Προς το περιεχόμενο

Alex Raptakis

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    977
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Ημέρες που κέρδισε

    6

Alex Raptakis ήταν Μέλος της ημέρας 7 Μαΐου

Alex Raptakis είχε την πιο δημοφιλή συμμετοχή!

1 Follower

Bio

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

1.101 προβολές προφίλ

Συμμετοχή Alex Raptakis

  1. Αν θες το κάτι παραπάνω, πας στο Superior Drummer και στα άπειρα extentions που έχει...
  2. Υπάρχουν πάντα κάποιες στάνταρ διαδικασίες που πλέον τις κάνεις τυφλά (κουφά δηλαδή), όπως πχ προανέφερε ο Dim, να κόψεις κάποια μπάσα. Ειδικά πλέον με τα EQ που σου δείχνουν τα πάντα, δε χρειάζεται καν να ακούς. Πχ Βλέπεις ότι η μπότα σκάει στα 40-50Hz, τότε πρέπει να κόψεις όλο το μπάσο που σκάει εκεί, ή έστω να το κάνεις sidechain. Στην κιθάρα το ίδιο, πρέπει να βγάλεις όλα τα μπάσα, και στη φωνή, και στα βιολιά, για να κάθονται αρμονικά μεταξύ τους, και να μη παλεύει το ένα με τις συχνότητες του άλλου. Εγώ μια διαδικασία που κάνω τυφλά είναι να βάλω δυναμικό EQ στη συχνότητα που επαναλαμβάνεται πολύ στα μπάσα, όπως πχ όταν παίζεις palm mute. Σίγουρα κόβω όλα τα μπάσα από τα περισσότερα όργανα. Τώρα το πιο γλυκό που ανέφερε ο Dim είναι (για μένα) να κόψεις τις ψηλές (high cut/ low pass) για να ανέβουν από μόνες τους οι μεσαίες, γιατί αρκετές φορές οι ψηλές είναι αυτές που δίνουν το μοντέρνο, κοφτερό ύφος.
  3. Αν έχεις κάρτα ήχου/audio interface τότε θα πρέπει να διαλέξεις το δικό της Asio στις ρυθμίσεις, αλλιώς είναι σα να μη τη χρησιμοποιείς. Πήγαινε στο Studio > Studio Setup... (Κάτω κάτω λογικά) και εκεί που λέει ASIO Driver θα πρέπει να διαλέξεις αυτό της κάρτας ήχου σου. Για να σε χαλάει κάτι, πρέπει να το ακούσεις αφού μιλάμε για ήχο. Εκεί βέβαια παίζει το πόσο καλό είναι το ηχείο, το δωμάτιο, και φυσικά ο ίδιος ο ήχος. Αν νομίζεις ότι σε χαλάει κάτι, αν δεν είσαι σίγουρος, ή απλά ψάχνεσαι, τότε μπορείς να ανοίξεις ένα EQ, να πάρεις ένα point με τερματισμένο Q και ρύθμιση Notch αν υπάρχει, αλλιώς Peak ή Bell. Παίρνεις το σημείο αυτό, ανεβάζεις Gain και "γυρνάς" γύρω από όλες τις συχνότητες να δεις αν "χτυπάει" κάποια παραπάνω από τις υπόλοιπες - τότε κατεβάζεις το gain όσο χρειάζεται και το αφήνεις εκεί. Αυτό το λέμε EQ Sweeping. Προσοχή όμως. Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να σου φαίνονται όλα χάλια λόγω του αυξημένου gain, γι αυτό πρέπει να παίζεις με το gain και το bypass για να είσαι σίγουρος ότι όντως είναι κακή/τσιμπιμένη συχνότητα. Ο πιο σωστός τρόπος Sweeping όμως είναι με το gain κάτω, όχι πάνω. Πρέπει να έχεις πολύ καλό δωμάτιο όμως και εκπαιδευμένο αυτί.
  4. Όταν κάποιος ξεκινάει να δημιουργεί περιεχόμενο στο YouTube, συνήθως έχει την ιδέα ότι θα κάνει αυτό που του αρέσει και θα βγάζει χρήματα. Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώνει, τόσο καταλαβαίνει ότι το YouTube σαν πλατφόρμα προωθεί διαφημίσεις, εξ άλλου, από αυτό ζει όλη η πλατφόρμα. Λογικό είναι λοιπόν η πλειονότητα των δημιουργών να στρέφεται ως προς τη διαφήμιση σαν "εύκολο" χρήμα. Τo clickbait απλά κάνει τα πράγματα πιο εύκολα. Το ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ ισχύει με τους σημερινούς "influencers", που δεν είναι πραγματικά τίποτα άλλο από διαφημιστές, αμεσότατα, χωρίς αμφιβολία. Το ίδιο λοιπόν συμβαίνει και με τους δημιουργούς κάθε πλατφόρμας που το εισόδημα έρχεται από τη διαφήμιση.
  5. Alex Raptakis

    Αργησες να ρθεις

    Η φωνή είναι ΠΟΛΥ ψηλά, και τα τύμπανα σε αρκετές φάσεις δεν ακούγονται. Και όταν ακούγονται είναι αρκετά επιθετικά, με κάτι αφύσικα γυρίσματα, ειδικά στο ταμπούρο που ακούγεται σαν κάποιος να ρίχνει με καλάσνικοβ...
  6. @Nikolas σου λέω επίσης και το εξής, just in case. Στον κόσμο των commissions, το παραδοτέο συνήθως χρεώνεται με την τελική διάρκεια ανά λεπτό, και με το πόσο περίπλοκο είναι. Πχ, ένα απλό κομμάτι για 1 όργανο, πχ πιάνο είναι $100/λεπτό, ενώ ένα φουλ ορχηστρικό είναι $500/λεπτό, με commercial use. Αν θέλουν personal τους λες ότι μπορεί να μειωθεί. Αν σου πουν personal και το κάνουν commercial, τότε δε χρειάζεται να πας δικαστικά. Απλά κάνεις publish το κομμάτι σε spotify, youtube κτλ, μέσω ενός σωστού publisher, και όποιος ξανανεβάσει το κομμάτι τρώει demonetize ή DMCA. Αν τώρα σκοπεύεις να πουλάς μόνο παρτιτούρες, τότε σίγουρα θα πρέπει να πας σε ένα ειδικό Permissive License με δικούς σου όρους. Aν το σκεφτείς, το commercial license δε βρίσκει ιδιαίτερο λόγο ύπαρξης σε μια παρτιτούρα, καθώς από μόνη της δεν έχει τρόπο χρήσης. Συνήθως, για να κάνει κάποιος commission ένα κομμάτι μόνο για παρτιτούρα, είτε θέλει να μάθει να παίζει για πάρτη του ένα ήδη υπάρχον κομμάτι που δε το βρίσκει (personal use), είτε θέλει να βάλει την παρτιτούρα σε κάποιο βιβλίο, site κτλ. Εκεί σίγουρα μιλάμε για redistribution και ξεφεύγει από το commercial. Φτιάξε λοιπόν ένα συμβόλαιο που να λέει ότι για παρτιτούρες ισχύει ότι πρέπει να μπει το όνομά σου αλλά επιτρέπετε το redistribution, κτλ. Αν τώρα ο άλλος δε το βάλει, δυστυχώς δεν υπάρχουν μέσα να το ελέγξεις. Εκτός αν τον παρακολουθείς σαν detective...
  7. Καλόπαιχτο Bill! Αν ψάξεις εύκολες παρτιτούρες για πιάνο, δες αυτό το site: https://gmajormusictheory.org/Freebies/freebiesFP.html Έχει πολλά μουσικά κομμάτια ανά επίπεδο μέχρι και το 4ο που είναι αρκετά ικανοποιητικό. Ξεκινάει από παιδικά τραγουδάκια και συνεχίζει με κλασσικά κομμάτια.
  8. Alex Raptakis

    Beat it solo cover.-Van Halen

    Αυτό το σόλο το αγαπώ! Φοβερό και το δικό σου εννοείται! Κρίμα που σε βλέπουμε στο πλάι και όχι από μπροστά βέβαια :P
  9. Νομικά, εφόσον παρέχεις υπηρεσίες επί πληρωμή, πρέπει να κάνεις έναρξη επαγγέλματος και να δηλωθείς ως ελεύθερος επαγγελματίας. Πρακτικά, κόβεις αποδείξεις/τιμολόγια για κάθε συναλλαγή, ανεξάρτητα το πώς έχεις πληρωθεί, και να τις καταθέτεις, όπως κάνουν όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Τώρα το πώς και αν ελέγχονται οι online πληρωμές, είναι συζήτηση που δε μπορεί κανείς να σου εγγυηθεί τίποτα.
  10. Να σημειώσω ότι αρκετοί επαγγελματίες προτιμούν 61άρια γιατί είναι και πιο εύκολα στη μετακίνηση (βλέπε πληκτράδες που βγαίνουν για σεζόν), οπότε υπάρχουν αρκετές επιλογές σε αυτό το range, και αρκετές ναυαρχίδες. Απλά εκεί δε βρίσκεις με βαρυκεντρισμένα.
  11. Εγώ έχω 88άρι και δε το αλλάζω με τίποτα. To θεμα είναι ότι τα περισσότερα (καλά) 88άρια έρχονται με μεγάλα hammer-action πλήκτρα, τα οποία είναι μεγαλύτερα και από αυτά ενός πιάνο. Αρκετοί που δε θέλουν hammer-action ή μικρότερα, πιο ευκολόπαικτα πλήκτρα, πάνε σε 61 χωρίς δεύτερη σκέψη. Αλλά ακόμα και το 49 είναι μικρό για έναν πιο "σοβαρό" παίκτη ή παραγωγό. Τα μικρότερα με 2-3 οκτάβες πιστεύω ότι είναι προτιμότερα στις 3 παρακάτω περιπτώσεις: - θέλεις απλά να τεστάρεις ήχους όσο ψάχνεις τον κατάληλλο στις άπειρες βιβλιοθήκες - γράφεις απλές μελωδίες με το ένα χέρι, πχ trap beats (γελάω) - πολλές μετακινήσεις - περιορισμός χώρου
  12. Είναι πιο απλό απ'όσο νομίζεις. Εκτός από το κομμάτι, μπορείς να πουλήσεις και την άδεια (για το οτιδήποτε). Φυσικά ανάλογα την άδεια και το πόσα δικαιώματα δίνεις, τόσο μεγαλύτερη η τιμή που πρέπει να ζητήσεις. Όπως και να χει, ότι και να κάνεις το κάνεις πάντα με συμβόλαιο. Ίσως μου διαφεύγει κάποιο, αλλά γράφω εδώ όσα γνωρίζω: - All rights reserved: Όλα απαγορεύονται - Personal Use: Δε μπορεί να το βγει δημόσια, ούτε να βγει κέρδος - Creative Commons: Μπορεί να βγει ημόσια αλλά δε μπορεί να έχει κέρδος, ούτε έμμεσα (πχ διαφημίσεις Youtube) - Commercial Use: Μπορεί να βγάλει κέρδος έμμεσα, πχ σαν backing track, από διαφημίσεις, κτλ) αλλά δε μπορεί να υπάρξει άμεσο κέρδος μέσω derrivative work ή redistribution. - Permissive License: Μπορεί να γίνει αναδιανομή ή κέρδος από παράγωγο προϊόν, αλλά και re-license. Συναντάται συνήθως στον κόσμο του software. - Public Domain: Όλα ανοιχτά, για όλους, χωρίς συμβόλαιο - Ghost Writer: Δημιουργία απευθείας κάτι για όνομα κάποιου άλλου, είτε με συμβόλαιο είτε χωρίς. Στον καλλιτεχνικό κόσμο δεν είναι κάτι σύνηθες να δίνεις όλα τα δικαιώματα, ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις όπως τα commissions. Εκεί δίνεις είτε personal, είτε commercial, που πάει μαζί με το συμβόλαιο φυσικά, πριν γίνει οποιαδήποτε πληρωμή. Πριν δώσεις την τελική τιμή, θα ρωτάς, personal ή commercial use? (Και αν δε ξέρουν, οφείλεις να τους εξηγείς προφανώς). Αν θες τώρα να δώσεις όλα τα δικαιώματα σε κάποιον (συγκεκριμένα), τότε γίνεται με το Permissive License. Ένα σχετικό άρθρο που μπορείς να διαβάσεις περισσότερα για αυτό είναι ένα στη Wikipedia. Είναι γραμμένο με γνώμονα το software αλλά πάνω κάτω τα ίδια είναι, εφόσον είσαι ξεκάθαρος στο συμβόλαιό σου. https://en.wikipedia.org/wiki/Permissive_software_license Ένα παράδειγμα Στο χώρο της τέχνης υπάρχουν διάφορα παραδείγματα που μπορείς να βρεις πρακτικά. Πχ: Stock photo websites, font sites κτλ. - Σαν Free εκδοση θα σου έχει μόνο personal use, πχ βάλε ένα γραφικό στην εργασία για τη σχολή σου. - Σαν Paid έκδοση σου έχει commercial license. Εκεί βρίσκεις ίσως και το Editorial license που έχει να κάνει με διάσημα πρόσωπα. - Δε σου έχει ποτέ να αγοράσεις Permissive License, και για την ακρίβεια πάντα αναγράφεται κάπου στο EULA/Terms of Use. Πχ δε μπορείς να αγοράσεις μια sample βιβλιοθήκη Spitfire Audio και να την πουλήσεις. Ακόμα και στο Pianobook που είναι όλα community-driven και τέρμα ελεύθερα, εκεί φτάνει μέχρι το Commercial use, και αναγράφεται "It is forbidden to sell or redistribute the sample libraries that you do not own the copyright to (e.g. you are not the uploader)." Αν κάποιος αρχίσει να αναδιανέμει το προϊόν σου (ή παράγωγό του) ενώ φυσικά δε το γράφει το συμβόλαιο και δεν έχει πληρώσει για τα δικαιώματα στο δημιουργό του, τότε προφανώς μπορείς να κινηθείς νομικά. Το αν σε συμφαίρει η όχι, αυτό είναι άλλο (μεγάλο) ζήτημα.
  13. Alex Raptakis

    Strange Things

    Απλό λιτό, μπασάτο και ωραίο. Δε ξέρω αν είναι ιδέα μου, αλλά τα ρυθμικά synth μου φαίνεται ότι χρειάζονται ένα μικρό offset, γιατί μου ακούγονται να χτυπάνε λίγο πιο νωρίς από τα κρουστά.
  14. Μια φορά να τα σετάρεις και μετά δε χρειάζεται να το ξανακάνεις! Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να έχεις ένα template και να ξεκινάς κάθε πρότζεκτ με το να έχεις εξ'αρχής κάποια προ-σεταρισμένα πραγματάκια που κατά πάσα πιθανότητα θα τα κάνεις κάθε φορά σε κάθε πρότζεκτ. Το Master Bus είναι το κανάλι που πάνε ΟΛΑ στο τέλος. Θα υπάρχει σε 2 μεριές: - Τέρμα δεξιά στο μείκτη σου, με όνομα "Stereo Out" λογικά, εκτός αν το χεις αλλάξει. - Θα υπάρχει πάντα και σαν ξεχωριστό track με το ίδιο όνομα, και συνήθως το Cubase το βάζει σε γκρι φάκελο με όνομα "Input/Output Channels". Μπορείς να καρφιτσώσεις το Master Bus (ή οποιοδήποτε άλλο track ή bus) στα τέρμα δεξιά ή αριστερά του μείκτη. Πάνω αριστερά έχει το tab με όνομα "Visibility". To πατάς και κάτω κάτω βγάζει άλλα δυο, και πας στο Zones. Εκεί "κολλάς" σε όποια μεριά θες, όποιο track fader θες. Αυτό βολεύει πάρα πολύ όταν έχεις πολλά κανάλια και πρέπει συνέχεια να πας πέρα δώθε για να βρεις αυτό που θες. Εγω κολλάω πάντα δεξιά όλα τα mix bus, και τέρμα τέρμα δεξιά το Master.
  15. @Χάρης Ο 1) Sample rate και 44100, 48000 κτλ: Αρχικά πρέπει να ξέρεις ότι πριν καν ανοίξεις οποιοδήποτε project, υπάρχει ρύθμιση sample rate στην κάρτα ήχου. Εμένα φαίνεται έτσι: Όταν ξεκινάς ένα project στο DAW σου, πχ Cubase, λογικά θα σου έχει αυτόματα ρυθμιστεί σε αυτό το sample rate. Αυτό το βλέπεις στο Project > Project Setup, κάτω κάτω. Αυτό σημαίνει ότι όταν κάνεις κάποια ηχογράφηση, θα γίνει σε αυτό το sample rate. Αν σε ένα project με 48000 βάλεις ένα αρχείο 44100, τότε το Cubase θα σε ρωτήσει: Θες να γίνει μετατροπή? Κανονικά καλό θα είναι όλα το ίδιο. Αν δεν είναι, υπάρχει η πιθανότητα τα αρχεία να αποκτήσουν διαφορετική τονικότητα και διάρκεια. Για να δεις αν είναι όλα το ίδιο, πας στο Media > Open Pool Window Aν κάποιο ΔΕΝ είναι ίδιο με το Sample rate του project, τότε κάνεις δεξί click > Convert Files. (ή αλλάζεις το project setting). Τώρα το 44100 vs 48000 είναι άλλη συζήτηση. Το 44100 έχει μείνει από την εποχή των CD αν δε κάνω λάθος, ενώ το 48000 θεωρείται πιο μοντέρνο. Ποτέ περισσότερο από 48000, εκτός αν μιλάμε για sound design, που εκεί χρειάζεται η περισσότερη πληροφορία. 2) Το bit depth όταν κάνεις "τελικό" export, καλό θα ήταν να είναι 16bit, ή σε πολύ ειδικές περιπτώσεις 24bit. Φαντάσου ότι κάποιες πλατφόρμες δεν υποστιρίζουν καν 24bit. 3) Τέλος, dithering. Το Dithering είναι μια μορφή θορύβου που κάπως εξισορροπεί κάποια προβληματάκια ας πούμε. Αυτό πρέπει να γίνεται πάντα στα τελικά αρχεία. Το Cubase από μόνο του δεν κάνει dithering στο export, οπότε θα πρέπει να το κάνεις χειροκίνητα. Για να το κάνεις αυτό στο Cubase πας στο τέλος του master bus σου, και βάζεις σαν Insert το plugin με όνομα UV22HR. Πάνω βάζεις το bit rate που εν τέλει θα κάνεις export, και κάτω βάζεις το poso dithering πρέπει να γίνει, ανάλογα τις δυναμικές του κομματιού. Συνήθως το High είναι οκ για τις περισσότερες περιπτώσεις. Αν τα έχεις κάνει όλα αυτά, τότε το κομμάτι θα πρέπει να ακούγεται "κανονικά", όπως το ακούς και μέσα στο Cubase.
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Κανονισμοί της σελίδας.