Προς το περιεχόμενο

killbill

Μέλος
  • Αναρτήσεις

    615
  • Μέλος από

  • Τελευταία επίσκεψη

Bio

  • Mojo
    Πλήκτρα
  • Gear List
    Korg PA 50
  • My Band(s)
    None
  • Day job
    Μουσικός
  • Τόπος
    Αθήνα

Πρόσφατοι επισκέπτες προφιλ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

Συμμετοχή killbill

Musician

Musician (2/4)

  • Πρόθυμος να βοηθήσει Rare

Badges

24

Φήμη

  1. Θεωρία γνωρίζω, πέρα από τα βασικά, κλίμακες, διαστήματα, και συγχορδίες Αρμονία, αντίστιξη έχω μεσάνυχτα και όχι δεν κατάφερα να ξεκινήσω τελικά
  2. 1) Να σημειώσω ότι το βιβλίο από το οποίο πήρα τους 22 κανόνες που παρέθεσα πιο πάνω, για την εύρεση των σχετικών ελάσσονων που συναντάται ένα διάστημα με βάση το είδος του διαστήματος, αναφέρονται μόνο στην εύρεση των αρμονικών ελάσσονων. 2) Στο παράδειγμα που συζητάμε, να διευκρινήσουμε ότι το ΣΙb-ΦΑ# συναντάται στην ανιούσα της σολ μελωδικής και όχι στην κατιούσα 3) Λοιπόν, μετά από αυτή τη συζήτηση, εγώ καταλαβαίνω ότι το καλύτερο είναι όταν σου δίνεται ένα οποιοδήποτε διάστημα, να κάτσεις λίγα δευτερόλεπτα να παίξεις την κάθε κλίμακα στο πιάνο και να εντοπίζεις το διάστημα σε ποιες ελάσσονες το συνάντησες. Νομίζω είναι πιο γρήγορο τελικά :)
  3. ναι και στη σολ αρμονική μινόρε
  4. Κάτι ενδιαφέρον! Πιο πάνω σε άλλο post μου, παρέθεσα έναν τρόπο που βρήκα σε ένα βιβλίο που σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που συναντάται ένα διάστημα, με βάση τον χαρακτηρισμό του διαστήματος. Παραθέτει 22 κανόνες (αν τους μέτρησα σωστά!) Οι τρόποι που προτάθηκαν εδώ από φίλους στηρίζονται πρώτα στην εύρεση των ματζόρε κλιμάκων και στη συνέχεια στην εξέταση των σχετικών και ομώνυμων προς αυτές μινόρε. Αναρωτήθηκα γιατί να μην υιοθετήσουμε τον δεύτερο τρόπο που μοιάζει ποιο "στρωτός" και να μην ασχοληθούμε καθόλου με τον 1ο τρόπο. Ε λοιπόν ο λόγος είναι, τι γίνεται όταν σου δοθεί ένα διάστημα που ανήκει σε κάποια ελάσσονα αλλά σε καμία ματζόρε? !!!! Τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε τον τρόπο με τους 22 κανόνες. ! Για παράδειγμα: Να βρείτε σε ποιές κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΙb-ΦΑ# ? χαχα E, λοιπόν αυτό το διάστημα φυσικά δεν το συναντάμε σε καμία ματζόρε! Όμως το συναντάμε στην Σολ ελάσσονα μελωδική!! Την απάντηση στη δίνει ο τρόπος με τους κανόνες που παρέθεσα όπου σου λέει πως θα βρεις τις ελάσσονες που ανήκει ένα 5ης αυξημένο διάστημα (όπως είναι το ΣΙb-ΦΑ#) ενώ δεν υπάρχουν μείζονες! Ελπίζω να σας άρεσε το παράδειγμα :)
  5. Ένα διάστημα μπορεί να το συναντάμε σε μια αρμονική ελάσσονα αλλά όχι σε κάποια μελωδική και αντίστροφα? Μπορεί να το συναντάμε και σε αρμονική και σε μελωδική ελάσσονα.. ? Μπορεί να το συναντάμε στην ανιούσα της μελωδικής αλλά όχι στην κατιούσα αυτής? μήπως όταν λέμε ότι το τάδε διάστημα το συναντάμε στην τάδε μελωδική ελάσσονα πρέπει να διευκρινίζουμε αν αναφερόμαστε στην ανιούσα ή στην κατιούσα ή και στα δύο? Τα πράγματα αρχίζουν και γίνονται περίπλοκα...
  6. Σε ένα παλιό βιβλίο, βρήκα τους εξής κανόνες (δεν λέει σε τι είδους ελάσσονες αναφέρεται... αρμονικές ή μελωδικές): 1ο βήμα: βρίσκουμε τις ματζόρε που ανήκει και τις γράφουμε σε αύξουσα σειρά με βάση το πλήθος των διέσεων ή υφέσεων οπλισμό τους 2ο βήμα: αναγνωρίζουμε το διάστημα (πχ 5ης αυξημένο 3ης μεγάλο κλπ) 3ο βήμα: Για να βρούμε τις ελάσσονες που συναντιέται το διάστημα που αναγνωρίσαμε ακολουθούμε τους παρακάτω κανόνες: αν το διάστημα είναι 2ας μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας αν το διάστημα είναι 2ας μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες σχετική 1ης μείζονας ομώνυμη 2ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας αν το διάστημα είναι 2ας μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες ομώνυμη 1ης μείζονας ομώνυμη 2ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας αν το διάστημα είναι 2ας μεγάλο με διέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας σχετική 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 3ης μεγάλο με # ή b τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: Ομώνυμη 1ης μείζονας Σχετική 2ης μείζονας Σχετική 3ης μείζονας αν το διάστημα είναι 3ης μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη & σχετική 1ης μείζονας σχετική 3ης μείζονας σχετική 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 3ης μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας ομώνυμη 3ης μείζονας αν το διάστημα είναι 3ης μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας ομώνυμη 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 4ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από την 1η νότα. Αυτή είναι η ελάσσονα αν το διάστημα είναι 4ης αυξημένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας αν το διάστημα είναι 4ης καθαρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: σχετική 3ης μείζονας ομώνυμη 4ης μείζονας ομώνυμη 5ης μείζονας σχετική 6ης μείζονας αν το διάστημα είναι 4ης καθαρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας ομώνυμη 2ης μείζονας ομώνυμη 3ης μείζονας αν το διάστημα είναι 5ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας αν το διάστημα είναι 5ης αυξημένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: (δεν υπάρχουν μείζονες) Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από τη νότα με τη δίεση. Αυτή θα είναι η μοναδική ελάσσονα αν το διάστημα είναι 6ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας σχετική 3ης μείζονας σχετική 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 6ης μικρο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας ομώνυμη 3ης μείζονας αν το διάστημα είναι 6ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας ομώνυμη 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 7ης μεγάλο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας αν το διάστημα είναι 7ης μικρό τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: σχετική 1ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας σχετική 4ης μείζονας αν το διάστημα είναι 7ης ελαττωμένο τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: (δεν υπάρχει μείζονα) Ανεβαίνουμε ένα ημιτόνιο από την 1η νότα. Αυτή είναι η ελάσσονα κλίμακα αν το διάστημα είναι 7ης μεγάλο με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: σχετική 1ης μείζονας ομώνυμη 2ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας αν το διάστημα είναι 7η μικρό με υφέσεις τότε θα βρίσκεται στις παρακάτω ελάσσονες: ομώνυμη 1ης μείζονας ομώνυμη 2ης μείζονας σχετική 2ης μείζονας βέβαια δεν είναι δυνατόν να θυμάσαι τους κανόνες αυτούς απέξω Τέλος, ένας άλλος τρόπος περιγράφεται εδώ (επίσης δεν αναφέρει αν οι κανόνες αυτοί ισχύουν σε αρμονικές ή μελωδικές ελάσσονες)
  7. Άρα συνοψίζοντας, στο παράδειγμα "να βρεθεί το διάστημα ΡΕ-ΦΑ#" σε ποιές κλίμακες α) Ματζόρε, β) Φυσικές μινόρε, γ) Αρμονικές μινόρε, δ) Μελωδικές μινόρε το συναντάμε: α) Βρίσκουμε εύκολα τις ματζόρε (από την σειρά των οπλισμών) και θα είναι οι: ΣΟΛ, ΛΑ, ΡΕ ματζόρε β) αυτομάτως θα είναι και οι σχετικές φυσικές μινόρε δηλαδή οι ΜΙ-, ΦΑ#-, ΣΙ- γ) & δ) για να βρώ τις αρμονικές & μελωδικές μινόρε εργάζομαι ως εξής (?) Αφού βρήκα πριν σολ, λα ρε ματζόρε, θα εξετάσω τις αντίστοιχες αρμονικές & μελωδικές μινόρε με το ίδιο όνομα με τις ματζόρε δηλαδή τις: Σολ μινόρε αρμονική σολ μινόρε μελωδική λα μινόρε αρμονική λα μινόρε μελωδική ρε μινόρε αρμονική ρε μινόρε μελωδική και αφού βρήκα πριν μι, φα#, σι φυσικές μινόρε θα εξετάσω τις αντίστοιχες αρμονικές & μελωδικές μινόρε με το ίδιο όνομα με αυτές δηλαδή τις: Μι μινόρε αρμονική μι μινόρε μελωδική ΦΑ# μινόρε αρμονική ΦΑ# μινόρε μελωδική ΣΙ μινορε αρμονική σι μινόρε μελωδική καλά το κατάλαβα?
  8. Άρα πρέπει να εξεταστούν και οι ρε μινόρε καί λα μινόρε αφού βρηκαμε ρε ματζόρε και λα ματζόρε στις ματζόρε στο 1ο βημα
  9. Πώς σκέφτηκες να εξετάσεις την σολ μινόρε στο 1α βήμα αφού δεν βρήκαμε σολ μινόρε στις σχετικές των ματζόρε?
  10. Σε έχασα λίγο.... Μπορείς να το πεις αυτό πάνω στο παράδειγμα για το διάστημα ΡΕ-ΦΑ# ας πούμε για να γίνει πιο κατανοητό?
  11. Ναι εννοούσα τις μείζονες και τις ελάσσονες (αρμονικές-μελωδικές) Όσον αφορά τις μείζονες, ακολούθησα και εγώ την δική σου φιλοσοφία στηριζόμενος στον οπλισμό. Όμως με τις ελάσσονες υπάρχει ένα θέμα, γιατί στην ελάσσονα αυξάνουμε την 7η βαθμίδα (στις αρμονικές) και ανεβάζουμε και την 6η και την 7η στις μελωδικές, οπότε τα πράγματα περιπλέκονται λίγο. Στο παράδειγμα που ανέφερα (Ρε-Φα#), εύκολα βρήκαμε τις μείζονες. Σίγουρα θα υπάρχει το διάστημα και σε όλες τις σχετικές ελάσσονες αυτών? Αν ναι, τότε οκ έχουμε βρει και τις ελάσσονες. Όχι όμως όλες... Γιατί η Σολ ελάσσονα, όπως πολύ σωστά έγραψες στο επόμενο post, δεν ανήκε στις σχετικές, όμως περιέχει το ΡΕ-Φα# .... Εκεί κάπου το χάνω, στις ελάσσονες δηλαδή. Τις μείζονες τις εντοπίζω εύκολα. Πως μπορώ να ξέρω (εκτός από τις σχετικές) σε ποια ή ποιές άλλες ελάσσονες μπορεί να είναι κρυμμένο το διάστημα? Το Ρε-Φα# είναι εύκολο παράδειγμα. Αλλά τι γίνεται σε ποιο δύσκολα ερωτήματα, πχ να πρέπει να βρεις σε ποιες κλίμακες συναντάμε το διάστημα ΣΟΛ#-ΜΙ# ή το διάστημα ΡΕ#-ΛΑ# Μείζονες οκ τις βρίσκεις.
  12. Άσκηση Δίνεται το διάστημα Ρε-Φα# Βρείτε σε ποιες κλίμακες ματζόρε καί μινόρε το συναντάμε
  13. Μια ερώτηση στα διαστήματα. Πως απαντάμε στο ερώτημα "βρείτε το τάδε διάστημα σε ποιες κλίμακες ματζόρε και μινόρε το συναντάμε"? Υπάρχει κάποιος εύκολος και πρακτικός τρόπος;
  14. Χαίρομαι πού βρίσκω συμπαραστάτη. Ενα θα πω μόνο. Αν δεις παρτιτούρα από φλάουτο θα δεις νότες με 4 καί πάνω βοηθητικές γραμμές!!! πού αμέσως τις αναγνωρίζεις από την εμπειρία σου. Γιατί να μην γίνεται τό ίδιο και με το αριστερό? Λενε ότι είναι θέμα χώρου στο πεντάγραμμο. Μα ο γνώμονας Φα "τρώει" μόλις μια γραμμή στο πεντάγραμμο. Σιγά το χώρο πού κερδίζεις. Βλέπεις νότα στη 1η γραμμή σου λέει αυτή είναι σολ δεν είναι το μι!. Ε γραψε σολ κατευθείαν τί τό κουράζεις. Μόλις μια γραμμή πάνω στο πεντάγραμμο
  15. Επανέρχομαι στο θέμα, αυτή τη φορά αναζητώντας φυσικές τεχνικές για τη δημιουργία κάποιου ωραίου αισθητικού αποτελέσματος στα φωνητικά και όχι μέσω επεξεργασίας σε DAW. Έχω παρατηρήσει σε πολλά τραγούδια ότι η φωνή ακούγεται σαν διπλή παράγοντας ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα στο αυτί. Όχι, δεν αναφέρομαι σε δεύτερη φωνή που να τραγουδάει πχ ένα διάστημα 3ης πάνω ή κάτω από τη μελωδική γραμμή. Σας παραθέτω ένα ηχητικό που βρήκα στη τύχη, να καταλάβετε τι εννοώ. Η φωνή στο αρχείο αυτό δεν είναι μόνη της. Κάτι υπάρχει από πίσω. Όχι δεν είναι δεύτερη φωνή. Αυτό το εφέ που προκαλεί ωραία αισθητική στο αυτί, πως γίνεται? Μήπως πρόκειται για ένα ισοκράτημα πάνω στη τονική? δηλαδή όλος ο στίχος τραγουδιέται στην ίδια νότα, αυτή που είναι και η συγχορδία δηλαδή, και όταν τη βάζεις μαζί με τη μελωδική γραμμή, παράγεται αυτό το αποτέλεσμα? ή είναι πιο περίπλοκο το θέμα? Υπάρχει κανένα video-tutorial για να δημιουργείς τέτοια φωνητικά εφέ με φυσικό τρόπο, δηλαδή με τη μίξη διαφορετικών ηχογραφήσεων απλά και μόνο με τη φωνή σου; Ότι ονειρευόμουν - Δέσποινα Βανδή.mp3
×
×
  • Δημοσιεύστε κάτι...

Τα cookies

Τοποθετήθηκαν cookies στην συσκευή σας για να είναι πιο εύκολη η περιήγηση στην σελίδα. Μπορείτε να τα ρυθμίσετε, διαφορετικά θεωρούμε πως είναι OK να συνεχίσετε. Πολιτική απορρήτου