσεις. Με εκτίμηση TsulfasGuitars
  10. Αγαπητέ Φάνη σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου, καταρχήν να σου δώσω τα συγχαρητήριά μου για το επίπεδο της δουλειάς σου, που με τόσο τέχνη, μεράκι, ταλέντο και φυσικά αγάπη, κάνεις τα αδύνατα δυνατά. Πάνω στο αντικείμενό σου είσαι από τους κορυφαίους. Επίσης, οτιδήποτε μοιράζεσαι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα διαβάζω όλα, με μεγάλη ευχαρίστηση και σου αξίζουν πολλά συγχαρητήρια πραγματικά. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ μα ποτέ ΔΕΝ έχω αφήσει δουλειά για τα χρήματα. Τα χρήματα ναι όντως είναι λίγα για τα υλικά και για αυτά που έγιναν, το παραδέχομαι! Από την άλλη όμως έχουμε κάνει τόσες πολλές φορές παρόμοιες ανακατασκευές που πλέον όλα γίνονται χωρίς ιδιαίτερο κόπο και χρόνο. Δεν έχω νιώσει ποτέ <αίσθημα αδικίας>, ΓΙΑΤΙ όπως ανέφερα στα σχόλιά μου, όλα συμφωνούνται από την αρχή, πριν ξεκινήσω τη δουλειά. Με εκτίμηση TsulfasGuitars
  11. Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά σας λόγια, φίλε satanas ευχαριστώ για την ερώτησή σου, για τα καλά σου λόγια και συγνώμη για την καθυστέρηση της απάντησής μου. Το κόστος ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της κατασκευής (δουλειά-περιφερειακά-όλα) ήταν λίγο λιγότερο από 300 ευρώ τελική τιμή, τιμή που ανέφερα και στην απάντηση που έδωσα στον fusiongrt (…oπότε φάνηκε από την ΑΡΧΗ ότι το ΚΟΣΤΟΣ επισκευής της θα ήταν λίγο μεγαλύτερο από το να την ξαναπαίρναμε την ίδια, και στο ίδιο μήνυμα ανέφερα ότι …αν μια τέτοια κιθάρα χαμηλού κόστους 200-250 δολάρια μεταχειρισμένη)… Μάλλον έτσι πως το έγραψα δεν έγινε κατανοητό για κάποιους και συγνώμη για αυτό. Το κόστος σίγουρα είναι το πρώτο πράμα που πρέπει να συζητιέται για να δούμε που θα καταλήξει το όλο εγχείρημα, βέβαια δεν συνηθίζεται να το γράφουμε στα forums, αλλά καλός ή κακός πρέπει να λέγεται σε κάθε ενδιαφερόμενο. Τα χρήματα που ανέφερες τα θεωρώ υπερβολικά πολλά και δεν νομίζω κάποιος να δεχτεί να επισκευαστεί ένα όργανο δίνοντας τόσα χρήματα, είναι παράλογο θεωρώ. Εμείς εδώ, ποτέ δεν έχουμε επισκευάσει όργανο με τόσο υψηλό κόστος! Η λογική μας είναι να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μια ΤΙΜΗ συμφέρουσα που να είμαστε ευχαριστημένοι και οι δύο. Γι’ αυτό σε κάθε κατασκευή/επισκευή προηγείται συζήτηση ώστε να παρθούν σωστές αποφάσεις και να γίνει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Έτσι βγαίνουν όλοι κερδισμένοι…
  12. Το ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ είναι αν μια τέτοια κιθάρα χαμηλού κόστους (200-250 δολάρια μεταχειρισμένη) ΑΞΙΖΕΙ να επισκευαστεί μιας και υπάρχει η πιθανότητα το κόστος επισκευής της να είναι ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ από την αρχική της τιμή. Οι λόγοι που συνήθως θέλει κάποιος να επισκευαστεί μια τέτοια κιθάρα είναι κυρίως ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ δηλ ήταν η πρώτη μου κιθάρα, με αυτή την κιθάρα έμαθα να παίζω και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Και από την άλλη πλευρά είναι και κάποιοι που έχουν από την αρχή ένα όργανο και μένουν σε αυτό και απλά κάνουν μετατροπές και βελτιώσεις όταν χρειάζεται. Το επόμενο βήμα που πρέπει να ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ είναι η ΕΠΙΛΟΓΗ των περιφερειακών που θα μπούνε στην κιθάρα και το ΚΟΣΤΟΣ αυτών. Για παράδειγμα υπάρχουν κλειδιά κουρδίσματος τον 20 ευρώ και κλειδιά των 120 ευρώ. Υπάρχουν ατσάλινα τάστα υπάρχουν και silver nickel. Εσύ ποια θέλεις να βάλεις? κοκ Η ΠΡΩΤΗ περίπτωση είναι να βάλουμε ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΑ (κλειδιά, γέφυρα, ηλεκτρικά…) που να αντιπροσωπεύουν την αρχική ποιότητα της κιθάρας. Η ΔΕΥΤΕΡΗ περίπτωση είναι να βάλουμε περιφερειακά που να αντιπροσωπεύουν από τα ΚΟΡΥΦΑΙΑ περιφερειακά που μπορεί κάποιος να βάλει στην κιθάρα του. Η ΤΡΙΤΗ περίπτωση είναι να βάλουμε περιφερειακά που να είναι συνδυασμός των δυο παραπάνω. Σε αυτή την κιθάρα κατόπιν συνεννόησης επιλέχτηκε αυτή η τρίτη περίπτωση. Επομένως αφού αποφασίστηκε να γίνει ανακατασκευή σε αυτό το όργανο, ο ιδιοκτήτης θα έπαιρνε ένα ΝΕΟ-θα λέγαμε άλλο όργανο-που θα ήταν φτιαγμένο με περιφερειακά μιας σύγχρονης κιθάρας όπως είναι το ανθρακόνημα, τα ατσαλένια τάστα, το 16 radius της ταστιέρας, πολύ χαμηλό action, καινούριο nut, λεπτότερο μπράτσο και πάει λέγοντας. Με άλλα λόγια θα έπαιρνε μια πολύ πολύ καλύτερη κιθάρα. Οπότε φάνηκε από την ΑΡΧΗ ότι το ΚΟΣΤΟΣ επισκευής της θα ήταν λίγο μεγαλύτερο από το να την ξαναπαίρναμε την ίδια. Επίσης, όταν γίνονται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ πολλές αλλαγές και μετατροπές στην ίδια κιθάρα, υπάρχει σίγουρά και έκπτωση. Παρακάτω θα αναλύσουμε τα περιφερικά που μπήκαν στην κιθάρα. Αν κάποιος από εσάς ΔΕΝ γνωρίζει τι είναι το κάθε τι μπορεί να γκουγκλάρει και να δει περί τίνος πρόκειται πχ δεν ξέρετε τι είναι τα roller string trees. Μπαίνετε στο google > πληκτρολογείτε > roller string trees guitar > εικόνες > και βλέπετε τι είναι. Κλειδιά κουρδίσματος. Κατόπιν συνεννόησης μπήκαν Wilkinson Locking Tuners Γέφυρα: κατόπιν συνεννόησης κρατήθηκε η βάση της γέφυρας και τοποθετήθηκαν ατσαλένια βαγονάκια (stainless steel saddles) Τάστα: ατσαλένια τάστα (jumbo Stainless steel frets Jescar made in USA). Δύο Carbon fiber rods για ενίσχυση του μάνικου Βέργα ρύθμισης μπράτσου διπλής δράσης: Wheel Truss rod double action Ταστιέρα: σφενδάμι ακατέργαστο (Fretboard rock maple) Fretboard Side dots Roller String trees Guitar Nut buffalo ακατέργαστο Ποτενσιόμετρα: 2 potensiometers Burns (made in Germany) Διακόπτες: 3 switches Έξοδος: switchcraft ouput jack (made in USA) Βίδες 11 pickguard srews, Back plate 4 screws Θωράκιση: χαλκός (Shielding) Strap locks Δύο Knobs για την ένταση και τον τόνο, Fretboard Side dots, Χορδές Full Setup (fret leveling, fret crowing, fret dress, polishing, string action, nut action, intonation……..) Κόλλες (εποξική 2 συσττικών και titebond ultimate III), σιλικόνη, Βαφή διαλύτου, γομαλάκα, οινόπνευμα 95, υαλόχαρτα και ίσως και κάτι άλλο που μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή.
  13. Κ Και αυτή που επισκεύασα ήταν απο τον Αρμάο (αδερφάκια!), είχε ένα αυτοκόλλητο πίσω στο headstock που έγραφε Αρμάος. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
  14. Ανακατασκευή κιθάρας Sanox Sound Creator (made in Japan 1980) Αρχικά να πούμε ότι η κιθάρα είναι η Sanox Sound Creator (made in Japan 1980) αντιγραφή της Fender Red Lead II (1979). ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΘΑΡΑΣ Παίζουμε την κιθάρα να δούμε σε τι κατάσταση είναι. Από ότι φάνηκε η κιθάρα κατά ένα μεγάλο ποσοστό έπρεπε στην ουσία να φτιαχτεί από την αρχή γιατί διαπιστώθηκε ότι είχε: 1. Στρεβλωμένο μανίκι (neck warped) από το 5ο τάστο και μετά. Στην κάτω εικόνα παρατηρούμε ότι το μπράτσο είναι στραβό και παρεκκλίνει προς μια μεριά: 2. Βέργα ρύθμισης μπράτσου (truss rod): κατεστραμμένο σπείρωμα/πάσα! Αδυναμία ρύθμισης ισιάδας-καμπύλης μπράτσου για ρύθμιση του action: 3. Τάστα: φθαρμένα, χαμηλά, αυλακώσεις… 4. Nut: πλαστικό, σπασμένο nut με όλα τα περιπλεκόμενα προβλήματα (βαθιά αυλάκια ,η χορδή «πατούσε» σε όλο το αυλάκι κατά μήκος και όχι στην μπροστά άκρη του nut, ψηλό nut actionκτλ 5. String Action: πολύ ψηλό action των χορδών που έκανε την κιθάρα σχεδόν αδύνατη στο παίξιμο: 6. Γέφυρα (fixed fridge): παραμορφωμένα βαγονάκια, το σημείο επαφής της χορδής ανάμεσα στις δυο μικρές εξάγωνες βίδες, δεν ήταν στο κέντρο, έλειπαν ελατήρια και βίδες, οι αποστάσεις μεταξύ των χορδών ΔΕΝ ήταν σωστές, κατεστραμμένες βίδες στα σπειρώματα και στην κεφαλή και γενικά μια πολύ χαμηλής ποιότητας γέφυρα: 7. Ηλεκτρικά: χαλασμένα ποτενσιόμετρα (volume, tone),χαλασμένοι διακόπτες, κομμένα καλώδια, μόνο ο ένας μαγνήτες ήταν άθικτος και σε καλή λειτουργική κατάσταση. 8. Neck plate: κατεστραμμένες βίδες στην κεφαλή τους: 9. Κλειδιά κουρδίσματος και string trees: τα κλειδιά είχαν πρόβλημα στα γρανάζια τους και αδυνατούσαν να κρατήσουν σταθερό κούρδισμα. Τα strings trees ήταν παλιού τύπου όπου τα συγκεκριμένα «μαγκώνουν τις χορδές» και ΔΕΝ τις αφήνουν να τεντωθούν ομαλά στο κούρδισμα, στο intonation και στα bendings: Παρακάτω θα αναλύσουμε ένα προς ένα τα βήματα ανακατασκευής της: --Το πιο ΣΟΒΑΡΟ πρόβλημα της κιθάρας ήταν στο μανίκι. Πιο ειδικά διαπιστώθηκε ότι ήταν στρεβλωμένο (neck warped). Βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα ότι το μπράτσο έχει μια κλίση της τάξης περίπου 3 χιλιοστών από την υπόλοιπη ταστιέρα: Οι αιτίες τις στρέβλωσης του μπράτσου πολλές, μια από αυτές είναι το ξύλο να ήταν προβληματικό από την ΑΡΧΗ. Πιο ειδικά το ξύλο να μην μπορεί να παραμένει σταθερό μετά την κοπή του και τον εγκλιματισμό του και να έχει την ΤΑΣΗ να παρεκκλίνει προς διάφορες κατευθύνσεις, όσες φορές και να πλανηθεί. Συνήθως τέτοια ξύλα ΔΕΝ τα χρησιμοποιούμε σε μουσικά όργανα και τα συναντάμε σε κιθάρας του εμπορίου μαζικής παραγωγής και χαμηλού κόστους. Επιδιόρθωση στρέβλωσης μπράτσου: Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν είναι: - Αφαίρεση ταστιέρας - Ισοπέδωση μπράτσου - Αλλαγή του trussrod -Τοποθέτηση με δυο μπάρες ανθρακονήματος - Καινούρια ταστιέρα σφενδάμι (rock maple) - Βάψιμο 1. Αφαιρούμε τα τάστα και την ταστιέρα με θερμότητα: Αξιολόγηση: στην πάνω εικόνα παρατηρούμε την αφαίρεση της ταστιέρας και το truss rod μονής δράσης παρόμοιο με το truss rod που χρησιμοποιεί η Martin. Διαπιστώθηκε ότι το αυλάκι του truss rod είχε πολύ μεγάλα κενά με αποτέλεσμα η βέργα να ΜΗΝ είναι τοποθετημένη ΣΦΙΧΤΑ και ΣΤΑΘΕΡΑ μέσα του (βλέπε κάτω εικόνα). Το γεγονός ότι η βέργα ΔΕΝ ήταν «σφιχτή» στο αυλάκι του truss rod μπορεί να ήταν και αυτός ένας λόγος στρέβλωσης του μάνικου (βλέπε κάτω εικόνα). Επίσης, η βέργα δεν λειτουργούσε γιατί ήταν χαλασμένα τα σπειρώματά της, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ρυθμιστεί η καμπυλότητα-ισιάδα του μπράτσου και κατ επέκταση να μην μπορούμε να ρυθμίσουμε και το action της κιθάρας: 2. Αντικατάσταση του παλιού truss rod με καινούριο διπλή δράσης. Για να τοποθετηθεί το καινούριο truss rod ΣΦΙΧΤΑ και ΣΤΑΘΕΡΑ στο μανίκι επιβάλλεται να γεμιστεί το κανάλι του truss rod με ξύλο σφενδάμι (rock maple) και στη συνέχεια άνοιγμα ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ καναλιού, για να τοποθετηθεί η καινούρια βέργα. Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε το κανάλι του truss rod έχει καθαριστεί και είναι έτοιμο να κολληθεί σε αυτό ένα ΝΕΟ κομμάτι ξύλο από σφενδάμι: 3. Μετά το κόλλημα του ξύλου, ΠΛΑΝΙΣΜΑ της πάνω επιφάνειας του μπράτσου. Σε αυτό το σημείο πλανίζετε και η στρέβλωση του μάνικου που είδαμε πιο πάνω και πλέον το ξύλο είναι ολόισιο: 4. Το καινούριο truss rodείναι τύπου wheel, το οποίο θα ρυθμίζεται από την πίσω άκρη του μάνικου, χωρίς να είναι απαραίτητο να βγαίνει το μπράτσο κάθε φορά που θα χρειάζεται ρύθμιση, όπως γινόταν σε παλιές fender. 5. Άνοιγμα καναλιού truss rod: 6. Ενίσχυση του μάνικου: ανοίγουμε δυο κανάλια δεξιά και αριστερά του trussrod για να τοποθετήσουμε σε αυτά δυο βέργες ανθρακονήματος (carbon fiber). Να πούμε ότι, οι βέργες ανθρακονήματος σε συνδυασμό με καινούρια ταστιέρα από σφενδάμι (rockmaple) και καινούρια τάστα από ατσάλι ΘΑ προσδώσουν την απόλυτη σταθερότητα στο μάνικο χωρίς να υπάρχουν πλέον προβλήματα στρέβλωσης. TIP: να πούμε εδώ ότι με μια γρήγορη έρευνα στο διαδίκτυο θα δούμε ότι σε περιπτώσεις στρέβλωσης του μάνικου, κάποιοι εφαρμόζουν την μέθοδο του ατμού. Με αυτήν την μέθοδο μαλακώνουν το ξύλο με ατμό, το ευθυγραμμίζουν (διόρθωση στρέβλωσης), το αφήνουν να στεγνώσει και μετά το ξύλο έχει αποκτήσει την ισιάδα του. Παρόλα αυτά αυτή η μέθοδος ΔΕΝ είναι αξιόπιστη γιατί μετά από λίγο καιρό το ξύλο θα επανέλθει πάλι στην αρχική του κατάσταση, γιατί πολύ απλά τέτοια ξύλα είναι προβληματικά από την αρχή. Η λύση του ατμού, είναι γρήγορη λύση, οικονομική, δεν απαιτεί εξειδικευμένα εργαλεία και το σημαντικότερο ΔΕΝ είναι αποτελεσματική σε βάθος χρόνου. 7. Τοποθέτηση truss rod και ανθρακονημάτων. Η κόλληση των ανθρακονημάτων γίνετε με εποξική 2 συστατικών: TIP: όταν τοποθετούμε το truss rod, βάζουμε σε διάφορα σημεία λίγο σιλικόνη κυρίως στις ΑΚΡΕΣ και μεταξύ 7ου και 9ου τάστου. Αυτό το κάνουμε για να μην ακούγονται «τριξίματα» κατά το παίξιμο της κιθάρας βλέπε κάτω εικόνα: ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑΣ ΤΑΣΤΙΕΡΑΣ 1. Σφενδάμι (rock maple), ακατέργαστο (rough), πλατύβενο (plain sawn 2. Πλάνισμα πάνω και κάτω επιφάνειας και τρίψιμο με 120 γυαλόχαρτο. Μαρκάρουμε το ξύλο για να φανούν τα χαμηλά σημεία κατά το τρίψιμο. Έλεγχος πάχους ταστιέρας. 3. Διαμορφώνουμε στην ταστιέρα, καμπύλη ακτίνας 16’’ ιντσών με το παρακάτω εργαλείο: 4. Το επόμενο βήμα αφορά το κόψιμο των εγκοπών στην ταστιέρα για να μπουν στη συνέχεια τα τάστα. Αυτό το βήμα είναι πάρα πολύ σημαντικό και πρέπει να είναι να έχει 100% ακρίβεια, γιατί η κιθάρα θα ακούγεται εκτός τόνου (flat-sharp). Επιβάλλετε οι εγκοπές να ανοίγονται με εξειδικευμένα εργαλεία που είναι φτιαγμένα για αυτή τη δουλειά, όπως είναι τα παρακάτω εργαλεία: 5. Ανοίγουμε τα σημάδια (fretboard dots) στην ταστιέρα με το παρακάτω μίνι ρούτερ, αφού πρώτα τοποθετήσουμε στην επιφάνεια της ταστιέρας χαρτοταινία για να την προστατέψουμε από γδαρσίματα: 6. Αποφασίστηκε η ταστιέρα να φαίνεται κατά κάποιο τρόπο παλαιωμένη (relic). Ρίχνουμε διάσπαρτα και σε σημεία που τα δάχτυλα έχουν την μεγαλύτερη συχνότητα επαφής με την ταστιέρα, μια σταγόνα μαύρη βαφή διαλύτου και τρίβουμε με δέρμα εμποτισμένο σε διαλυτικό: -Μετά γεμίζουμε τα σημάδια (fretboard dots) με κόλλα (ανάμιξη εποξική 2 συστατικών και μαύρης βαφής διαλύτου: 7 .Έτσι θα δείξει η ταστιέρα παλαιωμένη (relic) στο τέλος της (προκαταβολική φωτογραφία!) : 8. Για δεύτερη φορά ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων, διαμορφώνουμε την καμπύλη της ταστιέρας με το εργαλείο 16” radius block: 9. Κόλλημα της ταστιέρας στο μπράτσο. TIP: Τοποθετούμε το 16” radius block πάνω στην ταστιέρα ΓΙΑ να πετύχουμε όσο το δυνατόν ΙΣΗ πίεση σε όλο το μήκος της, βλέπε κάτω εικόνα: TIP: ΠΡΙΝ κολλήσουμε την ταστιέρα, την ευθυγραμμίζουμε πάνω στο μανίκι και ανοίγουμε 2 τρύπες του 1χιλιοστού στο 18ο και στο 1ο τάστο όπου σε αυτές τις τρύπες θα τοποθετηθούν μικρά καρφάκια για να κρατήσουν σταθερή την ταστιέρα (από γλιστρήματα) κατά την κόλλησή της (βλέπε κάτω εικόνα): 10. Παρακάτω βλέπουμε την ταστιέρα κολλημένη στο μανίκι: 11. Αφού κολληθεί η ταστιέρα, την αφήνουμε να στεγνώσει τουλάχιστον 24 ώρες. Στο επόμενο βήμα μαρκάρουμε με μολύβι την ταστιέρα και ισοπεδώνουμε με 16΄΄radius block έως εξαφανιστούν οι γραμμές από το μολύβι: 12. Ανοίγουμε τρύπες στα πλαϊνά της ταστιέρας και βάζουμε τα πλαϊνά σημάδια (side dots), κόλλημα με κυανοακρυλική κόλλα. ΠΡΟΣΟΧΗ όταν δουλεύουμε με κυανοακρυλικη κόλλα φοράμε προστατευτικά γυαλιά και γάντια!! 13. Στρογγυλοποίηση άκρης ταστιέρας: ΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΣΤΟ HEADSTOCK 14. Ευθυγραμμίζουμε το λογότυπο και μετά με cnc δίνουμε το όνομα του ιδιοκτήτη της κιθάρας κατόπιν συνεννόησης!: 15. Αναμιγνύουμε: κόλλα εποξική 2 συστατικών + κόκκινη βαφή διαλύτου και γεμίζουμε, μετά απαλό τρίψιμο με 120 γυαλόχαρτο: 16. Τοποθετούμε το μπράτσο στο σώμα και ελέγχουμε την κλίμακα της κιθάρας να είναι σύμφωνη με την γέφυρα για την σωστή ρύθμιση του intonationαργότερα: 18. Το neck pocket πρέπει να είναι 16χιλιοστά βαθύ. Στην κιθάρα αυτή ήταν 19χιλιοστά. Το γέμισμα με ξύλο 3χιλιοστών ήταν απαραίτητο, βλέπε παρακάτω εικόνες: 19. Καθάρισμα, ισοπέδωση και κόλλημα ξύλου σφενδάμι 3χιλιοστών: - 20. Πειραματισμός για να πετύχουμε την απόχρωση χρώματος, αναμιγνύοντας εποξική 2 συστατικών και κόκκινη βαφή διαλύτου: - ΒΑΨΙΜΟ ΜΑΝΙΚΟΥ 21. Αφαιρούμε το παλιό βερνίκι με υαλόχαρτο 120/240/320/400/600/ατσαλόμαλο τύπου 00: 22. Βάψιμο με γομαλάκα. Η γομαλάκα είναι φυσικό βερνίκι που χρησιμοποιούν στα καπάκια των κλασσικών κιθάρων. Αραίωση με καθαρό οινόπνευμα 95 βαθμών και εφαρμόζουμε με την «μέθοδο της μπάλας» όπως γίνετε στις κλασσικές κιθάρες και σε άλλα όργανα: 23. Βαφή μάνικου με γομαλάκα. Πιο πάνω είδαμε ότι θέλαμε να προσδώσουμε στην ταστιέρα την εικόνα του παλιού (relic), όπου είχαμε βάλει διάσπαρτα μαύρη βαφή διαλύτου. Παρακάτω είναι το τελικό αποτέλεσμα: - 24. Πριν την εισαγωγή των τάστων ελέγχουμε πρώτα με το παρακάτω εργαλείο το βάθος που πρέπει να έχει το κάθε αυλάκι ξεχωριστά, ώστε να τοποθετηθεί ακριβώς το τάστο χωρίς να προεξέχει πάνω στην ταστιέρα: 25. Στη συνέχεια με μια τριγωνική λίμα, λιμάρουμε πολύ ελαφριά το πάνω μέρος της εγκοπής ώστε να μπορεί να γίνει εισαγωγή-εξαγωγή των τάστων χωρίς να τραυματίσουμε το ξύλο τα λεγόμενα fretchips: 26. Εισαγωγή ατσάλινων τάστων (stainless steel Jumbo Jescar frets) με πρέσα για τάστα: - TIP: θα πρέπει ΠΡΙΝ την τοποθέτηση των τάστων, να διαμορφώσουμε την καμπύλη το radius των τάστων να είναι ίδιο με αυτό της ταστιέρας. Με αυτόν τον τρόπο θα πετύχουμε την ΤΕΛΕΙΑ επαφή ταστιέρας και τάστου. Η διαδικασία αυτή γίνετε με το παρακάτω εργαλείο: 27. Κόψιμο των τάστων με μικρό τροχό: TIP: κατά το κόψιμο με τροχό, στις άκρες το τάστο αναπτύσσει μεγάλες θερμοκρασίες με αποτέλεσμα να ΚΑΙΓΕΤΑΙ η άκρη του ξύλου της ταστιέρας και ειδικά στο σφενδάμι που είναι ανοιχτόχρωμο ξύλο. Για περισσότερη ασφάλεια χρησιμοποιείστε κοπτικό για ατσάλι: 28. Οι άκρες των καινούριων τάστων έχουν γωνία 90ο. Με ειδικό εργαλείο τα λιμάρουμε για να προσδώσουμε γωνία 35ο για να μην ενοχλούν κατά το παίξιμο (fretbevel Tip: το συγκεκριμένο εργαλείο είναι φτιαγμένο από τεφλόν, το οποίο ΔΕΝ γδέρνει την πάνω επιφάνεια των τάστων κατά το λιμάρισμα. 29. Ισοπέδωση τάστων (fret leveling). Κατά την ισοπέδωση των τάστων πρέπει να αφαιρεθεί όσο το δυνατόν λιγότερο υλικό, για να μην μειωθεί πολύ το ύψος τους και για να πετύχουμε όσο το δυνατόν περισσότερη υψομετρική ομοιομορφία των τάστων μεταξύ τους. Για να το πετύχουμε αυτό πρέπει να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες που είδαμε ΠΙΟ πάνω ΠΡΙΝ την εισαγωγή τάστων. Σε αυτό το βήμα, ρυθμίζουμε την ταστιέρα να είναι ολόισια κατά μήκος με το παρακάτω μεταλλικό χάρακα: Συνέχεια, ισοπέδωση τάστων: Στο ΠΡΩΤΟ βήμα μαρκάρουμε την κορυφή όλων των τάστων με έναν σκουρόχρωμο μαρκαδόρο, για να ελέγξουμε τα χαμηλά σημεία των τάστων κατά το λιμάρισμά τους. Μετά με μια λίμα ειδική για τάστα (fretleveler) μήκους 15 εκατοστών, περνάμε όλα τα τάστα κατά μήκος. Η φορά ισοπέδωσης των τάστων πρέπει να ακολουθεί την πορεία των κόκκινων βέλων, που αυτό σημαίνει ότι κάποια περάσματα θα πρέπει να γίνουν έξω από την ταστιέρα, βλέπε κάτω εικόνα: Στη συνέχεια, ξανά μαρκάρουμε την κορυφή τον τάστων και με το radius block, ξανά περνάμε κατά μήκος αλλά κυρίως κατά πλάτος όλα τα τάστα, ώσπου να σβηστούν όλα τα σημεία του μαρκαδόρου από την κορυφή των τάστων: TIP1: κατά την ισοπέδωση των τάστων, με το 16 radius block θα πρέπει να είναι σε ΣΥΝΕΧΗ επαφή με όλα τα τάστα χωρίς να μένει κανένα εκτός τόσο κατά την κίνηση μπρος-πίσω (κατά μήκος), τόσο και κατά πλάτος. Αυτό για να το πετύχουμε θα πρέπει το radius block να έχει μεγαλύτερο μήκος από την ταστιέρα. TIP2: σε αυτό το βήμα επειδή κατά το λιμάρισμα των τάστων ασκείτε κάθετη πίεση πάνω τους, και υπάρχει περίπτωση να καμπυλώσει το μανίκι ελάχιστα, θα πρέπει να ακυρώσουμε αυτήν την κάθετη πίεση για να διατηρήσουμε την ισιάδα του μπράτσου και αυτό θα το πετύχουμε πολύ απλά, υποστηρίζοντας με το χέρι την κάτω μεριά του μάνικου. 30. Fret Crowing: μόλις τοποθετηθούν τα τάστα έχουν την μορφή στην Α τάστο. Μετά την ισοπέδωση των τάστων, η πάνω επιφάνειά τους έγινε επίπεδη Β τάστο, επαναφέρουμε την κορώνα (στρογγυλοποίηση) του κάθε τάστου ξεχωριστά με ειδικές λίμες Fret crowing. Τελικό αποτέλεσμα Γ τάστο: 31. Στρογγυλοποίηση της άκρης του κάθε τάστου ξεχωριστά, με ειδική λίμα: 32. Γυάλισμα τάστων: τοποθετούμε χαρτοταινία ανάμεσα στα τάστα για να προστατέψουμε την ταστιέρα και γυάλισμα των τάστων με γυαλόχαρτα 120/240/260/400/600/ και τέλος polishing με dremer: TIP: μερικά περάσματα πρέπει να γίνουν με τον παρακάτω τρόπο. Τυλίγουμε σε ένα τύπου σφουγγάρι το γυαλόχαρτο και το περνάμε με γρήγορες κινήσεις κατά μήκος της ταστιέρας (θα λέγαμε στρογγυλοποίηση τάστων): 33. Με ένα αιχμηρό αντικείμενο κάνουμε επίτηδες «σημάδια» σε διάφορα σημεία στην ταστιέρα για να προσδώσουμε την εικόνα του παλιού: ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 34. Για την μείωση του θορύβου (feedback) βάζουμε θωράκιση από χαλκό, στα cavities του σώματος και πίσω στο pickguard και γειώνουμε: 35. Αντικατάσταση των παλιών εξαρτημάτων με καινούρια ποτενσιόμετρα 250Kohms Bourns (Made in Germany), Jack και διακόπτες (switchcraft Made in USA): ΜΑΓΝΗΤΕΣ 36. Servise μαγνήτη: άνοιγμα μαγνήτη και καθάρισμα από σκουριά κυρίως: 37. Καθάρισμα των polepiecesμε dremer: 38. Παλιά λόγο έλλειψης τεχνογνωσίας, τους μαγνήτες ΔΕΝ του βύθιζαν σε υγρό (παραφίνη + κερί) για την μείωση του θορύβου-μια διαδικασία που ονομάζεται potting. Έτσι ήταν και αυτοί οι μαγνήτες. Οπότε potting: 39. Καινούρια: κλειδιά κουρδίσματος, roller string trees, neckβίδες, pickguard βίδες και καινούρια γέφυρα: ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ NUT 40. Αντικαταστάθηκε το παλιό πλαστικό nut με κοκάλινο. Υπάρχουν πολλοί τύποι nut (κόκκαλο, γραφίτης, μπρούτζος, τιτάνιο, ανθρακόνημα μέχρι και μαργαριτάρι). Σε αυτή την κιθάρα χρησιμοποιήθηκε nut από νεροβούβαλο (buffalo). Τοποθέτηση και ρύθμιση με τις παρακάτω λίμες: TIP: οι εγκοπές/αυλάκια του nut, στις οποίες κάθονται οι χορδές πρέπει να έχουν βάθος το ΜΙΣΟ της διαμέτρου της χορδής (βλέπε κάτω εικόνα). Για να μπορεί η χορδή να κινείτε ελεύθερα κατά το bending, κούρδισμα, ρύθμιση του intonation... SETUPκιθάρας και Τελικό Αποτέλεσμα
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου